Geld & Recht alle pijlers

Onterven kinderen

02-08-2010 21:56 370 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond.

Ik lees vaak op dit forum en vond het nu nodig een account aan te maken. Ik heb namelijk een vraag.

Is het mogelijk mijn kinderen te onterven? Ik wil zelfs niet dat zij hun zogenaamde legitieme portie krijgen. Ik wil alles aan mijn hond en poes nalaten. Ik wil dit niet met de kinderen bespreken. Wil ze juist verrassen als het zover is.

Het is niet gebruikelijk dat er kapitaal aan een hond nagelaten wordt. Geloof mij, ik heb er mijn redenen voor. Weet iemand of er juridisch iets te omzeilen valt?
Denk jij dat je eerder gaat dan je hond dan?
quote:Elsbettina schreef op 02 augustus 2010 @ 22:08:

Ik begrijp dat dit heel raar overkomt. Het woord 'verrassen' is misschien verkeerd gekozen. Mijn kinderen hebben mij niet nodig. Ze hebben het allemaal 'gemaakt' Eigenlijk ben ik een sta in de weg voor ze. (daar ben ik zeer gefrustreerd door en boos) Ik ben altijd een goede moeder voor ze geweest.

Ik ben niet ziek. Soms moet de balans opgemaakt worden en het één en ander vastgelegd worden. Ik heb morgen een afspraak met de notaris. Uiteraard vind ik het genant om mijn hond als erfgenaam op te geven. Ik vraag me dan ook ernstig af hoe ik dit moet gaan brengen zonder al te veel privé dingen prijs te geven. Moeilijk dit.

Dat snap ik best,mocht het problemen geven,dan mag je mij ook gerust als erfgenaam opgeven hoor!

Geen enkel probleem.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Maar je hond en kat overleven je waarschijnlijk niet eens. Wat dan?
Waarom geef je het dan niet aan een goed doel?
Ben bang dat je altijd met een kindsdeel blijft zitten. Maar de notaris weet alles over erven. En wat maakt 't uit? Je komt daar 2 keer en verder zie je die notaris toch ook niet meer? Laat hem of haar maar denken, who cares
quote:lindy schreef op 02 augustus 2010 @ 22:07:

[afbeelding]Zo rijk, en dan nog te gierig om je belasting te betalen en je kleinkinderen een cent te gunnen.
Ik heb met niemand ruzie Lindy. Ik heb heel goede vriendinnen die ik wekelijks zie. Ook de goede doelen zal ik zeker niet vergeten.
Dus omdat jij gefrusteerd en boos (jaloers?) bent door het succes van je kinderen, gun je ze verder niks?

En je bent volwassen en moeder??
Maar kan je je geld dan niet beter aan iets nuttigs besteden dan aan je hond en kat. Tenzij je bijna dood gaat, lijkt het me dat je kat en hond eerder dood gaan.

Waarom besteed je je geld nu niet alvast aan het leger des heils, of aan een aantal bejaarden die het krap hebben, of aan een asiel, of of of....ik kan wel tig dingen bedenken.

Dit méén je toch niet?

Zeg me dat dit een grapje is!
oke, ik ben dus mosterd
.
Ach, je kunt natuurlijk alles nalaten aan huisdieren, maar je kinderen helemaal onterven kan niet, ze kunnen hun kindsdeel opeisen. Overigens, wie gaat de huisdieren verzorgen indien als?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Leuk geprobeerd Char
DTEEZ!
quote:Jorina schreef op 02 augustus 2010 @ 22:09:

[...]

Je kan nooit álles nalaten aan het LdH. Je kinderen hebben recht op hun kindsdeel.Dat zeg ik; in dat geval ging het om mensen zonder kinderen en mét een hebberige familie.
Ik zou het in jouw geval over laten maken naar goede doelen. Maar niet lijfelijk aan je hond of kat. Dat lijkt me onhaalbaar.
Jemig, je méént het wel!

Zal ik je mijn rekeningnr even mailen?

Het is te hopen dat ik mijn diertjes overleef. Natuurlijk hoop ik dat. Maar dan nog..als zij eerder doodgaan dan neem ik wéér dieren. Ik houd van dieren. Het maakt toch niet uit welke hond ik als ergenaam kies. Ik bedoel, het hoeft toch Fikkie niet te zijn, kan ook een eventuele Bello zijn.

Ik heb morgen een afspraak met de notaris.Grote kans dat die wel weet wat er mogelijk is op dit punt.
quote:Djoels schreef op 02 augustus 2010 @ 22:12:

Leuk geprobeerd Char Jammer dat de uitwerking zo belabberd is
quote:Chardonnay schreef op 02 augustus 2010 @ 22:12:

oke, ik ben dus mosterd Ja hoor, laat de bitterballen maar doorkomen Lekkerrrrr

Ik begrijp dat dit heel raar overkomt. Het woord 'verrassen' is misschien verkeerd gekozen. Mijn kinderen hebben mij niet nodig. Ze hebben het allemaal 'gemaakt' Eigenlijk ben ik een sta in de weg voor ze. (daar ben ik zeer gefrustreerd door en boos) Ik ben altijd een goede moeder voor ze geweest.Waar uit blijkt dat? Wat zou je dan graag veranderd zien in het gedrag van je kinderen? En denk je dat je zelf ook mogelijk een aandeel hebt in hoe je kinderen zich nu tegen je gedragen?quote:Ik ben niet ziek. Soms moet de balans opgemaakt worden en het één en ander vastgelegd worden. Ik heb morgen een afspraak met de notaris. Uiteraard vind ik het genant om mijn hond als erfgenaam op te geven. Ik vraag me dan ook ernstig af hoe ik dit moet gaan brengen zonder al te veel privé dingen prijs te geven. Moeilijk dit.
jou kinderen hebben jou niet nodig schrijf jij,,,

das toch mooi....daar ga je toch voor...zelfstandige volw kinderen
Djoels, het geheim houden en het verrassen, daar viel ik gewoon over.

@TO, wees dan eerlijk naar Je kinderen toe en als ze het gemaakt hebben, dan vinden ze het vast niet erg als je een grote som overmaakt naar een goed doel.

en natuurlijk dat je huisdieren ook goed achtergelaten worden.

en als je eerlijk bent, dan heb je altijd een goed geweten denk ik zo.
Laten we speculeren op zijn Agatha Christies:

TO heeft het idee dat ze langzaam vergiftigd wordt.Die galaanval van laatst was wel heel verdacht en zij was de enige die van de kerrieschotel had gegeten. De butler is al 30 in dienst van de familie en heeft geen enkel motief. Hetzelfde geldt voor de kokkin, die deze schotel al vaker had klaargemaakt zonder gevolgen. Het keukenmeisje heeft voortdurend onder toezicht van de kokkin gestaan, dus die heeft er ook niets mee te maken. Het binnenmeisje dat normaal aan tafel dient had haar vrije dag. Blijven over: de secretaris en de inwonende kinderen. De tuinman komt niet in het huis. Overigens heeft deze aangegeven dat hij een pakje strychnine mist uit het schuurtje waarmee hij een wespennest wilde verdelgen.
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven