Mode & Beauty alle pijlers

Welk merk beha?

04-08-2010 19:37 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben een beetje klaar met de hema en hunkemoller: daar kocht ik tot voor kort altijd mijn beha's, maar ik merk dat die dingen heel snel vorm verliezen en dat de steun en pasvorm ook niet optimaal zijn. Laatst kocht ik tijdens een reis in Frankrijk een beha van miss etam, en die zit echt super. Hij is ook echt stevig.

Maar nu is mijn vraag: welk merk beha vinden jullie goed? Ik dacht zelf aan After Eden, daar heb ik ooit ook een beha van gehad en die vond ik geloof ik wel goed.
ja, maar het probleem is dat ik geen 80 euro ga neertellen voor een beha. Zoek het meer in de prijsklasse van 25-35 euro, niet meer....
Maidenform, ik zweer erbij!! Sinds ik dit merk ontdekt heb lijkt het wel alsof ik een booblift heb gehad én 5 kilo ben afgevallen! Echt, een goede bh is zó belangrijk, mijn ogen zijn geopend! Ik heb mijn bh's in het buitenland gekocht, maar sommige V&D's hebben dit merk ook (in Arnhem sowieso).

De bh's zien er een beetje truttig/simpel uit, maar het effect met kleren aan is geweldig (en 99,99% van je omgeving ziet je toch met je kleren aan neem ik aan , voor een spannende avond kan je altijd nog iets anders aantrekken)

Ik zie trouwens dat de Bijenkorf ze ook heeft.

Goed omgaan met je bh's is trouwens ook heel belangrijk, niet in de wasmachine gooien! Op de hand wassen is het beste. Ik moet bekennen dat ik ze wel af en toe in de wasmachine heb gewassen, maar toch zijn ze zeker 3 jaar meegegaan (2 bh's meerdere keren per week gedragen, 3 jaar achter elkaar)!
Bh's van Maidenform kosten overigens zo'n 40 euro. Normaal gesproken wilde ik nooit meer dan een euro of 15 uitgeven aan een bh, vond het zo'n onzin. Maar dit is het dubbel en dwars waard!
Ik draag altijd bh's van Marie Jo. Die hebben voor mij echt de perfecte pasvorm.
oja, 40 euro kan ook nog wel. Merk met die goede beha's die ik in Frankrijk kocht echt wel verschil met die goedkope dingen.
After Eden zit wel fijn inderdaad alleen heb ik het probleem dat de bandjes steeds van mijn schouder afglijden. Heb ik bij bijna iedere BH daarom koop ik nu al een paar jaar BH's van Esprit. Zitten lekker en de bandjes kun je op verschillende manieren doen. Echt een uitkomst voor mij.
@ Wallace, ik heb deze: http://www.dutchdesigners ... apph-sizzle-pink-black-bh

Was met 50% korting, daar kun je het wel voor proberen he .
Ik zweer echt bij de beha's van Dyanne (met name vorig seizoen) Dit seizoen vind ik het uiterlijk ietsje minder.

Zijn ong 30 euro en pasvorm is perfect. Onzichtbaar onder je kleren. Tevens geschikt voor de aparte maten (bv 70E de maat die ik heb)
Chantelle heb ik. Duur (rond de 80 euro), maar als je de uitverkoop in de gaten houdt kom je ze wel eens tegen voor de helft.

Wat kusunum zegt; ga naar een goeie lingeriezaak en laat je adviseren. Ik bleek al jaren de verkeerde maat te dragen (ipv 75/80B bleek ik 70D te hebben) en heb het e.e.a. gepast. Oke, 't kost wat, in vergelijking met HEMA enzo, maar het is echt de moeite waard!
Nothing happens for a reason
Maar kan die maat ook per merk verschillen? Ik droeg eerst 80A geloof ik, omdat ik toch echt niet zo'n grote boezem heb. Liet het toen een keer opmeten bij Livera, en toen bleek ik 80B nodig te hebben. Maar nu was ik in Frankrijk, en daar zweerden ze juist weer bij 80C. Dus wie moet ik nu geloven?

(overigens zit die 80C wel erg goed, maar toch komt het onderste randje bij bv heel wild dansen een beetje over mijn borst heen, dat is zo irritant, en ja, de bandjes willen ook nog wel eens afzakken)
Oh Yet, die zou ik in de wasmachine gooien hoor!

Misschien ben ik niet zo'n goed voorbeeld... Ik ben echt te lui op de hand te wassen en wil na een tijdje ook wel een excuus om een nieuwe bh te kopen.

In de wasmachine gaan die van mij nu (al) een jaar mee.
Ik draag al een tijdje voornamelijk C&A bh's. Heb een beperkt budget dus ook niet echt de keuze om voor MD te gaan (ben wel heel benieuwd hoe die zitten trouwens). Ik was ze met de hand en ze blijven lang mooi. Dat wassen is trouwens gewoon met z'n allen ff in een sopje laten weken, paar keer in knijpen/roeren, uitspoelen en ophangen.

Anyway, C&A heeft allerlei leuke bh's, zitten fijn en zijn zeer betaalbaar. Heb ook after eden gehad trouwens, maar die waste ik nog in de wasmachine en daar werden ze toch wel slapper van.

Oh en Sapph heb ik nooit gehad omdat ik die felle kleurtjes en MD-jatterij maar niks vind, maar ze kunnen vast lekker zitten
elmira wijzigde dit bericht op 04-08-2010 20:49
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Simone Perele (ofzo) en Freya.
quote:boebele schreef op 04 augustus 2010 @ 20:43:

Maar kan die maat ook per merk verschillen? Ik droeg eerst 80A geloof ik, omdat ik toch echt niet zo'n grote boezem heb. Liet het toen een keer opmeten bij Livera, en toen bleek ik 80B nodig te hebben. Maar nu was ik in Frankrijk, en daar zweerden ze juist weer bij 80C. Dus wie moet ik nu geloven?

(overigens zit die 80C wel erg goed, maar toch komt het onderste randje bij bv heel wild dansen een beetje over mijn borst heen, dat is zo irritant, en ja, de bandjes willen ook nog wel eens afzakken)

Als je borst onder de rand van je BH terecht komt als je bijvoorbeeld je armen omhoog doet, dan is de omvang en de cupmaat niet goed. Dat moet je dan toch een keer goed op laten meten.

Ik bleek ook een grotere cupmaat en omvang te hebben dan ik dacht en nu zitten mijn BH's heerlijk.

PS.

Hou je aan de Nederlandse maten, tenzij je maandelijks in Frankrijk komt. Er zit wel degelijk verschil in.
quote:Elmira schreef op 04 augustus 2010 @ 20:47:

Ik draag al een tijdje voornamelijk C&A bh's. Heb een beperkt budget dus ook niet echt de keuze om voor MD te gaan (ben wel heel benieuwd hoe die zitten trouwens). Ik was ze met de hand en ze blijven lang mooi. Dat wassen is trouwens gewoon met z'n allen ff in een sopje laten weken, paar keer in knijpen/roeren, uitspoelen en ophangen.

Anyway, C&A heeft allerlei leuke bh's, zitten fijn en zijn zeer betaalbaar. Heb ook after eden gehad trouwens, maar die waste ik nog in de wasmachine en daar werden ze toch wel slapper van.

Oh en Sapph heb ik nooit gehad omdat ik die felle kleurtjes en MD-jatterij maar niks vind, maar ze kunnen vast lekker zitten Hoe duur zijn C&A BH's?
quote:Cateautje schreef op 04 augustus 2010 @ 20:51:

[...]

Hoe duur zijn C&A BH's?De 'mooiere' zijn 12-13 euro, slipjes kosten dan iets van 6 euro ofzo (je wilt natuurlijk wel een setjes ) maar ze hebben ook van die 2x aanbiedingen en dan heb je een (bv) een witte en een streepjesbh voor dezelfde prijs. Verder hebben ze ook t-shirtbh's en dergelijke, die zijn dacht ik onder de 10 euro.
Ik vind Lovable Invisible lift de perfecte BH. Helaas haast niet meer te krijgen, gelukkig nog wel online.
quote:Elmira schreef op 04 augustus 2010 @ 20:57:

[...]

De 'mooiere' zijn 12-13 euro, slipjes kosten dan iets van 6 euro ofzo (je wilt natuurlijk wel een setjes ) maar ze hebben ook van die 2x aanbiedingen en dan heb je een (bv) een witte en een streepjesbh voor dezelfde prijs. Verder hebben ze ook t-shirtbh's en dergelijke, die zijn dacht ik onder de 10 euro.

Zijn precies mooie prijsjes voor mij, ik heb er tegenwoordig niet zoveel meer voor over.

Een minuut geleden heb ik mijn Hunkenmuller BH afgerukt met de intentie deze in de fik te steken, gelukkig heb ik er een wasgarantie bij gekregen zodat ik ze na de eerste keer wassen terug kan brengen als ze alsnog niet bevallen. Je raad het, ze gaan zo in een sopje en morgen gaan ze met een sneltreinvaart retour. Ik word helemaal overspannen van die dingen.

Morgen maar eens bij C&A kijken, bedankt.
poeh dat is zo verschillend.

H&M sapph, hema etc
Ik heb wel 1 bepaald model van de Hunkemöller. Ben er erg blij mee en draag bijna niet anders.
Triumph minimizer!

Met een cup E wil ik niet dat de voorgevel zo 'opvalt' en deze bh's laten je borsten een maatje kleiner lijken.
Ik ga ook voor maidenform. Zitten echt heerlijk en het ziet er mooi uit.

Voor onder een strakke jurk/broek/blouse zijn ze perfect!
Esprit heeft ook erg mooie setjes. Calvin Klein trouwens ook maar dat is vaak meer basic.
Chantelle en Marie Jo hebben voor mij de perfecte pasvorm en ik vind ze ook mooi.
Hey Elsbettina, is het wel netjes genoeg om op een openbaar forum te vertellen welk merk lingerie je draagt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven