Ik ben bezorgd
maandag 9 augustus 2010 om 21:03
maandag 9 augustus 2010 om 21:05
maandag 9 augustus 2010 om 21:13
Ik denk dat je zo emotioneel bent is omdat je je niet alleen zorgen maakt om je vriend maar ook omdat je je wellicht realiseert dat hij zich ook zorgen over zichzelf maakt. Daarbij de verwoestingen en leed wat hij nu om zich heen ziet. Daar kun je je bijna geen voorstelling bij maken.
Wanneer komt hij weer terug?
Wanneer komt hij weer terug?
maandag 9 augustus 2010 om 21:14
Vind het, persoonlijk, een hele normale reactie. Natuurlijk ben je ongerust! Ik heb het ook ooit eens gehad, en dan voelt de wereld opeens heel groot en kan je maar erg weinig doen.
Bedenk je het volgende. Het lijkt me dat je vriend een weldenkend mens is, dat hij goed op zichzelf kan passen. Dat hij, zodra hij kan iets zal laten horen. Dat doordat er geen verbindingen zijn dat wel even kan duren.
Probeer afleiding te zoeken, ga naar vrienden of familie toe. Ga met iemand samen een leuke film kijken etc.. Alles om jezelf even uit die spiraal te halen.
Heel veel succes, ik weet maar al te goed hoe het voelt.
Bedenk je het volgende. Het lijkt me dat je vriend een weldenkend mens is, dat hij goed op zichzelf kan passen. Dat hij, zodra hij kan iets zal laten horen. Dat doordat er geen verbindingen zijn dat wel even kan duren.
Probeer afleiding te zoeken, ga naar vrienden of familie toe. Ga met iemand samen een leuke film kijken etc.. Alles om jezelf even uit die spiraal te halen.
Heel veel succes, ik weet maar al te goed hoe het voelt.
maandag 9 augustus 2010 om 21:20
Ik heb ook ooit in zo'n soort situatie gezeten toen mijn collega's zich in Mumbai bevonden terwijl terroristen de luxe hotels aanvielen.
Je kunt idd niets doen en je voelt je machteloos, wachtend op bericht. Maar ga er vanuit dat jouw vriend de situatie net zo ernstig inschat als hij is (hij staat niet voor niets 2 uur in de rij om het thuisfront op de hoogte te houden) en dat hij ervoor zal zorgen dat hem niets overkomt. Buitenlanders hebben vaak veel meer "middelen" tot hun beschikking om veilig te blijven dan lokale mensen. En het grootste gevaar zit hem in de eerste onverwachte gebeurtenissen. Is dat eenmaal gebeurd, dan kun je goed anticiperen op alles wat nog komen gaat, om het simpele feit dat het je niet meer hoeft te overvallen.
Ik wens je heel veel sterkte de komende dagen en ik hoop dat hij snel weer veilig thuis zal zijn.
Je kunt idd niets doen en je voelt je machteloos, wachtend op bericht. Maar ga er vanuit dat jouw vriend de situatie net zo ernstig inschat als hij is (hij staat niet voor niets 2 uur in de rij om het thuisfront op de hoogte te houden) en dat hij ervoor zal zorgen dat hem niets overkomt. Buitenlanders hebben vaak veel meer "middelen" tot hun beschikking om veilig te blijven dan lokale mensen. En het grootste gevaar zit hem in de eerste onverwachte gebeurtenissen. Is dat eenmaal gebeurd, dan kun je goed anticiperen op alles wat nog komen gaat, om het simpele feit dat het je niet meer hoeft te overvallen.
Ik wens je heel veel sterkte de komende dagen en ik hoop dat hij snel weer veilig thuis zal zijn.
maandag 9 augustus 2010 om 21:28
Nummerzoveel, je hebt helemaal gelijk. Toeristen worden vaak als eerste geholpen hoe lullig het ook is. Hij kan weg, die mensen daar moeten weer helemaal opnieuw beginnen. Dat realiseer ik me ook.
Het is nu vooral de schrik. Maar het lucht me wel op om erover te schrijven. Het stomme is dat ik nu juist niemand bel omdat ik niet wil huilen, dat vind ik dan ook weer raar van mezelf.
Het is nu vooral de schrik. Maar het lucht me wel op om erover te schrijven. Het stomme is dat ik nu juist niemand bel omdat ik niet wil huilen, dat vind ik dan ook weer raar van mezelf.
maandag 9 augustus 2010 om 21:49
Ik vind het niet zo raar hoor, dat je nu even niemand wilt bellen. Soms zit je gevoel te hoog om er makkelijk over te kunnen praten. Of is het juist dat je bang bent dat zij niet echt snappen hoe het voelt omdat zij nooit zo'n situatie hebben meegemaakt.
Zaterdag schiet gelukkig al op en vanuit Delhi zal hij ook al veel makkelijker contact op kunnen nemen. En je weet dat je vriend jullie zsm informeert als er (n)iets te melden is, dus probeer daar echt op te vertrouwen. Echt, hij komt heus helemaal heel weer thuis!
Zaterdag schiet gelukkig al op en vanuit Delhi zal hij ook al veel makkelijker contact op kunnen nemen. En je weet dat je vriend jullie zsm informeert als er (n)iets te melden is, dus probeer daar echt op te vertrouwen. Echt, hij komt heus helemaal heel weer thuis!
maandag 9 augustus 2010 om 22:09
Dank je voor je reactie, zo is het inderdaad. Ik ben nu het liefst even alleen. Al is het ook goed om totaal wat anders te doen, dat heb ik vandaag niet gedaan dus dan maak ik mezelf ook wel een beetje gek. Gelukkig had ik wat feelgood films gekocht. Dat helpt ook als afleiding.
Gedeelte verwijderd i.v.m. herkenbaarheid
Gedeelte verwijderd i.v.m. herkenbaarheid
maandag 9 augustus 2010 om 22:12
maandag 9 augustus 2010 om 22:35
woensdag 11 augustus 2010 om 22:25
@Rosy
Ik heb vaak aan je gedacht de afgelopen dagen. Is je vriend al veilig terug in Delhi?
Sorry, ik had je laatste berichtje niet meer gelezen. En ja, alle collega's zijn veilig thuis gekomen gelukkig. Maar wel erg geschrokken, een aantal waren echt vlak voor de aanslagen uit de getroffen hotels vertrokken, dus dat was best heftig.
Ik heb vaak aan je gedacht de afgelopen dagen. Is je vriend al veilig terug in Delhi?
Sorry, ik had je laatste berichtje niet meer gelezen. En ja, alle collega's zijn veilig thuis gekomen gelukkig. Maar wel erg geschrokken, een aantal waren echt vlak voor de aanslagen uit de getroffen hotels vertrokken, dus dat was best heftig.