Curaçao eind november.... tips gevraagd

27-07-2010 08:15 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Wij willen graag eind november nog even lekker naar de zon. Curaçao lijkt ons leuk. We houden van lekker zonnen/snorkelen, wat rondrijden in een autootje en dingen bekijken, baaitjes langs en gezellig ergens lunchen/dineren.

Ik heb op het forum de topics over Curaçao gelezen en ben al beter bekend, maar nu nog de locatie voor verblijf. Ik zie de 'bekende' namen van hotels bij Jan Thiel en Picadera baai. Wij willen niet te massaal in een hotel. Het liefst bijv. een appartementencomplex met zwembad. Wel op afstand dat je 's avonds evt nog met de auto gezellig ergens kan gaan eten. Maar geen overvolle baai zoals ik lees over mango beach? Tja... je maakt je er een voorstelling van, maar heb natuurlijk geen idee. Vandaar dat ik de vraag stel. Waar ben jij geweest. Appartement/hotel en aan welke baai. Wat kun je ons aanraden?

En.. weer in november? Beetje oke die periode?
Westpunt is erg stil, er zijn weinig restaurants.

Avila Beach is een leuk hotel, wel wat prijzig.

Jan Thiel zit meer aan het oosten, niet in het westen. Daar kun je inderdaad last hebben van de oliedampen.

Alles ten westen van Willemstad zit je goed v.w.b. die lucht. volgens mij zit je fout zo rond het Hilton. Een eindje verder richting Westpunt is dan wel weer oké.

Vaak moet je 's avonds toch wel een heel klein eindje rijden voor restaurants e.d., tenzij je echt in de buurt ervan gaat zitten bij Mambo of in Willemstad.

Jan Thiel vind ik zelf niet zo, soms is het André Hazes-gehalte daar behoorlijk hoog.
Jan thiel twijfel ik dus ook. Volgens mij wel leuke omgeving waar je nog een restaurantje of iets te beleven hebt 's avonds, maar om daar 2 weken te verblijven en toch naar de mooie baaien in het westen te willen is wat onhandiger. Ik begreep dat blue bay dan ook nog wel een goede optie. Niet te massaal en toch dichtbij Willemstad en als je richting baaien westen wilt toegankelijker omdat je willemstad niet door hoeft. Afstanden stellen niets voor maar het houdt natuurlijk wel op.

Iemand daar een aanrader voor hotel? Daar last van oliefabriek denk je?
Wij zijn al 3x naar Jan thiel geweest, en wij vonden t heerlijk hoor. Curacao word wel steeds drukker maar ja dat heb je overal.

Lekker eten tussen de middag, en vooral erg handig is dat je lopend naar t strand kan en een zwembad op t resort hebt. En ook een heerlijk winkeltje met iedere dag verse pistoletjes voor paar centen ideaal!!

En oliedampen??? Daar heb ik nog nooit wat van gemerkt eigenlijk...

We zijn nu al een jaar niet geweest en volgend jaar gaan we weer lekker naar Jan Thiel, heerlijk hoor!!

Idd lekker autootje huren en eiland rondcruisen, eiland is niet groot maar je hebt echt niet alles in 1 vakantie gezien. En je hebt zoals al eerder gezegd heeeeel veeel toeristische plekjes maar ook heel veel niet toeristische dingen om te doen en te bekijken!! Have fun!!

Ayo MW
quote:missworld schreef op 09 augustus 2010 @ 14:12:

En oliedampen??? Daar heb ik nog nooit wat van gemerkt eigenlijk...

Die heb je daar ook niet. Maar het Marriott ligt bijv. net onder de 'rook' van de raffinaderij aan de andere kant van Willemstad.
Hallo!

Ik ben 2 jaar geleden voor 16 dagen naar Curacao geweest, Chogogo resort Jan Thiel. We hebben het heeeeerlijk gehad! Ons favoriete stekje was 's avonds met de voetjes in het strandzand dineren bij Zanzibar.

Voor snorkelen zijn we naar Klein Curacao geweest. een auto huren is ook zeker een aanrader, dan kan je alle mooie intieme strandjes opzoeken. Ook erg leuk vonden wij het Christofelpark en daar vlak bij Shete Boca (met de Boca Pistol). Daar is de kust erg ruig.

En Willemstad is erg leuk om een terrasje te pikken of te lunchen!

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven