Werk & Studie alle pijlers

ouderschapsverlof

03-08-2010 12:25 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
kun je tijdens je verlof beginnen bij een andere wergever?

want mag je ook ontslag nmen tijdens je verlof?
Ik heb tijdens mijn verlof ook opgezegd. De datum dat mijn verlof ophield werd de einddatum van mijn contract en de dag erna ben ik begonnen bij mijn nieuwe werkgever.
je kunt natuurlijk ontslag nemen tijdens je verlof. per werkgever kan de interne regelgeving anders zijn. als de oude werkgever ouderschapsverlof (gedeeltelijk) heeft doorbetaald, kan er een terugbetalingsregeling van toepassing zijn. bij de nieuwe werkgever kan het zijn dat je pas ouderschapsverlof mag opnemen als je 1 jaar in dienst bent. Mijn advies is dan ook om de regelgeving van je oude en nieuwe werkgever erbij te pakken.
o wacht, het gaat hier om ouderschapsverlof?? sorry, ik had het over zwangerschapsverlof..
Je mag alles tijdens ouderschapsverlof. Dat is namelijk een algemeen wettelijk geldende regeling.

Alleen, er zitten wel nadelige gevolgen aan als je tijdens je ouderschapsverlof ontslag neemt, afhankelijk van in welke vorm je dit gedaan hebt.

quote:Verandering van werkgever

Als u het verlof in delen hebt opgenomen maar in de tussentijd een nieuwe baan vindt, dan behoudt u uw verlof. Bij uw nieuwe werkgever kunt u het resterende ouderschapsverlof opnemen.

Als u het verlof in een keer heeft opgenomen, maar in de tussentijd van werkgever verandert, vervalt uw resterende verlof.Zie voor alle regels omtrent Ouderschapsverlof de site van het Ministerie van SZW: http://home.szw.nl/index. ... octype_id=6&link_id=72370
Jep, wel opletten; als je nieuwe werkgever heel andere regelingen heeft wat betreft ouderschapsverlof en je volgens de regels van je oude werkgever 'te snel' weggaat, is het mogelijk dat je je oude werkgever geld moet terugbetalen.

Ik weet dat een vriendin door deze regels ooit eens nee heeft moeten zeggen tegen een nieuwe baan. Ze kon het financieel niet opbrengen om haar dan oude werkgever terug te betalen en nieuwe werkgever kon daarin ook niet tegemoet komen..
het gaat om onbetaald ouderschapsverlof
Nou, dan kan het gewoon volgens mij.
Volgens mij mag het gewoon. Echter, je hebt geen recht op ouderschapsverlof bij je nieuwe werkgever, daarvoor zul je eerst een jaar in dienst moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven