Vegetarisch broodbeleg?

06-12-2007 14:33 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga weer eens proberen om als vegetarier door het leven te gaan. Qua avondeten en lunch at ik eigenlijk al vrij vaak zonder vlees, alleen de broodjes tussendoor vind ik altijd wat moeilijker. Ik heb de vegetarische filet van de AH al ontdekt, die is heerlijk en ik eet ook wel eens een broodje kaas of pindakaas. Of mozzarella met pesto.

Wie heeft er nog meer lekkere vegetarische ideetjes voor me?
Josephine, misschien zit hier nog ideeen voor je tussen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
up
Up. De biologische kaas van de AH is ook zonder dierlijk stremsel
Die cysteïne kan uit haar gewonnen worden, er zit dus geen haar in brood, maar tegenwoordig wordt vaak synthetische cysteïne gebruikt. Las ik ergens, ik meen voedingscentrum.

Ook kaas zonder stremsel is eigenlijk niet geschikt voor de vegetariër die geen dood dier op z'n geweten wil hebben. Een koe kan alleen melk voor kaas produceren als het gekalfd heeft. En die kalfjes moeten ergens blijven...
Om geitenkaas te produceren heb je natuurlijk geiten nodig. Er worden helaas ook bokken geboren en die worden, omdat ze geen melk geven, meestal afgemaakt.

Dus geitenkaas is ook niet geschikt voor de vegetariër.
Tartex. Bijna 20 verschillende soorten.
Wat is tartex?
gebakken ei (met kaas)

plakje kaas en dat opleuken met sjalot, veldsla en tomaat
quote:yasuko schreef op 12 december 2010 @ 07:34:

Wat is tartex?

Vegetarisch pasta/paté. Verkrijgbaar in diverse smaken - champignon, ham, groene peper, etc.

http://www.tartex.com/
Bij sommige natuurvoedingswinkels heb je van die pakjes met een aantal verschillende smaken van die vegetarische smeerseltjes (Tartex). Dan kun je ze eerst allemaal proberen.

Tosti van 2 sneden volkorenbrood met aan beide kanten een beetje tomatenketchup en mosterd. Dan op één helft een avocado (een kleine van het vettere soort is het lekkerst) in plakjes leggen. Flink zwarte peper en eventueel beetje zout erop. Paar tomaatjes op olie fijn snijden en er op leggen. Dan de andere boterham erop doen. Beetje boter of olijfolie op de buitenkant van de tosti doen en dan in het tosti-ijzer. Kan je ook meenemen, even laten afkoelen en dan in folie.

Een boterham met boter, appelstroop, een geschilde appel in plakjes en wat kaneel vind ik ook lekker.

Boterham met pindakaas en (rijpe) banaan.

Vega filet americain met flink zwarte peper en een berg(je) rauwkost erop.
Leuk topic, ik ben ook al 15 jaar vegetarier (ehm ik heb een mac en snap nog steeds niet hoe ik puntjes op letters moet zetten)

Lastig idd met hoe ver je moet gaan, ik eet geen vlees noch vis, draag geen leer, maar eet wel weer soms 'gewone' kaas.

Laten we het erop houden dat iedereen zijn steentje probeert bij te dragen.

Ik ben dus dol op de vivera kipfiletreepjes (zo heten ze niet, maar ik weet even niet hoe ze echt heten) die zijn te krijgen bij de C1000, fantastisch echt.

Hebben jullie trouwens ook gemerkt dat sommige merken opeens een soort bindmiddel erin stoppen dat lijkt op spierweefsel? Ik kan het niet beter verwoorden dan dat, het zijn een soort vlezige slierten. Ik ging echt kokhalsen toen ik dat at, dus ik denk dat echt vlees er sowieso niet meer ingaat. Maar zo heeft 1 merk dus mijn javaanse schijf mooi verpest.

Verder eet ik graag op mijn brood pindakaas, kaas, mozerella&pesto, en is er ook van vivera bij de dekamarkt een soort boterhamworst maar ide is helemaal wit, met groene stipjes die ik fantastisch vind!
Up voor rodina...
Wat ik heel erg lekker vind is:

wit bolletje

ene kant boter en andere kant mayo

beleggen met dunne schijfjes tomaat

besprenkelen met aromat

Dichtklappen en opeten hmmmmmmmmmmmmmm heerlijk!

Toen goedoeman vertelde dat hij dit voor mij ging klaarmaken keek ik bedenkelijk en bedacht al als smoesje misselijkheid/maagpijn om dit niet op te eten.

Maar..... toen hij me dit voorschotelde was ik verkocht, superlekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven