Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Alle reacties Link kopieren
Oh. Was ik mosterd met mijn adviezen aan Djips?
Buikje gaat dat over meeten?
Goed zo, Buikje! Ik ben trots op je! Hoe voel je je nu?

Ga je vandaag nog iets ondernemen met man en dochter?

Frizz, wat een duidelijk verhaal. Het klinkt alsof dat hulpverlenersschap een soort van tweede natuur is geworden voor jou en dat je het zonder al te veel moeite doet. Ben jij weinig anders in je werk dan in real life?
Hai iedereen,

Tja, alle nuttige dingen zijn al wel gezegd, volgens mij.

Ik zie/voel hier ook niet echt onderscheid tussen hulpvrager/hulpverlener en dat vind ik prettig.

Fritza, voel je vrij om te schrijven waarover je wilt schrijven.

Volgens mij maak je het jezelf vooral moeilijk... Nergens voor nodig, toch?

Wat betreft je 2e post weet ik niks nuttigs te zeggen, maar logisch dat je dat moeilijk vindt!

Wat betreft Gipsy heb ik ook niet echt meer iets toe te voegen, wilde alleen even laten weten dat ik het wel heb gelezen.

Dag iedereen!
quote:frizzy schreef op 07 augustus 2010 @ 12:01:

Oh. Was ik mosterd met mijn adviezen aan Djips?Waarom???
Hai Green, ik moet altijd wel lachen om al jouw smiley's in je posts. Je houdt ervan, he?? Ik vind het ook erg leuk!
Tss word ik een beetje voor kip uitgemaakt????

Mooi is dat....

Tok tok tok tok

Ik ga vandaag luisteren naar Janna , door met het excuus van de honden zorgen dat ik steeds op tijd thuis ben.

Sporten beslis ik maandag, misschien echt alleen sporten en naderhand niet meer wat drinken.

Ik heb het menu voor woensdag aangepast en ga voor simpel. Kant en klare boemboe, soep met de basis uit een potje ipv zelf gemaakt etc etc.

En nu kruip ik nog even mijn bed in want ik ben moe. verstandig he
Jeeeeeeeemig Kip, wat ben jij verstandig om zo naar al die adviezen te luisteren!!!

Slaap lekker voor nu!
Annemeike,

Haha, is dat zo?

Is niet heel bewust geloof ik. Hoewel ik er wel vrolijk van word, als ik erover nadenk! Als ik niet zo blij ben, dan gebruik ik volgens mij een stuk minder smileys.

Ik vind het handig om de bepaalde lading die ik aan iets wil geven duidelijk te maken op deze manier!

En wat goed Gipsy!

Ik ga er zo vandoor, dus:

( )
quote:Annemeike schreef op 07 augustus 2010 @ 12:06:

Frizz, wat een duidelijk verhaal. Het klinkt alsof dat hulpverlenersschap een soort van tweede natuur is geworden voor jou en dat je het zonder al te veel moeite doet. Ben jij weinig anders in je werk dan in real life?

Oh echt, was het duidelijk? Ik ben namelijk zo moe dat mijn gedachten over elkaar heen buitelen, dus had niet echt het idee dat ik het goed verwoord had. Dat valt dus mee.

Maar eehh... jij legt het precies uit zoals ik het bedoel: een tweede natuur. Ik ben op mijn werk gewoon echt Frizzy. Het enige verschil tussen werk en prive is dat ik op mijn werk heel erg denk in het belang van de client, en dat ik de client en mijzelf wel zie als gelijkwaardig, maar niet als 'gelijk'. Ik ben de professional, en heb daardoor een taak en een verantwoordelijkheid. Prive mag ik gewoon lekker een eind weg lullen, me kwetsbaar opstellen en hulp en aandacht vragen van de ander.
quote:Annemeike schreef op 07 augustus 2010 @ 12:07:

[...]

Waarom???Toen ik begon met typen had nog niemand gereageerd, en tegen de tijd dat ik klaar was hadden jullie al zulke zinnige dingen gezegd.
quote:green_eyes schreef op 07 augustus 2010 @ 12:19:

Annemeike,

Haha, is dat zo?

Is niet heel bewust geloof ik. Hoewel ik er wel vrolijk van word, als ik erover nadenk! Als ik niet zo blij ben, dan gebruik ik volgens mij een stuk minder smileys.

Ik vind het handig om de bepaalde lading die ik aan iets wil geven duidelijk te maken op deze manier!

En wat goed Gipsy!

Ik ga er zo vandoor, dus:

( )

Succes met wat je gaat doen en waar je heen gaat! Hoop dat het iets leuks is?

Have fun!
Het regent nu heel hard hier. Hoop dat ze t zwembad nog niet gesloten hebben.
quote:frizzy schreef op 07 augustus 2010 @ 12:24:

[...]

Het enige verschil tussen werk en prive is dat ik op mijn werk heel erg denk in het belang van de client, en dat ik de client en mijzelf wel zie als gelijkwaardig, maar niet als 'gelijk'. Ik ben de professional, en heb daardoor een taak en een verantwoordelijkheid.

Ja, daar kan ik wel inkomen. Ik kan het begrijpen en vind dat wel een goede beredenering en instelling.

Nou, ik vind je nog behoorlijk helder hoor Frizz! Ondanks je slechte nachten van de laatste tijd!
quote:Moonlight82 schreef op 07 augustus 2010 @ 12:35:

Het regent nu heel hard hier. Hoop dat ze t zwembad nog niet gesloten hebben.Is het een buitenbad? Zolang het niet gaat onweren.........
Meike jij zag niet die grote denkrimpel op mijn voorhoofd terwijl ik aan het typen was.
Ja, buitenbad. Het ziet er niet uit of het gaat onweren.
quote:frizzy schreef op 07 augustus 2010 @ 12:39:

Meike jij zag niet die grote denkrimpel op mijn voorhoofd terwijl ik aan het typen was.

Nee, gelukkig maar!!!

Er zijn er meer die mij de laatste tijd afkorten met Meike. Vind ik wel leuk klinken.

Ik ben al op weg naar de douche. Tot straks!
quote:Moonlight82 schreef op 07 augustus 2010 @ 12:43:

Ja, buitenbad. Het ziet er niet uit of het gaat onweren.Moontje, lekker gaan zwemmen dan! Er komt hoogstens wat meer water in het bad dan en dat is niet zo erg, toch? Heb erg veel zin om met je mee te gaan!
Ik vind Meike lief klinken. Past bij je.
Dat zou leuk zijn Meik, als je mee ging!

Als er een mogelijkheid is om een keer samen te gaan zwemmen dan wil ik dat graag! Dus als jij een goede periode hebt (en ik ook) en we een zwembad kunnen vinden zonder veel prikkels (in de vorm van schreeuwende kinderen enzo).

Nouja, lange termijn idee en misschien blijft het bij een idee maar mij lijkt het leuk!
IK ga maar eens. Anders lig ik morgen nog niet in t water
Dank je voor de lieve opmerking, Frizz.........

Moon, wie weet.....óóit??!!!

Ik ga mijn haar drogen (heb ik altijd een pesthekel aan) en uitkammen en dan ga ik even naar buiten.

Ik zie jullie later op de middag of vanavond wel weer!

Adiós!
Zooo.... dat was lekker. Toen ik in t water lag regende t nauwelijks. In het begin waren we maar mijn zijn tweeen in t water en later kwamen er nog een paar kinderen bij.

Waarom doe ik dit niet vaker?

Tot later Annemeike!
Zoo ruim 3 uur geslapen, had ik geloof ik even nodig.

Moon wat lekker van dat zwemmen!

16.04

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven