Geld & Recht alle pijlers

Onterven kinderen

02-08-2010 21:56 370 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond.

Ik lees vaak op dit forum en vond het nu nodig een account aan te maken. Ik heb namelijk een vraag.

Is het mogelijk mijn kinderen te onterven? Ik wil zelfs niet dat zij hun zogenaamde legitieme portie krijgen. Ik wil alles aan mijn hond en poes nalaten. Ik wil dit niet met de kinderen bespreken. Wil ze juist verrassen als het zover is.

Het is niet gebruikelijk dat er kapitaal aan een hond nagelaten wordt. Geloof mij, ik heb er mijn redenen voor. Weet iemand of er juridisch iets te omzeilen valt?
Als ie zo'n goede therapeut is, heeft hij haar geld ook niet nodig
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Ik had al vanaf het begin moeite om dit verhaal echt te geloven en het ziet er naar uit dat mijn vermoeden waar blijkt te zijn.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Neerzijg?

Ik ken echt niemand die zo praat
quote:Star schreef op 04 augustus 2010 @ 12:12:

Neerzijg?

Ik ken echt niemand die zo praat Ik ook niet
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:shahla schreef op 03 augustus 2010 @ 16:44:

Ik kan me ook vinden in TheEmpress. Ik zou zelfs, als ik die man was voorstellen om dan maar wel in gemeenschap van goederen te trouwen zodat de vrouw met wie je oud wil worden in elk geval niet haar familie hoeft te verliezen over geld.Dat is bizar. Een familie verliezen omdat je met geld leuker bent dan zonder?
Goede middag.

Hij komt over ongeveer 20 minuten! Mijn spanning neemt toe, voel me niet echt lekker! Ik heb geen uitgebreide lunch. Kan me totaal niet concentreren op een lekker menu. Normaal is hij gek op mijn befaamde vol au vent, maar kan me er niet toe zetten om bouillon te trekken, ragout te maken enzovoorts. Aangezien het geen opbeurend gesprek zal worden zal hij zich tevreden moeten stellen met een boterhammetje en een glaasje karnemelk. Het is even niet anders.

Na mijn operatie heb ik wel degelijk de eerste dagen met een rollator gelopen. Ik liep als een kievit. Meteen al. Ik had totaal geen pijn, hoogstens wat aan de wond. Mijn heupprothese is optimaal geplaatst. Voor mijn operatie werd ik moedeloos van de pijn en kon me bijna niet meer voortbewegen. Heb toen zeker een half jaar met mijn rollator rondgesjokt.

Ik heb geen idee welke kant het gesprek op zal gaan. Ik vind het bijzonder eng, maar ik ga de confrontatie aan. Ik kan helaas niet anders.

Mijn hond is erg onrustig. Hij moet mijn spanning aanvoelen.

Ik ben er overigens nog niet uit of ik hier verder ga posten. Zeker bij slecht nieuws vind ik het bijzonder moeilijk. Ik denk daar nog even over na.

Groeten,

Elsbettina
Buiten alle ellende om (succes daarmee)... Heb je wel eens overwogen boeken te gaan schrijven? Wat een fantastisch taalgebruik!
quote:Elsbettina schreef op 04 augustus 2010 @ 13:13:

Goede middag.

Hij komt over ongeveer 20 minuten! .... Normaal is hij gek op mijn befaamde vol au vent, maar kan me er niet toe zetten om bouillon te trekken, ragout te maken enzovoorts.

Dat recept wil ik hebben! Zelfgetrokken bouillon die sneller klaar is dan een Bigmac!

Ik begin ook te twijfelen na deze culinaire toevoeging: Kabouter, ben jij het?

Ik heb geen uitgebreide lunch. Kan me totaal niet concentreren op een lekker menu. Normaal is hij gek op mijn befaamde vol au vent, maar kan me er niet toe zetten om bouillon te trekken, ragout te maken enzovoorts. Aangezien het geen opbeurend gesprek zal worden zal hij zich tevreden moeten stellen met een boterhammetje en een glaasje karnemelk. Het is even niet anders. quote:Mijn hond is erg onrustig. Hij moet mijn spanning aanvoelen.

Kan ik me voorstellen. Die ziet zijn rooskleurige financiële toekomst in rook opgaan.

Ehh... succes dan maar?

Eigenlijk geloof ik gewoon geen donder van dit hele verhaal.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Bent u familie van Mevrouw X? Die typte ook zo "chique".

In dat geval blijf ik het topic even volgen want dan kon er nog wel eens een fataal spannend einde aan het verhaal komen.
Hahaha, ja ligt meneer de oefentherapeut straks met een mes in zijn borstkas op de keukenvloer omdat het enigzins escaleerde.
quote:mamalief schreef op 04 augustus 2010 @ 13:31:

Bent u familie van Mevrouw X? Die typte ook zo "chique".

In dat geval blijf ik het topic even volgen want dan kon er nog wel eens een fataal spannend einde aan het verhaal komen.Daar moest ik aan denken inderdaad! Dat was toch die dame uit de hogere kringen wier man vreemd ging? Dat was ook net een feuilleton.
quote:SuperCow schreef op 04 augustus 2010 @ 13:26:

[...]

Dat recept wil ik hebben! Zelfgetrokken bouillon die sneller klaar is dan een Bigmac!

Ik begin ook te twijfelen na deze culinaire toevoeging: Kabouter, ben jij het?

Ja het is Kabouter.

Ze kan zich er niet toe aanzetten om bouillon te maken omdat het te lang duurt juist.
quote:Elsbettina schreef op 02 augustus 2010 @ 22:13:

Het is te hopen dat ik mijn diertjes overleef. Natuurlijk hoop ik dat. Maar dan nog..als zij eerder doodgaan dan neem ik wéér dieren. Ik houd van dieren. Het maakt toch niet uit welke hond ik als ergenaam kies. Ik bedoel, het hoeft toch Fikkie niet te zijn, kan ook een eventuele Bello zijn.

Ik ben net zoals jij Elsbettina, alleen heb ik geen kinderen. Ik zal ook altijd dieren hebben en ik ga de hondenbescherming als begunstigde aanwijzen om goed voor mijn honden te zorgen als ik er niet meer ben. Hiermee wil ik ze in het testament zetten. hoe ik het ga inkleden weet ik nog niet, ik denk dat ik eerst een gesprek aan wil gaan met de hondenbescherming zelf.

Ik ben heel bang om mijn honden hier achter te laten zonder dat er iemand voor ze is om voor ze te zorgen. Een verblijf in het asiel zal veel stress en leed voor ze opleveren, en om die reden kan ik ook niet op vakantie.

Veel mensen in dit topic weten niet wat het is om heel veel van een dier te houden en veroordelen je daarop. Ik heb ook gezien dat kinderen hun ouders jammerlijk in de steek kunnen laten, hun liefde is lang niet altijd onvoorwaardelijk. Je hebt er echt wel egoistische serpenten tussen.

En soms heb je wel heel lieve kinderen maar hebben ze je erfenis helemaal niet nodig en kunnen ze je ook niet helpen met het opvangen van je huisdieren. Het zou natuurlijk fijn zijn als dat wel kon. Ik zou het ook eens met ze bespreken of zij er mogelijkheden toe zijn. Misschien kunnen ze je op de een of andere manier hiermee helpen door bijvoorbeeld erop toe te zien dat de dieren inderdaad goed terecht komen.

En als zij je niet kunnen helpen met het geven van een goed adres aan je huisdieren, zul je zelf iets moeten bedenken. Ik geef je dus groot gelijk.

De mensen die je hierom veroordelen snappen er gewoon niets van en zijn gewoon een beetje dom en kortzichtig.
Kabouter verveelde zich laatst inderdaad te pletter, dus wie weet heeft ze een nieuwe hobbie gevonden.
quote:rider schreef op 04 augustus 2010 @ 00:33:

[...]

oh ja?

Huisdieren zijn geen natuurlijke personen en geen rechtspersonen. Hoe kunnen huisdieren iets bezitten? Hoe kunnen ze dus het eigendom verkrijgen over de erfenis?

Je tandeborstel iets laten erven, denk je dat dat ook kan?Je kunt de dierenbescherming, een stichting of de hondenbescherming aanwijzen als begunstigde. Ik geloof ook dat er dan op wordt toegezien dat voldaan wordt aan de voorwaarden, dus dat de huisdieren op een goede plek terecht komen.
Je moet wel blijven posten, dat ben je me verschuldigd!

Succes met je karnemelk, hopelijk wel eigen merk supermarkt en geen verse. Dat is te chique voor dit exit gesprek!
DTEEZ!
quote:Star schreef op 04 augustus 2010 @ 12:12:

Neerzijg?

Ik ken echt niemand die zo praat Afgeleid van mijn zinnetje over ineen zijgen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:toffifee schreef op 04 augustus 2010 @ 12:29:

[...]

Dat is bizar. Een familie verliezen omdat je met geld leuker bent dan zonder?

Ik zou als kind ook niet blij zijn als mijn moeder met een potentiële golddigger zou willen trouwen en dat die knakker haar dan ook nog zover krijgt dat huwelijkse voorwaarden niet nodig zijn.

Als golddigger niet een golddigger was, had hij namelijk zelf al alle twijfel weggenomen door voor te stellen of in te stemmen met huwelijkse voorwaarden. Kunnen de kinderen gerust zijn dat mama niet berooid achter blijft. Of dat is omdat de kids die poen willen, geen idee, in dit verhaaltje hebben ze het zelf al enorm goed maar ja, dat kan ook hebberig maken. Zelf zou ik ervan uitgaan dat de kids bezwaren zouden hebben omdat ze met mij, als hun moeder, begaan zijn.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Mensen kunnen veranderen als een blad aan een boom. Ze kunnen heel goed doen alsof.

Wat is het probleem om onder huwelijkse voorwaarden te trouwen als hij toch altijd bij je zal blijven?

Ik sta aan de kant van je zoons en de notaris die het je afraadde om dit te doen. Ze zijn verstandiger. Ze staan aan de kant en zijn dus in staat objectiever te zijn.

Iemand die verliefd is, die kan dat namelijk niet. Veel verliefde mensen trappen met open ogen in de val.

je zoons willen je alleen maar beschermen.

Vertel eens, als je alleen onder huwelijkse voorwaarden wilt trouwen, zal het dan nog doorgaan of zal hij het dan afblazen? Dat zou al heel veelzeggend zijn.
Wat heeft dit topic een rare wending genomen Door dat bloemrijke taalgebruik en alle overbodige details gaat het nu meer op een roman lijken dan op een serieus probleem! Raar.
Liefde kan ook blind maken he...

Misschien gaat dit niet zozeer om geld maar om de angst van je kinderen dat je met een verkeerde man in zee gaat.
Oh ineen zijgen kwam van Shala

Ik vind het wel mooi, zulk een taalgebruik

Ik ben er overigens nog niet uit of ik hier verder ga posten. Zeker bij slecht nieuws vind ik het bijzonder moeilijk. Ik denk daar nog even over na.

Groeten,

Elsbettina

Juist vanwege dit topic heb ik de aanbieding van 6 bouquetreeksen voor 3 euro op de markt eindelijk eens laten liggen. Ik was derhalve graag hiervan vantevoren op de hoogte gesteld, dan had ik nu met een gegarandeerd happy end op de bank kunnen neerzijgen

Groeten,

TD
quote:Elsbettina schreef op 04 augustus 2010 @ 10:18:

Ook heeft hij andere spiergroepen, in het bijzonder de bekkenbodemspieren, met mij getraindDat heet toch gewoon Neuken ofnie??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven