Werk & Studie alle pijlers

Afwijzing na afwijzing

10-08-2010 11:00 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu denk ik al ruim 14 sollicitatiebrieven verstuurd en ik ben door 12 bedrijven al afgewezen!!!!

Ik word er moedeloos van Ik wil zo graag een andere baan, waarom lukt het nou niet?!

Ik solliciteer gewoon op functies waarbij ik in het profiel pas, en dan is het alsnog niet goed genoeg.

Niet dat het openen van deze topic mij aan een baan helpt maar ik heb in iedergeval me hart kunnen luchten.
quote:lassma schreef op 10 augustus 2010 @ 20:50:

Goddank studeer ik hopelijk volgende maand af in een sector waar ik direct kan kiezen uit een baan of 10.......

en je hebt nog geen baan of aanbiedingen op zak?
Voor het afstuderen zou ik zeker gaan solliciteren. Wie weet hoe lang de sollicitatieperiode kan duren....
Hoi Michelle, ik vind de reden van afwijzing die je te horen krijgt wel heel algemeen. Ik krijg zelf in mijn branche wel eens een idee dat die reden als smoesje gebruikt wordt. Als je het fijn vind wil ik best naar je cv kijken. Verder zou ik de volgende keer als je een afwijzing nabelt hier dieper op ingaan.. waarom was die andere kandidaat beter? hebben ze nog tips voor je?

Ik hoor het wel als je het fijn vind dat ik naar je cv en brief kijk
Astrid, in deze tijd met een overschot aan werkelozen is de kans gewoon erg groot dat andere kandidaten beter waren of beter paste bij het bedrijf. Zeker op algemene functies als secretaresses komen momenteel per vacatures soms wel meer dan 40 brieven binnen, tja dan is de kans gewoon enorm groot dat je buiten de boot valt, zeker als je CV en je brief niet heel uitnodigend zijn. Heeft niets met smoesjes te maken, maar is gewoon de realiteit in een arbeidsmarkt met veel werkelozen.
Ik ben destijds (begin 21ste eeuw) in een zeer ongunstige periode afgestudeerd en zat op een gegeven moment ruim boven de 100 sollicitaties voordat ik een baan vond. 14 brieven is daarom idd echt niet veel. Moed erin houden en niet opgeven.
14 brieven maar??? Ik heb er inmiddels meer dan 60 opzitten en er zullen na mijn vakantie meer gaan volgen! Ook wel uitnodigingen gehad maar ik ben het helaas niet geworden. Heel vervelend dat je het niet naar je zin hebt op je werk maar bedenk dat je gelukkig nog werk en een inkomen hebt en niet met een aflopende ww uitkering zit die omgezet word in de bijstand. Zoals in mijn geval, een jaar lang mij tepletter gesolliciteerd maar nog nergens aangenomen omdat ik niet in het team zou passen of te verlegen overkom of omdat anderen toch meer ervaring hadden met het betreffende werk. Dus veel succes en wanhoop nu niet teveel!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
quote:rider schreef op 10 augustus 2010 @ 20:59:

[...]

en je hebt nog geen baan of aanbiedingen op zak?Verschillende aanbiedingen op zak, ik ga van de week praten met een werkplek waar mijn voorkeur naar uit gaat. Daar ga ik eerst kijken wat ze me kunnen bieden, voordat ik ergens anders mezelf vastleg. Ook omdat mijn aftsudeerdatum nog onzeker is en bij pech 3 maanden later is, durf ik nog niks aan te nemen.
Lassma al antwoord op je mail gehad?
14 is niet veel hoor....ik heb er om en nabij de 100 de deur uit gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven