Longdistance deel 10!!!!
woensdag 7 november 2007 om 20:53
Effe 'n vraag: weet iemand toevallig iets over je auto invoeren?
Ik woon nu natuurlijk in BE maar werk in NL, heb m'n auto (nog) niet ingevoerd, maar weet eigenlijk niet zeker of ik dat wel wil gaan doen of niet. Kan nergens goeie info vinden of het verplicht is of niet, en of er boetes o.i.d. kunnen komen als ik het niet doe.
Heb m'n eigen autoverzekering in NL gebeld en die zeggen (natuurlijk) dat het helemaal niet nodig is om 'm in te voeren. Ik heb in BE verzekeringen gevraagd en die zeggen (natuurlijk) dat ik 'm wel in moet voeren. Politie gevraagd n.a.v. boete laatst (die naar m'n oude adres in NL wordt gestuurd omdat ik 'm niet in heb gevoerd), maar die hadden geen duidelijk antwoord, alleen dat de boetes naar BE worden gestuurd als ik 'm invoer en als ik 'm niet invoer ze naar NL worden gestuurd.
Tja. Iemand tips of ideeën?
Het punt is nu nml. dat ik m'n auto aan 't einde van de maand moet laten keuren en uitgebreid nakijken. Als ik 'm in wil gaan voeren moet ie óók gekeurd worden, in BE, dus dan kan ik beter nú gaan invoeren als ik dat zou willen. Het is alleen nogal 'n gedoe (2 dagen voor vrij maken als 't tegen zit), en ik ben bang dat er vanalles bij die keuring niet goed is en ik achteraf nog blutter ben.
Voordeel van invoeren is dat ik in NL geen wegenbelasting meer hoef te betalen, maar de verzekering in BE duurder is. Uiteindelijk is het per maand 2 tientjes goedkoper als ik 'm in BE registreer. Maar ja, ik weet niet hoe lang ik hier blijf wonen en heb helemaal geen zin in dat gedoe als ik over tijdje weer naar NL zou willen.
Ik ga ook wel even 'n vraag stellen bij 'reizen'.
Ik woon nu natuurlijk in BE maar werk in NL, heb m'n auto (nog) niet ingevoerd, maar weet eigenlijk niet zeker of ik dat wel wil gaan doen of niet. Kan nergens goeie info vinden of het verplicht is of niet, en of er boetes o.i.d. kunnen komen als ik het niet doe.
Heb m'n eigen autoverzekering in NL gebeld en die zeggen (natuurlijk) dat het helemaal niet nodig is om 'm in te voeren. Ik heb in BE verzekeringen gevraagd en die zeggen (natuurlijk) dat ik 'm wel in moet voeren. Politie gevraagd n.a.v. boete laatst (die naar m'n oude adres in NL wordt gestuurd omdat ik 'm niet in heb gevoerd), maar die hadden geen duidelijk antwoord, alleen dat de boetes naar BE worden gestuurd als ik 'm invoer en als ik 'm niet invoer ze naar NL worden gestuurd.
Tja. Iemand tips of ideeën?
Het punt is nu nml. dat ik m'n auto aan 't einde van de maand moet laten keuren en uitgebreid nakijken. Als ik 'm in wil gaan voeren moet ie óók gekeurd worden, in BE, dus dan kan ik beter nú gaan invoeren als ik dat zou willen. Het is alleen nogal 'n gedoe (2 dagen voor vrij maken als 't tegen zit), en ik ben bang dat er vanalles bij die keuring niet goed is en ik achteraf nog blutter ben.
Voordeel van invoeren is dat ik in NL geen wegenbelasting meer hoef te betalen, maar de verzekering in BE duurder is. Uiteindelijk is het per maand 2 tientjes goedkoper als ik 'm in BE registreer. Maar ja, ik weet niet hoe lang ik hier blijf wonen en heb helemaal geen zin in dat gedoe als ik over tijdje weer naar NL zou willen.
Ik ga ook wel even 'n vraag stellen bij 'reizen'.
woensdag 7 november 2007 om 21:13
Ik kan je er niet echt mee helpen.Als het per maand twee tientjes scheelt, zou ik, gezien je financiële situatie, zeggen invoeren. Het zijn toch twee tientjes. Op jaarbasis is dat 240 euro. En dat is een leuk bedrag. Je weet inderdaad niet wanneer je teruggaat, maar volgens mij blijf je nog wel even hangen, toch?
Etosha, wat kut zeg.
Etosha, wat kut zeg.
woensdag 7 november 2007 om 21:24
Ja, die 2 tientjes per maand zijn fijn. Maar moet eerst iets van ¤150 in één keer betalen (excl. kosten die uit keuring gaan komen) om in te voeren, dus dat is weer minder.
R. is vandaag overigens zonder 't aan mij te melden (met 'n vriend) naar 'n uitzendbureau gegaan om in te schrijven. Raakte daar aan de praat met 'n kerel die daar werkt en die ooit in Marokko op vakantie is geweest. Dus 'n hoop geklets daarover. Toen over Marokkaans eten, en toen heeft R. bijna helemaal geregeld dat we bij die kerel thuis gaan koken. En hij heeft gezegd dat ie erg z'n best gaat doen om R. aan werk te helpen (maar dat zeggen ze allemaal natuurlijk).
Vanavond voetbal-avond. Zappen tussen 2 wedstrijden. Had ik al ooit gezegd dat er ook voordelen zitten aan longdistance relaties?
R. is vandaag overigens zonder 't aan mij te melden (met 'n vriend) naar 'n uitzendbureau gegaan om in te schrijven. Raakte daar aan de praat met 'n kerel die daar werkt en die ooit in Marokko op vakantie is geweest. Dus 'n hoop geklets daarover. Toen over Marokkaans eten, en toen heeft R. bijna helemaal geregeld dat we bij die kerel thuis gaan koken. En hij heeft gezegd dat ie erg z'n best gaat doen om R. aan werk te helpen (maar dat zeggen ze allemaal natuurlijk).
Vanavond voetbal-avond. Zappen tussen 2 wedstrijden. Had ik al ooit gezegd dat er ook voordelen zitten aan longdistance relaties?
donderdag 8 november 2007 om 00:01
quote:isiss schreef op 07 november 2007 @ 20:21:
Etosha: En uiteraard willen we alleen maar vrolijke positieve optimistische verhalen hier
Chipita: doe nog 'ns 'n fotooke van Chipita in de achterkamer! (ajb)
En hoe zit 't met 't jubileum van Harmen Siezen?
Haaaai allemaal!
Chipita zal binnenkort wel weer een update komen geven. Ik heb de mama van Chipita vanavond mijn oude digitale meegegeven dus....we worden binnenkort hopelijk bestookt met foto's!
Ik ben moe!
Etosha: En uiteraard willen we alleen maar vrolijke positieve optimistische verhalen hier
Chipita: doe nog 'ns 'n fotooke van Chipita in de achterkamer! (ajb)
En hoe zit 't met 't jubileum van Harmen Siezen?
Haaaai allemaal!
Chipita zal binnenkort wel weer een update komen geven. Ik heb de mama van Chipita vanavond mijn oude digitale meegegeven dus....we worden binnenkort hopelijk bestookt met foto's!
Ik ben moe!
donderdag 8 november 2007 om 00:04
quote:Etosha schreef op 07 november 2007 @ 09:33:
Geen water vandaag en ook bijna mijn baan kwijt. Huurders blijken nooit water betaald te hebben dus ik mag de hele waterrekening ophoesten als eigenaar: ongeveer 600 euro. Daar gaat mijn ticket, of ik moet in ieder geval nog weer veel meer geld zien bij te verdienen of nog langer wachten tot ik naar Afrika kan.
Baas vindt water geen eerste levensbehoefte dus ik moet gewoon naar de klant. Ongedouched, met een vette kop met haar, zonder gepoetste tanden en thuis een stinkende wc. Ik heb het er bijna op aan laten komen om te blijven weigeren maar ze dreigde met werkweigering en op staande voet ontslag dus ik moest wel eieren voor mijn geld kiezen.
Ik voel me kut; het houdt nooit op. Als ik 100 euro heb verdiend moet ik er weer 600 betalen. Ik wil naar Lief maar dat wordt echt pas 20 februari, zes weken later dus. En de berg geld die ik nodig heb om weg te kunnen is inimddels opgelopen tot zo'n 12.000 euro. Wie het nog weet mag het zeggen.
Ik jank me suf, maar moet mezelf nu bij elkaar gaan rapen en naar twee klanten. En dan weer thuiskomen in een huis zonder water.Voor wat het waard is, kom maar bij mij douchen, is praktisch om de hoek dus....geen probleem.
Geen water vandaag en ook bijna mijn baan kwijt. Huurders blijken nooit water betaald te hebben dus ik mag de hele waterrekening ophoesten als eigenaar: ongeveer 600 euro. Daar gaat mijn ticket, of ik moet in ieder geval nog weer veel meer geld zien bij te verdienen of nog langer wachten tot ik naar Afrika kan.
Baas vindt water geen eerste levensbehoefte dus ik moet gewoon naar de klant. Ongedouched, met een vette kop met haar, zonder gepoetste tanden en thuis een stinkende wc. Ik heb het er bijna op aan laten komen om te blijven weigeren maar ze dreigde met werkweigering en op staande voet ontslag dus ik moest wel eieren voor mijn geld kiezen.
Ik voel me kut; het houdt nooit op. Als ik 100 euro heb verdiend moet ik er weer 600 betalen. Ik wil naar Lief maar dat wordt echt pas 20 februari, zes weken later dus. En de berg geld die ik nodig heb om weg te kunnen is inimddels opgelopen tot zo'n 12.000 euro. Wie het nog weet mag het zeggen.
Ik jank me suf, maar moet mezelf nu bij elkaar gaan rapen en naar twee klanten. En dan weer thuiskomen in een huis zonder water.Voor wat het waard is, kom maar bij mij douchen, is praktisch om de hoek dus....geen probleem.
donderdag 8 november 2007 om 20:13
Had ik al ooit gezegd dat er ook voordelen zitten aan 'n longdistancerelatie?
Geloof 't niet.
Meisjes, als je in je eentje voor de tv zit, geniet er van dat je kan kijken wat je wil. Dat is géén voetbal, geen CSI die op z'n frans écht niet te volgen is, geen rare chinese actiefilms op MTV en geen Hulk Hogan worsteldingen op een of andere vage zender. Afstandbediening naast jou op de bank, i.p.v. de zappert naast 'le directeur de la télé', zelfs als jij iets zit te kijken wat hem niet boeit.
Hij is onverbeterlijk, die krullebol die de helft van m'n huis heeft overgenomen.
En dan voornamelijk m.b.t. de tv. En laptop voor msn.
En het allerergste is dat ik er niks tegen doe. Als ie met z'n franse accentje en grijns op z'n kop 'alsjeblieieft skatje' zegt, dan verdwijnt iedere mogelijke ergernis in één seconde als sneeuw voor de zon.
Geloof 't niet.
Meisjes, als je in je eentje voor de tv zit, geniet er van dat je kan kijken wat je wil. Dat is géén voetbal, geen CSI die op z'n frans écht niet te volgen is, geen rare chinese actiefilms op MTV en geen Hulk Hogan worsteldingen op een of andere vage zender. Afstandbediening naast jou op de bank, i.p.v. de zappert naast 'le directeur de la télé', zelfs als jij iets zit te kijken wat hem niet boeit.
Hij is onverbeterlijk, die krullebol die de helft van m'n huis heeft overgenomen.
En dan voornamelijk m.b.t. de tv. En laptop voor msn.
En het allerergste is dat ik er niks tegen doe. Als ie met z'n franse accentje en grijns op z'n kop 'alsjeblieieft skatje' zegt, dan verdwijnt iedere mogelijke ergernis in één seconde als sneeuw voor de zon.
donderdag 8 november 2007 om 20:43
Marokkanen zijn over het algemeen tv-verslaafd, en R. is daar geen uitzondering in. Waar je in Marokko ook binnenkomt, de tv staat aan. En dan niet als achtergrond-item, maar als prominent aanwezig apparaat met volume op hoog. Gewoonte is ook om als je binnenkomt de tv aan te zetten, en dan wel voor je 'n lamp aandoet of je jas uit. Of zelfs boodschappen op 't aanrecht. Nee, eerst de tv. Juist dáár kon ik me enorm aan ergeren. Maakt niet uit of je 3 uur 's nachts thuiskomt en meteen wil slapen of middenin 'n gesprek zit. Nee, tv móet aan.
R. heeft zich (gelukkig) een beetje naar mij toe aangepast. Hij trekt tegenwoordig eerst z'n jas uit voor dat ding aan gaat. Maar lampen komen sowieso ná de tv-knop, alsof er een rangorde in zit. En als ik thuis ben, kan ie soms zelfs uit. Heb een 'regel' ingesteld: helpen met huiswerk is prima, maar dan moet dat ding uit. Daar issie mee akkoord, maar uiteraard ben ik nog steeds degene die 'm uit zet. En als ik nu nadenk, zet ie 'm ook niet aan als er iemand langskomt (dat wil zeggen: als er iemand 'van mij' langskomt. Als er 'n Marokkaanse vriend hier zit, dan geldt de Marokkaanse gewoonte. Zo ook bij al zijn vrienden.)
Maar ach, voor de rest issie heel lief.
donderdag 8 november 2007 om 20:56
Etosha: water weer geregeld? Hoop 't zo voor je! En is het altijd zo dat jij als huiseigenaar voor zo'n soort kutacties opdraait? Is daar niks voor, geen bescherming ofzo? (of is dat net zo'n stomme opmerking als 'had je maar geen vriend in 't buitenland moeten kiezen?) Ik duim mee voor 'n goeie afloop!
Cadi: Irakees is weer terecht neem ik aan? En heb je Kjong goed gevoerd gister?
Nemo: zit je weer in Marokko? Ook al meteen aan 't werk, of was nu eerst de verhuisactie? Nog spulletjes kunnen regelen?
Speeseend: leuke acties, zo'n nachtje onverwacht samen!
Jooles: hoe is 't met de chinees? Heeft ie 't eigenlijk naar z'n zin? Als in: al zeker willen weten of hij daar echt langere tijd wil blijven? Waar zit hij ergens?
Voetbal bleek toch niet boeiend. Nu frans nagesynchroniseerde film. Gelukkig meer actie dan conversatie, want anders kan ik 't toch niet helemaal volgen. Wat wel heel storend is aan die nasynchronisatie is dat je normaal de stemmen van bekende acteurs kent, maar die nu heel anders zijn. John Travolta klinkt toch net wat anders.
Cadi: Irakees is weer terecht neem ik aan? En heb je Kjong goed gevoerd gister?
Nemo: zit je weer in Marokko? Ook al meteen aan 't werk, of was nu eerst de verhuisactie? Nog spulletjes kunnen regelen?
Speeseend: leuke acties, zo'n nachtje onverwacht samen!
Jooles: hoe is 't met de chinees? Heeft ie 't eigenlijk naar z'n zin? Als in: al zeker willen weten of hij daar echt langere tijd wil blijven? Waar zit hij ergens?
Voetbal bleek toch niet boeiend. Nu frans nagesynchroniseerde film. Gelukkig meer actie dan conversatie, want anders kan ik 't toch niet helemaal volgen. Wat wel heel storend is aan die nasynchronisatie is dat je normaal de stemmen van bekende acteurs kent, maar die nu heel anders zijn. John Travolta klinkt toch net wat anders.
donderdag 8 november 2007 om 21:01
Voetbal heb ik nooit last van gehad. Wel van Arabische tv non-stop (oorlogstijd, da's niet zo gek) en CNN (verkiezingen, dat is in ieder geval tijdens elke maaltijd) en veel slechte films. In samenwoontijd huurden we films en kozen elk één, maar met een nieuwe huisgenoot delf ik toch het onderspit. Alhoewel, vorige keer kwam hij een keer aankakken met een tekenfilm, die hij heel leuk vond.
Kreeg net een smsje dat hij had gehoord over de storm hier. Ik denk dat hij niet weet waar Nederland ligt, maar hij weet wel dat het stormt. En ik merk niks. En dat terwijl ik dol op storm ben.
Kreeg net een smsje dat hij had gehoord over de storm hier. Ik denk dat hij niet weet waar Nederland ligt, maar hij weet wel dat het stormt. En ik merk niks. En dat terwijl ik dol op storm ben.
donderdag 8 november 2007 om 21:02
donderdag 8 november 2007 om 21:11
Dat bij nasynchroniseren de mond niet helemaal gelijk loopt met de stem, dan kan nog. Maar die vreemde intonaties in stemmen zijn heel erg ja. Afgelopen weekend hebben we bijna 'n hele dvd-box van 24 zitten kijken. Frans gesproken en NL ondertiteld. Als 't heel spannend is, dan heffen de veel te overdreven stemmen de spanning heel ver op.
donderdag 8 november 2007 om 21:15
donderdag 8 november 2007 om 21:16
Geen arabische tv hier want geen schotel. En R. wil er niet aan in 't kader van inburgeren in BE. Thankgod. Want de hele dag arabisch getetter dat ga ik niet trekken. Al zijn de Egyptische soaps wel weer zeer amusant, die zijn zo enorm over the top en doorzichtig, voor mij met m'n 3-woordenschat-arabisch prima te volgen.
donderdag 8 november 2007 om 21:46
Duits kan echt niet, sommige dingen kun je niet eens vertalen van Engels naar Duits.
En kojbojs en indianen die Duits praten, neen!!!
Een gruwel vond ik ook altijd JR Ewing die Duits sprak. En Engelse humor, zoals Fawlty Towers, dat kan Echt Niet!
En als ik de Grote Acteurs in het Duits hoor, dan kan ik wel griezelen.
En kojbojs en indianen die Duits praten, neen!!!
Een gruwel vond ik ook altijd JR Ewing die Duits sprak. En Engelse humor, zoals Fawlty Towers, dat kan Echt Niet!
En als ik de Grote Acteurs in het Duits hoor, dan kan ik wel griezelen.
donderdag 8 november 2007 om 22:34