Werk & Studie alle pijlers

probleem client

11-08-2010 18:21 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik werk in de thuiszorg en nu moest ik voor mijn vakantie bij demanager komen ik zou iets over een fam.lid van een client gezegd hebben in feb.

nu heb ik tekennen gegeven dat ik allen gevraagd heb of iemand familie was van de client en meer niet.

Ik kom oorspronkelijk uit het zelfde dorp en de client wist niet wie mijn fam was en nu wel en heeft ze dus naar kantoor gebeld.

Ik moe over 2 weken weer terug bij die client en heb vandaag aangegeven aan de manager dat er heel moeilijk een gesprek hierover met die vrouw is aan te gaan nu gaat de manager samen met mij op huisbezoek.

Eigenlijk wel goed maar hoe denken jullie hierover?
lekker laten janken dat mens. je werk niet door laten verpesten en als de werkverhouding verziekt is zou ik bij mn manager aangeven dat voortaan iemand anders daar heen moet. dat valt toch wel te regelen?
Niet een opmerking gemaakt over die persoon dat kon duiden op roddelen? Al is het alleen maar 'leuk mens' of 'ze doet altijd boodschappen bij de AH'?

Anders vind ik haar telefoontje echt erg overdreven.... Ik zou het je niet persoonlijk aantrekken. Als dat het enige is wat ze te zeiken melden had heb je verder blijkbaar goede zorg gelevert!
.
Dus je hebt niet meer gezegd dan bijvoorbeeld: Jansen, die naam komt ook niet vaak voor, u bent toevallig geen familie van bakker Jansen?
quote:Pien252 schreef op 11 augustus 2010 @ 18:32:

Wat ik zou doen: 'excuses' maken richting cliënt, je hebt je niet gerealiseerd dat deze vraag verkeerd zou vallen (of zoiets). En vervolgens denk je bij jezelf gewoon "Schijtwijf!!'

Succes!jup ik heb laatst iets soortgelijks gehad. en idd flink moeten faken om meneer tevreden te krijgen (beroepszeikerd) om vervolgens lekker met mn peeps over m te gaan zitten rellen. ben je meteen van de zure smaak vanje welgemeende excuses af
De client heeft aangegeven mij niet meer te willen als hulp en ja heb alleen gevraagd of ze toevallig fam van iemand was, daar reageerde ze fel op omdat ze met die persoon geen contact heeft.

Ik heb na haar reactie gezegd van sorry mevrouw als ik geweten had dat het zo gevoelig ligt bij u had ik zeze vraag niet gesteld en toen gaf zij aan dat het niet erg was.

Mijn manager gaat haar 2 dagen vantevoren berichtte dat ze samen met mij meegat als ik er moet werken
quote:aes schreef op 11 augustus 2010 @ 18:41:

[...]

en idd flink moeten faken om meneer tevreden te krijgen (beroepszeikerd)

Zo herkenbaar! Ik zit ook in de zorg. En ik heb inderdaad vaak het gevoel gehad dat sommigen gewoon zitten te zoeken naar dingen om over te zeiken, klagen, rellen! Beroepszeikers idd

Lang leve collega´s die erover kunnen meepraten.
zouden jullie ook het aanbod van de manager aannemen om haar mee te nemen op huisbezoek als je weer bij die client moet werken

De manager haalt me er niet weg, omdat ze de client haar zin wil geven
zouden jullie ook het aanbod van de manager aannemen om haar mee te nemen op huisbezoek als je weer bij die client moet werken

De manager haalt me er niet weg, omdat ze de client haar zin wil geven
Ehm. Nee. Zou me daar niet goed bij voelen. Wat is de bedoeling daarvan? Jou te monitoren of je echt niets verkeerds doet? Client gerust te stellen dat ze niet alleen met jou in een kamer is?

Ik vind het een beetje vreemd...

Fijn dat ze de client niet haar zin wilt geven in elk geval.
.
.
Als de client jou niet meer als hulp wil hebben dan stop de hulpverlening toch ook bij jou en neemt een collega het van jou over.

Jij kan ook weigeren bij deze client te gaan werken vanwege een verstoorde werkverhouding,heb ik ook een keer gehad en ik ben ook niet terug gekeerd naar het betreffende gezin.
Nee de client heeft te horen gekregen dat er geen redelijke reden is om haar een andere hulp te geven.

Het gesprek vindt plaats bij de client thuis

Ik kan ook alleen naar de client gaan het is een vrijvlijvend aanbod van de manager.
Hoe denken jullie hierover?
quote:rodqjc schreef op 11 augustus 2010 @ 19:46:

Nee de client heeft te horen gekregen dat er geen redelijke reden is om haar een andere hulp te geven.

Het gesprek vindt plaats bij de client thuis

Ik kan ook alleen naar de client gaan het is een vrijvlijvend aanbod van de manager.

Ik vind het wel een geruststellend aanbod, maar het zou in de ogen van de client ook kunnen betekenen dat jij inderdaad "bewaakt" moet worden. Ik zou denk ik gewoon alleen gaan en daarna verslag uitbrengen aan de manager.

Vervelend voor je trouwens!
De manager gaat toch alleen de eerste keer mee om bij het 'ophelderende gesprek' te zijn. Daarna niet meer neem ik aan. In dat geval zou ik blij zijn dat ze mee gaat zodat jullie samen de lucht een beetje kunnen klaren.
Ik zou ook blij zijn als tijdens dat gesprk de manager meegaat. Als tijdens dat gesprek de zaken worden uitgesproken, dan ga je daarna toch gewoon weer alleen neem ik aan? Lijkt me prima dat je manager meegaat.
ja daarna ga ik alleen
lijkt me ook prima toch. Gesprek met de manager erbij om te bespreken dat er wat jullie betreft geen andere hulp komt.
quote:aes schreef op 11 augustus 2010 @ 18:41:

[...]

jup ik heb laatst iets soortgelijks gehad. en idd flink moeten faken om meneer tevreden te krijgen (beroepszeikerd) om vervolgens lekker met mn peeps over m te gaan zitten rellen. ben je meteen van de zure smaak vanje welgemeende excuses afIk zal wel achterliggen maar : met wie???
quote:propje schreef op 17 augustus 2010 @ 18:59:

[...]

Ik zal wel achterliggen maar : met wie???

Aaaaiii dat antwoord zal je nooit meer krijgen: aes is namelijk op hoge poten vertrokken. Of beter gezegd; bezig met vertrek op de stervende zwaan manier.

Ik rel trouwens altijd met m'n gang. Of m'n posse natuurlijk...
Ach gos, nou maar hopen dat ik er vannacht niet wakker van zal liggen

*gaat peeps toch eens door google gooien*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven