Lomo Cameras? (Lomografie)

30-07-2010 22:17 153 berichten
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met Lomo camera's van merken als Diana of Holga? Wat ik tot nu toe heb gevonden op google is allemaal nog een beetje vaag namelijk. Ik ben vooral benieuwd naar de Diana F+, hoe deze precies werkt en wat voor filmrolletjes erin moeten etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:bittermoon schreef op 31 juli 2010 @ 20:56:

je kunt je eigen negatieven scannen. is het zelfde als gewoon kleurenfilm hoor.maar xpro kan toch alleen als je de film laat ontwikkelen, of begrijp ik het nu helemaal verkeerd? ik ben ondertussen als n gek aan t googlen
Je filmpje wordt altijd ontwikkeld, bij xpro doe je jet express met de verkeerde chemicalien. Resultaat is hoe dan ook een aantal strookjes met negatieven die je inscant.
quote:bittermoon schreef op 31 juli 2010 @ 20:44:

x-pro = cross processing. dia filmpjes (E6) in gewone kleurenfilm (C41) chemicalien (sp? -- chemicals) laten ontwikkelen. dan krijg je dus foto's met hele aparte kleuren. heel diep en fel meestal. omgekeerd kan ook, dus kleurenfilm in dia ontwikkelaar stoppen, maar het effect is een beetje bla. heel erg 'pastel'.

Oh, interessant.

Moet je wel je eigen doka hebben.
thanks voor alle tips weer! ik ga even de stad in. Fijne avond allemaal
Je hoeft dat niet zelf te doen hoor, gewoon aageven dat je wilt dat je diarolletje wordt ontwikkeld als een foto rolletje, dan komt het goed.
quote:Richard035 schreef op 31 juli 2010 @ 21:23:

Je hoeft dat niet zelf te doen hoor, gewoon aageven dat je wilt dat je diarolletje wordt ontwikkeld als een foto rolletje, dan komt het goed.

Oja hahah!

Het leven kan zo simpel zijn .

Ik denk altijd eerst de moeilijke kant op.
ik heb in NL nog nooit film laten ontwikkelen. zou hema ook x-pro doen? en traditionele zwart/wit (als ik kodak tri-x, fuji neopan) dan?
Ja, hema doet alles, je moet het wel even aangeven (xpro). Zwart wit en 120 doen ze ook.
ah. geweldig. volgende vraag. waar kopen jullie je filmpjes? is er een online site waar je tri-x etc. kan kopen?
Neem aan dat het om rolfilm gaat?

http://www.calumetphoto.nl/Film:+Camera ... 20_220%29/

http://www.calumetphoto.nl/Film:+Camera ... 20_220%29/

http://inktjetwinkel.nl/a ... ?http://inktjetwinkel.nl/

http://www.fotofilmfabriek.nl/

De laatste heeft veel adox wat heel klassiek films zijn, zitten ook wat ouderwetse agfa recepten bij.
dank voor de links. had geen idee dat calumet ook in NL zat.
Oh, al een tijdje. Ben wel 's in de winkel in Amsterdam geweest, rare plek maar prima sortering spullen. Film ligt keurig in grote koelkasten. Veel studiospul. PErsoneel is wel erg op de pro gericht, weet veel maar kan soms wat kort overkomen. Winkel in Rotterdam ben ik nog nooit geweest.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik in deze tijd van t jaar film gaan halen denk ik. Aan de andere kant, wat gekke en onverwachte kleurtjes mag best bij lomo.
ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in traditionele zwart/wit films. zie dat ze fuji neopan 1600 hebben. wel duur trouwens, maar okay. ze hebben in ieder geval een goed assortiment.
Oh de tradionele zwart-wit film laten afdrukken bij de Hema is geen aanrader trouwens.

Ze gebruiken namelijk sinds een aantal jaar een digitale afdrukmethode. Ze scannen de negatieven en dan drukken ze het digitaal af.

Met als resultaat een blauwgroene zweem erover. Dat is bij elke afdruk zichtbaar!

Erg irritant!
ben ook niet geinteresseerd in afdrukken. alleen in ontwikkelen en evt. scannen.

ik laat mijn foto's afdrukken bij snapfish. ben ik erg tevreden mee.
quote:bittermoon schreef op 01 augustus 2010 @ 12:16:

ben ook niet geinteresseerd in afdrukken. alleen in ontwikkelen en evt. scannen.

ik laat mijn foto's afdrukken bij snapfish. ben ik erg tevreden mee.

Ok, dan kan je het wel bij de Hema laten doen.

Maar het is natuurlijk wel een soort gemiddelde kwaliteit.

Ze kiezen toch voor een ontwikkelaar/ontwikkelproces die gemiddeld goede negatieven geeft.
Waarom de Diana F+ samen met de chakra flash een match is:

Oh ja, nog over Fisheye 2 tegen over de Fisheye lens van Diana F+. Ik zit mn foto's door te kijken, en als je 120 mm film in de Diana F+ doet, en dan de fisheye lens gebruikt, krijg je wel het fisheye effect. Ik vond het maar zo zo trouwens.
Ik bestel mn films bij www.Macodirect.de en dan gelijk een flinke hoeveelheid tegelijk.
quote:Richard035 schreef op 01 augustus 2010 @ 13:17:

Ik bestel mn films bij www.Macodirect.de en dan gelijk een flinke hoeveelheid tegelijk.

Hey daar verkopen ze wel polaroid film..maar er staat wel 'impossible' bij...zou dat ook die slechte kwaliteit zijn van The Impossible Project?

Edit: ja dus, ik zie het al...
de originele polaroid films worden niet meer gemaakt. ik heb nog een aantal pakjes liggen, maar dan is het gebeurd.

en bedankt voor de macodirect link. ze verkopen daar ook legacy pro, dat is rebranded fuji neopan 400 voor een zacht prijsje.

heb nu enorm zin om film te gaan schieten. had ik mijn holga nu maar bij me.
De rollei retro films die ze verkopen is een oude voorraad van Agfa!
quote:bittermoon schreef op 01 augustus 2010 @ 13:44:

de originele polaroid films worden niet meer gemaakt. ik heb nog een aantal pakjes liggen, maar dan is het gebeurd.

Als je ze kwijt wil....:)
haha, nee die hou ik hoor... het is polaroid 664 zwart/wit film en polaroid 665 zwart/wit waar ook een negatief bij zit. zwaar over de datum dus moet maar zien of het nog wat is
quote:bittermoon schreef op 01 augustus 2010 @ 16:25:

haha, nee die hou ik hoor... het is polaroid 664 zwart/wit film en polaroid 665 zwart/wit waar ook een negatief bij zit. zwaar over de datum dus moet maar zien of het nog wat is Misschien krijg je er wel heel lomografische effecten van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven