Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
quote:schuddebuikje schreef op 08 augustus 2010 @ 21:57:

ja, met man, gezellig! we gaan vanaf woensdag een weekje kamperen op de veluwe, heb ik veel zin in.

hebben jullie al zin in de 5de?

Ik heb receptjes gezocht gisteren voor de 5de

Ik wil ze gedurende mijn vakantie uitproberen, want ik heb nog nooit eerder dingen gebakken. Taarten en cakes enzo bedoel ik dan 't Zijn ook echt recepten voor beginners
Leuk Buikje dat je gaat kamperen! Je hebt zeker niet meer gekeken op Tijd?

Veraantje, heb jij nog nooit een taart of cake gebakken? Echt niet? Leuk dat je het gaat uitproberen de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
en wij binnenkort samen basboussa of arretjescake, annemeike?

Jaaaaaaaaaaaaa, leuk!
Trusten lieverds!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Trusten allemaal!

Verana wat goed dat je computer het waarschijnlijk weer doet. Ben heel benieuwd wat je gaat maken de 5e.

Hele fijne vakantie

Schuddebuik, volgens mij kun jij deze wel even gebruiken.

Veel plezier op de veluwe, prachtig vind ik het daar!
laat maar
Hee Kip, wat stond daar nou??? Je maakt me erg nieuwsgierig!

Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Het is prachtig weer zie ik.

Fijne dag!
Oh annemeike, ik reageerde op een bericht van jou over mijn jeugd, wilde uitleggen dat ik het bij mijn moeder heel goed heb gehad alleen bij mijn vader niet.

Hoe dan ook, ik bleef maar schrijven, de post was ongeveer zo lang geworden als een hele topicpagina en veel te herkenbaar.

Het was voor mij wel goed om een keer op te schrijven, heb de post naar mijzelf gemaild. Maar het triggerde wel wat en ik was opeens doodmoe. Heb me ziekgemeld en heb tot nu liggen slapen.

Ben even aan het bijkomen.

Hoe is het met jou?
Goedemiddag

Ik had mail van Gyps die ondertekend was met [echte naam] / LA / Gypsy / Kip en dacht even dat de mail van vier mensen afkomstig was
He gyps wat een rare ochtend

Wat kan zoiets veel emotie met zich mee brengen he?

Annemeike

Ik hoop dat het je lukt om overdag nog wat te slapen (reageer nu even op t andere topic)
namens al mijn persoonlijkheden
Sorry, heb op dit moment niet zo veel zinnigs te zeggen, maar voor Annemeike en Gipsy
Hee Kip, wat heftig wat je schrijft! Dat het zoveel los heeft gemaakt bij jou dat je je zelfs ziek hebt gemeld. Als jij je ziek meldt, moet het wel ernstig zijn, want zelfs met koorts ga jij nog werken!

Gaat het wel met je?

Verstandig dat je je tekst weg hebt gehaald als je anders de kans loopt om herkend te worden.

Sterkte!

Hee Moon! Ik slaap wel weer bij hoor straks. Hoe is het met jou?

Green, lastig he dat wachten!!
Mja, dat wachten is ontzettend stom!

Maar volgens mij kan het niet lang meer duren tot ik gebeld word.

Als ik om half 2 nog niet gebeld ben, dan bel ik zelf wel.
Nou, succes dan maar!

Ik moet zo eten en daarna ga ik even liggen. Misschien sla ik het eten zelfs wel over.

Tot straks!
Met mij gaat t wel goed. Het is mooi weer dus ik ga maar eens bruin worden vandaag

(en tussendoor allemaal nuttige dingen doen natuurlijk)
Annemeike ik voel me nu weer goed, heel veel gedroomd in die paar uur en daar zit ik nu even over na te denken.

Hoop dat jij ook nog wat kan slapen en als je wat wilt 'checken' kun je me mailen.

Ik voel me echt goed hoor, ik ben niet in de war. Was vanochtend opeens doodmoe, had de honden uitgelaten, onder de douche geweest en aangekleed en bedacht dat ik het echt niet meer trok.

Heb me ziekgemeld en ben gaan slapen.

Het enige gekke is dat het lijkt als ik mijn arm op de adapter van mijn laptop leg het bijna lijkt alsof ik de stroom door mijn hoofd voel. En dan alleen met mijn blote arm, als ik mijn hand erop leg gebeurd er niks'.
Djips wat goed dat je even tijd voor jezelf hebt genomen!
voor Gyps en Meike!

(en nu rennen... naar m'n werk, nou ja fietsen dan...)
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Annemeike ik hoop dat jij nog lekker ligt te slapen.

Zullen we vanavond ijs eten?

Heb ik wel zin in en ik weet zeker dat snjo daar ook wel voor te porren is

Ik heb net slaapmedicatie opgehaald, mijn psych had tijdens zijn vakantie nog een recept opgestuurd. Ik heb maandagochtend meteen een afspraak, dan is hij weer aan het werk.

In de apotheek werd ik beslopen door een beestje maar het was een echte dus niks aan de hand. Al moet ik dan wel 2 keer kijken om te checken of het echt is of nep.

Het lijkt alsof ik over alles moet nadenken, elke letter die ik typ denk ik ook echt. En elke handeling die ik doe.

Ondertussen staat het vlees op voor woensdag. Als het zo lekker smaakt als het ruikt ben ik tevreden

euhm moet ik het nou tot woensdag op het fornuis laten staan of in de koelkast bewaren?
Wel even in de koelkast Gips. Wat fijn dat je psych terug is, even orde op zaken. Ik vind je wel een heel knappe meid, met alles wat je meemaakt en meegemaakt hebt. En altijd zoveel interesse in anderen, zo sociaal!

Annemeike, wat naar dat je zo'n vervelende nacht hebt gehad, ik hoop dat je vanmiddag wel een paar uurtjes goed hebt kunnen slapen en nu weer rustiger bent... Je weet me te bereiken hé..

Dag lieve dames!!

schuddebuikje je bent lief!

Vlees gaat straks de koelkast in!
Kip, fijn dat je volgende week gelijk terecht kunt bij je psych. Is het een aardige man? Kun je goed met hem praten en durf je eerlijk te zijn?

Hopelijk slaap je goed op die nachtmedicatie. Ga je een beetje bijtijds naar bed? Jij valt wel vaker in de avond in slaap. Lig je dan al in bed of val je bij de computer in slaap? Was ik benieuwd naar.

Oh ja, eensch met wat Buikje zegt. Ik vind je ook heel erg sociaal en meelevend met iedereen.

En ik ben helemaal ín voor een ijsje vanavond. Doen we dat om 21.00u. of is dat te vroeg?

Ik heb een aantal uurtjes geslapen en ben net als Kip constant alles aan het analyseren en uit aan het pluizen of iets echt is of niet. Dat is erg vermoeiend. Gelukkig slaat de wijzer uit naar de goede kant. Ik kan veel van wat ik zie en hoor beredeneren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven