Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai

Hier iemand. Kan net ff voordat mini me weer nodig heeft. Hij kijkt een dvd nu op de bank.
Ha Remi!

Waarom zou een kind dat zoveel borstvoeding binnenkrijgt dat het in 3 weken 1200 gram aankomt, behoefte hebben aan een regeldag? Ik had gisteren dus de hele dag een kind aan de tiet.

Sok, sommige mensen zien het spul nu eenmaal zo zeer als vloeibaar goud, dat het gewoon niet kan dat er ook situaties zijn waarin het niet optimaal is.
Hi Remma! Mini alweer een beetje opgeknapt?

je hebt gelijk, Miffy, maar ik krijg er nog steeds jeuk van. dat je het lef hebt om het geven van kunstvoeding gelijk te stellen aanroken tijdens de zwangerschap, vind ik bijna misdadig.

Begrijp ook niet goed waarom ik er, 2,5 jaar na dato, nog steeds boos over wordt, maar ik blijf de manier waarop deze propaganda wordt bedreven, afschuwelijk vinden.

voor de liefhebbers, kijk hier:
maar wel fijn dat Nino het zo goed doet, Miffy. Als-ie een dagje wat minder drinkt, hoef je je niet veel zorgen te maken. SI toch wel lekker.
Miffy, drinkt ie echt de hele dag? of gebruikt ie je ook als een veredelde speen?

Ik kon me er best druk om maken Sok (en kan het ook nog steeds erg jammer vinden dat het 2x niet gelukt is, iig niet zo lang) , maar ik denk nu, ze doen maar. Alles wat baby's betreft wordt meteen zo in het extreme getrokken, het zullen de moederhormonen wel zijn van BV maffia.. ik weet het niet..

Ik heb vakantie!! het weer doet nog niet echt mee helaas, we willen eigenlijk maandag vertrekken maar de weervoorspellingen zijn nogal regenachtig. Moet me echt even beraden wat we gaan doen, toch een lastminute huisje (dat zou ik wel heel jammer vinden, ik wil die hele kampeeruitrusting nou eindelijk wel eens gebruiken) of nog een paar dagen wachten of het misschien mooier wordt.. noord frankrijk is het niet veel beter, en veel verder dan dat willen we ook niet rijden.. mwah..

Hoe was de echo Nitro? alles goed hopelijk?

Jij was wel heel eenzaam tegen jezelf aan het kletsen vandaag Sok.

Het was hier trouwens weer niet zo'n hele gezellig dag. Pfff.. Mandarijn was ontzettend aan het klieren en op een gegeven moment was ik er zo klaar mee dat ik behoorlijk heb staan schreeuwen tegen hem was van plan met ze naar het speeltuintje te gaan, maar voordat we weg waren door al dat geklier waren we al anderhalf uur verder. We zijn er ook niet al te lang geweest, want hij vond het nodig een hand zand in mijn gezicht en decolleté te gooien, toen was ik er helemaal klaar mee en heb ze naar huis gedirigeerd.
Oh ja, onderweg van het speeltuintje naar huis hadden we nog een behoorlijk onprettige ontmoeting met een buurtbewoner met hond. Stel je een stoepje voor, aan de ene kant auto's aan de andere kant tuintjes. Op een laag stenen muurtje zit een onguur figuur met het hoofd diep weggezakt tussen de knieen te bellen. Hij heeft een hond type grote witte dog bij zich, die liggend de hele stoep verspert. Ik zag het niet op tijd, anders was ik omgelopen. Mandarijn is panisch voor honden dus vanaf dat ie het beest ziet liggen op de stoep staat ie op de rem op zijn fiets en begint te gillen. Limoen gaat lekker meedoen, ik geef ze geen ongelijk trouwens. De man met het weggedoken hoofd onderbreekt zijn telefoongesprek, ik zie bloeddoorlopen ogen, een niet al te frisse blik, hij leunt zwaar op zijn handen alsof zijn hoofd te zwaar is, en mompelt iets over kinderen en stil. Ik vraag of ie zijn hond vast wil houden. De hond staat op en begint aan Mandarijn en Limoen te snuffelen die inmiddels helemaal hysterisch op hun fietsje zitten en ik krijg ze niet meer voor of achteruit. Ik probeer de hond een beetje streng weg te jagen, maar hij bedoelt het waarschijnlijk niet verkeerd en wil hem ook niet boos maken. Daarnaast sta ik daar met 2 hysterisch gillende kinderen op een fiets en blokkeren ze ook mij de doorgang om me tussen beest en kinderen te wurmen. Om het proces wat te versnellen vraag ik nog een keer of ie de hond bij zich wil houden, hij mompelt weer wat terug over kinderen en stil, maar pakt uiteindelijk toch de hond. Ik duw een nog steeds gillende Mandarijn en Limoen met fiets en al snel langs onguur onder invloed type met hond, en ben echt opgelucht dat we er heelhuids langs zijn. Het was dat je op zo'n stoepje niet snel rechtsomkeert maakt met 2 kinderfietsjes met zijwieltjes en dat ik het zelf te laat zag. Maar men.. wat een zweetdruppel moment.
wow, Citro, wat een gedoe! Ik kan me goed voorstellen dat je het knap benauwd had. Hier zijn ze gelukkig niet zo huiverig voor honden, maar ik ben zelf ook nooit zo gecharmeerd van die doggen, zeker niet in combinatie met het type eigenaar.

weer wat bekomen van de schrik? Kpje koffie dan maar?
zal ik weer eens een dagje gezellig schizofreen tegen mezelf aan kletsen?
ik denk dat ik dat maar eens even ga doen.

heb weer 2 potjes jam gemaakt; we hebben echt nog nooit zoveel bramen van de buurman zijn struik af kunnen halen . Poek wilde een klein potje bij de bijna-buren brengen en dat heeft ze ook gedaan: lief

zometeen gaan we varen met vrienden: heb er zin in.

We hebben vanmorgen een koelkast gekocht; woensdag wordt-ie bezorgd. wordt nog een lekkere stioelendans in huis, maar we zien wel.

Slof is - voor de vernadering- niet in zijn beste doen, maar hij heeft ook een beetje een ontstoken oog, dus niet geheel onlogisch
Ik zit buiten met een voldane Nino op de arm. Lekker wel, zo'n zomerkindje!

Anky, Pluis is helemaal blij met Dikkie Dik - tot de dvd weer uit moest, tenminste :-) En wat is Sien een modelkind op visite! Was Ot blij dat ze er weer is?

Sok, gaat er ook een koelkast uit?

Verhaal met hond zou ik ook niet leuk vinden, Citro. Ik heb het niet zo op grote honden die niet onder controle zijn in combinatie met kleine kinderen.
Ik houd ook niet van dogachtige honden. Ze zijn hier gelukkig absoluut niet bang van honden, maar ik kan me je zweetmoment helemaal voorstellen Citronella. En fijn dat de vakantie begonnen is: ik ga duimen voor goed weer!

Sokje, wat een huisvlijt die jam. HIer volop pruimen in de winkels en bij de boer, dus ik ga binnenkort maar eens pruimenjam maken.

En ik ben helemaal blij, want ik heb vanmiddag Pluis en Nino mogen bewonderen. Nino is echt een schatje en niet goed voor mijn hormonen (vooral toen hij heerlijk lag te slapen tegen Miffy aan). En Pluis is alweer zo groot geworden!

Sien is inderdaad een supermakkelijk kind Miffy (ik moest nog wel even praten als brugman toen ik zei dat de Poes weer gevonden was, want ze wou meteen weer terug en dan kon ze ook nog wel even met Pluis spelen als ze er dan toch weer was).

En Ot was erg blij met de terugkeer van zijn zus: ze hebben net heerlijk in bad zitten spelen na het verorberen van heel veel pannenkoeken en het overschreeuwen van elkaar. Er was uiteraard veel te vertellen en uiteraard moesten ze dat me zijn 3-en tegelijk. Ik ben soms zó blij dat we vrijstaand wonen .
Sien had het trouwens super bij mijn moeder gehad. Gisteren was haar vakantievriendin er de hele dag en ze hebben voor de herfstvakantie alweer afgesproken .
wat leuk, een minimeet! Fijn dat het zo gezellig was.

Kraamvisite moet voor mij ook niet al te moeilijk zijn, Miffy, dus wie weet komt het er nog wel van vóór Nino loopt

Fijn dat Ot weer herenigd was met zijn zus! Heeft Ot niet genoeg aan Maby alleen, of klikt dat wat minder?

ewr gaan wel 2 koelkasten uit. Ons tafelmodel heeft het begeven (is inbouwgeval en deur is stuk) en de 'grote' is niet voldoende voor ons. Dus nu hebben we een nog grotere, die moet voldoen. Maar die moeot dan weer op de plek van de inbouw, want is te breed voor de plek van de huidige grote (maar die breedte is bijna niet meer te krijgen, 55 cm, alles is 60 cm). Echter, bovenop de inbouw staat ook nog een combi-magnetron (ook inbouw) en daar moeten we ook nog iets voor verzinnen. Volgt u het nog?

Vanavond zijn we gaan varen met vrienden, als dank voor het feit dat ons bootje in de winter op hun ligplek mag liggen als hun luxe boot in de stalling ligt. We werden letterlijk volgegoten met drank en volgestopt met lekker eten. En ook de kinderen waren goed bedeeld, terwijl ze zelf geen kinderen hebben. Vind ik toch altijd leuk. Poek mocht zelfs geregeld aan het roer staan, wat ze vol verve deed. Apetrots natuurlijk, erg leuk.

Slof was alleen erg vervelend en hangerig, maar ook hij vond het varen erg geslaagd.
Ik ben niet snel bang van honden, maar met 2 van die hysterisch gillende kinderen weet ik ook niet hoe honden gaan reageren, een beetje zenuwachtige hond kan daar denk iik ook wel opgefokt van raken. Maar goed, volgende keer weet ik dat ik hoe dan ook een grote blok omloop. Je hebt hier in de buurt nogal veel van die types met grote "weet niet of ze te vetrouwen zijn" hond.

Wij waren op verjaardag/bbq, was supergezellig, iets te veel roséetjes op ook, dus ik ben nu lichtelijk ingestort.

Was Anky op babyvisite? wat leuk!

Ik volg het niet helemaal, met jullie koelkast, maar ik weet neit ofdat aan jouw vermogen tot uitleggen of aan mijn roséetjes ligt. Maar inzoverre dat de oude het heeft begeven end at jullie wat moeten gaan schuiven passen en meten voordat de nieuwe erin kan.

Vaartochtje klinkt gezellig.

Nog steeds aan het twijfelen waar en wanneer we heen gaan op vakantie. Weersvoorspelling in Nederlands trekt me niet heel erg aan, eerlijk gezegd, ben toch meer een mooi weer kampeerder. Zwager en vriendin gaan richting zuidfrankrijk. Dat ijkt me toch ook wel heel lekker.
De koelkastsoap klinkt ingewikkeld, de boottocht verukkelijk daarentegen. Wat me eraan doet denken dat wij mutsen ook nog zouden varen, grrrrr.

Gezellig een minimeet Anky en Miffy. Zomaar of met tevens een doel?

Mini, wiens neus- en keelamandelen er donderdag uit zijn gehaald, en tevens buisjes heeft gekregen, knapt redelijk op. Aan het eind van de dag zelf even buiten gespeeld

Het ging beter toen hij weer gewoon brood mocht eten, in plaats van alleen vla en yoghurt.

Ik heb een hekel aan honden, citro, dus ik bibberde met je mee. Herstel, ik heb geen hekel aan honden, maar aan de baasjes. Hij doet niks hoor, zeggen ze dan. Prima, zeg ik dan, maar waarom springt ie dan tegen me op?
precies, de baasjes. tegen je op springen is wel een beetje natuurlijk gedrag, maar je moet er wel van houden. en niet iedereen is er van gediend. En er zijn bepaalde types met bepaalde honden die ik liever vermijd; types waarvan je weet dat ze neit trouw naar een hondentraining gaan - die ze eigenlijk wel nodig hebben.

fijn dat het mini beter gaat! tis toch wel weer een onderneming, zo'n operatie. Had mini niet al eerder buisjes gekregen, of heb ik dat verkeerd onthouden? en hoe is het met de verbouwing?

I'm off, trusten!
Beterschap voor mini Remma. Hij was toch een jaar terug ook al eens geopereerd?

Varen van Sokje in combinatie met weer van gisteren en eten/drinken klinkt er leuk.

Ik was inderdaad bij Miffy op kraamvisite. Moest in woonplaats Miffy zijn en dus even Nino wezen bewonderen.
Citronella, is kampeerlokatie waar wij waren geen optie? Wij hoorden regelmatig van mensen elders in NL dat ze heel veel regen hadden gehad en dan hadden wij maar een paar hele kleine buien of niets. Het waait daar snel over.

Zuid-Frankrijk is ook wel lekker natuurlijk (dan in etappes er heen rijden). Of gewoon lekker gaan rijden totdat je goed weer hebt.

meurning.

Koffie, anyone? Iedereen goed geslapen? Tis wel prutweer, zie ik nu.

Sokman slaapt uit (tenminste dat hoop ik, maar volgens mij is Slof nu tegen 'm aan aan het kletsen) en ik ga zo het gespuis in bad gooien
he, gezellig, vandaag weer in mijn eentje.

Waar zal ik het eens over gaan hebben: de toestand in de wereld? de energiecrisis? het klimaatdebat? Obama? Borstvoeding wel of niet?

neeeeeee, toch maar niet
Ai, Sok, je was wel erg Remi! Fijn, Remma, dat de operatie goed gegaan is.

Na een mooie dag gisteren heeft het hier vandaag echt de hele dag geregend, met een heleboel echte stortbuien ertussen door. Oudste was gelukkig vanmiddag op een feestje uitgenodigd, en ik ben met jongste plassen wezen stampen en heb samen met hem koekjes gebakken. Heel relaxed, en hij genoot zichtbaar van de aandacht. Jongste en oudste fokken elkaar best vaak op, blijkt vooral als je ze een op een hebt. Maarja, dat verbeterd ook met de tijd hopelijk.

Verder niets bijzonders. Jongste stortte helemaal in (geen slaapje) toen ik oudste was ophalen, hopen dat hij niet nog weer finaal wakker wordt. Ik lig alvast lekker op bed met een boek in handbereik, echt ongehoord omdat we al weken die dramaavonden hebben.
Overigens was een post van mij verdwenen, de echo was helemaal goed, bloed en urine ook, dus we gooien het maar op een virusje en/of drukkend weer.
fijn dat de echo goed was, Nitro. Ik kan me voorstellen dat je nu wat alerter bent. Ik ben met Poek, na haar ziekenhuisopname vanwege astma-aanval, qua luchtwegen ook duidelijker voorzichtiger dan ik zou zijn geweest zonder die opname
Inbakeren is geweldig! Zelfs als vandaag de enige dag is dat het zo goed werkt, is het al de moeite waard. Nino gaat gewoon slapen in de doek, in plaats van op het moment dat je denkt "nu valt hij in slaap." hysterisch te gaan krijsen, en hij wordt opgewekt wakker - in elk geval vandaag.

Remma, arme Mini. Moest hij voor die amandelen in het ziekenhuis blijven, of gaat dat tegenwoordig poliklinisch? Die foto van een engelachtig mannetje in ziekenhuishemd een tijd terug, dat was toch ook mini?

Fijn dat de echo goed was, Nitro. Boek lezen nog gelukt?
Pfoee... ik heb 4 wassen gedraaid, de bedden verschoond, gestofzuigd, en een heleboel vakantiespullen opgezocht. Ik moet morgen eigenlijk nog 2 wassen.. ik heb gewoon geen plek meer om het te drogen. En we moeten morgen nog het een en ander kopen, ik denk toch dat we hoogstens pas maandag nacht gaan rijden, of dinsdag morgen.

En het wordt toch Frankrijk denk ik. Ik hoop dat het halverwege Frankrijk ook al iets warmer en zonniger is dan hier.

Ik geloof nooit dat jullie bestemming het nu droog heeft Anky

Wat lekker, even plassen stampen, hadden wij eigenlijk ook moeten gaan doen, ik wilde man met kinderen de deur uit hebben, zodat ik rustig kon schoonmaken en inpakken, maar hij ging niet.... ik kreeg hem niet in beweging. Nou ja, hij deed wel iets, maar ze liepen met zijn 3-en de hele dag voor mijn voeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven