Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Over die kruikjes: ik heb ze niet gebruikt, was erg warm toen L geboren werd + de week erna. Wel getemperatuurd, van de kraamhulp hoefde ze pas kruikjes als ze onder de 36.8 zou komen en dat is ze niet geweest. Maar oviooltje is natuurlijk vroeger geboren, dus kan me voorstellen dat ze dan wat langer geholpen moeten worden met hun thermoregulatie.
Tieger lekker klagen hoor hier! Kan je bijslapen van de week aks de kinderen er niet zijn?

Viool, jij hebt hoofdpijn van het slaapgebrek en voeden denk ik. Drink je wel een glas water bij elke voeding? En mss een voeding kolven in voor de nacht zodat man die kan geven?

Sardegna regeldagen overslaan kan vast. Ik heb gister oei ik groei van zolder geplukt om alles weer eens door te nemen. Niet dat ik daar strikt aan hou of alles geloof maar als lijdraad wel handig. Hier gaat het nog goed hoor. Ze slaapt de hele nacht, half elf tot half 8 zeg maar. Erg fijn. Alleen vannacht half 5. Daarna tot 10.00. Ik juich hoor!!!

Aapje, dit hele verhaal op de iPhone onder het voeden, knap hè? . Of heb jij een Blackberry? Is volgens mij moeilijker typen...
@sardegna ik denk dat als je op verzoek voed en dus reactief de regeldagen uberhaupt minder spelen. En volgens mij heb je gewoon ook een makkelijk meisje. Amalia geloof ik ook. Ik ook.

vandaag is haar temperatuur 36,9 en 37

gisteren was het denk een beetje overenthousiasme van kraamzorg. 37 graden dus kruiken weg, mutsje af, ik weet zeker dat dat net too much was

verder haar nekje voelt altijd warm dat is wel maf. Op internet las ik zelfs dat babies bijv na geboorte onder de 36 zitten.

Ik check het elke dag omdat mij verteld is dat als je ze warm houd je de groei bewaakt, anders gaat de energie naar 1 van de 2.

Verder heb ik heel veel rust erbij sinds dag 1 ze is gewoon een typje dat dat uitstraalt ofzo. Met mviool die 4 kilo was had ik veel meer gezoek, hij dronk vaker en had meer geregel met de bv, en ik heb hem langer moeten peilen.

Maar gelukkig want zonder extra s vind ik een baby erbij toch al opslokkend genoeg, alsof je in een ander ( vertraagd ) wereldje zit. Ik vind het wel heel fijn om nu met man te zijn. Hij heeft haar lekker in bad gedaan vanmorgen en is helemaal verliefd.

Het huis gaat ondertussen door. Straks even erheen.
Amalia hoe kan je zo handig zijn met iphone binnen no time ?????
Pfff, hier een heerlijk dagje gehad... not...

Het opgefokte gevoel, gecombineerd met een kind dat ineens in stuit bleek te liggen bij controle gaf vervolgens dus een bloeddruk van 150/95... dus mocht ik door naar het ziekenhuis voor een check. Kinderen uiteindelijk onder kunnen brengen bij de buren (die heel lief hun plannen voor ons omgegooid hebben), zodat man en ik alleen naar het ziekenhuis konden. Vervolgens dus bloedprikken, potje plassen, en een uurtje ctg. En waar een uurtje verplicht rust dan dus voor kan zorgen, is een mooie bloeddruk van 130/80, dus geen problemen meer. Bloed was ook goed, urine ook, dus geen reden tot zorg. Kind lag ook weer met het hoofd onderin, dus ook dat was geen probleem meer. In de loop van de week moet dit nog wel een keer gecheckt worden door de verloskundige, en dan wordt er eventueel nog gedraaid, en wordt het kind m'n bekken wat ingeduwd. Ben benieuwd waar dat dan toe leidt.

Wel weer even een zorg minder, en uiteindelijk waren de kinderen vanavond wel weer supergezellig met het eten en het naar bed brengen, dat ik ook lekker lang voorgelezen heb. Was ook wel weer leuk

Sardegna, regeldagen zijn er niet met 3 weken dacht ik, alleen met 10 dagen en 6 weken. Maar als je echt op verzoek geeft, valt dat misschien minder op? Of wellicht heeft ze toen gewoon wat langer gedronken?

Viool, het schiet nu dus wel aardig op met de verbouwing? Hoe lang mogen/kunnen jullie in het huis van jullie vrienden blijven? Wel ontzettend lief van ze! En qua temperaturen: ik zou d'r voorlopig nog wel gewoon een mutsje opgeven, en eerder een kruik weghalen. Wel bedje voorverwarmen enzo voor ze erin gaat, maar ik ben sowieso zelf wel een koukleum. En wat je zegt klopt volgens mij wel: als ze goed op temperatuur zijn, kunnen ze hun energie goed in het groeien steken.

Nu nog even bankhangen, en vanavond maar eens op tijd naar bed. De kinderen liggen er al even in, en lijken toch al wel te slapen (hoor in ieder geval niks meer), dus dat scheelt wel. Hebben man en ik ook nog wat aan onze avond...
jemig tieger wat een verhaal, mijn bloeddruk was ook altijd zo hoog in het ziekenhuis, ze moeten ook eerst je bloeddruk meten en daarna pas praten, kijken hoe de baby ligt etc scheelt volgensmij een hoop stress. Maargoed fijn dat er niks aan de hand was en je weer naar huis mocht!

Viool klinkt goed bij jullie! Tot hoelang mogen jullie in dat huis blijven, ik vind je wel stoer hoor, met die verbouwings rompslomp! Jullie hebben wel een aannemer ofzo?

had je vandaag ook weer kraamhulp?

wij zijn vandaag naar madurodam geweest daar was een voorstellig van pluk van de petteflet vooral zoon kent het verhaal al en vond het erg leuk!
Tieger wat een dag hebben jullie erop zitten zeg!! Gelukkig was alles goed, en de rest gooi je er hier maar gewoon uit

Kwam ff snel zwaaien, ik voel me niet happy. Kan niet genieten (zacht uitgedrukt) en lig steeds overhoop met mijn Umini's en baal daar vervolgens weer zoooo van. Bah. Sorry voor klaagzang, jullie hoeven het nog maar 32 weken aan te horen
uma vervelend dat je je niet zo goed voelt en je niet kan genieten. Klinkt overigens wel gewoon errug zwanger hopelijk zijn die rottige 1ste 12 weken gewoon heeeel snel voorbij en voel je je daarna wat beter.

Als je weer een keer het schema aanpast wil je dan erin zetten dat zoon 4 jaar is?

Het is toch een puinzooi hier, werkster is met vakantie, morgen gaan de kids naar mijn ouders en dan moet ik toch echt hard aan de slag hier. En doordat de kinderen meer thuis zijn door de vakantie is het hier ook een grote speelgoedbende, alles ligt door elkaar enzo
UMa en Tieger tieger, vanaf nu RUST dus!

Viool, ik heb aanleg denk ik ha ha. Jij bent nog beter volgens mij.

En wb die makkelijke kinderen (die van RW toch ook?), dat komt ook doordat je bij een 3e gewoon relaxter bent toch?

Zeg jullie moeten me mss even missen, want als ik geen wifi op. De camping heb kan ik niet posten. Krijg ik wel een sms als er een baby komt?
Uma kom maar gezellig klagen hoor, klagen we gewoon gezellig samen

Amalia, ga je 4 weken weg dan? Ik hou dat kind nog wel even binnen hoor. Hoewel, liever niet natuurlijk ben het inmiddels wel een beetje zat. ( en het is pas de eerste echte dag van mijn verlof... )

Roze Wolk, herkenbaar, de bende in huis... Er moet hier ook het nodige gebeuren, alleen al aan babydingen , en mijn ouders komen morgen. En om die nu in een rommelig vies niet zo'n netjes huis te ontvangen... Vandaag dus even lekker aan de slag. Heb me wel voorgenomen om toch ook wel écht rust ook nog te pakken, dus mag vanmorgen nuttige dingen doen, begin van de middag even koken voor vanavond zodat man hooguit wat hoeft op te warmen als hij thuiskomt met de kinderen, en de rest van de middag plof ik weer op de bank.

Mag ik nog even klagen? Vorige week maandag was nichtje jarig, werd 4. Broer en schoonzus vierden dat op de dag zelf, dus ik heb meteen al aangegeven dat we dan niet konden komen omdat we dan moesten werken. En aangezien ik toen net voor m'n verlof zat, wilde ik ook geen vrije dag nemen omdat het waarschijnlijk wel druk zat zou zijn met dingen afronden. Spreek ik de zaterdag ervoor mijn broer nog, met de vraag of ze wat spullen (kolf, kruiken, voedingskussen) mee willen geven aan mijn ouders, zodat wij die weer voor de bevalling in huis hebben. Is mijn broer eerst al verbaasd dat wij er niet zijn - nee, dat had ik eerder al gezegd en gisteravond bleek dat ze dus ook niks meegegeven hadden aan mijn ouders want er moest nog wat uitgezocht worden :-s Het lijkt me dat je die 3 dingen toch wel zo kunt pakken, 't is niet dat ze een grote zolder hebben waar het helemaal ergens achter verdwenen is, plus dat hun jongste nu bijna een jaar is. Nu baal ik daar een beetje van, vooral omdat ik van de week dus nog bij de Hema stond te twijfelen of ik niet toch nieuwe kruikendoppen zou halen, en toch zelf een voedingskussen zou kopen zodat ik ze maar had. Denk dat ik man nu toch maar op pad stuur, mag hij mooi in zijn pauze de komende week bij de Prenatal langs, of ik ga deze week zelf nog even naar Hema of zo.

Of ben ik me nu aan het aanstellen dat ik hier van baal? Vooral van de kolf baal ik een beetje, omdat die gewoon van ons is en zij die geleend hebben, de kruiken zijn van mijn ouders, en het voedingskussen is van hunzelf, dus daar kunnen ze ook van zeggen dat ze dat niet willen uitlenen.

Nou ja, nu maar even wat dingen regelen, auto moet ook nog gekeurd worden binnenkort. Even afspraak maken maar.
Nee hoor Tieger, je zeurt niet, 't is gewoon flauw dat ze die dingen niet even voor je opzoeken als je erom gevraagd hebt. Zeker niet als er spullen van jou zelf bij zitten. Wel erg fijn dat je gewoon weer thuis bent trouwens, laag houden he, die bloeddruk.

Uma, je umini's kunnen echt wel tegen een stootje, straks (hoop voor je al over een paar weken) ben je weer de lieve, geduldige mama met veel energie voor ze. Ik herken het helemaal, die eerste weken van vermoeidheid, misselijkheid en onzekerheid ben je gewoon niet op je best.

RW succes met het huishouden. Wanneer is je werkster er weer? Ik heb vanmorgen het hele huis gestofzuigd, vond ik al weer heel wat

Amalia, zorg maar dat je wifi hebt hoor! Saaaaai als jouw dagelijkse post ontbreekt hier.

Viool, hoe is het met je meisje, goeie nacht gehad weer? Ben je nog in huis van vrienden of nu in je eigen huis? En is het een beetje schoon nu??
tieger ik vind dat je ook niet zeurt en je gaat toch ook niet vrij nemen voor een verjaardag???? Doe ik alleen voor mijn eigen kinderen.

Doe maar een beetje rustig aan hoor ook met je bloeddruk enzo!

pfff iedereen hier in de buurt is aan het boren/timmeren/schuren jemig wat een herrie zeg! Ik ben al de hele ochtend aan het schoonmaken, wassen, speelgoed uitzoeken, bedden verschonen net nog 2 teakhouten tafeltjes opgeschuurd en in de olie gezet was echt nodig. Baby zet ik erbij in de wipstoel die vind het allemaal prima de lieverd nu slaapt hij even.
Goedemiddag dames!

Ik heb een tijd niet geschreven hier, maar ben er nu wel weer aan toe:)

Tieger: rustig aan! En ik vind het ook onzin om vrij te nemen voor een verjaardag. En wat betreft die spullen: ik hoop dat je ze bijtijds hebt. En anders die geleende dingen alvast kopen voor jezelf...alleen wel balen van je kolf. Maar ik neem aan dat ze dat best snel uit een doos kunnen vissen ofzo. Dat je die trouwens niet terug hebt gekregen nadat ze er gebruik van hebben gemaakt. Of gebruikt ze die nog steeds?

Hier vandaag een beetje een onrustige buik. Komt ook doordat ik vanochtend met de auto naar mn moeder (5min rijden) ben gegaan. Ik dacht: als dat goed gaat, kan ik zelf de kids wel ophalen bij de oppas. Maar dat ging eigenlijk toch niet. Veel steken onderin mn buik. En bij thuiskomst toch weer een beetje teveel harde buiken. Rustig aan maar weer dus en terug in mn hok ;) Morgen ben ik alweer 31 weken, de tijd gaat snel! Nu nog een paar weekjes binnenhouden...

Ik ga even rusten en kijk later nog wel een keer
Zo, jij bent wel erg actief in huis RW, en ik vond stofzuigen al heel wat...

Jij ook rustig houden hoor pinkeltje! 31 weken is al veel beter dan 28, maar je gaat je best doen voor nog een aantal weken erbij toch?!

Ik heb een heerlijk dagje genieten en uitrusten hier. Jongens zijn naar de bso, ze gingen een boottochtje maken vandaag, hadden ze helemaal zin in. En vriend op zijn werk, dus ik kan lekker tuttelen met L. En ze is lekker aan het slapen in haar bedje nu. Waar maakte ik me bij de eerste ook alweer zo druk om?? 't Is echt relaxen, een dag alleen thuis met meisje
@uma klasg hier maar alles wat hier komt scheelt uman en umini's toch ??

@tieger pff wat een gedoe ik houd daar ook niet van- achter je spullen aan moeten of dat iemand wat beloofd en niet nakomt, je kan 100 x flexibel zijn maar dan net die ene keer over je babyspullen....

@rw jeeee wat ben jii goed bezig!

@amalia valt tegen hoor ik heb echt 2 handen nodig by typen

@sardegna ja alleen met meisje thuis is relaxed he??? Echt heel wat anders dan met zn allen. Eigenlijk niks te doen
@pinkeltje jii gaat helemaal de goede kant uit !

31 wk yes!!
Uma, niet leuk dat het even niet lekker gaat thuis, spui maar lekker hier hoor! Schema ziet er netjes uit trouwens!

Tieger, ik snap dat je baalt...zou ik ook hebben. Wat is het nou voor moeite om die paar spullen even op te zoeken.

Pinkeltje, leuk dat je weer meeschrijft, 31 weken alweer!

Hier gaat het nog wisselend,nu met halve dagen werken is het wel wat beter vol te houden gelukkig! Hoop dat ik snel weer kan gaan opbouwen, maar eerst maar goeie medicijnen.

Kreeg voor het weekend trouwens een mailtje terug als reactie op mijn inschrijving voor de mbvo opleiding (wereld/countrydans voor ouderen) van een tijdje terug. In januari start er ws een nieuwe opleiding, dan gaat het wel weer kriebelen! Hopelijk gaat dat nog wat worden, maar dan moeten de medicijnen wel goed aan gaan slaan! Dat soort dromen wil ik niet opgeven, tis een van m'n grootste wensen naast gezinsuitbreiding.
Joehoe! Ben er weer!

Man, wat kletsen jullie wat af in een week tijd!

Ik zag zo snel, dat Uma een goede echo heeft gehad! Jippieieieie! Meid, wat fijn!

Ga vanavond/morgen even alles bijlezen en verder reageren!

Xxx
ADL is dat dan een opleiding in die zin dat je er ook zelf qua werk verder mee gaat ? Of ga jezelf proffessionel worden ?

Ha rikst ! Back in town !

Trouwens vannacht pas om 4 uur kunnen slapen tot 8 uur. Ik dacht om half 10 kom ik ga naar bed nu dan slaap ik heel lang, vanaf die tijd was ik gevloerd ( dat je echt geen pap meer kunt zeggen ) en zij wakker huilen en drinken. Terwijl heel de dag heb ik echt werkelijk geen kind aan haar ( maar dan ben ik zelf ook in de weer en wakker )
welkom terug rikst!

Zijn jullie van plan iedere keer naar het CB te gaan met baby? J. moet as maandag voor de 3de keer zijn prikken en daarna pas als hij 9 mnd is, zit echt te denken om dan pas weer een afspraak te maken, de arts heeft vorige keer 3 dingen bekeken, gevraagd of ik nog vragen had (nee) de prik gezet en na 5 minuten stond ik weer buiten (na een half uur gewacht te hebben!!!!) Vooral dat lange wachten irriteert me

Alles gaat goed, ik heb geen vragen en mocht ik die krijgen ga ik gewoon naar de huisarts (die als antroposoof naar het gehele plaatje kijkt)

Of zou ik gelijk een aantekening krijgen als ik pas over 5 mnd weer kom
Amalia fijne vakantie meid! En geniet van je mooie gezinnetje. IK hoop op heel mooi weer voor je!

Voor de rest, ik ben er hopelijk morgen weer. Doeiiiiiiii
Amalia, fijne vakantie!

Viool, ik kan er niet van leven, zal waarschijnlijk grootste deel naast m'n huidige werk zijn. Heel misschien (als ik goed blijk te zijn) dat ik voor wat meer groepen als dansleider kan staan maar weet niet of ik dat zou willen, want dan ben ik ook veel avonden weg (nu al vaak 2 a 3 x per week en dat vind ik voorlopig max). Wat ik voor mezelf het belangrijkste vind is dat ik heel veel plezier uit het dansen haal en dat ook op andere mensen hoop over te brengen met lesgeven. Naast m'n gezin en werk is dit echt het liefste wat ik wil en ik kan het ook doen als m'n lichaam weer een beetje mee wil werken.
@ADL klinkt heel goed, logisch dat je die opleiding ook wilt doen als je er zo gepassioneerd in bent !

En super om zoiets te hebben voor jezelf.

Wat hebben jullie voor bezigheden / talenten??

ADL het dansen! En gedreven ook 2/3 avonden per week. Ik vind veel dingen leuk, maar doe dingen in periodes en ben niet goed in 1 ding. Ik zou heel goed willen zijn in iets met muziek. Ik zou mondharmonika goed willen spelen maar net als met gitaar nooit echt doorgezet.

Ik schilder thuis wel voor mijn plezier en eigenlijk beleef ik plezier aan alles wat ik maak.

Kettinkje, taart, tekening. Als er wat uit mn handen komt, of ik kan dansen, als ik niet schilder, er moet altijd wel iets zijn.

Oja ik wil graag een taal leren maar schijnbaar niet zo graag ;-( ik wil t al jaren.

En toen met mijn vaarbewijs vorig jaar ging dat prima en snel. Ik vrees omdat ik uitgedaagd werd om het te halen ( mn man als deels maatje en om mee te wedijveren, heb ik schijnbaar nodig ik wist zeker dat ik zou slagen en hij dacht te zakken, was andersom, week later haalde ik het met 2 fouten, was heel goed )

mijn vraag aan jullie (weet sommige dingen al zoals zangtalent hier, haak en handwerktalent, sportieveling ...) wat zijn jullie talenten ?

ik ga mijn beroepsverhaal toch op hyves neerplanten - wat ik irritant vind is dat ik er pas over een paar weken over na wil denken maar zo werkt dat niet ??!!

@RW
@RW ik begreep dat het consultatieburo maar eens per maand is. Ik had gister de cb dame aan de telefoon. In mijn herinnering was dat elke week, dat zei ik ook

ik voelde me nooit fijn op het cb zal aan mij liggen maar ik kreeg er vee keuring gevoel bij. En hoe ik daarop kwam ??

Ik zou lekker doen waar jij je goed bijvoelt!

Oh oviool legt heel de tijd haar hoofd naar 1 kant ook als ik het draai ;-(

wie herkent dat ?
haha iedere wk naar het cb het moet niet gekker worden, nee hoor de eerste 4 keer iedere mnd en daarna al minder geloof ik. Tja het is nogal massaal en ik vind die artsen enzo gewoon niet zo goed.

Mijn talenten, tja op dit moment doe ik vrij weinig, de afgelopen 4 jaar ben ik 3 keer zwanger geweest en heb nu dus 3 kinderen die veel tijd en energie verbruiken (positief hoor) ook zijn we vorig jaar verhuisd kost ook aardig wat tijd. Ik ben nu wel de laatste tijd aan het bedenken wat ik wil gaan doen, heb wel zin om iets voor mezelf te doen.

Als eerste natuurlijk toneel spelen, dat is mijn passie, alleen hier waar ik woon heb je geen leuke amateur groepen vooral veel ouderen vind het leuker met mensen van mijn eigen leeftijd/ fase.

verder wil ik heel graag leren kinderkleding naaien lijkt me zo leuk. En naar de sportschool voor zumba en bodyshape.

ook lijkt het me leuk actief mee te helpen bij zoon op school is ene jenaplan en word volgensmij ook veel van de ouders verwacht (nog 2 wk pffff ik ben al helemaal nerveus nog 2 weken en dan gaat de oudste naar de basisschool!!!)

Nou dat staat op mijn lijstje

baby kijkt teletubbies!!!! sjonge dat is erg hij vind het prachtig zoon en dochter kijken ernaar, ik had de wipstoel andersom gezet maar hij draait zijn hoofd helemaal om haha tv junk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven