Thailand Topic!
zaterdag 31 juli 2010 om 09:11
zaterdag 31 juli 2010 om 09:19
zaterdag 31 juli 2010 om 10:57
Je kunt je bagage ook kwijt bij Left Bagage. Dat zit achter de incheckbalie van Eva Airways. Het kost geloof ik 250 bath per dag. Het is bewaakt en je moet je paspoort laten zien. Het is dus een prima oplossing. Het centrum is niet heel dichtbij de luchthaven, maar ook niet heel ver. Als je buiten de spits gaat dan zit je binnen 3 kwartier op Silom Road, of Sukhumvit Road. Khao San Road is wat verder.

zaterdag 31 juli 2010 om 11:32

zaterdag 31 juli 2010 om 11:40
Ik heb trouwens mijn rugzak ook weleens tegen een kleine vergoeding in een guesthouse gestald (afgelopen voorjaar bijvoorbeeld, toen ik begin van de middag aankwam en 's avonds doorreisde met de trein). In je reisgids staat er vast wel eentje genoemd dat betrouwbaar is en stukken minder kost dan op de airport.
Wist trouwens niet dat er nu kluisjes zijn op Hua Lamphong, de bagageopslag daar had ik slechte verhalen over gelezen, dus zou fijn zijn.
Wist trouwens niet dat er nu kluisjes zijn op Hua Lamphong, de bagageopslag daar had ik slechte verhalen over gelezen, dus zou fijn zijn.
zaterdag 31 juli 2010 om 11:46

zaterdag 31 juli 2010 om 12:28
dinsdag 3 augustus 2010 om 13:23
Kunnen jullie goede hotels in chiang Mai aanraden, mét zwembad? (ik hou het in de tropen echt niet uit zonder een zwembad ) ). rond de 1000 a 1200 bath per nacht.
En even iets heel anders: ik heb nogal dure make-up en creme. Maar ik vroeg me af kan ik dit wel meenemen of smelt alles daar? Ik wil natuurlijk wel gewoon mn gezichtscreme meenemen want ik heb een enorm droge huid.
En een doosje Dior oogschaduw lijkt me ook leuk, maar ik wil natuurlijk niet dat alles geruineerd wordt.
Er zijn hier vast wel dames met ervaring in het backpacken in de tropen en het meenemen van cosmetica
En even iets heel anders: ik heb nogal dure make-up en creme. Maar ik vroeg me af kan ik dit wel meenemen of smelt alles daar? Ik wil natuurlijk wel gewoon mn gezichtscreme meenemen want ik heb een enorm droge huid.
En een doosje Dior oogschaduw lijkt me ook leuk, maar ik wil natuurlijk niet dat alles geruineerd wordt.
Er zijn hier vast wel dames met ervaring in het backpacken in de tropen en het meenemen van cosmetica
dinsdag 3 augustus 2010 om 15:31
americagirl... ik vond het moeilijk om een goed middenklasse hotel in chiang mai te vinden. voor die prijs kun je in 3 sisters terecht, maar geloof niet dat er een zwembad is.
mijn ervaring is dat het of heel duur is of heel goedkoop (3 dollar p/n maar dan heb je ook niets).
ik heb maanden gebackpackt in de tropen. zou geen dure cremes en make up meenemen. gezichtscreme kocht ik plaatselijk en make up... had wel wat bij me maar met die hitte en luchtvochtigheid (en regenbuien) gebruikte ik het echt nooit. zeker geen oogschaduw.
mijn ervaring is dat het of heel duur is of heel goedkoop (3 dollar p/n maar dan heb je ook niets).
ik heb maanden gebackpackt in de tropen. zou geen dure cremes en make up meenemen. gezichtscreme kocht ik plaatselijk en make up... had wel wat bij me maar met die hitte en luchtvochtigheid (en regenbuien) gebruikte ik het echt nooit. zeker geen oogschaduw.
dinsdag 3 augustus 2010 om 16:47
Hmm maar ik voel me zo onwijs kaal zonder oogschaduw!
Overdag hoeft t niet, maar ik vind t 's avonds wel heel leuk om er nog een béétje gezellig uit te zien zeg maar.
Maar misschien maar ff improviseren met goedkopere make-up dan!
Ik vond zelf deze in Chiang Mai, die ziet er wel oke uit en t is maar 800 bath per nacht.
http://www.hotelthailand. ... ornpiroon-viangping/#book
Overdag hoeft t niet, maar ik vind t 's avonds wel heel leuk om er nog een béétje gezellig uit te zien zeg maar.
Maar misschien maar ff improviseren met goedkopere make-up dan!
Ik vond zelf deze in Chiang Mai, die ziet er wel oke uit en t is maar 800 bath per nacht.
http://www.hotelthailand. ... ornpiroon-viangping/#book
dinsdag 3 augustus 2010 om 17:58
oh, dat hotel ziet er zeker goed uit.
koop gewoon goedkope make-up in thailand. ik zou het persoonlijk zonde vinden als mijn dure make up kapot zou gaan. als je bruin bent zie je er sowieso minder 'kaal' uit. deed wel eens mascara op, maar dan alleen 's avonds.
chiang mai is erg leuk, trouwens. maar het kan er wel heel erg warm zijn. en het is ontzettend smoggy. wel leuk om een scootertje te huren en de stad uit te rijden.
koop gewoon goedkope make-up in thailand. ik zou het persoonlijk zonde vinden als mijn dure make up kapot zou gaan. als je bruin bent zie je er sowieso minder 'kaal' uit. deed wel eens mascara op, maar dan alleen 's avonds.
chiang mai is erg leuk, trouwens. maar het kan er wel heel erg warm zijn. en het is ontzettend smoggy. wel leuk om een scootertje te huren en de stad uit te rijden.
dinsdag 3 augustus 2010 om 18:02
America-girl, in ChiangMai zit ook Awana House, is eigenlijk een guesthouse maar deed niet onder voor hotels, ontbijt is goed, er is een zwembad, het kost vrijwel niets en het zit in het centrum. Helemaal goed. AwanaHouse heeft Nederlands management, dus het is ook gewoon goed naar 'Nederlandse begrippen'. Enorme aanrader!!
dinsdag 3 augustus 2010 om 19:10
ik had dus eerst hier es moeten kijken voordat ik naar chiang mai ging ik heb er iets van een week gezeten in een vrij spartaanse kamer. maar er was wel free wifi en ik had een leuk balkon. het beddegoed dat er lag was iets met beren. echt van die kinderlakens. heerlijk om gelachen.
je kunt zo ontzettend lekker eten in chiang mai.
je kunt zo ontzettend lekker eten in chiang mai.