Mode & Beauty alle pijlers

kledingkeuze

15-08-2010 21:10 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar heb ik een hartstikke leuke baan. Een baan waarbij we de gehele werkdag in een uniform lopen. Ik werk fulltime en juist daarom wil ik er buiten mijn werktijd leuk uitzien. En dat lukt aardig, al zeg ik het zelf.

De dames met wie ik werk vinden dat ik middels mijn kleding om aandacht vraag en spreken achter mijn rug erg negatief over mijn kledingkeuze. Voor de duidelijkheid ik zie er heel normaal uit.

Ik draag graag een hakje, een strakke spijkerbroek, een jurkje met een v hals, een mooie BH met wat bandjes boven een tuniekje uit, of een leren jasje . Voor zover ik kan beoordelen zie ik er niet dellerig of ordinair uit.

De meeste collega’s hebben een andere kledingkeuze. Het pantykousjes, huidskleurig ondergoed gehalte, met gezondheidssandalen en gottegot-wat-heb-ik-vandaag-een praktische-broek-aan is erg hoog. Wat ik overigens prima vind, ik zou daar nooit iets over zeggen.

Ik vind het niet prettig dat er achter mijn rug om geroddeld wordt.

Maar ik wil mezelf ook niet veranderen.

Tips om hier mee te dealen?

Bedankt Merel
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Sorry theempress, maar jouw opmerking dat ze bewust de aandacht trekt met haar kleding slaat echt nergens op.
@ Varuca

Toen mijn collega dus met een kritische blik naar mijn kleding staarde en op een bepaalde toon vroeg of ik naar een feestje ging bedacht ik later.

Mijn werk is een feestje!

Maar dat was pas veeeeeeeeeeeeeeeeel later en dan is het effect toch een beetje weg....;)
Dat zou ik wel humor vinden, als een man daar ja op antwoord bellatrix.
BellatrixvanDetta

GEWELDIG!
quote:MereldeMus schreef op 15 augustus 2010 @ 22:01:

@ wuiles

24Wat bedoel je daarmee?
Bewust de aandacht trekken? Met een spijkerbroek, shirtje, een bh bandje en hakken? Kom nou toch op zeg...
De combinatie strak, hoog, v-hals en bh kan inderdaad aandachttrekkerig overkomen. Is niet erg, zelfs al wil je aandacht. Maar op de vorige pagina staat iets over houding en dat je dan jezelf iedere kledingstijl aan kan meten. Daar ben ik het mee eens. Als je kleding over de tong gaat, is dat vast niet het enige gebied waarop het niet klikt. De beste serieuze tip die ik je kan geven, is dus aardig zijn tegen je collega's en raakvlakken zoeken.
quote:MereldeMus schreef op 15 augustus 2010 @ 22:07:

@ Varuca

Toen mijn collega dus met een kritische blik naar mijn kleding staarde en op een bepaalde toon vroeg of ik naar een feestje ging bedacht ik later.

Mijn werk is een feestje!

Maar dat was pas veeeeeeeeeeeeeeeeel later en dan is het effect toch een beetje weg....;)

Ja, zoiets zou ik ook antwoorden. Ik zou geen rotopmerking terug maken.Gewoon net doen alsof je het niet door hebt en bedanken voor het compliment. Staan zij gelijk met hun mond vol tanden.

1 tip, ga je kledingstijl vooral niet aanpassen.
Oh ja Empress...of MereldeMus (of ik for that matter) nou aandacht wil trekken met skinny's en hakken van 12 cm...dat mag hoor.

We leven in een vrij land, of je nou een burka draagt of hakken.

Leven en laten leven, en nee...huidkleurig ondergoed en birckenstocks hoeven van mij ook niet.

Shoot me.
Huts!
@ wuiles

Je vroeg naar mijn leeftijd of heb ik niet goed gekeken?
Dat heb ik dus ook altijd Merel. Gelukkig boeit andermans mening me minder. En ik denk dat als je dat uitstraalt het vanzelf minder wordt dan bereiken ze niks meer met hun opmerkingen. Mensen die anderen bekritiseren op zo'n manier doen dat toch vaak omdat hun eigen onzekerheid te verbloemen.
Ik zou gewoon lekker in uniform lopen op mn werk en de dames in mn prive leven niet uitnodigen
Pffff sommige mensen hier....of TO raakt gevoelige snaren bij sommigen hier; zelf ook geen stijl enz.

TO; niks v aantrekken; ze zijn gewoon jaloers;) Zijn zelf van die manwijven ;)

Ik sta voor de klas; morgen 1e schooldag en ga ook mn 10cm peeptoes aandoen, dat de meeste met die van jezus/gladiator gevallen aankomen...boeit me niet!
quote:MereldeMus schreef op 15 augustus 2010 @ 22:10:

@ wuiles

Je vroeg naar mijn leeftijd of heb ik niet goed gekeken?Vierentwintig is je leeftijd, ik snap het.
quote:varuca schreef op 15 augustus 2010 @ 22:08:

Dat zou ik wel humor vinden, als een man daar ja op antwoord bellatrix.Nou, ik zou het doen hoor! Lijkt me hilarisch, zo'n grote stoere bouwvakker eens op hakken te leren lopen. Helaas is het animo gering in de keet.
Huts!
quote:rammie schreef op 15 augustus 2010 @ 22:11:

Pffff sommige mensen hier....of TO raakt gevoelige snaren bij sommigen hier; zelf ook geen stijl enz.

Ik sta voor de klas; morgen 1e schooldag en ga ook mn 10cm peeptoes aandoen, dat de meeste met die van jezus/gladiator gevallen aankomen...boeit me niet! En je zit met deze woordkeuze en houding in het onderwijs?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou me echt rot lachen
@ Rammie

Ik hoop dat ik jouw zelfvertrouwen ook 'bereik', lijkt me heerlijk.

Je lijkt in ieder geval stevig - in je peep toe- schoenen te staan!

Werkse morgen op je eerste werkdag.
quote:rammie schreef op 15 augustus 2010 @ 22:11:

Ik sta voor de klas; morgen 1e schooldag en ga ook mn 10cm peeptoes aandoen, dat de meeste met die van jezus/gladiator gevallen aankomen...boeit me niet!Nou, good for you. En hoe oud ben je zelf?
Het is heel simpel.

Mensen moeten zich gewoon niet bemoeien met andermans uiterlijk.

Tenzij diegene om je mening vraagt.
Ja , tis hier geen een of andere formele site waar ik mezelf moet bewijzen, of wel????Ga niet echt letten op spelling,woordkeus ed

En ja zulke mensen zitten ook in het onderwijs...en geloof me ;er zijn ergere. Wat heeft mijn houding met mijn beroep te maken???
@honingmeloen; ik ben 30...hoezo??Doet dat er wat toe dan??
Helemaal eens mazou
Je komt over als een kind van 16.
Nou zoiets als een voorbeeld zijn voor degenen die je onderwijst?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven