Twijfels

06-08-2010 15:11 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik moet even mijn twijfels kwijt. Sinds ongeveer een ander halve maand ben ik aan het daten met het leuke lieve jongen. we hebben meerdere keren afgesproken en ook al gezoend.

Ik voel me op me gemak bij heb en hij neemt mij zoals ik ben. Ik durf echt mezelf te zijn. Op de momenten dat ik bij hem ben voel ik goed en heel vertrouwd ( of ik hem al heel lang ken) Daarbij voel ik me dan ook verliefd.

Alleen zodra ik thuis ben, en hem niet zie is dit gevoel weg. Op deze momenten ga ik twijfelen en weet ik niet hoe ik verder wil.

Het gevoel wat ik heb is zo anders dan ik gewend ben, zo vertrouwd. Dit zorg er echter wel voor dat de spanning mis ( zenuwachtig zijn enz)

Nu weet ik dus niet goed wat ik met dit gevoel aan moet.

Ik heb hem al wel verteld dat ik twijfels heb en hebben samen besloten om het rustig aan te doen en wel te zien wat het word.

Echter brengt mij eigen gevoel mij nu in de war...

Iemand ervaring, tips ?
Wat is jouw gevoel als je hem een tijd niet hebt gezien?

Mis je hem? Heb je zin om hem weer te zien? En heb je wel wat kriebels of blijven die helemaal uit? Lastig!
Ehm, waar ken je hem van?
Wat doet dat er toe Amari?
Ik ken het gevoel overigens wel een beetje. Als ik niet bij mijn (prille) vriend ben en we zien elkaar ook een paar dagen niet, dan sijpelen de gevoelens van pure verliefdheid, die ik wel heb als ik bij hem ben, weer weg.

Ik ben dan gewoon met andere dingen bezig.

Overigens mis ik hem wel en heb ik wel altijd zin hem weer te zien.
@Thila

Nou, er zijn mannen die zomaar ineens daar uit het niets komen en de ideale partner lijken. Alles klopt, echt, alles voelt vertrouwd en inderdaad alsof je hem al jaren kent. Omdat die man zich helemaal naar de vrouw voegt. Hij windt haar om de vinger en zij weet ff niet wat haar overkomt.

Haar intuitie kan dan dit dus met haar doen. Ze vind het super, het voelt ook super, maar haar intuitie houdt haar verliefheid tegen.

Soms is het goed om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt zodat je beter kunt inschatten waar dat gevoel vandaan komt.

Als zij hem kent via via of uit de stad of het dorp, dan is het een ander verhaal en gaat dus bovenstaande niet op.

Maarja, dat is mijn ervaring. Zoals ze het omschrijft, zo begon ik mijn relatie ook. Ik negeerde mijn gevoel en toen bleek het niet in de haak.
Ohzo...
Ik heb hem toevallig ergens ontmoet.

Ja ik mis hem wel, alleen vraag ik me dan af of ik hem echt mis, of tegelijkertijd ook gewoon de aandacht en het samen zijn. Op het moment dat ik hem dan weer zie komen de kriebels ook wel, alleen ik weet niet of dit nu voldoende is voor een echte relatie.

wellicht is het gevoel nog het beste te omschrijven als een gevoel dat je hebt als je al langer een relatie hebt. Dat de pure verliefdheid weg is, maar je wel echt om diegene geeft.
quote:Amari74 schreef op 06 augustus 2010 @ 15:28:

@Thila

Nou, er zijn mannen die zomaar ineens daar uit het niets komen en de ideale partner lijken. Alles klopt, echt, alles voelt vertrouwd en inderdaad alsof je hem al jaren kent. Omdat die man zich helemaal naar de vrouw voegt. Hij windt haar om de vinger en zij weet ff niet wat haar overkomt.

Haar intuitie kan dan dit dus met haar doen. Ze vind het super, het voelt ook super, maar haar intuitie houdt haar verliefheid tegen.

Soms is het goed om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt zodat je beter kunt inschatten waar dat gevoel vandaan komt.

Als zij hem kent via via of uit de stad of het dorp, dan is het een ander verhaal en gaat dus bovenstaande niet op.

Maarja, dat is mijn ervaring. Zoals ze het omschrijft, zo begon ik mijn relatie ook. Ik negeerde mijn gevoel en toen bleek het niet in de haak.Ik heb hem ontmoet in de trein en toen een leuk gesprek gehad, Zo is het dus begonnen. Ik twijfel trouwens niet aan zijn oprechtheid.
Oke gelukkig. In de trein. Als het maar niet mijn ex is... haha. Mooie kop met donker half lang gewillig haar?
[quote]_s_ schreef op 06 augustus 2010 @ 15:35:

Ik heb hem toevallig ergens ontmoet.

Ja ik mis hem wel, alleen vraag ik me dan af of ik hem echt mis, of tegelijkertijd ook gewoon de aandacht en het samen zijn. Op het moment dat ik hem dan weer zie komen de kriebels ook wel, alleen ik weet niet of dit nu voldoende is voor een echte relatie.

wellicht is het gevoel nog het beste te omschrijven als een gevoel dat je hebt als je al langer een relatie hebt. Dat de pure verliefdheid weg is, maar je wel echt om diegene geeft.[/quote]

Je geeft dus aan wel echt om hem te geven. Nu is het zaak om voor jezelf uit te zoeken of dit gevoel voor jou genoeg is in een realtie of dat je misschien toch meer vriendschappelijke gevoelens voor hem hebt.
Maar de situatie is wel vervelend omdat je twijfelt. Het kan zijn dat je gewoon voor jezelf je onafhankelijkheid onbewust wilt bewaken en hem daardoor onbewust niet wilt toelaten. Dat je dus voorzichtig bent met hechten of een verbinding aan wilt gaan omdat je iets van wat je nu in je leven hebt niet kwijt wilt? Wilde hij sneller dan jij?
Overigens beweren vrouwen dat je niet hals over kop verliefd hoeft te zijn voor je een goede relatie in stapt. Het hoeft geen alarm te zijn. Soms is het heel veilig zelfs om niet zo verliefd te zijn, omdat je niet meer van een roze wolk afvalt en dus de dingen heel helder blijft zien van het begin af aan.

Verliefdheid is nodig om 2 mensen bij elkaar te brengen, wellicht heb jij dat niet nodig bij hem en is het van nature goed.
Het blijft een lastige situatie en mijn twijfel komt zo af toe weer boven. Zo ook nu.

Of hij sneller wil dan ik? Ja voor een deel. Ik denk wel dat zijn gevoelens voor mij sterker zijn, dan die van mij voor hem.

Maar dat hebben we wel naar elkaar uitgesproken.

Toch blijf ik steeds met de vraag zitten, waarom ik mij op een bepaalde manier tot hem aangetrokken voel. Ik denk dat het voornamelijk zo is dat ik op het moment dat ik bij hem ben, niet aan allerlei verwachtingen hoef te voldoen. Hij neemt me zoals ik ben, luistert en accepteert mijn grillen. En wellicht ben ik juist opzoek naar die acceptatie en vind ik deze bij hem. Maar of dat eerlijk is tegen over hem ?
Ik weet niet hoe oud je bent TO, maar waarom geniet je niet gewoon van jullie leuke momenten in plaats van alles te analyseren. Geniet nou maar gewoon van wat jullie nu hebben.
Hoi

Herkenbaar !!!!! Ik heb nu ook iets met een superlieve jongen die ik hiervoor niet kende. Ik voel me 200% mezelf, we denken over veel hetzelfde en ik voel me veilig bij hem. Maar ik mis een bep. spanning/uitdaging juist omdat alles zo klopt. En hij is ook gekker op mij dan ik op hem en hij laat me dit continue weten. Lastig he????
Realiseer je wel, haha, Amari..kan jij ook over mee praten, he? ...dat de mannen met de meeste spanning/ uitdaging meestal niet de meest goede partners zijn!

Ik zou, bij wijze van, inmiddels een moord doen voor een man die me neemt zoals ik ben, naar me luistert, me accepteert en gewoon stabiel is....
Ja, de situatie blijft lastig. Gister heb ik hem weer gezien en was het erg gezellig. Ik ben graag bij hem, lig graag tegen hem aan, kijk graag naar hem, maar heb niet de behoefte om het telkens te zoenen en eigelijk doet dat mij ook niet zo veel. Daarbij ontbreken ook de echte kriebels, die hij wel heeft denk ik. Lastig.
Ik weet hoe moeilijk het is... Maar is het misschien niet zo dat je door misschien leeftijd/bep, ervanringen dat verliefde gevoel overslaat en het houden van wordt? Dat denk ik weleens.

En inderdaad, de mannen met spanning zoeken zelf vaak ook spanning en zijn zo weer gevlogen of willen je in een vakje hebben...

Ik geef het met mijn vriendje nog niet op,vind het daarvoor toch te waardevol...
Ik geeft het ook nog niet op, daarvoor is het voor mij op dit moment ook te waardevol. Daarbij komt dat ik denk dat het wellicht ook zo is dat het bij mij met een stuk angst te maken heeft om mijzelf helemaal te laten gaan en over te geven.
Goed zo ! Dat van die angst herken ik ook erg. Door een voorgaande relatie ben ik echt beschadigd en nu is het dan best eng als iemand weer heel dichtbij komt...

Probeer lekker te genieten ! Ik vind het leuk nog eens te horen hoe het gaat !
Hee, even een update! Ik geniet er zeker van en tot nu toe goed gaat het erg goed, en het gevoel word wel steeds sterker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven