twee liefdes...........nieuw topic...

20-07-2007 11:41 3608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog wat voor thea geschreven als andwoordt dus bij deze..

Thea..........mss wel...

Maar ben na de bevalling van mijn zoontje depressief geweest en toen was die er in goede en slechte tijden...

Maar ik wou graag een tweede en hij niet.........en hij voerde later wel goede argumenten aan, maar heeft me toen ook al wel wat gekwetst..

Toen hebben we een jaar of 3 geen seks etc gehad en nu wil die weer..

Maar ik weet niet meer wat ik wil. mss hou ik nog wel van hem maar we hebben elkaar zo gekwetst.

En nu kwetst die ander me ook al..........pffff, maar ik kan hem dat niet aanrekeken want hijs nog zo jong..

En mijn man...........hij wou niet op vakantie want dan zou hij zich ergeren aan mijn buien..

Mijn zoon loopt over me heen...zo kan ik wel doorgaan nog......

En ik mag met niemand als hem over onze problemen praten..want ik heb hem gekwetst door tegen mijn vriendinnen te zeggen hoe ons seksleven was.........heb dit overginds 3 jaar opgekropt en hij vertelde altijd dat ie sex vies vond etc...

Maar verder is die wel heel lief hoor..

maar ik weet niet of we ooit samen nog gelukkig kunnen worden..

Ik kan niet sex hebben met iemand en aan een ander denken..

En ik wil niet meer aan die ander denken want die trapt me ook alleen maar op mijn ziel..

Het liefst zou ik mss wel alleen wonen met mijn zoontje..

Alles is nu zo warrig op dit moment. Weet alleen dat ik alle dagen hoofd en buikpijn heb en das ook niet alles..ik weet het niet meer dusz..
Anna, het is allemaal zo moeilijk, nr. 1 die je als vanzelfsprekend ziet, nr. 2 die even niet wil/kan. Het lijkt wel of ze jou niet meer zien staan. Probeer een beetje voor jezelf op te komen, hoe moeilijk ook. Maar jij mag er zijn! Jij hebt ook een eigen leven! Jij bent ook een mens! Jij hebt ook liefde nodig, een arm, een knuffel, begrip, enz. enz. Zoals al eerder gezegd: Je bent een gunst!

Heel erg veel sterkte!

x Knipoogje
Lieve Anna,

Misschien toch eens goed om nr. 1 voor het blok te zetten, hem een schrikeffect te bezorgen? Doordat mijn nr. 1 een schok kreeg (voorstel van mij voor proefscheiding) realiseerde hij zich hoeveel hij van me hield en veranderde erg. Eindelijk heel veel gepraat, waarbij veel duidelijk werd. Daarnaast heb ik ook vaak gelezen dat kinderen het vaak juist niet willen dat ouders voor hen bij elkaar blijven. Je schuift dan ook veel bij hen op de schouders nl. mijn ouders hebben hun eigen geluk opgegeven voor ons. Of je hoort: dat hadden jullie veel eerder moeten doen. Daarnaast verdien je het gewoon om iemand te hebben die om je geeft of dat nu je nr. 2 is of iemand anders. Zoals jij nu leeft kun je heel lang vol houden, maar wat doe je jezelf tekort. Sterkte meid.

Hier nog steeds hetzelfde. Nog geen mail gehad van nr. 2 (weekend weg) en nr. 1 die me met argusogen in de gaten houdt. We waren gisteren op een feestje en o wee, als ik geflirt had. Niet gedaan gelukkig, want zijn gevoelens zijn zo kwetsbaar op dit moment. Op dit moment neig ik naar nr. 2 eens per maand zien als hij dat wil en verder voor mijn gezin gaan. Als nr. 2 dit niet wil, denk ik dat ik toch voor mijn gezin moet gaan. Maar dan moet het wel structureel veranderen. Ik laat me nooit meer behandelen als een meubelstuk. Ik heb de vragen over waarom je van iemand houdt beantwoord voor beide mannen. Nr. 1 krijgt 29 punten en nr. 2 36. Nou ja, hoe goed ken ik nr. 2 he? Nooit mee samengewoond en tandpastadopjes op de tube gedraaid. Sterkte allemaal, liefs J.
Josephine, mijn kids willen juist dat ik niet ga scheiden, dus''

Stranger, over wie heb je het nou die mij niet verdient 1 of 2?

Knipoogjes, je hebt gelijk,ik ben er ook nog, wat denk je, ik heb nr2 vandaag gezien, (in het openbaar, hij kwam ergens heen waar hij niet hoefde te zijn maar waar van ie wist dat ik daar zeker was) en hij mist mij ook heel erg, maar vindt deze stop even echt nodig, en ja, dat weet ik, dus dat geeft mij weer rust, echt ik hou van deze man, en hij van mij gelukkig, maar eerst time out,

groetjes Anna
Anna: Ik ben in de war: nr 1 moet je weer leren waarderen, een schok is mss wat nodig is. Nr 2 wil/kan je nu niet erbij hebben? Respecteren ze JOU om jezelf of om wat je in huis doet in geval van nr 1 of omdat je in geval van nr 2 hem de thuissituatie even kan doen vergeten? Waarom die time out??
Josephien, bij jou lees ik meubelstuk....., je bent geen meubelstuk he? Maar daarom noem je misschien ook dat er dan wel iets moet veranderen als je voor nr. 1 en je gezin wilt gaan. Zou je nr. 1, maar ook je nr. 2 kunnen leven met 1x per maand elkaar ontmoeten? Hug!!!

Anna, een bevestiging van nr. 2? Haha! Mooi he? Ik kan me voorstellen dat je even een stop wilt om even je gedachten/gevoelens op een rijtje te zetten. Hoe ga je dat doen?

Echt, ik wil niet iedereen opjutten, maar wij zijn zelf ook een mens, wij hebben ook onze eigen gevoelens en behoeften. Wij mogen er zijn! Het woord respect schiet me ineens te binnen. Wellicht een raar woord hier in dit topic...., maar ik hoop dat jullie me begrijpen.

Laat ik het anders zeggen: Als nr. 1 geen respect voor mij zou hebben, mij niet met respect zou behandelen, dan weet ik niet of ik nog wel met hem samen zou kunnen leven. Iemand in zijn waarde laten, wellicht is dat een beter woord.

Alle anderen die meelezen of schrijven, heel veel sterkte tijdens de moeilije momenten, geniet en koester de mooie!

x Knipoogje
Even snel, ik probeer zo min mogelijk in te loggen als ik thuis ben. Ik kreeg net een email van collega, over werk en een beetje prive. Ik heb daarop vrij uitgebreid gereageerd, geschreven dat ik hem en onze gesprekken mis. Ik twijfel nu alweer of dat heel stom was. Vorig jaar rond deze thuis was er een behoorlijke crisis met Nr1 om iets, ik heb uiteindelijke toegegeven, nu lijkt de situatie zich te herhalen. Het zit me heel erg dwars, vorig jaar heb ik dit veel besproken met collega, vandaar dat ik het nu weer met hem bespreek maar dat is waarschijnlijk heel onverstandig. Ik voel me zo stom.

Anna, ik wens je veel sterkte, als het echt nier meer gaat met Nr1 moet je toch eens goed nadenken over alternatieven.Kom op voor jezelf! Je kinderen hebben recht op een sterke gelukkig moeder, dat is ook heel veel waard.
Goedenmorgen allemaal.

Ja ikke kom hier ook weer eens posten.

Ten eerste aan iedereen hier een dikke knuffel.

Ja ik heb dus wel iets te melden.

Me nummer 2 waar ik een tijdje bijna toch geen contact mee heb gehad,en zelf ook zo iets had van bekijk jij het lekker.

En in die periode vroeg me nummer 1 of ik met hem wilde trouwen.

Het trouw gebeuren hoefde voor mij niet zo.Maar om heb een plezier te doen heb ik ja gezegd.Ja tuurlijk hou ik van hem.Maar voor mij hoeft dat niet vastgelegd te worden vandaar.

Nu komt het leuke aan het hele verhaal.

krijg ik een paar weken geleden een mailtje van hem.

Maar daar de boodschap in dat hij niet zo lekker bezig is.

Dus ja weer hem overgehaald om even te chatten en te vragen wat er nu precies aan de hand is.

Ja toen kreeg ik echt de schok van me leven.

Zijn vrouw wil bij hem weg.Help

Natuurlijk wel voorzichtig geiformeerd of het kwam door mij.

Nee totaal niet kreeg ik te horen.( de werlijke reden kreeg ik niet te horen was een heel verhaal vandaar)

En ik moet eerlijk bekenen dat ik het heel erg vindt voor hem.

Ons contact is nu wel met bijna 100 verbeterd.We mailen bijna iedere dag met elkaar.

Ik hem hem natuurlijk ook verteld over het trouwen.

En toen kreeg ik als antwoord moest er maar eens goed over nadenken.

Ik ben erg blij dat ik stevig vastgeroest ben in de aarde,maar soms kan ik het niet laten.En dan begint me verstand een loopje met me te nemen.

Had me nummer 2 toen (ik hem eerlijk vertelde dat ik smoor op hem was)

verteld had het niet zo goed ging thuis,dan had ik er zeker overnagedacht om me nummer 1 te verlaten.

Nu begin ik ook eerlijk gezegd langzaam te twijfelen aan me nummer 2

Ik was altijd van gedachten dat het puur om de sex ging,maar nu het hele verlaten verhaaltje in het plaatje is gekomen.Ons contact ook stukken verbeterd is.Ben ik bang dat deze meneer echt om me geeft.

Terwijl de probleempjes die ik had met me nummer 1 weer erger worden.

en het ging net zo goed.( ja soms denk ik ook wel eens hoeveel kan een mens hebben.)Ja soms weet ik het het ook even niet meer.

Vandaar me posting hier.

Hopelijk kunnen jullie er iets van maken.

En ik ga nu gewoon verder op de ingeslagen weg.

Tuurlijk hou ik wel contact met me nummer 2 maar ik ga niet bewust het lichamelijke opzoeken.

Voor de rest van de dames en heer veel sterkte en wijsheid.

Ik moet toch wel even kwijt dat ik veel bewondering heb voor onze heer hier.

Zijn verhaal vertellen op een plek waar voornamelijk alleen maar dames komen.Daar heb je toch wel zeker moed voor nodig.
Jaikke, jee dat is moeilijk zeg, ik wens je veel sterkte,

en ja, heb nu zelf time out nodig, weet wel dat ik met nr1 moet praten, niet over 2 hoor, maar over hoe het met ons verder moet, maar ja, hij is wel tevreden hoe het gaat,

Stranger, ik denk dat je wel een beetje gelijk hebt. Nr1 is tevreden omdat alles hier 'vanzelf' gaat en nr2 ontvluchtte zijn thuissituatie, maar ik ook, nou ja, de tijd zal alles leren,

groetjes Anna
Nog even voor de lezers onder ons, een boekentip, 'Seks of solo' door Jil Karoly, gaat over 2 vrouwen, en 1 man, de vrouw wil van haar man af, de minnares wil hem hebben, wordt vanuit beide vrouwen gevolgd, en wat blijkt, als de minnares hem 'heeft', wil zij ook van hem af,want om met hem samen te leven valt errug tegen, hilarish,en realistish misschien, maar heerlijk om te lezen,groetjes Anna
Jaikke: Moed? Welnee, het is lekker anoniem toch?

Je schrijft dat de probleempjes met nr 1 weer erger worden, maar je wil toch doorzetten? En het hoeft niet zo voor jou, EN contact houden met nr 2..... Lijkt me HEEL lastig worden..

Anna: je lijkt weer wat opgekrabbeld na gisteren, mooi!
Thea, als het met nr. 1 even niet zo lekker loopt, ben je ook weer meer ontvankelijk voor nr. 2 he? Kun je het voor jezelf ook beter verantwoorden. Dat had ik tenminste.

Jaikke, als ik jouw verhaal zo lees, zou ik zeker niet trouwen met nr. 1. Eerst maar eens meer wijs worden uit je gevoelens?

Anna, ik kan je echt aanraden om een heel serieus gesprek met nr. 1 te hebben over je gevoelens en dat je het zo niet meer wilt.

Ik krijg vanavond mail van nr. 2 over wat hij wil. Ben er ook wel een beetje bang voor. xx J.
Thea, begrjpelijk hoor dat je nr. 2 een mail hebt gestuurd, de aantrekkingskracht he.... en net wat Josephien zegt, loopt het niet lekker met nr. 1, dan..... Sterkte!

Jakkie, ai.... twijfels, verwarring...., aantrekkingskracht..., denk heel goed na voordat je trouwt met nr. 1 en/of weer met nr. 2 in zee gaat. Probeer alles op een rijtje te zetten voor jezelf. Sterkte!

Anna, het lijkt erop dat je alles weer een beetje kunt relativeren, waarschijnlijk had je het erg moeilijk de afgelopen dagen en gaat het nu iets beter met je. Blijf bij jezelf, vlak jezelf niet uit he? Blijf maar lekker van je afschrijven als je dat helpt hoor! Hug!!!

Josephien, het zal wel moeilijk zijn om deze mail te openen en te lezen.... Sterkte meid!

Sterkte allemaal tijdens de moeilijke momenten, geniet en koester de mooie!

x Knipoogje
anaianai bedankt voor je boeken tip

Stranger die probleempjes zijn,om het maar eens hier op te schrijven.(zal wel weer een lang verhaal worden)

Het drankgebruik en daarbij hoorde gedrag naar mij toe.

Thuis hebben we met elkaar afgesproken,dat als hij zich graag wil laten vollopen oke maar val mij niet lastig en ga naar bed.Dus ook het sexuele gebeuren valt en staat hier mee.Vandaar dat ik soms ook behoefde heb naar me nummer 2..Hoewel we nog niet echt gemeenschap hebben gehad(dit is me toch een stapje te ver)Deze oplossing werkte voor mij best goed( ik kan hem niet de drank verbieden,hij moet dit zelf inzien.Er tegen in gaan werkt niet)

Maar nu hebben we een paar keer een feestje gehad buiten de deur.En het eerste feestje wist hij zich nog netjes te gedragen.

Dronk wel,maar was niet lastig of zo.

tweede feestje was er toevalig iemand die hij goed kon,en ja toen was het hek van de dam he.

Kort samengevat als me nummer 1 gedronken heeft dan is best wel een grote ego en denkt dat hij alles tegen me zeggen kan.

Mede door me nummer 2 ben ik nu langzaam me mond gaan open doen.(voorheen dacht ik altijd laat hem maar gaat toch zo naar bed,maar nu heb ik echt zo iets van een beetje respect is wel op zijn plaats.)

En ik ben een dikke 12 jaar samen met hem.We hebben samen heel veel problemen gehad in het begin maar we zijn er toch voor gegaan.

En op een normale werkweek zijn er bijna tot geen problemen.

Natuurlijk drinkt hij dan ook,maar als hij genoeg heeft of gewoon moe is dan gaat hij naar bed.

Daarbij werk ik ook nog eens in 3 ploegen.Dus soms zie ik hem door de week niet eens.(wat ik eerlijk gezegd soms wel lekker vind)

Ook moet hij wel eens voor werk een week weg.(we bellen dan wel iedere dag.)

Hoe raar het naar bovenstaande ook mag klinken.Ik weet 100% zeker dat hij echt van me houd.

Van dat trouwen hij heeft me dan wel gevraagd maar we hebben nog niks vastgelegd.

Hij weet ook dat ik me twijfels heb betreffende het huwelijk in het algemeen.

Maar als ik hem daarmee heel erg happy maak,waarom niet.

Alleen op papier veranderd er iets.We zijn er wel uit dat we zouden trouwen op huwelijke voorwaren.

En dat ik me eigennaam behou( heeft wel wat voeten in aarde gehad)

Zo nu dan me nummer 2

Hij is zeker ook een schat van een vent zeker.

En ik wil contact met hem houden omdat hij voor mijn persoonlijke ontwikkeling er goed is.En ik beschouw hem eerlijk gezegd toch eerder als een goede vriend dan als een sexmaatje om het maar eens erg ongenuaneerd te schrijven.

Ook hebben we een gezamelijke hobby.Die me nummer 1 maar niks vindt(die hobby)Maar op een bepaalde manier staat hij er wel achter.zo van ik vindt het niks maar als jij het leuk vindt moet je het doen.

Ik ben er natuurlijk ook niet helemaal uit wat nummer 2 precies van me wilt.Maar ik ben natuurlijk wel op me hoede.

Dromen kan leuk zijn natuurlijk.Maar als ik zou moeten kiezen tussen een leven met nummer 2 dan denk ik toch dat nummer 1 gaat winnen.

Nummer 1 is natuurlijk niet mister right maar wel iemand die ik door en door ken en 100% eerlijk is.En zeker voor de volle 100% van me houd

Nummer 2 is echt een chaumeur en met hem kan ik echt goede gespreken voeren( niet alleen over ons prive leven)

en hij geeft me zelfvertrouwen.

josephien Knipoogjes dat ben ik zeker aan het doen hoor.Ik ben zeker geen persoon die in zeven sloten tegelijk valt.

Iedereen hier van harte bedankt.Voor alle morele steun.

En ja het schrijven werkt toch wel goed .

Iedereen hier veel wijsheid en sterkte
Jaikke:

Sorry hoor, maar de indruk die ik nu heb van je situatie klinkt me niet al te vrolijk in de oren. Nou heb ik niks met drank en mis ik in dit verhaal absoluut zijn respect voor jou. Ondanks dat je schrijft dat hij 100% eerlijk is en 100% van je houdt. Best eng als je schrijft dat hij na een flinke borrel alles tegen je denkt te kunnen ZEGGEN. Wat is de volgende stap? Denkt hij dan alles met je te kunnen DOEN? Hoe heeft zich dat ontwikkeld in de afgelopen 12 jaar bijvoorbeeld.

Heel mooi dat je door gesprekken met nr 2 meer zelfvertrouwen krijgt en daardoor misschien meer tegengas geeft richting nr 1. Weet nr 2 dat je hem meer ziet dan maatje dan als sexvriendje? Een goed plan om daar eens goed met hem over te praten denk ik, spreek je open en eerlijk uit over je verwachtingen en gedachten over jullie samen en vraag hem dat ook te doen.
Jaikke,

In jouw posting vind ik wel dat je erg bezig bent je vriend het naar het zin te maken.

Zelfs trouwen doe je om hem gelukkig te maken.

Is dat niet een beetje teveel van het goede??

Wanneer kies je voor jezelf? (zonder steun te hebben aan de gedachte van nr. 2?)

Houd er rekening mee dat drank erg veel kapot maakt!!.
quote:Stranger schreef op 06 november 2007 @ 11:57:

Jaikke:

Sorry hoor, maar de indruk die ik nu heb van je situatie klinkt me niet al te vrolijk in de oren. Nou heb ik niks met drank en mis ik in dit verhaal absoluut zijn respect voor jou. Ondanks dat je schrijft dat hij 100% eerlijk is en 100% van je houdt. Best eng als je schrijft dat hij na een flinke borrel alles tegen je denkt te kunnen ZEGGEN. Wat is de volgende stap? Denkt hij dan alles met je te kunnen DOEN? Hoe heeft zich dat ontwikkeld in de afgelopen 12 jaar bijvoorbeeld.

Heel mooi dat je door gesprekken met nr 2 meer zelfvertrouwen krijgt en daardoor misschien meer tegengas geeft richting nr 1. Weet nr 2 dat je hem meer ziet dan maatje dan als sexvriendje? Een goed plan om daar eens goed met hem over te praten denk ik, spreek je open en eerlijk uit over je verwachtingen en gedachten over jullie samen en vraag hem dat ook te doen.

bedankt voor je wijze raad.

Ik hoef er niet bang voor je zijn dat nummer 1 zijn volgende stap zal zijn richting het lichamelijke(slaan)Hij heeft een keer in het verleden in een woede uitbarsting een meubelstuk vernield van me.

Toen ben ik zo kwaad geworden en heb hem er echt letterijk uitgegooid(soms kun je heel sterk zijn al je kwaad bent)

De volgende morgen zat hij als een klein kind bij me op de stoep

durfde niet aan te bellen.

We hebben toen alles uitgesproken en ook hem ik hem gezegd.

Dit gebeurt dus niet meer.Dit is dus ook niet meer gebeurt.

En zo iets is dus ook op het sexuele vlak.Het is niet leuk meer

als er gedronken is.

En voor alle duidelijkheid ik ben ook zeker geen schatje hoor.

zeg maar gerust dat ik een persoon ben met haren op de tanden.

En me vriend kookt voor me hij helpt me mee in het huishouden.

neemt vaker wat lekkers voor me mee als hij naar de winkel is geweest.

Dat is dus zijn manier van respect tonen.

Me nummer 2 weet hoe ik over hem denk ook wat betref het vertrouwen en het sex gebeuren.Over het samengebeuren hebben we het nioot echt gehad.

Ik heb altijd tegen hem gezegd dat zijn plaats ergens anders is.

Alleen ook al zegt hij tegen me dat hij eerlijk is kan ik er niks aan doen dat ik hem toch nog niet 100 % vertrouw

hou van je zelf@ zoals je hier boven hebt kunnen lezen me nummer 1 doet ook veel voor mij hoor.

En ik weet ook wel dat zou ik alleen zijn

het ook wel zeker zou lukken hoor

Maar me nummer 1 en ik zijn al dik 12 jaar samen we hebben echt veel dingen samen doorstaan.Mede daardoor dat ik zeker niet wil opgeven.Het is zo makelijk de handdoek in de ring te gooien.Tuurlijk is aanmoderen ook geen optie.Precies wat hier eerder me werd aangeraden zal ik gaan doen.

Gewoon eens alles goed op een rijtje zetten.

En dat zeker niet laten afhangen van de heren in de kwestie.

Maar ja soms is het schrijven en denken toch iets makelijker dan werkelijk doen
Jaikke, dat klinkt toch wel behoorlijk heftig wat je over Nr1 schrijft. Hou goed je grenzen in de gaten en verschuif ze niet verder!! Samenleven met iemand die alcoholist is is niet makkelijk. Ik respecteer hoe je er mee omgaat maar ben toch bang dat het in de toekomst voor nog grotere problemen gaat zorgen.

Stranger, leuk dat je weer meeschrijft,

Knipoogje, bedankt voor je begrip

Josephien, heb je alweer contact gehad met Nr2?

Anna, hoe is het bij jou? Het lijkt me zo'n moeilijke situatie waar je in zit met zowel Nr1 als Nr2.

Zoals ik gisteren al schreef had ik gisteren een uitgebreide email naar mijn collega gestuurd. Vandaag hebben we via sms weer contact gehad en uiteindelijk een lang gesprek. Het is zo heerlijk om met hem te kletsen aan de telefoon. We hebben het over onze Nr1's gehad, wat geflirt en gelachen. Ik zit de rest van de middag weer met een grote grijns op mijn gezicht achter mijn buro. Toch voelt het dubbel, het voelt verkeerd, en toch wil ik het contact niet stoppen. Ik blijf mezelf vertellen dat deze vriendschap onschuldig is, maar ik weet dat ik op gevaarlijk terrein begeef. Als het onschuldig was zou ik niet zijn smsjes op mijn mobiel hoeven te verwijderen. Als ik echt geen verhouding wil beginnen moet ik het contact verbreken, ik neem bewust het risico dat het een keer uit de hand loopt. Zijn vrouw is nog steeds in het buitenland en zal niet voor januari terugkomen. Hij gaat misschien naar haar toe tijdens de kerst misschien ook niet. Hij ziet nu al tegen de kerst op, of hij nu hier is of bij haar. Het wordt geen idyllische kerst voor hem.

Anna, het boek dat je aanraadde is helaas niet in het engels vertaald en ik kan hier geen Nederlandse boeken kopen. Ik zal moeten wachten tot ik weer eens in NL ben.
Thea, het blijft spannend zo he? En dan is z'n vrouw ook nog afwezig. Kan me voorstellen dat je hier dubbel in staat, genieten, maar toch het risico lopen dat het een keer uit de hand loopt.

Jaikke, ik lees nergens dat jij ook van nr. 1 houdt. Wat mij betreft ook sorry, maar het klinkt echt niet goed allemaal.

Knipoogjes, hoe is het met jou? Nog steeds genieten?

En Stranger en Anna?

Teka? Doe je nog mee?

en Marlies? Ben heel benieuwd hoe het met je gaat.

Gisteren idd mail van nr. 2 gehad. Heel lief en wijs. Hij staat nog steeds achter mijn keuze om een poos geen contact met elkaar te hebben om zodoende er achter te komen waar nu mijn werkelijke gevoelens liggen. Hij denkt dat ik op den duur niet gelukkiger wordt van een stiekeme relatie. Beiden vinden we dat ook heel moeilijk want we verlangen erg naar elkaar en missen ons dagelijkse contact. Heb nr. 1 gezegd dat ik nr. 2 een hele poos niet zal zien en mijn energie wil steken in onze relatie in de hoop dat mijn liefde voor hem terug komt. Nr. 1 is superlief en aanhalig, maar zucht..... het doet me eigenlijk zo weinig. Maar als ik dan naar m'n gezinnetje kijk dat het zo fijn heeft met elkaar. Hoe kan ik het over mijn hart verkrijgen om dat op te breken. Dan doe ik zoveel mensen verdriet. En als ik het hier nou akelig zou hebben. Dat is beslist niet het geval. Maar ja, die nr. 2 he? Krijg hem niet uit mijn hoofd. Ben me er ook van bewust dat ik misschien wel wat romantiseer en idealiseer. Voel me er gewoon niet happy bij. Hoop wel dat dit beter wordt de komende tijd. Big hug voor jullie.
Jakkie, ik kan me goed voorstellen dat iemand goed is voor je zelfvertrouwen, je zelfontplooiing. Jij geeft aan dat nr. 2 die iemand voor je is, maar dat je hem ook niet voor 100% vertrouwd. Nr. 1 en jij hebben al veel meegemaakt, hij heeft een drankprobleem. Ik zou niet graag in je schoenen staan.

Misschien moet je jezelf de vraag stellen wat deze beide relaties jou opleveren, voor nr. 2 zou ik het kunnen bedenken, want dat geef je zelf aan al, maar nr. 1... Ik kan me goed voorstellen dat je in je relatie met nr. 1 blijft juist vanwege wat jullie allemaal samen hebben doorgemaakt, moeilijk allemaal hoor.

Het lijkt me inderdaad goed wat je aangeeft in je laatste posting dat je van plan bent om alles goed op een rijtje te zetten. Ik hoop dat het je lukt, verstand en gevoel he...? Heel sterk veel sterkte!

Thea, je geniet van het contact met nr. 2, ik zie het. Maar wat je zelf al aangeeft, langzamerhand wordt de vraag: wanneer gaan jullie "de grens" over. Je hebt gelijk, als het allemaal onschuldig was, dan hoefde die sms-jes niet te verwijderen.

Ik hoef je niet te waarschuwen voor de emotionele achtbaan waarin je terechtkomt als je liefde voor nr. 2 dieper wordt, andere vormen gaat aannemen, dat heb je hier genoeg gelezen. Probeer voor jezelf helder te krijgen of je met al die gevoelens en de emoties die daarbij komen kijken, om kunt gaan. Veel wijsheid!

Josephien, wat heerlijk dat nr. 2 je begrijpt en aanvoelt, dat jullie ook deze gevoelens met elkaar kunnen delen. Ik hoop dat je de tijd waarin je (bijna) geen contact hebt met nr. 2, je kunt richten op nr. 1. Het zal niet makkelijk zijn om zomaar weer liefde voor je nr. 1 te gaan voelen. Hug!!!

En ach, we weten het allemaal, een vergelijking met nr. 1 en nr. 2..., het is niet eerlijk, gewoon oneerlijke concurrentie.

Stranger, hoe is het met jou?

Anna, gaat het met je?

De laatste 2 dagen hebben mijn nr. 2 en ik weer contact, niet veel helaas. Maar de schaarse momenten dat we contact hebben..., genieten!, delen!, heerlijk!

Iedereen die meeleest en verder meeschrijft, heel erg veel sterkte tijdens de moeilijke momenten, koester en geniet van de mooie!

x Knipoogje
Thea, Josephien, iedereen eigenlijk: verslaving... inclusief de afkickverschijnselen... Niet met, maar ook niet zonder elkaar kunnen..

You are my heaven

But I love you like Hell!
Stranger; dan zit ik momenteel in een enorme cold turkey, helemaal geen contact, niks noppes nada.

Knipoogje: geniet van jullie momenten samen, ook al zijn ze schaars!

Josephien, wat een moeilijke strijd waar je inzit. Je wilt energie steken in je relatie met nr1 maar het kost je moeite omdat het je weinig doet. En ja, natuurlijk idealiseer je je nr2, dat doen we allemaal denk ik, maar dat maakt de gevoelens niet minder heftig. Hug!

Thea: Ik zie je helemaal zitten met een grijns op je gezicht na een leuk telefoontje . Maar moeilijk voor je, deze situatie. Ik herken het zo, niet willen doorgaan maar ook niet willen stoppen.

Jaikke: ik kan me alleen maar aansluiten bij de adviezen die er al zijn gegeven. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen geluk, denk er goed over na hoe jij je toekomst in wilt vullen. Hug.

Anna, hoe is het met je?
Muril: Auw...! Sterkte!
Jaikke, ik denk dat je heel goed na moet denken of je wel wil trouwen, en idd drank maakt meer kapot dan je lief is, mijn nr1 drinkt ook teveel als hij vrij is, bah,

Thea, zit jij in het buitenland dan, dat wist ik niet, fijn dat je nog contact hebt met nr2

Muril, heb je tijdelijk geen contact?

Knipoogjes en Josefien en Stranger, ja, het gaat goed met mij, dat nr2 voor mij speciaal ergens naartoe kwam heeft mij heel goed gedaan, hij heeft laten blijken dat hij het ook heel moeilijk heeft en door laten schemeren dat we elkaar toch wel een paar keer per jaar op ons speciale plekje gaan ontmoeten, maar geen contact tussendoor, het geeft rust in mijn hoofd, nr 1 doet zijn 'best', zegt dagelijks hoeveel hij wel niet van mij houdt, probeer het maar mijn hart doet niet meer mee, die ligt bij nr2,

sterkte allemaal en groetjes Anna
Muril, fijn om weer even iets van je te lezen, ook al is het niet zoals je misschien diep in je hart zou willen. Kun je het een plekje geven? Je zult het best moeilijk hebben, nr. 2 is niet zomaar uit je hoofd, er is geen knop om je gevoelens voor nr. 2 uit te schakelen. Hoe gaat het met nr. 1? Hug!!!

Anna, wat een heerlijk gevoel he?, dat nr. 2 speciaal voor jou gekomen was. Ik denk dat het heel fijn is om elkaar een aantal keer per jaar te ontmoeten, dat zullen wel hele speciale momenten worden! Het is goed denk ik om tussendoor geen contact met nr. 2 te hebben, inderdaad vanwege de rust in je hoofd. Aan de andere kant, dat aan- en uitknopje bestaat niet, zowel voor nr. 1 als voor nr. 2 niet. Ik hoop dat je een balans kunt vinden! Hug!!!

x Knipoogje
Anna, ik denk dat dit definitief is, dat we geen contact meer hebben. Voor mij zou het niet hoeven, maar aan de andere kant geeft het wel heel veel rust op deze manier. Moeilijk voor jou, dat je het best wilt proberen maar dat je hart niet meedoet. Wat dat betreft werkt het wel mee als je geen contact meer met nr2 zou hebben, dat merk ik nu ook. Ook al doet dat veel pijn omdat ik het gevoel heb dat ik een goede vriend ben kwijtgeraakt. Dat was niet nodig geweest. Gelukkig ben ik een redelijk nuchter persoon die niet lang ergens in blijft hangen.

Knipoogje, het lukt redelijk om het een plekje te geven. Ook al is hij inderdaad niet zomaar uit mijn hoofd, ik merk wel dat het denken aan hem niet meer zo overheersend is. En met nr1 gaat het heel erg goed. We genieten van elkaar en van onze dochters, en het voelt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven