Thailand Topic!
dinsdag 3 augustus 2010 om 20:13
Hoi allemaal,
Ik hoop dat jullie hier ervaring mee hebben!
Wij willen vanuit Koh Samui naar Bangkok terugvliegen met Bangkok Airways. Nou kunnen we die tickets boeken met de creditcard van mijn moeder, dus betalen is geen probleem.
Nu geeft Bangkok Airways aan dat je altijd je creditcard moet kunnen tonen als daar om gevraagd wordt. Dat kunnen wij dan natuurlijk niet! (want hij is van mijn moeder en niet van mij)
Mijn vraag is daarom ook; vragen ze daar wel eens naar of zou het geen problemen opleveren als we dus zonder die creditcard inchecken daar?
Ik hoop dat jullie hier ervaring mee hebben!
Wij willen vanuit Koh Samui naar Bangkok terugvliegen met Bangkok Airways. Nou kunnen we die tickets boeken met de creditcard van mijn moeder, dus betalen is geen probleem.
Nu geeft Bangkok Airways aan dat je altijd je creditcard moet kunnen tonen als daar om gevraagd wordt. Dat kunnen wij dan natuurlijk niet! (want hij is van mijn moeder en niet van mij)
Mijn vraag is daarom ook; vragen ze daar wel eens naar of zou het geen problemen opleveren als we dus zonder die creditcard inchecken daar?
dinsdag 3 augustus 2010 om 22:46
Neem een kopie van de creditcard mee met een briefje erbij van je moeder met handtekening dat ze jullie reis heeft betaald. Heb ik 2 x gedaan met de credit card van mijn man en allebei de keren niet nodig geweest. (of gewoon mazzel gehad, dat kan natuurlijk ook!!)
Bittermoon, ja inderdaad. Er zijn hier heel wat pagina's besteed aan Chiang Mai. Tut en ik hebben elkaar daar zelfs ontmoet en dat was heel erg gezellig!
Kroketten, bitterballen en oude kaas uit Utereg, midden in Chiang Mai!
Bittermoon, ja inderdaad. Er zijn hier heel wat pagina's besteed aan Chiang Mai. Tut en ik hebben elkaar daar zelfs ontmoet en dat was heel erg gezellig!
Kroketten, bitterballen en oude kaas uit Utereg, midden in Chiang Mai!
dinsdag 3 augustus 2010 om 22:50

woensdag 4 augustus 2010 om 05:28
Hallo allemaal,
Even een berichtje vanuit Koh Phagnan
Dit is hier nu mijn 3e dag en helaas was mijn eerste dag een totaal verspilde omdat ik te ziek voor woorden was... De tweede dag was ik nog een beetje aan het bijkomen en gisteren heb ik een beetje geluierd en gezwommen. Het is hier echt heerlijk; ik zit op een klein strandje waar bijna niets is en dat is voor nu echt even prima. Ik krijg alleen wel ineens het idee dat de tijd voorbij vliegt, dus zit ik nu achter de computer om plannen te maken.. Ik wil in ieder geval nog een paar dagen Koa Sok National Park inplannen en een fietstocht + shoppen (!) in Bangkok...
Even een berichtje vanuit Koh Phagnan

woensdag 4 augustus 2010 om 05:32
Oh en nog even een vraagje op de valreep; kan ik gewoon naar Kao Sok national Park gaan, daar in de buurt een guest house zoeken en dan ter plekke besluiten of ik een tour of wat dan ook wil doen? Ik zie online allemaal tours van meerdere dagen, maar ik zou liever ter plekke besluiten wat ik wil doen denk ik...
woensdag 4 augustus 2010 om 08:17
Tumtummie, ja er wordt wel degelijk gevraagd naar je creditkaart en hij wordt ook goed bestudeerd. Bij een retourticket vragen ze er ook nog naar op de terugweg.
Hier hetzelfde probleem. Wil ook boeken met de cc van mijn vader. Wel een goed idee trouwens om mijn vader dan een briefje te laten schrijven.
Pollewopper: ja je kunt gewoon naar Khao Sok gaan, het zal nu helemaal niet druk zijn, dus je kunt bij iedere willekeurige guesthouse inchecken. Ter plekke kun je besluiten welke tour je doet. Kan ook overal.
Hier hetzelfde probleem. Wil ook boeken met de cc van mijn vader. Wel een goed idee trouwens om mijn vader dan een briefje te laten schrijven.
Pollewopper: ja je kunt gewoon naar Khao Sok gaan, het zal nu helemaal niet druk zijn, dus je kunt bij iedere willekeurige guesthouse inchecken. Ter plekke kun je besluiten welke tour je doet. Kan ook overal.
woensdag 4 augustus 2010 om 09:11
donderdag 5 augustus 2010 om 13:51
Is het makkelijk om op Koh Pha Ngan van t noorden naar het zuiden te reizen? Ik las in de LP dat het een heel lastig eiland is qua infrastructuur?
Wij komen van Koh Tao en moeten na 2 dagen Pha Ngan door naar Koh Samui aan het einde van de middag, dus met een boot.
Ik weet nou niet waar het het handigst is om te gaan zitten
Haad Salad lijkt me heel mooi, maar als we dan met een boot naar Samui moeten is dat misschien niet handig?
Tenzij je in 20 minuten bij de boot bent, maar dat weet ik dus niet?
Wij komen van Koh Tao en moeten na 2 dagen Pha Ngan door naar Koh Samui aan het einde van de middag, dus met een boot.
Ik weet nou niet waar het het handigst is om te gaan zitten
Haad Salad lijkt me heel mooi, maar als we dan met een boot naar Samui moeten is dat misschien niet handig?
Tenzij je in 20 minuten bij de boot bent, maar dat weet ik dus niet?
donderdag 5 augustus 2010 om 14:32
De enige stranden waar het niet makkelijk is om van en naar toe te reizen zijn Bottle Beach en Thong Nai Pan. Ongeveer een uur over een slechte weg (wel superstrand). Verder is het eiland niet zo groot en ben je dus binnen een half uur bij de boot. Haad Salad is goed te bereiken, maar omdat er niet zo heel veel resorts zitten, rijden er 's avonds bijna geen taxi's meer naartoe. Vanaf Haad Rin rekent de taximaffia je dan 1000 bath. Maar als je 's avonds op het strand van Haad Salad (genoeg restaurantjes, geen barretjes) blijft is het geen punt.
Maar als je op tijd weggaat, dan haal je de boot toch altijd? Er zijn verschillende bootmaatschappijen, dus je kunt altijd een boot pakken.
Maar als je op tijd weggaat, dan haal je de boot toch altijd? Er zijn verschillende bootmaatschappijen, dus je kunt altijd een boot pakken.
donderdag 5 augustus 2010 om 14:38
Americagirl, Nog even over je make-up. Je kunt bijna overal in Thailand make-up kopen en in de toeristenplaatsen helemaal. In BKK zit in het Paragon een shoppingmall met zo'n grote beautyafdeling, daar kan de Bijenkorf 3x in.
Verder heb je op bijv. Samui overal Watson (=Kruitvat) en Bootz (=Etos). Let alleen op dat er geen whitening inzit.
Neem gewoon je make-up mee, maar niet van een heel duur merk en als het niet bevalt koop je daar nieuwe.
Enneeh.......... maak je niet zo druk, je probeert een beetje te veel te plannen. Laat wat aan het toeval over en je hebt een stuk relaxtere vakantie. Thailand is geen 3de wereld land.
Verder heb je op bijv. Samui overal Watson (=Kruitvat) en Bootz (=Etos). Let alleen op dat er geen whitening inzit.
Neem gewoon je make-up mee, maar niet van een heel duur merk en als het niet bevalt koop je daar nieuwe.
Enneeh.......... maak je niet zo druk, je probeert een beetje te veel te plannen. Laat wat aan het toeval over en je hebt een stuk relaxtere vakantie. Thailand is geen 3de wereld land.
donderdag 5 augustus 2010 om 15:38
Ja ik ben nogal plannerig ingesteld 
Dat hele "we zien wel" is eigenlijk helemaal niks voor mij )
en ik weet heus wel dat het allemaal goed komt en dat het waarschijnlijk allemaal makkelijker zal gaan dan ik nu denk, maar nou ja.......ik bereid me graag goed voor
Ik wil op vakantie vooral op vakantie zijn en niet continu op zoek moeten naar boten,bussen, hotels en de beste verbindingen.
Ik heb wat goedkope make-up van L'Oreal hier....die neem ik wel mee, en als dat smelt dan is het jammer. Kan ik mn dure Dior en Lancome gewoon thuislaten!!

Dat hele "we zien wel" is eigenlijk helemaal niks voor mij )
en ik weet heus wel dat het allemaal goed komt en dat het waarschijnlijk allemaal makkelijker zal gaan dan ik nu denk, maar nou ja.......ik bereid me graag goed voor

Ik wil op vakantie vooral op vakantie zijn en niet continu op zoek moeten naar boten,bussen, hotels en de beste verbindingen.
Ik heb wat goedkope make-up van L'Oreal hier....die neem ik wel mee, en als dat smelt dan is het jammer. Kan ik mn dure Dior en Lancome gewoon thuislaten!!
donderdag 5 augustus 2010 om 22:58
vrijdag 6 augustus 2010 om 11:15
quote:mayou schreef op 05 augustus 2010 @ 19:02:
Make up die smelt heb ik echt nog nooit van gehoord!
Relaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaax
Oh ik wel hoor
Door de hoge luchtvochtigheid kan je oogschaduw en foundation gaan schiften en zo. Dat risico ga ik dus niet nemen
Foundation neem ik trouwens sowieso nooit mee op vakantie, kleurt voor geen meter meer bij je bruine huid
Make up die smelt heb ik echt nog nooit van gehoord!
Relaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaax
Oh ik wel hoor
Door de hoge luchtvochtigheid kan je oogschaduw en foundation gaan schiften en zo. Dat risico ga ik dus niet nemen
Foundation neem ik trouwens sowieso nooit mee op vakantie, kleurt voor geen meter meer bij je bruine huid
zaterdag 7 augustus 2010 om 12:56
Geen idee Titatuttebelle, ik zag van de week op televisie dat de roodhemden zich hebben terug getrokken maar zich weer aan het organiseren zijn want ze willen nog steeds hun gelijk halen. De boodschap was duidelijk, ze komen terug en zullen nog standvastiger zijn. Dus wat er de komende maanden gaat gebeuren....
Wat betreft Hanoi, wij zijn vanaf BKK naar Hanoi gevlogen met Vietnam Airlines. Hebben we als een soort van stedentrip gedaan, 5 dagen. Was prima te doen. Dus als je twee weken hebt kun je volgens mij best een leuk stukje van Hanoi en omgeving bekijken. Sapa is dan bijvoorbeeld ook mee te pakken.
Wat betreft Hanoi, wij zijn vanaf BKK naar Hanoi gevlogen met Vietnam Airlines. Hebben we als een soort van stedentrip gedaan, 5 dagen. Was prima te doen. Dus als je twee weken hebt kun je volgens mij best een leuk stukje van Hanoi en omgeving bekijken. Sapa is dan bijvoorbeeld ook mee te pakken.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
zaterdag 7 augustus 2010 om 16:35
Hoi allemaal! Ik zit nu in Bangkok! Geweldig allemaal! Ik heb even een vraag aan de kenners. Wij gaan over een week naar koh Samui en hebben nog geen accomodatie geboekt want dat wilden we ter plekke doen. Geldt ook voor Chiang Mai waar we over een paar dagen heen gaan. Nu worden we hier door verschillende Thaise mensen wijsgemaakt dat het overal heel druk is en bijna alles vol zit. En dat we beter alles van te voren kunnen boeken... Ook schijnt het zo te zijn dat de scholen hier bijna vakantie hebben en het overal heel druk is. Zijn dit gewoon verkoop praatjes? Want het is nu toch laagseizoen??? Ik weet niet wat ik moet denken.... Wat zijn jullie ervaringen? Bedankt alvast.