Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

quote:Margaretha2 schreef op 11 november 2007 @ 19:06:

Maar ik denk wel dat de vriendinnen van Etosha al verder zijn dan onze vrienden zijn gekomen, als ze zijn gegevens al nodig hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben echt benieuwd!!!!

Helaas! Er is een standaard word-document dat je in moet vullen, anders doen ze al niks met je brief, en daarin vragen ze al die info over beide personen. Tis niet zo dat Robert al om meer info vraagt...

Jooles: eens met Margaretha & Fille. Wel een vreemde reactie eerlijk gezegd. Maar aan de andere kant: als jullie contact verder kwalitatief gezien wel heel goed is, probeer er dan niet over te blijven piekeren. In maart zien wat er gebeurt...
quote:fille schreef op 11 november 2007 @ 19:32:

En ondanks dat jullie in maart samen moeten beslissen, voelt het waarschijnlijk alsof je op een telefoontje na een sollicitatiegesprek zit te wachten. Of na een examen.

Herkenbaar, maar dan moet je proberen te denken 'ik ga kijken of ik hem nog wel leuk vind' (ipv hij gaat nu kijken of hij mij nog wel leuk vindt). Als je elkaar vaker ziet is deze strategie trouwens ook af te raden hoor, ik probeerde dan eerder te denken 'ha lekker, een vakantie met mijn lief'. Want als je 't steeds zo groot maakt, ben je toch nogal uit je doen en voor het met elkaar omgaan werkt dat bij mij niet al te goed.

Ik heb nu een dilemma. Twee meiden van mijn master zijn later gekomen, omdat zij geen visum hadden. Ik zet mijn aantekeningen altijd in de computer na de colleges, anders snap ik 't later niet meer. Ook probeer ik er een lopend (spaans) verhaaltje van te maken om mijzelf te trainen. Wanneer ik tentamen heb print ik mijn aantekeningen uit, en bv. samenvattingen die ik van teksten of boeken gemaakt heb, en hoef ik eigenlijk alleen nog dat door te leren. Heel verstandig dus .

Nu zijn die twee meiden later gekomen en hadden dus geen aantekeningen. Omdat ik ze toch al in de computer had staan heb ik toen mijn aantekeningen doorgestuurd. Ik heb zelfs alles nog in Word 97 compatible bestanden gezet omdat ze het anders niet konden lezen (ik heb Superword uit Windows Vista )

Voor één vak kregen we de laatste keer te horen dat we een samenvatting moesten schrijven van de laatste drie colleges. Hiervoor krijgen we dan een punt (we hebben eerder al wat anders moeten schrijven). Nu vraagt één van die meiden of ze mijn aantekeningen van die colleges ook mag hebben, aangezien zij het niet goed begrepen heeft en geen aantekeningen maakt tijdens de colleges omdat dat te moeilijk is in 't Spaans (ze heeft Spaans gestudeerd (!!) maar komt uit Azië). Dat wil ik dus niet (als ze op basis van mijn aantekeningen die samenvatting schrijft, dan schrijft ze hetzelfde als ik!). Heb ik ook gezegd maar ik voel me toch wel een beetje lullig, en zij dringt behoorlijk aan en doet ook zielig (wat ze ook wel een beetje is, als ik 't niet zou begrijpen zou ik me ook wanhopig voelen). Aarrghhh.

Wil je vriendelijk doen... geef je één vinger....
Marg: mijn lief heeft op dit soort momenten altijd één antwoord: 'hey don't make your problems mine!'. Volgens mij is dat hier ook de boodschap: tuurlijk, anar als je het niet verstaat maar voor je het weet haalt ze het eind compleet en alleen op basis van jouw werk! No way, zo werkt het later ook niet als je een baan hebt. Voelt even lullig misschien maar gewon nee blijven zeggen hoor!
Zes nachtjes! Niet zeven! Niet dat ik wil mierneneuken, maar het is toch een belangrijk detail.

Marg, ik zou het toch niet geven. Vooral omdat je er zoveel werk in stopt. Misschien kan je het globaal een beetje uitleggen, want het is inderdaad wel sneu dat ze het niet snapt. Maar wat jij doet is in feite al het hele werk. Dan moet zij dus een samenvatting van jouw samenvatting gaan maken. Gewoon ieder voor zich (zeg ik nu leuk, maar ik ben het grootste mietje allertijden).

Ik mail met een vriendin in Berlijn en ze mag Berliner helemaal niet. Ik mag ook bij haar slapen.
Goeie Etosha die ga ik onthouden (zou ik eens wat vaker moeten onthouden!!!). Eigenlijk was 't al belachelijk dat ik al die bestandjes in windows compatible word heb gezet... (dat was wel voor 't andere meisje hoor, dit meisje heeft gewoon een computer met vista gezocht).

Fille, zes nachtjes, wat weinig! En 't is al avond!

Waarom mag ze Berliner niet?

(morgen ga ik notuleren bij een congres over Europa, raad eens hoeveel 't betaalt voor 4 uur werk?)
Ik wil het niet weten Marg. Ik zit hier nu voor 4 euro per uur op te passen...
Ze hebben elkaar één keer ontmoet en dat was bijzonder ongemakkelijk.

Zes nachtjes is inderdaad te weinig. Maar teveel. Vooral omdat het nog veertig uur werken betekent. Die nachtjes zijn zo voorbij, dat is probleem niet. Maar die dagen!
Meiden, bedankt voor jullie reacties. Voelt goed het even van me af te schrijven en dan commentaar te krijgen van mensen die weten waar je het over hebt Ik ga inderdaad gewoon afwachten tot maart en kijken wat er gebeurt. Ik snap dat jullie zijn reactie wat vreemd vinden (ik schrok er dus ook wat van), maar dat is zijn manier van eerlijkheid, dat komt er af en toe wat bot uit (Fries, he?), maar heeft in principe te maken met zijn eigen onzekerheid. Hij piekert er ook over hoe t na maart verder moet en dan roep ik dus de hele tijd: laten we maart nou afwachten! En ja, Fille het voelt idd als een telefoontje na een sollicitatiegesprek. En dat telefoongesprek heb ik ondertussen al minstens 100 keer in mijn hoofd gevoerd

Marg, ook hierbij sluit ik me weer bij de anderen aan (saai, he, ik ben het steeds met jullie eens, haha): niet geven! Tuurlijk vervelend dat het meisje het niet kan volgen, maar sorry, als je Spaans hebt gestudeerd en dan in Spanje een Master gaat doen, lijkt het me toch wel dat je Spaans goed genoeg moet zijn om Spaanse colleges te volgen...of ben ik nou te veeleisend?! Zonde als zij straks met de eer gaat strijken van jouw werk of erger nog: als jij straks misschien beschuldigd wordt van overschrijven van háár...nee, hoor, in dit geval een beetje egoïstisch zijn.

Fille, succes met de dagen, gaat wel lukken, Augen zu und durch
Hey, hey, Jooles,ik ben hier Fries!!!!!haha!!!!! Hij is wel eerlijk, je weet wat je aan hem hebt, alleen moet je soms dan wel een beetje slikken!

Tjee wat is er veel geschreven de afgelopen dagen, moest weer ff alles bijlezen!

Etosha: Wat een fijne vrienden heb je, 500 euro, en ja ook al gaat het gelijk weer weg tis toch maar weer een stap vooruit!!! En dan dat all you need is love...ik heb altijd gezegd, ik wil dat niet, maar nu de kerst toch wel heel alleen wordt baal ik wel een beetje, alleen ik hou niet zo van in het openbaar, maar ja als dat de enige manier is...tja dan zou ik er ook voor gaan...ach we wachten maar af, mijn situatie is natuurlijk niet zo ontzettend hopenloos als anderen die elkaar al jaren niet hebben gezien en ik zie hem weer in Febr.

Marg: Als ik dan lees dat je lekker buiten gaat hardlopen, ik herken je rode hoofd probleem, ben zelf ook altijd een tomaat op de sportschool, hoe is het weer bij jou??? Oh wat verlang ik weer naar de zon, stuur een beetje naar nederland op, alsjeblieft!!!!!!

Fille: nog 6, bijna 5 nachtjes slapen, en tja dat werken dat zorgt er wel voor dat je dagen sneller voorbij gaan, nog ff doorbijten!!!

Heb geloof ik nog niet iedereen gehad, maar moet zo maar ff!

Ben dit weekend bij mijn ouders geweest, die waren 4,5 maand aan het rondreizen geweest. We hebben het gesprek gevoerd over mijn plannen, om naar hem toe te gaan, en ja ben wel even door mijn pa (voormalig zakenman) met mijn neus op de feiten gedrukt, qua financiele situatie op dit moment! Heb aan zoveel dingen gewoon nog niet gedacht...tja en kom toch wel een beetje tot de conclusie dat ik het waarschijnlijk nog een jaartje moet uitstellen om daar heen te gaan anders red ik het gewoonweg niet (huis, hypotheek, op dat moment dan geen goed betaalde baan, etc) Dus ik zie er heel erg tegen op om lief te vertellen dat het dus nog wel wat langer gaat duren dan verwacht...maar ja ik kan niet op hem gaan teren want dan redden we het niet! Dus maar ff doorbijten en verstandig zijn, pff vreselijk dat ik nu in de volwassenen wereld leef, toen ik nog student was (2jr geleden) was het zo veel makkelijker allemaal!!! Dus geniet er nog maar van, voor de studenten onder ons, hoe vaak ik wenste dat mijn studie al ten einde kwam, maar nu had ik het toch wel liever nog langer erover gedaan, klink nu net een oude beppe (fries voor oma, jooles, haha!!!!! )

Hey mensen ik ga zo lekker onder de wol...mijn zeer volwassen baan staat morgen weer op me te wachten:smile:
Haha grappig Jooles! Ik vind 't studeren op zich heel leuk en interessant, ik zou daar nog wel jaren mee door kunnen gaan.

Maar nooit geld hebben, ik woon al vijf jaar in een studentenhuis (okee dit wordt 't vijfde jaar en ik woon nu 'samen' met een mevrouw van wie 't huis is - wat ook niet je van het is want het is háár huis), blegh. Wat dat betreft ben ik wel toe aan de volgende stap hoor!!!

Ik zeg t toch maar want ik kan 't zelf niet geloven hoeveel ik ga verdienen (het is ook belachelijk veel het zal mij niets verbazen als het morgen toch anders blijkt te zijn), maar 4 uurtjes notuleren levert 200 euro op!!!! Achterlijk of niet? Ik zou 't nog wel gratis doen (je kan tenslotte gratis een congres bijwonen!).

Zit nu helemaal in de discussie 'man met geld belangrijk of niet', erg grappig.
Is dat bruto of netto?
Netto
Wat veel geld marg. Dat is mijn halve maandsalaris, en dan wel 6 dagen per week werken, 10 uur per dag. Alles is hier natuurlijk ook wel goedkoper. Maar niet zoveel goedkoper dat ik met omgerekend 400 euro per maand rond kan komen.

Etosha wat lief van je vrienden dat ze je zo helpen! Hopelijk gaat het lukken met All you need. Stuurt dan iemand even een dvdtje op?

Jooles lastig dat je vriend zo reageert. Aan de ene kant wel fijn dat hij zo duidelijk en eerlijk is. Maar je wil dat helemaal niet horen. Waarschijnlijk mist hij jou ook gewoon en is hij blij als jij er bent

Nomade balen dat je het een jaar moet uitstellen. Maar het is wel fijner als je alles goed regelt. Ik merk nu namelijk dat ik bepaalde dingen even van te voren had moeten regelen. Ik ben hier naar toe gegaan met het idee een half jaar te blijven en niet langer. Langer werd het dus wel en dan moet je weer andere dingen geregeld hebben. Het is dus balen dat het later moet, maar je zit een stuk relaxter als alles goed geregeld is.

Ik ben trouwens ook friezin, nou ja, officieel niet, maar er naar toe verhuist toen ik een half jaar was. Dus bijna wel. Ben er weer weg gegaan toen ik 23 was.
Wast had je anders gedaan Rianne?

En jij Nemo? (Ik heb trouwens elke keer een Blegische mevrouw -lang en blond_ in Bodrum aan de lijn bij bevestiging, kennis?)

Marg, dat is toch heerlijk? Ik haát notuleren, maar las het je betaalde aantekeningen worden als ondersteuning voor studie is het natuurlijk andere koek.

Ik weet neit wat je moet doen wb de aantekeningen. Het ligt eraan wat jouw voordeel is op langere termijn.

Op de werkvloer moet je (ook) samenwerken, en dat is vaak delen.

Ben Viva een beetje zat ondertussen. Merk dat ik door lange laadtijd alleen nog hier en in 'mijn kroeg' kom. En ook dat loopt hard terug.

Nog 22 nachtjes.
Flink klagen op de Vivapijlert!
Kijk, op het ouwe forum (waar ik overigens niet naar teruggrijp omda tik melancholisch of sentimenteel ben, maar het teruggrijpen heeft meer praktsche redenen) had ik even een kopietje gemaakt van een andere posting waar ik uitleg waarom ik daar eigenlijk nu mee gestopt ben.

Maar even een posting kopieren kan niet. Dan moet je eerst weer quoten, dus reactiescherm openzetten, dus wachten, blabla.

Ik heb geklaagd, mijn mening geuit, oplossingen aangedragen, bugs (what ever those may be) aangedragen, foutmeldingen geregistreerd etc enz etc. Ik wil niet meer. Ík word er toch niet voor betaald??

Er is nu maanden aan gewerkt. En eigenlijk is dus een kwart forum de lcuht in gegaan, waar het geheel niet klaar voor was. Daarnaast is er niet geluisterd naar de gebruikers. Er is een technische opzet gemaakt en daaromheen zijn wat ideetjes omheengeflatst, en wat wensjes tegenaan gespuugd, maar niks houdt. Eigenlijk werkt het nergens optimaal. Vertel mij nou eens wát er nu wél optimaal werkt op dit nieuwe forum?

Maar de grootste ergernis is toch wel de halfbakken oplossingen in bijdehandte opmerkinkjes gegoten. En als het dan een Heuse Oplossing zou zijn, maar het is pappen en nathouden.

Dus een tweederangs hulpbehoevend forum met een grote bek.

En daar moet ik dan gratis mijn tijd en vooral geduld insteken?

Ik pas.
Nee, ik lach je niet uit maar moet hier wel om lachen.

Kon gister niet in de achterkamer, kan ik dan ook ergens klagen?
Even voor de goede orde: het was niet mijn bedoeling om iemand te beledigen, met mijn opmerking over het Fries-zijn

Nomade, vervelend dat het een jaar uitgesteld moet worden. Veel succes!
Nog een voordeel van een LDR, je hoeft niet 2 complete inboedels in 1 te proppen. Dat kan gewoon niet.

Jullie willen niet geloven wat een chaos het hier is.

We zijn aan het weggooien en dan komt het nog niet goed.
Er schijnt iemand in Marokko nog bestek en servies nodig te hebben, Yas.
Da's zo'n eind weg
Da's jammer, ze is net 3 dagen geleden weer naar Marokko gegaan.

Geen bestek nodig hier. Oom & tante vonden 't nodig me 'n duur trouwcadeau te geven: een debiel uitgebreide 12-delige bestekcassette. Terwijl ik erg leuk ikea-bestek heb wat goed werkt om mee te eten. Totaal nutteloos cadeau als je 't mij vraagt. Hadden we 'n weekendje voor weg gekund met z'n 2en.

Heb je ook nog 'n tv over?

Alhoewel... Laat maar zitten. De kerel gaat dan tv liggen kijken in bed, valt na 5 minuten in slaap en ik lig wakker van dat ding. Moet er zelf uit om 'm uit te zetten want wordt knettergek van de standby-piep. Dus: nee. Toch niet.
Isiss, ga jij je eens zitten schamen voor die ondankbaarheid.
Tja. Zou jij er blij mee zijn?

Gelukkig is 't wel 'n mooi bestek, maar dan nog. Misschien als ik ooit oma ben dat ik 't dan wel normaal vind om zondags met 't speciale bestek te eten. Ik zie er 't nut gewoon niet van in. Maar bij de generatie van m'n ouders zit 't er toch wel heel erg in dat je een speciaal cadeau moet geven als iemand trouwt, terwijl ik dat zelf helemaal niet heb. Zou net zo blij zijn geweest met 'n plant. Misschien komt 't nog wel ooit van pas. Als we voor 12 man aan 't cateren zijn.

Hoeveel nachtjes nog?
M'n ouders (en die tante) eten nu trouwens nog dagelijks met 't bestek dat ze respectievelijk 35 en 40 jaar geleden met de heuglijke dag hebben gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven