Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
hoi zima ik heb die dag idd geen hotel of onderkomen het is de dag van vertrek die ik wil benutten in bangkok.

maar centraal station is een goed idee, daar komen alle bussen toch ook langs?

misschien beetje rare vragen maar ik reis alleen en wil dan wat dingetjes voor de zekerheid weten
Ga een dag eerder naar BKK om ergens te slapen en laat dan de 8e je spullen achter in het hotel. Ieder hotel heeft daar een aparte ruimte voor en het is wel zo makkelijk.

Neele, dan moeten we volgende keer maar eens lekker aan de borrel (bij vorkeur in het Shangri!!)
Je kunt je bagage ook kwijt bij Left Bagage. Dat zit achter de incheckbalie van Eva Airways. Het kost geloof ik 250 bath per dag. Het is bewaakt en je moet je paspoort laten zien. Het is dus een prima oplossing. Het centrum is niet heel dichtbij de luchthaven, maar ook niet heel ver. Als je buiten de spits gaat dan zit je binnen 3 kwartier op Silom Road, of Sukhumvit Road. Khao San Road is wat verder.
ik vlieg op Suvarnabhumi airport, daar zal dat ook wel kunnen neem ik aan.. en om in 3 kwartier naar de stad te komen vind ik dan een prima oplossing.. terug naar het airport moet ik immers toch voor mijn vlucht..

tnx voor de tips!
MEFunny, hoe en hoe laat kom je die dag aan in BKK? Ikzelf zou net als Mayou al een dagje eerder gaan en in een hotel overnachten. Daar kun je je vaak ook nog even opfrissen/douchen voor je naar het vliegveld gaat en dat vind ik geen overbodige luxe voor zo'n lange vlucht.
Ik heb trouwens mijn rugzak ook weleens tegen een kleine vergoeding in een guesthouse gestald (afgelopen voorjaar bijvoorbeeld, toen ik begin van de middag aankwam en 's avonds doorreisde met de trein). In je reisgids staat er vast wel eentje genoemd dat betrouwbaar is en stukken minder kost dan op de airport.

Wist trouwens niet dat er nu kluisjes zijn op Hua Lamphong, de bagageopslag daar had ik slechte verhalen over gelezen, dus zou fijn zijn.
ik vertrek die ochtend (tijd nog niet bepaald) vanuit een wildlife resceu organisatie waar ik dan als vrijwilliger heb gewerkt met de dieren.

het is 2,5 uur met de auto als ik het goed begrijp, met de bus zal het wat langer duren.. ik vlieg pas om 2.30 uur in de nacht op 9 sept.
Kom je verder wel in Bangkok om dingen te zien en zo?
Zou het echt eindelijk zover zijn?

http://www.bangkokairporttrain.com/
die trein zou erg handig zijn. maar ik vind die airport express bussen vanaf suvarnabhumi ook prima.
Is er wel eens iemand wezen overnachten in New Siam Riverside? (Ik word gek van het zoeken naar een leuk hotel in Bangkok!)

Of weet iemand iets anders leuks in de buurt van Khaosan Road (niet er midden in)
Baan Sabai, New Siam 2, Lampu House, Rambuttri Village. Liggen allemaal op Soi Rambuttri, vlakbij Kao San Road, maar dan net aan de rustige kant. Allemaal prima hotels. Riverside is ook prima hoor, maar ligt net weer iets verder weg.
quote:bergamot schreef op 31 juli 2010 @ 12:22:

Kom je verder wel in Bangkok om dingen te zien en zo?die ene dag dus, en dan wilde ik bv een fietstour doen, wat eten, massage en naar het vliegtuig gaan.. (of wat anders natuurlijk)
...
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 02-08-2010 23:13
Reden: reactie op verwijderde post
% gewijzigd
Ja, maar is ook zeker handig voor anderen. Daarom delen he.
.
lampu house op rambuttri is erg mooi. althans, ik had een zeer fijne kamer met eigen balkon.

in silom kan ik 'take a nap' of 'lub d hostel' aanraden. ligt erg centraal als je zin hebt om te winkelen.
Kunnen jullie goede hotels in chiang Mai aanraden, mét zwembad? (ik hou het in de tropen echt niet uit zonder een zwembad ) ). rond de 1000 a 1200 bath per nacht.

En even iets heel anders: ik heb nogal dure make-up en creme. Maar ik vroeg me af kan ik dit wel meenemen of smelt alles daar? Ik wil natuurlijk wel gewoon mn gezichtscreme meenemen want ik heb een enorm droge huid.

En een doosje Dior oogschaduw lijkt me ook leuk, maar ik wil natuurlijk niet dat alles geruineerd wordt.

Er zijn hier vast wel dames met ervaring in het backpacken in de tropen en het meenemen van cosmetica
americagirl... ik vond het moeilijk om een goed middenklasse hotel in chiang mai te vinden. voor die prijs kun je in 3 sisters terecht, maar geloof niet dat er een zwembad is.

mijn ervaring is dat het of heel duur is of heel goedkoop (3 dollar p/n maar dan heb je ook niets).

ik heb maanden gebackpackt in de tropen. zou geen dure cremes en make up meenemen. gezichtscreme kocht ik plaatselijk en make up... had wel wat bij me maar met die hitte en luchtvochtigheid (en regenbuien) gebruikte ik het echt nooit. zeker geen oogschaduw.
Hmm maar ik voel me zo onwijs kaal zonder oogschaduw!

Overdag hoeft t niet, maar ik vind t 's avonds wel heel leuk om er nog een béétje gezellig uit te zien zeg maar.

Maar misschien maar ff improviseren met goedkopere make-up dan!

Ik vond zelf deze in Chiang Mai, die ziet er wel oke uit en t is maar 800 bath per nacht.

http://www.hotelthailand. ... ornpiroon-viangping/#book
oh, dat hotel ziet er zeker goed uit.

koop gewoon goedkope make-up in thailand. ik zou het persoonlijk zonde vinden als mijn dure make up kapot zou gaan. als je bruin bent zie je er sowieso minder 'kaal' uit. deed wel eens mascara op, maar dan alleen 's avonds.

chiang mai is erg leuk, trouwens. maar het kan er wel heel erg warm zijn. en het is ontzettend smoggy. wel leuk om een scootertje te huren en de stad uit te rijden.
America-girl, in ChiangMai zit ook Awana House, is eigenlijk een guesthouse maar deed niet onder voor hotels, ontbijt is goed, er is een zwembad, het kost vrijwel niets en het zit in het centrum. Helemaal goed. AwanaHouse heeft Nederlands management, dus het is ook gewoon goed naar 'Nederlandse begrippen'. Enorme aanrader!!
Hee Tut, hoe heette ook al weer dat lekkere ontbijttentje, daar op het hoekje. Man en ik kunnen er niet meer opkomen, zo irritant!!
ik had dus eerst hier es moeten kijken voordat ik naar chiang mai ging ik heb er iets van een week gezeten in een vrij spartaanse kamer. maar er was wel free wifi en ik had een leuk balkon. het beddegoed dat er lag was iets met beren. echt van die kinderlakens. heerlijk om gelachen.

je kunt zo ontzettend lekker eten in chiang mai.
en als je de kroketten mist... ook in chiang mai te krijgen :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven