Geld & Recht alle pijlers

uitgaven

02-08-2010 11:07 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
wrs is hier al een topic over maar kan het zo vlug niet vinden.

wat geven jullie per week uit aan de boodschappen man vrouw kind 3 kind 5 weken

Ik dacht zelf zo'n 100 euro en dan per weer 20 euro voor de baby voor voeding en luiers is dit reeel?
heb je nou 3 kinderen? en dan drie van 5 weken? of waarvan maar één van vijf weken?
Ach, ik weet er verder ook niks van.

Ik studeer en eet te pas en te onpas bij anderen. Oftewel: aan mij heb je niks en ik ben weer pleite.
2 volwassenen

1 kind van 3 jaar

1 kind van 5 weken

Klopt dat?

En er zijn heel veel topics over hoor!

Gewoon even zoeken.
www.nibud.nl!
Zelde situatie hier en ben toch wel rond de 150 euro per week aan boodschappen kwijt.
Er zijn al heel veel topics over geweest. Dus gewoon even zoeken.

Wat maakt het trouwens uit hoeveel een ander aan boodschappen uitgeeft.

Stel het gemiddelde gezin geeft 150 euro uit en jij hebt maar 100 euro te besteden dan zul je het daar mee moeten doen. Stel de meerderheid red het met 75 euro5 per week.

Dan kan jij dat natuurijk ook gaan proberen maar waarom zou je dat doe als je met 100 euro kan eten wat jij lekker vind en met die 75 euro groente moet eten die je helemaal niet lekker vind alleen omdat die toevallig in de aanbieding is.
Ligt er nogal aan wat je zoal eet he. Wij zijn maar met zijn 2en maar geven toch al snel 70 euro per week uit. Goed eten is nou eenmaal duur en soms wil ik bloemkool hebben a 3 euro, terwijl de broccoli maar 80 cent is of wil ik rucola ipv ijsbergsla(geef maar een voorbeeld) Vind het zelf veel geld, maar vind het het wel waard.
Wij zijn een gezin met een kind van 3 en eentje van 1 jaar en geven per week wel ruim 100 euro uit aan boodschappen. Ik let op de kleintjes, maar mijn man helaas niet erg, want die gaat altijd naar Super de Boer.

Ik ben wel van het gemaksvoedsel, dus ik koop voorgeschilde aardappelen, geschrapte worteltjes en dat soort dingen. Dat maakt het wel duurder dan strikt noodzakelijk, vrees ik.

Luiers koop ik altijd in de aanbieding bij Kruidvat of zo, 3 pakken voor 25 euro. Ik geef nog steeds bv, dus aan fv heb ik eigenlijk geen geld uitgegeven (1x pak gekocht in de periode tussen kolven en gewone melk). Potjes koop ik ook bijna nooit, de kinderen hebben altijd gewoon meegegeten met ons.
..
Hier ook 2 volwassenen en 2 kinderen (3,5 en 8 maanden). Wij zitten ongeveer op dat bedrag.
2 volwassenen,2 kinderen van 5 en 2

100 euro per week incl luiers,toen jongste nog flesvoeding kreeg was het 20 euro meer per week.

We halen alles bij ah&etos.

Van die 100 euro per week halen we in het weekend zelfs nog frietjes of chinees,dus minder zou moeten kunnen.(goedkopere winkels)
Wij geven 50 euro in de week uit aan boodschappen hier zitten ook 2 pakjes shag bij in.

We zijn met 2 volwassenen
2 volwassenen 80 euro pw. We eten wel redelijk luxe, veel vlees broodbeleg, veel frisdrank ed. Als we moeten budgetteren, kom ik ook voor 40-50 pw rond, maar dat is niet nodig gelukkig.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
2 volwassenen, 2 kinderen (4 en 2) en om de week een weekend (stief)zoon van 15. Ik ben meestal rond de 125 kwijt, dat is dan exclusief luiers voor zoon van 2. Meeste boodschappen haal ik trouwens bij de AH, groente meestal op de markt en af en toe ga ik naar de Lidl omdat de groenten en het vlees daar goed zijn.

En ik ben niet zo van de euroshopper/goedkope merken, dus cola is gewoon coca, chips gewoon lays enz...
Meestal komen wij rond de 100 euro p w uit (2 volwassenen, 2 kinderen). Daar zit dan ook een biertje, een wijntje en snacks bij.

Het kan wel minder, als we er echt op letten zitten we zo op de 60 euro pw.

Maar inderdaad, lekker eten vinden we ook fijn en belangrijk. Ik kan wel spruitjes kopen omdat die zo goedkoop zijn, maar als iedereen ze dan met lange tanden zit te eten, had ik toch liever de dure sperzieboontjes gehad.
Ik denk dat de antwoorden varieren van E 30,= + pakket v/d voedselbank tot E 250 per week. Is zo ontzettend persoonlijk.
Hier 2 volwassenen en 2 kinderen onder de 4 jaar. Wij zijn per week tussen de ¤ 100,- en ¤ 150,- aan boodscchappen kwijt, inclusief luiers, flesvoeding e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven