Taboe? Schaamte? Deel 3
vrijdag 2 juli 2010 om 21:36
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
donderdag 5 augustus 2010 om 10:21
Ik ga eerst wat boodschappen doen (niet teveel want man wil perse de boodschappen voor mijn oudjaar en verjaardag doen en daarna zijn we op vakantie ) daarna even de stad in voor een cadeau voor mijn vrijwilligerswerk en wat spulletjes voor zwangere vriendin. Dan vanavond afspraak en dan begint de vakantie, man ruim 1,5 week vrij
en jij? Plannen?
en jij? Plannen?
donderdag 5 augustus 2010 om 10:49
Oeps Buikie, ik zie nu pas dat je hier weer geschreven hebt.... Wat ben ik een oen! Ik was aan het lummelen!
Oh ja, je bent bijna jarig!!! Yeah!!! Schuddebuikje wordt een grote meid!
Heerljik dat vanavond de vakantie van je man begint. Je hebt het nog even druk, maar dán is het genieten!!! Ik hoop dat jullie heerlijk zullen genieten van elkaar, maar dat doen jullie altijd al volgens mij.
Ik heb geen plannen. Rust in de tent.......
Oh ja, je bent bijna jarig!!! Yeah!!! Schuddebuikje wordt een grote meid!
Heerljik dat vanavond de vakantie van je man begint. Je hebt het nog even druk, maar dán is het genieten!!! Ik hoop dat jullie heerlijk zullen genieten van elkaar, maar dat doen jullie altijd al volgens mij.
Ik heb geen plannen. Rust in de tent.......
donderdag 5 augustus 2010 om 14:54
Zooooooo, pfffff.........ik heb mijn kamer een goede beurt gegeven (tsja, ik moet toch íets/iemand een beurt geven?!).
Ik heb de pagina's nog eens zitten teruglezen en ik had bijna net zo veel lol als gisterenavond.
Ik ben bijna direct in geslapen nadat ik de computer had toegeklapt.
Jammer Verana, dat het jou niet gelijk lukte om in slaap te vallen gisteren. Ben je nu erg moe? Moet je werken?
Buikie, heb je het druk? Zag op Tijd dat je misschien vanavond nog even langs komt. Hopelijk heb je een fijne dag!!
Janna, zag dat jij nu ook al verstand hebt van kiten en surfen! Hoe kom je aan die kennis? Ben jij zo'n stoere chick die houdt van de wind en surfen???
Snjo, kom hier ook weer eens schrijven, joh!
Frizz, ben je aan het werk? Wil het lukken?
Noah, hoe was het bij de mooie/knappe man gisteren?
Jumps, wat een fietstocht heb jij gemaakt!!!
Moon, lekker tuinieren vandaag?
Berbke, is manlief vanavond weer thuis? Heb je hem al een sms gestuurd?
Gipsy, ik zie je de laatste dagen veel te weinig op het forum. Klopt dat? Heb je het erg druk? Je was vanmorgen echt belachelijk vroeg op!
Green, is het nog gelukt met die opdracht gisteren? Je was in slaap gevallen?
Morisson, ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat.
Fritza, mag je al zonder brace?
Ik hoop dat we Iris ook nog eens zien hier!
Fijne middag allemaal!
Ik heb de pagina's nog eens zitten teruglezen en ik had bijna net zo veel lol als gisterenavond.
Ik ben bijna direct in geslapen nadat ik de computer had toegeklapt.
Jammer Verana, dat het jou niet gelijk lukte om in slaap te vallen gisteren. Ben je nu erg moe? Moet je werken?
Buikie, heb je het druk? Zag op Tijd dat je misschien vanavond nog even langs komt. Hopelijk heb je een fijne dag!!
Janna, zag dat jij nu ook al verstand hebt van kiten en surfen! Hoe kom je aan die kennis? Ben jij zo'n stoere chick die houdt van de wind en surfen???
Snjo, kom hier ook weer eens schrijven, joh!
Frizz, ben je aan het werk? Wil het lukken?
Noah, hoe was het bij de mooie/knappe man gisteren?
Jumps, wat een fietstocht heb jij gemaakt!!!
Moon, lekker tuinieren vandaag?
Berbke, is manlief vanavond weer thuis? Heb je hem al een sms gestuurd?
Gipsy, ik zie je de laatste dagen veel te weinig op het forum. Klopt dat? Heb je het erg druk? Je was vanmorgen echt belachelijk vroeg op!
Green, is het nog gelukt met die opdracht gisteren? Je was in slaap gevallen?
Morisson, ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat.
Fritza, mag je al zonder brace?
Ik hoop dat we Iris ook nog eens zien hier!
Fijne middag allemaal!
donderdag 5 augustus 2010 om 15:07
quote:frizzy schreef op 05 augustus 2010 @ 15:04:
Annemeike! Wat een post zeg!
En eehhh... nee ik ben niet aan het werk. Vannacht wederom te kort geslapen en ik voel me alsof ik ben overreden door een vrachtwagen. Doe het hoognodige vanuit huis, en straks naar de tandarts.
Da's wel heul fijn dat jij je werktijden min of meer zelf kunt bepalen.
Is het alleen controle bij de tandarts of moet er iets gedaan worden??
Annemeike! Wat een post zeg!
En eehhh... nee ik ben niet aan het werk. Vannacht wederom te kort geslapen en ik voel me alsof ik ben overreden door een vrachtwagen. Doe het hoognodige vanuit huis, en straks naar de tandarts.
donderdag 5 augustus 2010 om 15:15
Ja, ik moet vanavond werken, en dan morgenochtend weer. Dan heb ik altijd het gevoel dat ik er beter kan blijven overnachten Ik heb er helemáál geen zin in.
Annemeike, ik heb het ook nog weer teruggelezen, en moest ook weer lachen
Pff, moet aldoor zo nadenken op welk topic ik zit. Wel of geen tijd eronder....
Annemeike, ik heb het ook nog weer teruggelezen, en moest ook weer lachen
Pff, moet aldoor zo nadenken op welk topic ik zit. Wel of geen tijd eronder....
donderdag 5 augustus 2010 om 16:15
quote:Annemeike schreef op 05 augustus 2010 @ 15:07:
[...]
Yes, en door de vakantie heb ik niet elke dag afspraken in mijn agenda staan. Dus ja, dan kan ik me dit wel permitteren. Heb wel telefoontjes en mails afgehandeld. En dit soort dingen compenseer ik weer met lange dagen draaien en op andere fronten heel actief zijn.
Ik heb wederom een ontsteking bij die kroon die altijd voor gezeik zorgt. En die ontsteking zit er ook alweer enkele weken, en gaat niet weg ookal verzorg ik me goed. Dus nou mag hij weer een oplossing zoeken.
[...]
Yes, en door de vakantie heb ik niet elke dag afspraken in mijn agenda staan. Dus ja, dan kan ik me dit wel permitteren. Heb wel telefoontjes en mails afgehandeld. En dit soort dingen compenseer ik weer met lange dagen draaien en op andere fronten heel actief zijn.
Ik heb wederom een ontsteking bij die kroon die altijd voor gezeik zorgt. En die ontsteking zit er ook alweer enkele weken, en gaat niet weg ookal verzorg ik me goed. Dus nou mag hij weer een oplossing zoeken.
donderdag 5 augustus 2010 om 17:10
Sjongejonge, daar heb je ook bijna een dagtaak aan om hier en op tijd bij te lezen zeg. Jullie waren wel erg op dreef gisteravond. Erg leuk.
Ik ben een beetje hyper op het werk. Een van mijn patienten heeft vandaag voor het eerst gelopen met z'n nieuwe kunstbeen. Spannend en gaaf zeg.
Ik heb vandaag ook extra geld verdiend, had een NLse vlag laten kopen voor een van de artsen hier (die spaart ze) en die kwam vanochtend met 10 euro aanzetten (vlag kostte zelf maar 5 euro ofzo, leuke deal).
Ik ben een beetje hyper op het werk. Een van mijn patienten heeft vandaag voor het eerst gelopen met z'n nieuwe kunstbeen. Spannend en gaaf zeg.
Ik heb vandaag ook extra geld verdiend, had een NLse vlag laten kopen voor een van de artsen hier (die spaart ze) en die kwam vanochtend met 10 euro aanzetten (vlag kostte zelf maar 5 euro ofzo, leuke deal).
Snjókorn falla, á allt og alla
donderdag 5 augustus 2010 om 17:26
Gelukkig niet (voor mijn patienten dan). Ik heb wel eens eerder patienten gehad met een onderbeen amputatie (en prothesebeen) maar deze patient heeft een bovenbeen amputatie en moet dus leren hoe die kunstknie werkt... Echt gaaf.
Ik denk dat het vooral door de vermoeidheid komt Frizzy dat je het koud hebt.
Ik denk dat het vooral door de vermoeidheid komt Frizzy dat je het koud hebt.
Snjókorn falla, á allt og alla