***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ik zit toch nog steeds een beetje met jullie mee te lezen, na 3 intensieve weken. Heb het gevoel dat ik jullie een beetje ken. Hoorde van Xaloy over jullie meetings enzo.

En ik vind het ook aandoenlijk, jullie nieuwbakken moeders

Bij mij is het al zolang geleden, ik vind het best leuk om te lezen.

In mijn tijd met mijn baby hadden we nog geen internet om ervaringen te delen. We lazen de Ouders van Nu enzo. En we vroegen raad aan onze moeders, ghegheghe.

Mijn zoon is over 2 weken al 19. Maar mijn exman en ik waren er vroeg bij, wij waren nogal jong toen wij een kind kregen. Bewust hoor, en het heeft ook nog 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was, met vele hulpmiddelen. Een tweede is na veel IVF en gedoe nooit gekomen, 10 jaar over gedaan zonder resultaat maar Mirlo kwam ineens, onze pleegdochter, die een beetje medisch onderlegd is, zoals jullie hebben kunnen lezen.

Nou, dan weten jullie nu ook een beetje over mij. Qua kinderen dan
Hahahahahahaha Framboos!

Jeetje wat is er weer veel geschreven zeg.

Ik zal morgen eens opletten wat ik Finn eigenlijk allemaal te eten geef en vooral wanneer. Hij krijgt in ieder geval nog twee keer bv en meestal twee keer kv. Daarnaast groentehap en fruithap.

Vanavond heb ik mangolassi voor hem gemaakt. Hij vond het erg lekker. Ik vond het ook erg leuk, totdat ik een uurtje later even met hem aan het spelen was en hij een leuk restje teruggaf. Bah, dat ruikt zeg maar niet echt fris.

Lara, ik hoop dat je veel plezier hebt op je borrel.

Dropneus, beterschap voor Fleur.

Icke, een hele goede nacht voor jou en Ruben (sorry, en Ickeman).

Mich, ik wil wet foto's van die rups zien, lijkt me erg grappig

Hoe staat het met de zieke kindjes? 5e en 6e ziekte weer over?

Finn kijkt ook weer helder uit zijn oogjes, gelukkig. Ik hoop nog steeds dat die tandjes eindelijk eens echt doorkomen. Hij is inmiddels echt al 4 maanden af en toe aan het jammeren.

Venkelthee doet het hier trouwens erg goed. Finn vind het heerlijk.

Ik ga maar eens slapen, vandaag weer op kantoor gewerkt (eigenlijk thuiswerkdag) vanwege een teamlunch. Dat was wel erg leuk (en lekker).
quote:fachat schreef op 09 november 2007 @ 22:53:

[...]

dus zo ben je nu zwanger geworden!?

jep van maar 1 treffer! lang leve de huismerk kwaliteit!

Nou ja, ben stiekum wel bij hoor!!
Een hoop crossposts
mangolassi?
zal de venkelthee maar eens gaan halen! Ben zelf thee junk dus Tommy moet dat wel lekker vinden! Gezellig samen een koppie thee drinken!

Fachat wat een goed initiatief pleegouderschap! een ontzettend warme gedachte van jullie.

Yasmijn gezellig dat je als ouwe rot in het vak even komt buurten bij ons! (-:

Ik ga naar bed! moemoemoe

oja de buikfoto staat op de msn hoor...mijn kleine bolle buikje fase 1
Framboos!

Zal het in gedachten houden...

Fachat.. ik ben zelf 2x in Australie geweest, mijn stiefmoeder kwam er vandaan en ben toen lichtelijk verliefd geworden op het land. Ik ben zowiezo absoluut geen wintermens, ik haat kou.(.tenminste, sneeuw vind ik leuk, maar al die regen en wind hier niet)

Vriend wil al heel lang weg uit Europa, hij vindt het er allemaal niet beter op worden hier en het maakt hem vrij weinig uit waar hij dan terecht komt, dus de keus was vrij snel gemaakt. We willen wel als het café verkocht is eerst een keer een rondreis gaan maken daar, zodat hij toch een béétje een idee heeft. We willen richting oost/ zuidoostkust, daar heb ik dan ook die familie wonen.

Op den duur willen we waarschijnlijk toch weer iets voor onszelf beginnen, waarschijnlijk iets in de richting van een soort van delicatessenzaak met echte Hollandse/ Europese producten. Wel willen we eerst gewoon in loondienst beginnen om het land, de stad en de cultuur te leren kennen en pas dan een eigen zaak starten, dan ben je toch al wat beter ingespeeld op alles.

Ik heb al contact gehad met de ambassade, het is niet heel moeilijk om een verblijfsvergunning te krijgen en we voldoen aan bijna alle eisen, dus ik hoop het toch wel binnen niet al te lange tijd waar te kunnen maken allemaal.

Zo, heel verhaal!
Wow Framboos, wat echt!!! Wat een prachtig mooi,klein bol babybuikje!!!

Lievelust,als het zover is,kom ik je zeker een keer opzoeken. Australie staat erg hoog op mijn (ons) verlanglijstje!
quote:fachat schreef op 09 november 2007 @ 22:53:

[...]

dus zo ben je nu zwanger geworden!?

Haha ja dit maakt mij ook nieuwschierig!

Framboos; op zich krijgt Tommy net zoveel als luna...op de fles van 23.00 uur na. Maar je hebt gelijk, moet ook niet teveel vergelijken!

Wij hebben hier heel lang getwijfeld tussen Luna en Julia (merle is ook een hele tijd een optie geweest) Julia uiteindelijk niet gedaan omdat het tegenwoordig weer een hele populaire naam is.

Fachat; bedankt voor de tip, ga morgen venkelthee kopen!

Luna is al een paar keer wakker geworden vanavond, heeft ze normaal nooit. Vriendlief ligt nu samen met haar op ons bed, hopen dat ze nu in slaap valt! (of ze denkt Tommy een fles om 23,oo uur?? Ik ook! )

Leen, Merle is ook mooi! Ik vond Merwe altijd zo'n mooie naam, maar ik vind witte oerhollandse kindjes met buitenlandse namen niet zo passen! (Merwe is een turkse naam), bovendien heb ik 2 jongetjes nu!
swissie wat is mangolassi?!

Fachat; wat een onzettend mooi, goed idee om pleegouders te worden! Ik sta hier ook erg positief tegenover. Ook adoptie zou ik in de toekomst best willen. Ben door mijn medische geschiedenis hier anders tegenaan gaan kijken ( ik meende in de overgang te zitten, menstrueerde al maanden niet meer, was hier ook voor gewaarschuwd ivm chemo......en voila; na een paar maanden was ik zwanger)

volgens mij een beetje warrig beschreven, hoop dat je het begrijpt.
ik ben juist heel erg van de korte, oerhollandse namen! Maar met een donkere vriend vond ik juist dat ook niet iedere naam bij een getint kindje zou passen!
mooi buikje Framboos!
Goedemorgen..

Ben ik ook weer. Ben behoorlijk brak. De afgelopen drie nachten is hij wel 10-15x huilend wakker geworden. Het lijkt bijna of hij bang is in het donker. Ik denk een beetje dat ze hem op de creche een keer veel te lang hebben laten huilen in zijn bedje en dat hij helemaal in de war is geraakt. Ik haal hem dus nu ff meteen uit zijn bed om hem te trroosten want het is zoooo zielig. Vannacht heb ik het licht aangelaten en toen werd hij niet elke keer hysterisch wakker, maar wel gewoon wakker elk uur Ik ga maandag ff vragen op de creche. Daarnaast is hij ook nog eens verkouden dus dat draagt ook niet bij aan een goede nachtrust.

Vannacht was al iets beter dus hoop dat het weer een beetje de goede kant op gaat.

Icke nogmaals heel veel respect.

Lara: Rapley wilden wij ook. Wij doen gewoon van alles wat. Af en toe geef ik hem gewoon een stukje banaan, maar ik doe ook vaak iets prakken. Banaan is trouwens wel een goede om mee te beginnen. Tis zacht dus ze verlikken zich niet zo heel snel.

Op het cb zeiden ze hier dat als kindjes overgaan op opvolgmeld dat ze dan echt terug moeten naar 4 flessen ivm de voedingswaarde. Anders krijgen ze teveel binnen van het één of ander. Misschien kun je ook met bijvoeden een beetje smokkelen. Dus ook wat pap (vb yoghurt) of puree van het een of ander van een lepeltje en ook stukjes rapley.

Verder wet ik het ff niet. Ga zo mijn bed maar weer ff in.
Oh Framboos: Ik moest wel heel erg lachen om jouw kruitvat-verhaal. Die houden we er in
mooie buikfoto framboos !!
Framboos, wat een schattig buikje! hier begint het bijna ook weer te kriebelen....

Voor de twijfelaars: Rapley is zo leuk!!!!!

Hier een dametje wat dus echt alles 'zelluf' wil doen, een lepel komt bij haar echt niet binnen! We zijn nu twee weken bezig en hoewel ze nog niet veel binnen krijgt, gaat het wel met de dag beter.

Gisteren heeft ze in no time een halve banaan naar binnen gestouwd, peer is ook favoriet (krijgt ze ook een halve weg), mango is mmmmjammie en avocado lust ze ook.

Groenten gaan in kleine beetjes, maar we hebben al wortel, broccoli, courgette, paprika en aardappel op het lijstje staan.

Verslikken gebeurt weleens, maar ik vertrouw er gewoon op dat dat kleine lijfje zelf wel raad weet als er iets niet helemaal lekker valt. Klinkt nonchalant en het ziet er eigenlijk ook wel heel eng uit als het gebeurt, maar ik denk dat een paniekreactie van mijn kant voor haar niet goed is, en tot nu toe 'hoest' ze het er gewoon netjes uit.

En Layla: het word idd een erge knoeiboel!
Buitenmeisje, he bah wat vervelend, ik kan zelf echt niet goed tegen slecht slapen. Wordt ik heel sjachie van. Succes vandaag.

Leen, mangolassi is een van mijn eigen favoriete drankjes. Het is mango en yoghurt.

Ik heb voor Finn een rijpe mango geschild, in stukjes gesneden en door de blender gedaan. Toen het fijn was 5 eetlepels volle yoghurt erdoor. Groot succes (ondanks dat het eigenlijk best zuur is).

Over namen was bij ons Finn eigenlijk heel snel bekend. Bij ons moest het kort zijn (geen afkorting mogelijk) en ook in verschillende talen gemakkelijk uit te spreken. Voor een eventuele tweede gaat het moeilijk worden. Maar dat zien we dan wel weer.

Wow Framboos, wat een mooie buik heb je alweer. Lief hoor.

Finn heeft vandaag geen zin. Is echt continu aan het huilen. We hebben hem maar weer op zijn kamertje gelegd met de deur dicht. Even kijken hoe lang het duurt.
Framboos, wat een lief buikie alweer joh, leuk!

Zo, meneer hier heeft het sokken uittrekken tot sport verheven. Nog geen 5 minuten houdt ie ze aan en dan zit ie me met zo'n ondeugend bekkie aan te kijken....*smelt*
Framboos...dat buikje...wat mooi!

Het eetschema van Kaj ziet er als volgt uit:

07.00-07.30 uur: melkfles 200 cc

10.00 uur: vers fruit

12.30 uur: groentehap en een beetje joghurt of melk

's middags: water of sterk verdund diksap en een stuk rijstwafel of liga of soepstengel

17.30 uur: bordje pap van 100 cc melk (gister in plaats hiervan een boterham) en ca. 100 cc melkfles. Rond 18.30 uur gaat hij naar bed.

na 22.00 uur maken we hem wakker voor een fles van ca. 200 cc.

Veel he?

Tijd voor het fruithapje

Yasmijn, leuk dat je er weer even bent, blijf vooral gezellig komen!
Hey Yasmijn, ik zie nu pas dat je hier ook nog even kwam binnenwaaien..idd, blijf vooral komen hoor, hartstikke leuk hier!
Buitenmeisje: Misschien komt het wakker worden ook wel door de verkoudheid. Hier was het afgelopen nacht ook weer vaak raak. Fleur begint ook steeds weer te huilen. maar vaak is ze na een minuutje alweer stil. Ik denk dat ik er een keer of 6 uit ben geweest. maar ik heb het alf slapend gedaan, dus ik weet het niet zo precies....
Buitenmeisje, ook hier zijn twee snipverkouden jongetjes! Ze zijn hangerig, jengelig, moe, duf, maar verder wel heel lief. Mijn lieve, kleine snottebolletjes!

Even een (niet al te slim) vraagje: hoe geven jullie de yoghurt? In een beker, fles of van een bordje? Wanneer geven jullie het? Zou ik het vanavond na de warme prak kunnen geven? Ze drinken dan ook nog een klein flesje, dus ik weet niet of het wel zo verstandig is. Ik dacht trouwens dat kleintjes tot een jaar (ofzo) geen koemelkproducten mochten!
spitsmuisje; ik geef yoghurt van een bordje, al moet ik zeggen dat het wel een knoeiboel wordt aangezien yoghurt zo dun is. Geef ook af en toe en danone start( verwend he!) en dat gaat beter. Wil vanmiddag kwark kopen en dat eens proberen.

Beterschap voor alle kleine snotteraars!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven