Help, die was!

10-08-2010 11:42 40 berichten
Waarschijnlijk kwalificeert dit topic als een andijvie-topic en had de titel 'Wasmanden met andijvie' moeten zijn, maar goed

Men neme een huis met een slaap- en een badkamer (onder andere, dan.)

Een man en vrouw des huizes die de was scheiden in witte, bonte (soms lichtbont), donkere en handdoekenwas.

Momenteel is er maar één wasmand, waardoor er in de slaapkamer was rondslingert en in de badkamer de wasmand vol is.

Ik wil graag een nieuw wasmandensysteem, maar wat?

- Liefst eentje waar de kleuren alvast bij elkaar gesorteerd worden, maar zoveel plek heb ik nou ook weer niet.

- Ik wil niet met de hele wasmand hoeven sjouwen als het even kan. Een uitneembare waszak oid lijkt mij een uitkomst.

- Het liefst ziet het er nog stijlvol uit ook nog. Ik houd niet zo van plastic wasmanden. Ijzer/metallic zou evt kunnen maar liever iets van stof, ofzo. Ik heb al wat gegoogled, maar wat ik leuk vind, is dan weer vanaf een euro of zestig. Kan dat niet goedkoper?

Met andere woorden: wiens was komt altijd meteen in de goede, stijlvolle wasmand terecht en die wasmanden heeft de persoon in kwestie voor vijf euro bij die en die winkel gekocht?

De dank van deze huisvrouw-in-wording is groot!
Ik zat in dit huis met het zelfde probleem. Ik wilde geen rondslingerende was meer zien. Ik ben gegaan voor het systeem;

1 wasmand op elke kamer, elke week een keer of 3 leegmaken en beneden in het washok/bijkeuken verzamelen.

Maar nu, anderhalf jaar later hebben man en ik op onze slaapkamer elk een eigen wasmand(je) van zwart riet met een zwart-witte stof er in. Op de slaapkamers van de kids zijn de wasmanden weer verdwenen, eentje kapot en bij zoon op de kamer kleden we eigenlijk nooit aan of uit, dus dat belandde automatisch bij dochter in de wasmand/kamer.

Wasmand van de badkamer begon te stinken (tip: neem geen zeegras!) dus die ook weg. Elke dag of om de dag neem ik de was mee naar beneden en flikker het in het washok. Dáár sorteer ik het dus ook pas. Veel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee wasmanden, niet al te mooi, maar ze staan naast de wasmachine, achter een gesloten deur.

Aan het einde van de dag (en in de ochtend) worden de vuile kleren in een hoek van de badkamer gegooid, die ik 's morgens naar de wasmanden breng.

Sorteren doe ik op het moment van het wassen, anders zou ik drie wasmanden hebben alleen al op kleur en dan nog een voor de fijne was.
Is dit iets voor je? http://www.101woonideeen.nl/zelfmaken/wasmand/

Je kan de zakken ook kleiner maken zodat je er 4 in een vierhoek aan de muur kunt plaatsen. En als je zelf niet handig bent, er is vast wel iemand die je hier mee wilt helpen, omdat het ook redelijk makkelijk is

Succes!

edit: als je 5 euro wilt uitgeven, is dit geen goed idee voor jou. Had daar overheen gelezen.
Ga naar de Xenos! Volgens mij hebben ze daar van die klapmanden (je weet wel, net als een klapstoel), met stof en hout. Ziet er niet echt ultrachique uit, maar is wel wat je zoekt denk ik. En als je er dan twee naast elkaar zet, kun je het ook meteen sorteren.

Succes.
Jij scheidt je was in "wit, bont, soms lichtbont, donkere en handdoekenwas"? Dan ben je geen huisvrouw-in-wording, maar een überhuisvrouw!

Wij hebben twee Brabantia (wel stijlvol, geen vijf euro) wasmanden: een wit en een een bont. Als ik heeeeel veel was heb (of nieuwe -mogelijk afgevende- donkere was), scheid ik in donker- en lichtbont. Op de kinderkamer staat één wasmand voor alle was.

Heb laatst bij IKEA mooie wasmanden gezien voor weinig: http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=wasmand
Lieve viva-ers, wat een leuke opties al zo op de dinsdagmorgen! Jeej!

@evalientje2: ik ben nu werkeloos, dus ik ben nu overal systemen voor aan het maken, en op het moment dat vriendlief en ik weer beide werken wordt het waarschijnlijk weer een chaos. Maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd
wij zijn ook klein behuisd en doen het als volgt

Op de kamer staan twee ikea wasmanden (de grundtal) een witte en een zwarte. De witte voor de witte was en de zwarte voor de bonte was. Itsman zelf heeft nog een rvs wasmand op de slaapkamer staan omdat ik het zat was steeds zijn spullen op te ruimen.

De wasmanden van de ikea rijdt ik naar de berging en dan zoek ik de bonte was uit en verdeel die over twee wasmanden
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Captain_Obvious schreef op 10 augustus 2010 @ 11:54:

@evalientje2: ik ben nu werkeloos, dus ik ben nu overal systemen voor aan het maken, en op het moment dat vriendlief en ik weer beide werken wordt het waarschijnlijk weer een chaos. Maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd Dank voor deze toelichting, ik was inmiddels driftig aan het googlen naar een 3 daagse goede-huisvrouw-in-spe cursus...
als je echt voor 5 euro een wasmand wilt dan geef ik je in de winkels niet veel kans, maar probeer MP of de kringloopwinkel

Mss zoiets en dan aan een grote haak aan de muur? Zijn te koop bij eijerkamp en kosten 40 euro p.st. Zijn er in 3 verschillende kleuren.
Ik heb een BAS-tas en een AH tas.

De BAS is voor bont, de AH is voor wit.

En verder wordt de was bij mij niet gescheiden.
Die tassen kosten rond de 2 euro.
quote:moi_eva schreef op 10 augustus 2010 @ 11:48:

Is dit iets voor je? http://www.101woonideeen.nl/zelfmaken/wasmand/

Je kan de zakken ook kleiner maken zodat je er 4 in een vierhoek aan de muur kunt plaatsen. En als je zelf niet handig bent, er is vast wel iemand die je hier mee wilt helpen, omdat het ook redelijk makkelijk is

Succes!

edit: als je 5 euro wilt uitgeven, is dit geen goed idee voor jou. Had daar overheen gelezen.

Leuk idee wel!

Vijf euro is niet het budget hoor, maar zeventig euro voor een wasmand... ik weet niet of ik daarmee aan kan komen, hi hi.

Heeft iemand ervaring met wasmanden met losse zakken erin (die je er dus uit kan halen?) De wasmachine staat weer ergens anders, en is 'strategisch' opgesteld (lees: je kunt er niet al te grote dingen voor zetten, want er is ongeveer 50x50cm ruimte voor de wasmachine).
Even voor de duidelijkheid: ik heb dus geen berging oid. Het uitzoeken van de was gebeurt (waarschijnlijk) in de badkamer. En liever helemaal niet

Ik moet een wasmand/waszak/armen vol was naar de wasmachine slepen en het dan erin doen, want op die 0.25m2 wordt het lastig uitzoeken.

@ AbsoluteEinstein: leuke suggestie. Het is alleen te kleurig voor vriendlief denk ik

quote:friezinnetje schreef op 10 augustus 2010 @ 11:56:

[afbeelding]

Mss zoiets en dan aan een grote haak aan de muur? Zijn te koop bij eijerkamp en kosten 40 euro p.st. Zijn er in 3 verschillende kleuren.Dingen die aan de muur moeten gemaakt worden zijn op zich een optie, maar daar heb ik dan weer hulp bij nodig. Ik ben namelijk dusdanig onhandig dat als er gaten geboord moeten worden (oid) dat ik dat niet eens meer probeer.
quote:Captain_Obvious schreef op 10 augustus 2010 @ 12:00:

[...]

Heeft iemand ervaring met wasmanden met losse zakken erin (die je er dus uit kan halen?) De wasmachine staat weer ergens anders, en is 'strategisch' opgesteld (lees: je kunt er niet al te grote dingen voor zetten, want er is ongeveer 50x50cm ruimte voor de wasmachine).Ja, mijn brabantia wasmanden... http://www.brabantia-webs ... ia-wasbox-30-l-mat/25882/

Wij hebben er overigens niet zo'n belachelijk bedrag voor betaald als hier is aangegeven hoor! Gewoon goed zoeken.
quote:evalientje2 schreef op 10 augustus 2010 @ 12:07:

[...]

Ja, mijn brabantia wasmanden... http://www.brabantia-webs ... ia-wasbox-30-l-mat/25882/

Wij hebben er overigens niet zo'n belachelijk bedrag voor betaald als hier is aangegeven hoor! Gewoon goed zoeken. Die vond ik bijvoorbeeld erg mooi en handig, maar wel wat prijzig. En kieskeurig.nl vindt ze niet voor onder de 80 euro (maar ik zal wel aanbiedingen moeten gaan shoppen dan )
.
anoniem_85056 wijzigde dit bericht op 17-08-2010 11:16
Reden: .
% gewijzigd
De witte variant is ¤ 62 zie ik. Nog steeds belachelijk. Ga vriendlief wel even vragen of hij nog weet waar we ze gekocht hebben en hoeveel we betaald hebben. Mocht hij het nog weten, dan post ik dat later!
Wat vind je van deze:

http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment ... 82%29.aspx

¤3 en in het zwart, wit, beige en bruin. Je moet zelf even bedenken hoeveel wasmanden je uiteindelijk handig vind.

Ik heb zelf plek voor 2, één voor de witte was en één voor het overige wat ik dus gewoon sorteer als hij vol is.

Maar handiger zou ik vinden als ik er 3 zou hebben, en dan eentje extra voor fijn wasgoed; overhemden, polo's, lingerie... Wat ik dan vervolgens ook wel weer sorteer indien nodig.
quote:Merit schreef op 10 augustus 2010 @ 12:11:

Wat vind je van deze:

http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment ... 82%29.aspx

¤3 en in het zwart, wit, beige en bruin. Je moet zelf even bedenken hoeveel wasmanden je uiteindelijk handig vind.

Ik heb zelf plek voor 2, één voor de witte was en één voor het overige wat ik dus gewoon sorteer als hij vol is.

Maar handiger zou ik vinden als ik er 3 zou hebben, en dan eentje extra voor fijn wasgoed; overhemden, polo's, lingerie... Wat ik dan vervolgens ook wel weer sorteer indien nodig.

Oh, wat een leuke! En wat is ie goedkoop

Ja, ik kan ook eeuwig sorteren. Wit op 60 graden, wit op 30 graden, sportkleding, donkere kleren, spijkerbroeken, lichtbont, handdoeken... Ik denk dat vijftien wasmanden nog niet genoeg is
ik had een grote (welliswaar plastic) wasmand met 2 deksels, en onder die deksels hingen dan 2 waszakken. Leuk, alleen na tig keer de waszak er in en uit halen, gingen de randjes waar hij aan hing stuk. Dus nu heb ik nog maar 1 wasmand met 2 deksels. Los daarvan heb ik een wasmandje, zeg maar het draagbare model. Past precies 1 was in, en die gebruik ik om was van de badkamer (waar de wasmand staat) naar de wasmachine te dragen, en evt van wasmachine naar wasrek. De was scheid ik in 3en: wit, donker, bont. In het draagbare model verzamel ik in de loop van de week al een soort, de rest verdwijnt dan onder de dubbele deksel. Sinds baby er is, gaat de wit het snelst, dus die staat meestal in het draagbare model te wachten. En dan gaat er in of tegen het weekend een wasbom af in de badkamer, en belandt alles op hoopjes. Ik was nl bij voorkeur alleen in het weekend of 's nachts, ivm nachttarief.
quote:BosAap schreef op 10 augustus 2010 @ 12:10:

Ik heb gewoon 1 wasmand (van de Action). Die staat naast de wasmachine. Als hij vol is, sorteer ik de was op de badkamervloer in 'trommels' (als in, wat kan er bij elkaar en wat niet). Die stop ik dan 1 voor 1 in de wasmachine. Lekker overzichtelijk.Dat is ook mijn systeem. Werkt als een tiet en eigenlijk heb ik me nooit gerealiseerd dat het ook anders kan, haha. Overigens wel geestig want de systemen die hier worden genoemd, zou ik juist gebruiken als ik wat groter zou wonen. Juist omdat ik klein woon, wil ik niet al te veel overbodige dingen in huis (troep is daarentegen geen probleem ). Ik werk dan ook altijd in één keer al m'n was weg zodat ik slechts anderhalve dag m'n droogrek heb staan. Nou ja, in het meest gunstige geval. Meestal staat ie er net zo lang totdat ie weer leeg is en ik dus daar aan kan zien dat het weer wastijd is Kortom: ik doe maar wat
Geloof me, als je de hele dag thuis bent, dan worden er overal systemen voor bedacht. Mijn vriend kijkt zijn ogen uit als ie thuiskomt 's avonds. En krijgt dan op zijn donder als ie zich niet aan het nieuwe systeem houdt. (Niet dat dat al aan hem uitgelegd is - dat snap je toch gewoon? Da's logisch!)
quote:evalientje2 schreef op 10 augustus 2010 @ 11:50:

Jij scheidt je was in "wit, bont, soms lichtbont, donkere en handdoekenwas"? Dan ben je geen huisvrouw-in-wording, maar een überhuisvrouw!

Wij hebben twee Brabantia (wel stijlvol, geen vijf euro) wasmanden: een wit en een een bont. Als ik heeeeel veel was heb (of nieuwe -mogelijk afgevende- donkere was), scheid ik in donker- en lichtbont. Op de kinderkamer staat één wasmand voor alle was.

Heb laatst bij IKEA mooie wasmanden gezien voor weinig: http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=wasmand

Ehm, ik heb altijd een witte was, zwarte was, bonte was (spijker oa) was, rood/rose was. (fijne was e.d. nog niet meegerekend, komt weinig voor)

Heb gewoon 1 wasmand. Wanneer ik een was-woede heb kieper ik die leeg in de badkamer en sorteer de was. Ik loop ook altijd even langs de slaapkamers om daar kleding die in de was hoort weg te halen..
Perfectionisme is niet perfect...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven