Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
net als met de rotonde opgaan... dan ga ik vaak te snel volgens mijn instructeur. okay, ik rij dan wellicht een beetje pittig, maar anderen doen dat ook. eigenlijk niets aan de hand, lijkt me.

ja, fleur moet maandag geloof ik. spannend! we gaan met zijn allen duimen.

en waar is cherrybomb? ook al weer even niet gezien. wellicht vakantie?
Ik heb even een vraagje. Moet je theorie altijd via een rijschool doen? Ik wil namelijk beginnen met lessen, maar op de tijden dat ik wil is er een korte wachttijd, dus nu wil ik eerst mijn theorie gaan halen. Zodat ik in een keer door kan gaan met de lessen en het examen.
hoi abigall, ik heb mijn theorie examen gedaan toen ik al 25 lessen had gehad. en nee, hoeft niet via de rijschool. je kunt gewoon boeken en cd roms online bestellen, thuis oefenen en dan via de cbr website je examen aanvragen. heeft de rijschool op zich niets mee te maken.

je kunt natuurlijk ook klassikaal theorie les nemen. persoonlijk had ik daar geen zin in. dus niet gedaan.

je examen kan pas aangevraagd worden als je je theorie hebt, maar... ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet meteen theorie examen heb gedaan want ik heb eigenlijk veel theorie geleerd terwijl ik in de lesauto zat. vooral gevaarherkenning.
quote:bittermoon schreef op 13 augustus 2010 @ 11:56:

ja, mijn probleem is dat ik teveel bij dingen nadenk ipv het gewoon maar te doen Bittermoon, al jouw berichten zijn voor mij zo herkenbaar, want ik heb echt tegen precies dezelfde dingen aangelopen als waar jij nu tegenaan loopt. En dit (stukje dat ik gequote heb) is ook precies wat mijn instructeur tegen mij zegt. Ik denk te veel na, je moet gewoon kijken naar wat er op de weg gebeurt en daarnaar handelen. Maarja, blijkbaar gaat dat voor ons niet vanzelf en gaan wij alles analyseren en allerlei dingen bedenken enz.
Ik heb ook mijn theorie zelfstandig gehaald. Staat helemaal los van je rijschool tenzij je daar een cursus volgt o.i.d. Ik heb overigens een theorieboek en een boek met allerlei vragen en examens over als je er eentje zoekt.

Holadijee, wat fijn dat je nu gewoon kunt rijden!! Een vriendin van mij had dat ook. Heeft ook een hele tijd niet gereden, daarna automaat gaan rijden en nu rijdt ze overal in en is ze heel zeker in de auto.

Bittermoon, ik denk dat je tijdens de lessen alles volgens het boekje moet doen omdat je dat ook tijdens het examen moet doen. Maar ook omdat je nog niet de ervaring of het inzicht hebt om bepaalde dingen te kunnen laten. Natuurlijk rijden sommige mensen hard over de rotondes, maar die hebben waarschijnlijk een betere controle over de auto en kunnen ook sneller handelen mocht er iets onverwachts gebeuren. Wij hebben veel minder rijervaring dus al meer kans dat er iets mis gaat, maar kunnen ook minder snel handelen omdat het nog niet zo automatisch gaat allemaal. Dan moet je inderdaad wat veiliger en soms dus rustiger rijden. Over die rotonde (links over je schouder kijken) heb ik ook nooit gesnapt.

Ik mis ook nog wat mensen hier, cherrybomb idd, maar er waren geloof ik ook een paar anderen die kwamen meeschrijven. Hopelijk meldt Fleur zich nog even voor haar examen!
runner... klinkt heel erg, maar vind het eigenlijk ook wel fijn te horen dat jij ook zo analytisch tegenover dat rijden staat. ik voel me soms echt een freak en ik probeer mijn mond ook wel te houden, maar er zijn dingen die ik gewoon echt niet snap en ja, dan vraag ik maar door en door.

links de rotonde over en dan spiegelen en over de linkerschouder kijken.... antwoord was: routine. sja. okay, snap hem, maar slaat nog steeds helemaal nergens op. ik doe het maar gewoon dan - ALS IK HET NIET VERGEET.

Ja, routine was ook het enige wat ik kon bedenken bittermoon. Wat je schrijft elke keer is echt zó herkenbaar. Ik ben tegen precies al die problemen aangelopen. Je hoeft je geen freak te voelen mijn instructeur heeft het laatst nog eens tegen me gezegd: niet zoveel nadenken!!!

Komt wel goed hoor, ik heb er alle vertrouwen in!
oh hey, indigo!

ik ben echt zo erg... ik heb op internet lopen zoeken naar theorie spul over praktijk dingen... zoals fileparkeren en achteruit zo'n parkeervak in. het liefst met een heel schema en tekeningen hoe je het stap voor stap moet doen. erg he?

mijn instructeur heeft dat ook tegen mij gezegd... niet zoveel nadenken. gewoon doen. je zit alleen jezelf maar in de weg.
hahahahaha oooh ik zei toch dat we hetzelfde waren. Dat heb ik namelijk een hele tijd terug ook gedaan!!! Heb je ook filmpjes gekeken?

Het is overigens ook niet heel gek hoor, als niemand er behoefte aan had zou die informatie er ook niet zijn.

ik lees en schrijf hier expres niet meer, omdat ik erg zenuwachtig word als ik iets lees over rijlessen. Gisteren en vandaag gereden (ging super) en nu wachten tot maandag! EXAMEN! pffff.... ik laat het jullie weten! (en dan ga ik ook weer lezen hoe het bij jullie gaat)
oh ik heb toch nog even snel jullie reacties gelezen (zag mijn naam staan) en ik zag een vraag staan. Ik moet ***.
fleur1234 wijzigde dit bericht op 17-08-2010 13:34
Reden: privacy
% gewijzigd
hey! ik zag net dit topic staan in top 10. Heel toevallig want ik heb net mn derde rijles gedaan. Het ging best goed. Ik vind dat ik het wel redelijk doe voor een derde keer. (remmen, schakelen, gassen sturen,) Alleen mn instructeur is heel kritisch. Nou ja maar goed ook.

Oke ik rij wel standaard te hard.

Wel grappig om jullie verhalen te lezen. Heel herkenbaar!
indigo.. haha, filmpjes... ja precies! lig helemaal dubbel hier. freaks

fleur... ik ga voor je duimen, hoor. veel succes. wel fijn dat je een paar super lessen hebt gehad. goed voor je zelfvertrouwen.

sloopt... hallo, ook hier dus! leuk dat je meeschrijft.
quote:fleur1234 schreef op 14 augustus 2010 @ 13:08:

oh ik heb toch nog even snel jullie reacties gelezen (zag mijn naam staan) en ik zag een vraag staan. Ik moet maandag om tien voor 3.

Ohja, die dag beginnen de basisscholen weer die om kwart over drie uit gaan.....!!!!

Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het! Je kan het!

We zullen voor je duimen Fleur!!!
quote:bittermoon schreef op 14 augustus 2010 @ 14:08:

indigo.. haha, filmpjes... ja precies! lig helemaal dubbel hier. freaks

En natuurlijk welkom sloopthard, leuk dat je mee komt schrijven
FLEUR SUPERVEEL SUCCES!!!!!!!!!!!!! JE KAN T!!! Laat wel ff weten hoe het ging he?
Fleur; Succes!

BM: Ja ik ben ook al hier Nooit eerder aan rijlessen toegekomen door dat gereis

Ik heb ook filmpjes gekeken, maar krijg daar juist meer stress van dan dat ik er echt iets van leer!
Morgen rond deze tijd heeft Fleur misschien wel haar rijbewijs
ik hoop het!!!
Ik ga duimen!
Succes vandaag Fleur. Ik ga aan je denken vanmiddag!!

Moeten er nog mensen rijden vandaag? Ik wel en bittermoon geloof ik ook...nog iemand?
ik moet over 5 minuten. en ben zenuwachtig. WAAROM????

jij ook succes, indigo.

en fleur natuurlijk.
Hoe is het gegaan bittermoon? Ik ben nog steeds bijna elke les nog een klein beetje zenuwachtig. Wel minder dan eerst, maar bij les 30 was ik nog steeds elke keer behoorlijk zenuwachtig hoor. Heb er zelfs een tijdje pillen voor geslikt.
Nu ben ik ook zenuwachtig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven