Barcelona. placa d'espanya

12-08-2010 22:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik probeer een last minute te boeken naar barcelona en zie heel veel hotels bij Placa D'espanya. Is dit een prettige locatie voor 2 vrouwen? Iemand enig idee hoe het hier 's avonds is?
Heb ik bij in de buurt gezeten, vrouw alleen en nooit onveilig gevoeld. Treinstation Sans Estacio ligt op loopafstand, is handig ivm transfer van en naar luchthaven. Ook voldoende metro, bus en taxi. Locatie is mij prima bevallen!
Wat een snelle reactie! Dankjewel
En dat vanaf mn mobiel
Ik ben trots op je
beetje stoeien met streetview op google maps en dan kan je er gewoon romdkijken....
En ik jaloers op jou, haha

Overigens zijn de waarschuwingen vwb zakkenrollers niet overdreven. Heuptasje of tasje om je hals onder je shirt met daarin je geld en andere belangrijke spullen is écht aan te bevelen.
http://maps.google.nl/map ... w&cbp=12,197.63,,0,-10.17
Je wil niet weten hoeveel er in een Sloggi past

Nee hoor, dankjewel voor de tip! Ik heb ergens nog wel zo'n sexy tasje voor om je nek liggen.
Ik heb een jaar lang aan de Gran Via gewoond, vlak bij de Placa d'Espanya. Ik heb op alle tijdan de dag en de nacht daar wel eens over staat gelopen, vaak in mijn eentje en me nooit onveilig gevoeld.

Wel altijd héél goed opgelet op mijn tas/portemonnee etc!
heeft er iemand ook een goede site met appartementen? Dat heeft de voorkeur boven een hotel maar heel veel zit, logisch natuurlijk, al vol.
Placa Espanya is prima, richting vliegveld Gran Via of Passeig de Zona Franca zou ik niet gaan zitten.

Voor appartementen, raad ik Akaza (www.akaza.net) aan. Wordt gerund door een NL-er (Richard, die ken ik persoonlijk) en appartementen zijn echt okee!

Veel plezier in Barcelona,

Mabel

http://mabelatbarcelona.blogspot.com/
Ha Barcelona; ben net een paar dagen terug van lang weekend! Place Espanya is zeker te doen voor 2 vrouwen. En inderdaad; let vreselijk goed op je tas. De portemonnee van één van mijn reisgenoten is gerold bij de metrohalte van Espanya. Gebeurde echt zo ongeveer onder haar neus; ding was razendsnel verdwenen.
Ik heb laatst een hotel geboekt via booking.com en dit hotel was vlak bij Placa D'espanya. Was erg goedkoop (30 euro per nacht) en vlakbij het metrostation (5 minuten lopen) en diverse bus mogelijkheden.

Veel plezier in Barcelona!
Ik kom al 25 jaar regelmatig in Barcelona maar ben nog nooit bestolen.

Misschien heb ik dan geluk gehad?

Ik loop gewoon met een handtas over straat en heb geen spaans uiterlijk.
Ik ben dol op B-Hotel aan Placa D'Espanya. Maar die is niet heel goedkoop (wel een zwembad/bar op het dak). En de bus vanaf het vliegveld stopt gewoon op Placa D'Espanya, dus ideal
@Ink_whatever, het B-hotel ziet er prachtig uit maar is bijna volledig volgeboekt. Daar kanik dus niet terecht.

Laatste vraag, Hoe is de wijk Eixample om te verblijven? Wederom twee vrouwen, je kent het wel
ik heb zojuist geboekt dus ik wil alleen nog maar positieve verhalen over dit district horen Dank voor jullie tips in ieder geval.
Nog een laatste vraag. Ik kom op het vliegveld van barcelona aan en moet dan naar mijn hotel. Het adres is

Hotel Next To

Rosselló, 242, Eixample

Barcelona, 08008

Hoe kan je uitzoeken hoe je hier het handigst kan komen? is er een internation openbaarvervoerssite?
Op de site van het hotel staat vaak wel dichtst bij gelegen metrostation. Vanaf luchthaven kun je heel snel (20 minuten) met de trein naar Sans Estacio. Daar kun je meerrittenmetrokaart kopen. Metrosysteem is super simpel, goedkoop, handig en snel.
Zit nu weer achter m'n laptop en heb het even voor je opgezocht. Op de website van het hotel zag ik dat metrohalte Diagional op steenworpafstand ligt. Wat dan de snelste en meest comfortabele optie is, is om vanaf de luchthaven de trein naar Sans Estacio te pakken. Enkele reis kost volgens mij ¤ 4,-- per persoon en bij de automaten staan mensen die je kunnen helpen het juiste kaartje te bemachtigen. In de trein worden de stations omgeroepen dus Sans Estacio kun je niet missen.

Eenmaal op Sans Estacio kun je in de stationshal bij een automaat een meerrittenkaart kopen voor de metro. Ik geloof dat een tienrittenkaart iets van ¤ 7,-- kost. Losse tickets kan natuurlijk ook, hangt een beetje vanaf hoe je je door Barcelona wilt vervoeren. In ieder geval, vanaf Sans Estacio neem je de groene metro richting Canyelles en stap je dus uit bij halte Diagonal. Denk dat het ritje zo'n minuut of tien duurt. Een metrostation heeft trouwens wel verschillende uitgangen dus het is soms even oriënteren waar je precies staat, als je eenmaal weer in de buitenlucht bent.

Een plattegrond van de metro vind je overigens hier. Het loont echt de moeite je van tevoren een beetje in te lezen. Natuurlijk heb je de standaard dingen zoals Park Guëll, Sagrada Familia en Mont Juïc maar je kunt ook prachtige wandelingen maken door bijvoorbeeld de wijk Eixample en Barri Góthic. Een BCN Art Card is ook een aanrader. Kost rond de ¤ 20,-- en daarmee heb je gratis toegang tot zes of zeven musea, waaronder het Picasso Museum en La Pedrera. Het scheelt dat je met die Artcard niet in de hele lange rijen hoeft te staan. Bovendien bespaar je al entreekosten als je vier musea van de kaart bezoekt.
anoniem_62546 wijzigde dit bericht op 14-08-2010 22:23
Reden: naam metrostation gewijzigd
% gewijzigd
Ooo, en wat een super leuk hotel trouwens! Locatie is ook perfect, in een hartstikke leuke wijk en op loopafstand van onder andere de Ramblas. Had ik al gezegd dat ik jaloers was???
Maak me gek, ik wil terug!! Barcelona, wat een heerlijke stad is dat!
Als ik jullie adres had kregen jullie allemaal een kaartje

Liondevil76. Wat goed dat je het hebt opgezocht! Hoe doe je dat? Ik had ook net gezien dat we bij metrohalte diagonal moeten zijn maar ik ben blijkbaar niet zo'n google held dat ik dan goed kan opzoeken hoe verder te reizen. Ik ben gelukkig een week in Barca dus ik kan eerst een paar dagen oefenen met het vinden van de weg
Ervaringsdeskundige hè

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven