Hoe kwaadheid kwijtraken?
woensdag 11 augustus 2010 om 10:50
Ik ben echt ongelofelijk kwaad om iets.
Meestal ben ik heel ff boos en dan is het weer over.
Maar dit is een uur geleden gebeurd en ik ben nog steeds kwaad. Nou vraag ik me af: Hoe kan ik dat kwijtraken??
Het is niet bepaald fijn...
Elke keer als ik eraan denk, dan laait het vuur weer op.
Degene die dit gedaan heeft, mag blij wezen dat ik niet weet wie het was, want ik had haar het liefst de hersens ingeslagen. Hem trouwens ook, want er was ook een jongen bij hoorde ik.
Meestal ben ik heel ff boos en dan is het weer over.
Maar dit is een uur geleden gebeurd en ik ben nog steeds kwaad. Nou vraag ik me af: Hoe kan ik dat kwijtraken??
Het is niet bepaald fijn...
Elke keer als ik eraan denk, dan laait het vuur weer op.
Degene die dit gedaan heeft, mag blij wezen dat ik niet weet wie het was, want ik had haar het liefst de hersens ingeslagen. Hem trouwens ook, want er was ook een jongen bij hoorde ik.
woensdag 11 augustus 2010 om 10:58
woensdag 11 augustus 2010 om 11:00
Wat je moet doen met die kwaadheid? Bekijk het 's zo: het is energie. Misschien geen positieve maar wel energie. Die energie komt uit jezelf en je kunt er zelf voor kiezen hoe je het gebruikt. Mijn idee: ga poetsen! Ik heb weleens in een boze bui pannen zitten schrobben met een brillo sponsje, ze waren blinkend schoon en ik was mijn -negatieve- energie kwijt.
woensdag 11 augustus 2010 om 11:01
Ik raak alleen van mijn boosheid af door er veel over te praten. Het liefste gewoon even een paar uur mijn gal spuwen (kan Naomi over meepraten ). En als de ergste boosheid weg is dan kan je weer redelijk nadenken en openstaan voor het verhaal van de andere kant.
Nou ja, bij mij werkt het wel zo, even heul kwaad en dan weer alles in perspectief zien.
Nou ja, bij mij werkt het wel zo, even heul kwaad en dan weer alles in perspectief zien.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 11 augustus 2010 om 11:05
woensdag 11 augustus 2010 om 11:07
quote:supersas09 schreef op 11 augustus 2010 @ 11:02:
Volgens mij zit ze op haar werk, gooi je energie in je werk!
(Goed gesproken trouwens over dat energie!)
Lijkt me geen goed idee, dan zou ik bij de minste of geringste moeilijkheden op klanten gaan mopperen, omdat ik kwaad ben.
Dus tot nu toe hou ik me in.
Toen het net gebeurd was hier wel even flink gescholden in het algemeen, vroeg vanzelf een collega: "Wat is er?"
Dus ik het verhaal vertelt, maar ook het zo uiten tegen iemand heeft niet geholpen.
Ik weet wel iets wat zou kunnen helpen, staat ook in de OP, maar damagnie.
Volgens mij zit ze op haar werk, gooi je energie in je werk!
(Goed gesproken trouwens over dat energie!)
Lijkt me geen goed idee, dan zou ik bij de minste of geringste moeilijkheden op klanten gaan mopperen, omdat ik kwaad ben.
Dus tot nu toe hou ik me in.
Toen het net gebeurd was hier wel even flink gescholden in het algemeen, vroeg vanzelf een collega: "Wat is er?"
Dus ik het verhaal vertelt, maar ook het zo uiten tegen iemand heeft niet geholpen.
Ik weet wel iets wat zou kunnen helpen, staat ook in de OP, maar damagnie.
woensdag 11 augustus 2010 om 11:08
woensdag 11 augustus 2010 om 11:12
Okee, je werkt dus in een winkel en er is iets onder je ogen gejat? Je hebt een collega. Ga naar buiten, heel hard gillen en stampvoeten en dan weer naar binnen!? Is dat wat? En anders rest alleen maar tijd uitzitten, jezelf vermannen, schouders ophalen en doorgaan.
(Hmmm, toch geen winkel want anders zou je niet zo makkelijk komen forummen
(Hmmm, toch geen winkel want anders zou je niet zo makkelijk komen forummen
woensdag 11 augustus 2010 om 11:13
woensdag 11 augustus 2010 om 11:14
woensdag 11 augustus 2010 om 11:17
Nah ik denk gewoon boos zijn en er niet over nadenken dat je boos bent. Tuurlijk wel over wat je doet en zegt in de boosheid echter niet nadenken over de tijd dat je al boos bent, en dat je wilt dat dit stopt en hoe je kan stoppen met boos zijn etc. Wellicht versterkt het tegenhouden je boos zijn? Het is klaarblijkelijk dit keer geen kwestie van 5 minuten. Nah en?
En ow..... heel hard in een hoek van mijn kantoor een brul geven en een schop tegen de muur helpt mij wel. Er zitten pas drie vegen hoor in die hoek (werk en nu 10 jaar) ben niet echt een heul erg lang boos mens. Echter de keren dat ik het wel was weet ik ook nog
Sterkte en "knallen"maar
En ow..... heel hard in een hoek van mijn kantoor een brul geven en een schop tegen de muur helpt mij wel. Er zitten pas drie vegen hoor in die hoek (werk en nu 10 jaar) ben niet echt een heul erg lang boos mens. Echter de keren dat ik het wel was weet ik ook nog
Sterkte en "knallen"maar
woensdag 11 augustus 2010 om 11:17
quote:Brummetje schreef op 11 augustus 2010 @ 11:08:
[...]
Goed geLE-ZEN?
Ik ken dit niet van mezelf. Meestal ben ik paar minuutjes boos.Misschien kun je hier lekker bashen? Spreken we gewoon voor nu even af dat elk advies dat je hier gegeven word genadeloos mag afkraken en dat je ook nog mag gaan beweren dat we je niet begrijpen etc
[...]
Goed geLE-ZEN?
Ik ken dit niet van mezelf. Meestal ben ik paar minuutjes boos.Misschien kun je hier lekker bashen? Spreken we gewoon voor nu even af dat elk advies dat je hier gegeven word genadeloos mag afkraken en dat je ook nog mag gaan beweren dat we je niet begrijpen etc
woensdag 11 augustus 2010 om 11:20
Ik kan me dat niet voorstellen Bergje.
Ik ben nooit kwaad. Weleens boos, maar dat duurt dus niet langer dan 5 a 10 minuten. Maar zo kwaad als ik nu ben, ken ik echt niet van mezelf.
Misschien ben ik wel tot iets verschrikkelijks in staat, als ik had geweten wie het waren. Ik had iig aardig wat gedachten in die richting...
Ik ben nooit kwaad. Weleens boos, maar dat duurt dus niet langer dan 5 a 10 minuten. Maar zo kwaad als ik nu ben, ken ik echt niet van mezelf.
Misschien ben ik wel tot iets verschrikkelijks in staat, als ik had geweten wie het waren. Ik had iig aardig wat gedachten in die richting...