Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
voorkeurshouding had J ook heel erg viool, hij heeft ook een heel plat hoofd aan een kant echt erop letten hoor! Als ik hem vasthou doe ik dat dus met rechts zodat hij naar links moet kijken (rechts is voorkeurshouding) in de box staat links de mobiel en dan leg ik hem er naast zodat hij naar links moet kijken. En de wieg zet ik (tot we naar bed gaan) wat scheef door de zwaartekracht valt zijn hoofd naar links.

Sinds een paar weken doet hij nu spontaan zijn hoofd naar links en de afplatting word gelukkig wat minder (tot 5 mnd is het nog zonder helm te corrigeren schijnt)

En toen hij nog klein was en sliep deed ik zijn hoofd in zijn slaap naar links kun jij ook doen met oviool
Typ ik heeeeel verhaal doe ik iets is het weg bii de krabbels op hyves ! Frustrerend !!
@RW klinkt leuk. Ik zou ook weer zumba of iets anders willen doen
Muziek maken doe ik ook (piano spelen) maar omdat ik daar weinig tijd in steek (je kan nu eenmaal niet alles willen en kunnen) ben ik niet zo goed als ik zou willen. Heb 3 jaar les gehad, kan redelijk spelen, maar mijn vader en oma (beide erg muzikaal) zijn vele malen beter. Verder probeer ik mijn talenten maar uit het opvoeden van de kinderen te halen . Zal later wel blijken of dat gelukt is
Mijn ervaring is dat niet alles aamkomt in tegendeel somd kijk ik en denk ik maar dat heb ik ze toch nooit geleerd ???!
;-( man heeft week vrij, ik heb hem missch 2 uur per dag gezien.

Daar kan ik dan gewoon goed sacho van worden, klussen in huis, toch nog effe tussendoor werken, mensen tegenkomen, 5 uur wordt 8uur thuis: welkom in mijn leven.

En hoe kon ik nou verzinnen dat we een week samen thuis zouden zijn ? Dat is nog nooit gebeurd, nouja de eerste vier weken relatie misschien !

Ik ga ook echt voornemen om voortaan met de kinderen op tijd te eten komend schooljaar anders loopt het altijd uit en nu met baby denk ik onhandiger. Dan kan ik rond 8 uur met man eten ofzo. Een vriendin van me doet dit ook zo, leek me altijd saai.
memig wat gaat het toch hard!

- mijn baby is zaterdag alweer 4 mnd!

- Er is een april 2011 topic (ik ben een stille meelezer van april 2010)

- Hij krijgt een tandje!!!!
tjeempie Roze Wolk, dan gaat het echt hard, als ze al tandjes krijgen! Was hier altijd rond 5, 5,5 maand...

CB: in onze vorige woonplaats vond ik het nooit zo vervelend om te gaan, het meten en wegen was wel interessant. Maar dat kun je thuis natuurlijk ook doen. Hier pas 1 keer geweest, en dus nog niet zo'n band mee... Dat zal ook wel schelen. Plus dat het ook kijken is hoe dat verder gaat, qua planning en met de anderen erbij.

ADL, klinkt goed die opleiding, vooral als het iets is wat je al heel graag wil doen. Als je het ook nog met thuis kunt combineren, en je er meer voldoening uit kan halen dan met je werk (ook als verdien je er niks mee), kan het ook heel waardevol zijn.

Viool, het lijkt nu wel wat op te schieten in huis, of heb ik het mis? Probeer je wel je rust te pakken?

Hier hebben mijn ouders gisteren de wieg gebracht, man heeft maandagavond nog de commode naar beneden gehaald, en gisteren de lades daarvan. Dus straks maar even lekker wasjes vouwen, en de commode inrichten. Is dat in ieder geval gedaan.

Daarna maar eens wat gaan doen aan het eten, kan ik de kinderen op tijd ophalen, en meteen met ze eten. Ben benieuwd hoe dat gaat, het eten gaat bij oudste erg wisselend. Hoewel ze op de bso erg positief over hem zijn, dat hij toch wel 3 boterhammen eet in hetzelfde tempo als de rest van de kinderen.

En verder heerlijk aanrommelen in huis. Heb nog genoeg in de planning zitten, aan dingen die ik wil, maar merk dat ik het ook wel best vind als dat niet allemaal lukt. Vooral omdat de dingen die ik wil, eigenlijk iets te groots zijn om aan te pakken... Het verplaatsen van bureau's op zolder, om zo wat meer ruimte te creëren is er zo-eentje, het uitzoeken van wat kasten, dat soort dingen... Van die dingen waar je eigenlijk wel meer dan 1 dag voor nodig zal hebben, want ongetwijfeld dat ik na een uur geen zin meer heb

Da's ook een beetje het punt wat ik heb met m'n talenten Ik denk veel dingen leuk te vinden, ben erg goed in beginnen (da's écht een kwaliteit van mij, ik duik er vol enthousiasme in ), maar vind iets al vrij snel niet meer zo leuk, en dan ga ik uitstellen

Maar de dingen waar ik me zoal mee bezighou... Als ik niet zwanger ben, ben ik wel fanatiek aan met waterpolo, hoewel ik sinds de verhuizing (en daarvoor ook wel, vanwege studie o.a.) weinig mogelijkheid had om te trainen. Op het moment vind ik het ook heerlijk om te handwerken (borduren, naaien), maar daar is het lastige dan weer dat het altijd heel veel meer tijd kost dan je van tevoren bedacht heb. Heb wel eens zitten denken om met het naaien wat meer te doen, maar daar is het kwalitatief gezien weer niet goed genoeg voor. Wel om jongste erin te laten lopen (voor oudste heb ik nog nooit wat gemaakt), maar niet om te verkopen, dan moet het toch wel wat beter zijn

Na de zwangerschap zou ik wel weer willen dansen of sporten, of dat weer waterpolo wordt weet ik nog niet, zumba lijkt me ook wel leuk. Heb in het verleden ook wel een paar cursussen salsadansen gevolgd, maar het nadeel is dan toch wel dat het handig is om een danspartner te hebben en die had ik niet. Eerst maar eens een paar maandjes aankijken hoe het thuis gaat, hoe alles te combineren valt met werken, en dan eerst maar eens op zoek naar een andere baan die wat dichter bij huis is. Want dat zal een eerste verbetering opleveren denk ik

Nu nog eventjes verder kijken op i-net, nog even een spelletje doen, en dan maar eens met die babykleertjes aan de slag!
Zat daar ook al aan te denken RW, dat jouw baby (de oudste forumbaby )alweer bijna 4 maanden is...

Viool, volgens mij is dat typisch mannelijk, om er niet te zijn, en druk te zijn met allerlei andere dingen dan 'thuis'. Al zal de ene er misschien meer last van hebben dan de andere. De kunst is er over te praten zonder gefrustreerd/boos te doen, want ik heb gemerkt dat dat meestal averechts werkt. Mannen zien nou eenmaal veel prioriteit in werken/klussen heb ik het idee.

Amalia zit volgens mij zonder internet verbinding??

Tieger, wat veel plannen voor je verlof... Herkenbaar! Helaas lang niet alles uitgevoerd, hoewel ik best nog actief was.

Talenten....pfff, heb ik die?! Sporten, daar besteed ik veel vrije tijd aan. Kan niet wachten tot ik weer echt kan beginnen. Doe nu wel dagelijks wat oefeningen, maar dat telt niet als sport. Straks rustig opstarten met wat fitness en zwemmen, en dan hopelijk snel weer hardlopen (mijn passie!), mountainbiken en spinnen. Conditie erbij, kilo's eraf Ik hoop najaar 2011 weer een halve marathon te kunnen lopen, en het seizoen erop weer triathlonnen. We zien wel of het lukt.

Andere hobby's: lezen (veel!), zingen en italiaanse taal. Prachtige taal, sinds een jaar of 3 ben ik ermee bezig, beetje af en aan. Momenteel vooral af, moet het nodig weer oppakken. volgend jaar misschien op vakantie naar italiaanse alpen, dan ben ik weer extra gemotiveerd om te oefenen. Dat is trouwens nog een grote passie: de alpen. Al jarenlang ga ik er (bijna) iedere zomer heen om te wandelen, klimmen/klettersteigen en gletschertochten te maken.

En verder gaat alle tijd en energie in de kinderen en mijn werk (in die volgorde) zitten, met heel veel liefde en plezier.
@tieger ookal handwerken leuk leuk maar wat ben ik er slecht in door met name te ongeduldig tezijn !

Hier muts nr 1. Ging ik met de wandelwagen weg ging het waaien en regenen heb ik mviool maar naar de supermarkt laten gaan en ben ik omgekeerd. Dat gewiebel en geschud van de wagen etc ik had er ineens geen zin meer in.

Wiebelen alle wagens nou zo ? Of is de bugaboo bee een rot ding ? Hoe was mijn oude easywalker ? Als ik een band plak weet ik het weer.

Ja ik ben na 10 jaar dan best wel weer uit haha.

Maar het is ook wel ineens prutweer.

Ik zou wel naar de kapper willen, maar de wijkverpleegkundige komt, kan ik man hier laten maar dan ben ik vast ontaarde moeder.

Een zonnebankje zou ook geen kwaad kunnen. Ik geef licht !
Moeten jullie ver voor school straks ?

Hoe doen jullie dat met voeden en er heen ?

Fiets auto lopen ?

Ik lopen (heen 15-20 min )
Ha, vandaag een van mijn pre-zwangerschap spijkerbroeken aan! (was iets aan de ruime kant, zit nu strak )

Voel me gelijk een stuk 'normaler'
Ik vind het geschud van de bugaboo meevallen, maar ben meer fan van de draagdoek, zo knus en gezellig

Qua school heb ik erg veel mazzel: vriend kan de meeste dagen 'ochtends brengen, hoef ik alleen 2 x tussen de middag (ma-en dinsdag hebben ze overblijf) en afhalen na school. En het is maar 5 minuten lopen. Dus ik kom in principe niet in de knoei met voedingen denk ik, kan binnen een kwartiertje uit en thuis zijn.

Cons buro heb ik hier nog geen ervaring mee. Volg week donderdag heb ik m'n 1e afspraak. In onze vorige woonplaats vond ik het ook 3x niks, ouderwetse troela's.
Pfff, halen en brengen met school... zie daar wel een beetje tegenop. Vooral als ik nog niet bevallen ben, of net bevallen...

Maar dat is meer wennen waarschijnlijk, met een beetje doorlopen lukt het binnen 5 of 10 minuutjes, afhankelijk van of dat met de wagen is (daar jongste in) of dat ze zelf loopt. Creche is iets verder, toch wel 10 minuutjes, maar dat kan ook mijn beleving zijn.

Voor de vakantie was het mijn streven om rond 8 uur op de fiets te zitten, via de creche te rijden, jongste droppen, uiterlijk kwart over 8 op de fiets naar school, oudste droppen, en vaak reed ik dan rond half 9 richting het station. Daar had ik dan om 10 over half 9 de trein, en dan was ik om kwart voor 10 op mijn werk. En dat is dan tot op zekere hoogte haasten, om op de creche en op school wel rustig de tijd te hebben om nog even met de juf te kletsen

Na de vakantie gaat oudste op maandag, dinsdag en donderdag overblijven, en op maandag, woensdag en vrijdag naar de bso. Dus alleen op onze thuisdagen (dinsdag en donderdag) moet hij 's middags opgehaald worden. Is met name ook voor jongste relaxter, die slaapt 's middags nog. Eerst at die dus tussen de middag, ging ze mee oudste wegbrengen, en lag dan rond half 2 in bed, tot echt uiterlijk 3 uur. Dat trok ze niet echt, en straks kan ze gewoon én vroeger eten 's middags, rond half 12, en dan meteen naar bed en slapen tot 3 uur. Hopelijk kan mini straks zo'n ritme krijgen dat die net gevoed is als jongste uit bed moet, en we dan oudste kunnen ophalen. Dus zo rond 2 uur en 4uur, half 5 voeden. Is het rond de spitstijd 's avonds ook wat rustiger... Maar dat is vast ijdele hoop
Dat is een hoop gepuzzel Tieger, maar komt vast goed. Een derde schijnt zich makkelijker aan te passen

Ik merk dat het wel een voordeel is om 2 wat oudere oudsten te hebben, ik hoef geen rekening te houden met slaapjes enzo. En spitstijd is veel relaxter als ze wat ouder zijn, je kunt gewoon rustig koken zonder gejengel en zonder dat je op ze moet letten. Ook badderen en naar bed is makkelijker. Heb het avondritueel al een paar keer met 3 kinderen in m'n eentje uit moeten voeren. L en F zijn groot genoeg om het desnoods met baby op de arm te kunnen: ze kunnen zelf afdrogen, pyama's aan en tandenpoetsen. Boek voorlezen gaat ook met een drinkende baby op de bank.

Eigenlijk vind ik het nu met 3 makkelijker dan destijds met 2
Jaaa online sinds een uur!

Beetje bijgelezen, vanavond reageer ik ok? Ga nu naar het vismeertje. Mannen zijn er al.

Het weer is niet al te best hier, balen. Niet op gerekend qua inpakken, handig.

Later!
Ah, goed zo Amalia, je zou ons eens gaan missen

Zit je in de regn? Da's minder op vakantie Hier regent het ook, heel hard zelfs. Waar zit je ook alweer?

Veel plezier iig, wie weet vanaf morgen
hahaha Amalia, nu al ontwenningsverschijnselen?

Hier net een fietsje opgehaald, wat ik voor 15 euro gescoord heb op marktplaats. Ideaal, 12", mooi voor jongste. Die gaat nu zo goed met d'r zindelijkheid, mag wel een cadeautje tegenoverstaan toch?

Commode is ook al ingeruimd, nu nog even gauw koken en daarna de kinderen maar weer eens ophalen van de opvang. Kunnen ze meteen aan tafel
@veel plezier amalia !

Houden julllie de overblijfdagen dan ook in je verlof ??

Tieger fijn dat je wat latere begintijden hebt opjewerk !
quote:sardegna schreef op 04 augustus 2010 @ 12:30:

Ik merk dat het wel een voordeel is om 2 wat oudere oudsten te hebben, ik hoef geen rekening te houden met slaapjes enzo. En spitstijd is veel relaxter als ze wat ouder zijn, je kunt gewoon rustig koken zonder gejengel en zonder dat je op ze moet letten. Ook badderen en naar bed is makkelijker. Heb het avondritueel al een paar keer met 3 kinderen in m'n eentje uit moeten voeren. L en F zijn groot genoeg om het desnoods met baby op de arm te kunnen: ze kunnen zelf afdrogen, pyama's aan en tandenpoetsen. Boek voorlezen gaat ook met een drinkende baby op de bank.

Eigenlijk vind ik het nu met 3 makkelijker dan destijds met 2Sardegna, ik ben heel blij met deze post . Nog steeds vind ik het erg jammer dat we niet heel snel voor een 3e kunnen gaan, had een 3e binnen 3 jaar na de 2e heel leuk gevonden! Maar helaas gaat dat er niet in zitten, het wordt iig 3 a 4 jaar en als ik die opleiding alsnog kan volgen misschien wel meer! Ik blijf mezelf maar voorhouden dat het grotere leeftijdsverschil ook zo z'n voordelen heeft en voor de kinderen ook hartstikke leuk kan zijn, maar fijn om te lezen dat je het echt zo ervaart .
Hallo meiden!

Hier ben ik even, maar ik ben ook gelijk weer weg. Ik heb het zo waanzinnig druk deze week. Moet iedere dag werken, en zit 's avonds ook vol. Dus waarschijnlijk heb ik pas vrijdagavond of zaterdag weer tijd voor jullie.

Hopelijk mis ik niet al te veel aan jullie geklets (want sjonge sjonge zeg, jullie kletsen maar door).

Ik wens jullie allen een fijne week, en tot dit weekend.
zwaait terug naar bengel! Succes met alles!

Amalia waar zit je? Ben je echt aan het kamperen? Wel stoer met baby!

J is vandaag een paar uurtjes gaan wennen bij schoonouders. Hij kwam om 14.30 terug, viel gelijk in mijn arm in slaap. Na een uur weer wakker, fles, even spelen. om 17.45 viel hij in slaap en hij is niet meer wakker geweest! Net zijn pyama aangedaan en nog een fles gegeven, echt zo lief het heeft wel indruk gemaakt!

Het is heel goed gegaan, hij heeft 2 keer een uur geslapen (best stoer in een vreemd bedje bij de andere 2 heeft dat best even geduurd) fles gedronken en lekker gespeeld! Helemaal leuk dus!
Viool, hier hebben we de overblijf en opvang inderdaad gewoon ook door laten lopen tijdens het verlof. Het was hier op de thuisdagen dus al best wel haasten, het ophalen van de oudste, gauwgauw eten (is bij oudste dus continu blijven zeggen dat hij moet dooreten - ook niet gezellig dus), dan gauw verschonen, nauwelijks tijd om te spelen en dan weer terug naar school. Dan van school gauw weer terug naar huis, jongste in bed leggen, die kan krap 1,5 uur in bed liggen, moet er om 3 uur weer uit om oudste weer op te halen.

Dus niet echt veel rust, en met de komst van nr. 3 hadden we niet echt het idee dat het dan makkelijker zou worden met thuis eten, dus nu maar overblijven. En juist omdat ik ook net na de vakantie uitgerekend ben, is het wel handig dat oudste meteen vanaf het begin van het schooljaar kan overblijven. Nu alleen nog dingen regelen met de thuiszorg, zodat die ook op dinsdag en donderdag tussen de middag komen.

Pfff, straks lekker naar bed. Heb de hele dag al last van m'n buik, gisteren en vandaag denk ik toch iets te druk geweest. En morgen de hele dag met de kinderen thuis, dus dan is wat extra rust nu ook wel verstandig denk ik...
@tieger ik twijfel of ikde jongens 1 dag laat overblijven. Dat scheelt 1 dag op en neer 8x

en dan blijven er maar 3 over want woensdag is altijd makkelijk. Maarja ze weten dat ik vrij ben dus vinden dat vast niet fijn. Ik denk er nog over.

@sardegna wat heerlijk sportief ben jij wat een hark voel ik mij ha ha !!

@ADL ik vind t leeftijdsverschil 11,10,6 en 0 leuk.
Viool hier continuerooster. Maar omdat ik niet werk heb ik sowieso geen verlof .

RW, kamperen . We hebben een huisje op een camping in de dordogne.

Tieger rustig aan hè!

Hobby's, jullie zijn mijn hobby . Nee serieus, ik heb luie hobby's: idd forummen, films kijken (thuis, want de bios is qua oppas lastig en we hebben een mooie tv die lekker films kijkt), lekker klooien met de kinderen. Zou zoveel meer willen doen maar zou niet weten hoe en wanneer. Oja ik zing graag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven