Meisjesnamentopic!
woensdag 11 augustus 2010 om 11:55
Dank voor de reacties.
Loise spreek je uit als Loo-ie-se, vind ik mooier dan Louise.
Uit jullie rijtjes vind ik Mila en Sophie heel leuk, helaas is Sophie al in gebruik voor een nichtje. En je hoort het ook wel erg veel.
Vriend vindt Femke en Pien leuk, maar dat vind ik minder (ken een hele suffe Pien en het paard van m'n schoonzusje heet Femke, te veel associaties dus)
Lauren vind ik ook wel leuk.
Vriend vindt Loise ook mooi, dus voorlopig blijft die op 1 staan.
Loise spreek je uit als Loo-ie-se, vind ik mooier dan Louise.
Uit jullie rijtjes vind ik Mila en Sophie heel leuk, helaas is Sophie al in gebruik voor een nichtje. En je hoort het ook wel erg veel.
Vriend vindt Femke en Pien leuk, maar dat vind ik minder (ken een hele suffe Pien en het paard van m'n schoonzusje heet Femke, te veel associaties dus)
Lauren vind ik ook wel leuk.
Vriend vindt Loise ook mooi, dus voorlopig blijft die op 1 staan.
donderdag 12 augustus 2010 om 00:00
Ik zou loise dus wel als Lojze uit spreken eerlijk gezegd.
En ik vind het een heel klein beetje alsof de papa bij de aangifte niet meer wist hoe hij de naam moest spellen
(Ik geef toe, dat wij mijn grote angst hier aangezien man in duits aangifte mocht gaan doen van onze nederlandse namen... hij kreeg een briefje mee met de namen, was achteraf gezien maar goed, aangezien mijn naam gewoon verkeerd op haar geboorteakte kwam te staan.... kenden ze ook niet in de nederlandse variant)
En ik vind het een heel klein beetje alsof de papa bij de aangifte niet meer wist hoe hij de naam moest spellen
(Ik geef toe, dat wij mijn grote angst hier aangezien man in duits aangifte mocht gaan doen van onze nederlandse namen... hij kreeg een briefje mee met de namen, was achteraf gezien maar goed, aangezien mijn naam gewoon verkeerd op haar geboorteakte kwam te staan.... kenden ze ook niet in de nederlandse variant)
donderdag 12 augustus 2010 om 00:39
donderdag 12 augustus 2010 om 19:05
O ik dacht dat je dat op zn frans uitsprak.. Elowase zeg maar. Heb ik ook weer iets geleerd 
Als je Eloise uitspreekt als Louise zeg maar, dan zou ik denken waarom kies je niet Louise of Elise.. beetje alsof je niet kunt kiezen
Wat vinden jullie van de volgende meisjesnamen:
Elif
Juni
Hiba
Lowa
Ik kwam ze op een site tegen en vind ze allemaal erg apart, maar misschien na een tijdje wel leuk
Als je Eloise uitspreekt als Louise zeg maar, dan zou ik denken waarom kies je niet Louise of Elise.. beetje alsof je niet kunt kiezen
Wat vinden jullie van de volgende meisjesnamen:
Elif
Juni
Hiba
Lowa
Ik kwam ze op een site tegen en vind ze allemaal erg apart, maar misschien na een tijdje wel leuk
donderdag 12 augustus 2010 om 22:54
Elif vind ik mooi, Lowa zijn inderdaad bergschoenen, juni is een maand... en Hiba vind ik gewoon niet mooi. Ik zou zelf Eliv schrijven denk ik. Wat vind je van Nola?
En ik spreek Louise wel uit als LOE-wie-ze en niet als LO-wie-ze, dus wat dat betreft is Loïse wel weer logischer... maar ik denk inderdaad dat mensen Lojze gaan zeggen (wat ik eigenlijk ook nog best mooi vind ik). Maar ik vind Louise ook erg mooi.
En ik spreek Louise wel uit als LOE-wie-ze en niet als LO-wie-ze, dus wat dat betreft is Loïse wel weer logischer... maar ik denk inderdaad dat mensen Lojze gaan zeggen (wat ik eigenlijk ook nog best mooi vind ik). Maar ik vind Louise ook erg mooi.
vrijdag 13 augustus 2010 om 12:59
Ben even overgestapt naar het meisjesnamentopic, aangezien ik bij het jongensnamentopic over meisjesnamen ging "praten'"
Ik vind Lois mooi, ik hou van namen met een l en een s erin. Maar ben zelf meer van de Nederlandse namen. Ik zou het wel als Lo-is uitspreken. Als je het als lowieze bedoelt, dan moet je Louise doen vind ik.
Catoo: de namen die jij voorstelde vind ik persoonlijk raar. Behalve Juni, nog nooit van gehoord.
Mooie namen, maar die ik niet allemaal kan gebruiken om 1 of andere reden vind ik:
Linet
Mileen
Elise
Lize
Lieke
Liene
Loes
Fenne
Femke
Felien/Feline
Misschien heeft iemand hier wat aan of nog meer ideeen?
Ik vond deze site ook handig, die kreeg ik weer van iemand anders in een ander forum.
kindernamen2009
Ik vind Lois mooi, ik hou van namen met een l en een s erin. Maar ben zelf meer van de Nederlandse namen. Ik zou het wel als Lo-is uitspreken. Als je het als lowieze bedoelt, dan moet je Louise doen vind ik.
Catoo: de namen die jij voorstelde vind ik persoonlijk raar. Behalve Juni, nog nooit van gehoord.
Mooie namen, maar die ik niet allemaal kan gebruiken om 1 of andere reden vind ik:
Linet
Mileen
Elise
Lize
Lieke
Liene
Loes
Fenne
Femke
Felien/Feline
Misschien heeft iemand hier wat aan of nog meer ideeen?
Ik vond deze site ook handig, die kreeg ik weer van iemand anders in een ander forum.
kindernamen2009
vrijdag 13 augustus 2010 om 13:02
http://www.svb.nl/int/nl/ ... namen_alle_namen_2009.jsp
vrijdag 13 augustus 2010 om 13:11
Yenthe, maar dan Jente, vind ik mooi, maar is ook een jongensnaam.
Imke vind ik ook mooi.
Eline die ken ik.
Merle vind ik niet fijn uitspreken
Myrthe is de vriendin van het broertje van mijn vriend
Imme en arinde niet mooi
Noor te hard, niet vrouwlijk genoeg
Isa te populair
Bente niet mooi en te populair
Imke vind ik ook mooi.
Eline die ken ik.
Merle vind ik niet fijn uitspreken
Myrthe is de vriendin van het broertje van mijn vriend