Lomo Cameras? (Lomografie)

30-07-2010 22:17 153 berichten
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met Lomo camera's van merken als Diana of Holga? Wat ik tot nu toe heb gevonden op google is allemaal nog een beetje vaag namelijk. Ik ben vooral benieuwd naar de Diana F+, hoe deze precies werkt en wat voor filmrolletjes erin moeten etc.
Alle reacties Link kopieren
Dat soort camera's hebben nu een vreemde aantrekkingskracht gekregen juist omdat ze zo slecht zijn.

Film, oorspronkelijk ging er meestal 120 rolfilm in, veel zijn er nu omgebouwd voor de standaard 35mm film.
Geeeeeeeen idee

maar bij het FOAM zag ik er wat over en weet dat het in Rusland een hype is

maw mail waar je niets aan hebt. Misschien op fora zoeken die over LOMO gaan?
Je bent zelf een theepot
Oke bedankt, ik ga nog wel even googlen!
ik ben dankzij jouw topic al een uur aan het zoeken op internet... ziet er echt leuk uit, maar ik vind het ook allemaal niet heel duidelijk wat is er veel keuze!
Haha die van Diana en Holga zijn het best voor een redelijke prijs voor zover ik nu weet, ik wil zo'n soort camera hebben voor binnekort op pukkelpop, kan je echt leuke foto's mee maken.

ik wil denk ik deze nemen

Diana Edelweiss

Maar kan je hier een normaal rolletje indoen? of niet?

Ben op dit moment foto's aan het maken met een canon T70, ook erg leuk! Maar die lomo camera's geven zo'n mooie vintage look.
Oh daar moet 120 film in, ik wil er liever eentje met standaard rolletje. Holga 135BC heeft standaard rolletje en ziet er ook mooi uit! staan hier foto's van op: http://www.flickr.com/groups/holga135bc/pool/page2/
je kunt er ook iets op/inzetten waardoor je er 35mm rolletjes in kan doen volgens mij
Is dat zo? Geen idee..

Maar ik denk dat ik morgen die Holga 135BC ga bestellen! Beetje jammer dat die geen crappy ingebouwde flits heeft, maargoed.
leuk zeg! ben benieuwd hoe het je bevalt. ik ga dit weekend nog eens rondneuzen :-)

nu mezelf dwingen om laptop uit te zetten en naar bed te gaan!
Yes, ik ben ook benieuwd! Als ik em heb ga ik wel even foto's maken en ze uploaden. Slaap lekker!
quote:Jrine schreef op 31 juli 2010 @ 00:19:

Oh daar moet 120 film in, ik wil er liever eentje met standaard rolletje.]Waarom?
Goedkoper en makkelijker te krijgen.
Nou, goedkoper dat valt wel mee, makkelijker wel ja. Ik vind juist dat je nu bij de 120 veel heel interessante uitgave's ziet vna klassieke film en dat past wel bij deze cameras
quote:Jrine schreef op 31 juli 2010 @ 00:13:

Haha die van Diana en Holga zijn het best voor een redelijke prijs voor zover ik nu weet, ik wil zo'n soort camera hebben voor binnekort op pukkelpop, kan je echt leuke foto's mee maken.

ik wil denk ik deze nemen

Diana Edelweiss

Maar kan je hier een normaal rolletje indoen? of niet?

Ben op dit moment foto's aan het maken met een canon T70, ook erg leuk! Maar die lomo camera's geven zo'n mooie vintage look.

Bedankt voor de link van frizzstore, ik kan er ook wel wat mee.

Wel jammer dat ze geen voorbeeldfoto's bij de camera's zetten!

En jammer dat ze geen polaroid film verkopen, daar ben ik ook al een tijd naar op zoek.

Ik zie trouwens dat er op marktplaats ook een aantal te koop staan!
quote:AcidAnonymous schreef op 31 juli 2010 @ 00:27:

je kunt er ook iets op/inzetten waardoor je er 35mm rolletjes in kan doen volgens mijDat is de 35mm back.

Ik heb net een DianaF+ gekocht. Ik heb het rolletje nog niet vol, ik ben heeeel benieuwd hoe de foto's zijn!

quote:DianM schreef op 31 juli 2010 @ 15:17:

[...]

Dat is de 35mm back.

Ik heb net een DianaF+ gekocht. Ik heb het rolletje nog niet vol, ik ben heeeel benieuwd hoe de foto's zijn!

[afbeelding]

Ik ook

Kan je hier een voorbeeld posten als je er eentje hebt afgedrukt?

Of heb je geen scanner?
Ik ga straks de holga 135bc vanuit china bestellen met een flitser erbij. can't wait!
quote:Mazou schreef op 31 juli 2010 @ 14:46:

[...]

Bedankt voor de link van frizzstore, ik kan er ook wel wat mee.

Wel jammer dat ze geen voorbeeldfoto's bij de camera's zetten!

Hoe stel jij je dat voor dan? Aangezien er zoveel afhangt van de film die je gebruikt.quote:

En jammer dat ze geen polaroid film verkopen, daar ben ik ook al een tijd naar op zoek.

Hier al 's gekeken? http://shop.the-impossible-project.com/shop/film
Op flickr staan trouwens voorbeeldfoto's van bijna alle soorten camera's, zo kwam ik ook op de holga135bc, moet je even opzoeken!
Ik blijf het echt een fascinerend iets vinden, de populairiteit van dat spul. Ken dat al een paar jaar en nog steeds... ik blijf me verbazen.
Ik heb de Diana F+, ik heb de 35mm backpiece erop gedaan, is wel zo makkelijk

Heb ook de L-CA+, die maakt mooiere foto's dan de Diana, maar de Diana heeft wel dat dromerige (ligt ook erg aan de film die je er in doet).

L-CA+

Diana F+

Fisheye 2

Vivitar Rainbow V

Diana mini

http://www.flickr.com/photos/unicornlife/ <-- mijn flickr

heb alles geselecteerd op camera / film etc.

Holga heb ik (nog) niet.

Andere aanraders zijn de Olympus XA, en Yashica T5.
ik ben ook nog steeds aan het kijken :-)

wijnands vind je niet dat er een bepaalde charme aan hangt? natuurlijk is de kwaliteit niet erg hoog, maar dat heeft juist ook wel wat toch?
Gave foto's cherrybomb. Je hebt dus ook een fisheye 2? Die lijkt mij namelijk erg gaaf. Ik vraag me alleen af of het dan niet verstandiger is om een Holga of Diana met een fisheye lens te nemen, zodat je meer verschillende dingen kan doen. Heb jij daar ideeën over?
Ik vind het juist mooi, de mooiste fotos die ik van mijn katten heb zijn door mijn lomo camera's gemaakt, de foto's zijn "echt". Maar goed, ik heb een gruwelijke hekel aan digitaal :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven