Zijden dekbed?

16-08-2010 23:26 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand van jullie ervaring met een zijden dekbed?

Ik wilde eerst echt zo'n lekker fluffy donzen hotelachtig dekbed maar ik las hier op t forum ergens dat die veertjes niet zo zachtzinnig 'verzameld' worden.

Dus toen kwam ik bij zijden uit en nu ben ik op zoek naar ervaringen. Ik zou het liefst een vierseizoenen-dekbed willen dat lekker luxe en dik aanvoelt...

Alvast bedankt!
Ik heb een zijden dekbed, maar die is voor de zomer. Voor de winter heb ik een dekbed van wol.
Ik heb een keer met een zijden dekbed in de handen gestaan, maar bij enig doorvragen bleek dat je 'm én niet mocht wassen, én niet mocht stomen. Alleen luchten.

Toch maar niet gedaan.
En er schijnen ook diervriendelijke donzen dekbedden te bestaan.
Ja! Lekker! Heb een 4 seizoenen zijden dekbed en wil niets anders meer.
Oh, iets concreter helpt misschien.

Ok.

Het is licht, en dun, en toch warm genoeg maar laat heel goed vocht door, dus absoluut niet zweterig.
Ah het is dus dun... Hm, ik zocht juist zo'n dik luxe dekbed...

Dan maar op zoek naar diervriendelijk dons: iemand daar toevallig nog tips voor?

Alvast bedankt voor jullie reacties trouwens
Eens met Ardberg! Ik wil niks anders meer. Als je het in je handen houdt, voelt het zwaar aan, maar als je eronder ligt, is het heerlijk. Warm in de winter, maar niet zweterig. En de wintervariant is niet zo dun hoor.

Het schijnt dat zijde niet interessant is voor allerhande huisstofmijt en dat er dus geen 'beestjes' in huizen, zoals bij andere dekbedsoorten. Heel goed bij allergieëen dus ook.

Hiervoor had ik een wollen dekbed, dat was ook fijn. Misschien ook nog een optie?

(maar ik zou echt voor zijde gaan hoor!)
Toevoeging; Ikea heeft volgens mij bepaalde dekbedden die van diervriendelijk dons zijn.
Zijde diervriendelijk? Die rupsen worden levend gekookt hoor.
Ik denk dat als je in je bed met zijden lakens iets te snel tussen de lakens duikt, je aan de andere kant van het bed op de grond uitkomt.
Mocy, jij bedoelt satijnen beddengoed. Dat is wat anders dan een dekbed gevuld met zijde

(en zo kom je elkaar opeens overal tegen )
Haha, nou vergeet ik je niet meer pantalon.

Ooh oké, wist van het bestaan van die dingen niet af. Weer wat geleerd.
quote:pantalaimon schreef op 17 augustus 2010 @ 00:49:

Zijde diervriendelijk? Die rupsen worden levend gekookt hoor.

Ik vind gekookte rupsen toch minder erg dan levend geplukte eenden en ganzen.... Shoot me.

Vorig jaar heb ik een zijden dekbed bij de hema gekocht. Heerlijk!!!!!!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ducky dons is 'diervriendelijk' dons. Betaal je natuurlijk ook wat meer voor.

Eendendons wordt trouwens nooit levend geplukt, dat doen ze alleen met ganzen. Tenminste dat heb ik ergens gelezen.
diervriendelijk dons betekent nog steeds een dode gans uiteraard...... Wel eentje die niet eerst een aantal keer gemarteld is door het plukken, maar nog steeds een dode gans.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Op naar de Hema en de Ikea dan maar om eens te voelen!!

Zijden is dus nog beter tegen beestjes/allergien: ook fijn!

Dat plukken van die veertjes klinkt echt niet fijn... Naïeve ik dacht dat de veertjes "gewoon" opgeraapt werden op de boerderij ofzo maar bij nader inzien toch wel erg naïeve gedachte
Of wol, da's dan ook nog een optie!

Misschien kan ik eigenlijk beter naar een goede beddenzaak gaan...wist niet dat er zoveel soorten waren!
Ik heb al jaren wol, erg fijn. Lekker zwaar op je lijf, en warm. Als ik een nieuwe moet, zou ik weer wol kopen.
Ik heb voor wol gekozen omdat ik dat diervriendelijker vind. De schapen moeten er toch vanaf als het warm wordt.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:choca schreef op 17 augustus 2010 @ 07:51:

Op naar de Hema en de Ikea dan maar om eens te voelen!!

Zijden is dus nog beter tegen beestjes/allergien: ook fijn!

Dat plukken van die veertjes klinkt echt niet fijn... Naïeve ik dacht dat de veertjes "gewoon" opgeraapt werden op de boerderij ofzo maar bij nader inzien toch wel erg naïeve gedachte

Dat is inderdaad wat naief... Ik denk dat wanneer je een heel dekbed op moet rapen, dat een hele klus is.

Ook zijn de ganzen voor dons vaak dezelfde als de ganzen die voor foie gras gedwangvoederd worden.... Dus zelf bij diervriendelijk plukken, heft de gans waarschijnlijk een verschrikkelijk leven gehad met een trechter in zijn bek.

Ik vind het heerlijk, donzen dekbedden.... maar van mij hoeft het niet meer door al dat dierenleed.

Levend gekookte rupsen daarentegen vind ik wel ok, maar goed, ik vermoed toch dat die minder gevoel hebben....

Wol is mijn vriend allergisch voor. Hiervoor hebben we een goed synthetisch dekbed gehad, dat is op zich ook prima, maar zijde ademt echt beter.
quote:singalala schreef op 17 augustus 2010 @ 07:10:

[...]

Ik vind gekookte rupsen toch minder erg dan levend geplukte eenden en ganzen.... Shoot me.Dat snap ik hoor Maar ik vond dat het wel even gezegd moest worden als diervriendelijk een belangrijk criterium is.
quote:singalala schreef op 17 augustus 2010 @ 07:44:

diervriendelijk dons betekent nog steeds een dode gans uiteraard...... Wel eentje die niet eerst een aantal keer gemarteld is door het plukken, maar nog steeds een dode gans.

Daarom ook tussen aanhalingstekens.

Maar goed, zelfde kan gezegd worden van vlees natuurlijk.
quote:choca schreef op 16 augustus 2010 @ 23:26:

Iemand van jullie ervaring met een zijden dekbed?

Ik wilde eerst echt zo'n lekker fluffy donzen hotelachtig dekbed maar ik las hier op t forum ergens dat die veertjes niet zo zachtzinnig 'verzameld' worden.

Dus toen kwam ik bij zijden uit en nu ben ik op zoek naar ervaringen. Ik zou het liefst een vierseizoenen-dekbed willen dat lekker luxe en dik aanvoelt...

Alvast bedankt!Bij www.beddengoedkoop.nl zijn dons dekbedden verkrijgbaar waar geen dier leed heeft gehad want de dons wordt geraapt onder toezicht na de broedperiode als de volgels zijn vertrokken dus die vliegen vrolijk verder.

Het gaat om de waddendons.

kijk op www.beddengoedkoop.nl of stuur een mail
Hebben we het nou over een dekbed (dus de vulling) of over een dekbedovertrek??!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven