kitten eten?

17-08-2010 09:52 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kitten van 3 maanden en geef hem brokjes en brokjes in gelei van whiskas, maar hij raakt daar een beetje op uitgekeken. Nu vroeg ik me af wat voor voedsel ik hem nog meer kan geven dan whiskas junior? Was vanochtend in de AH op zoek en zie alleen maar eten voor volwassen katten.

Kat en ik wachten gespannen af. hihi
Hoi

Ik heb zelf 2 kittens van 3 maanden en ik geef ze Porta 21 Feline Finest gemengd met Kitten 36 van Royal Canin. Blijven ze lekker vinden..

Als bijvoer natvoer van Porta 21 en Almo Nature. Daar zijn echt veel te veel smaken van:P (goed voor de afwisseling) Ook geef ik ze af en toe wat kittenmelk.
quote:wen schreef op 17 augustus 2010 @ 11:00:

Dat komt door die voedingswaarde Vlinder, in slechte brokken zit weinig voedingswaarde en veel rommel, dus veel om uit te poepen zeg maar

Bij goed voer is er veel voedingswaarde, veel om te gebruiken, dus weinig om te poepen.

Het komt met name door de hoge verteerbaarheid. Dus de mate waarin de voeding door het lichaam kan worden opgenomen.

Het 'rendement' van je voeding is hierdoor vele malen hoger, bijna alles kan namelijk door het lichaam worden opgenomen. Hierdoor voer je minder en wordt het maagdarmstelstel minder belast, wat weer beter is voor je kat én minder ontlasting als voordeel heeft.

Daarnaast bevatten de (super)premium voedingen ook stukken minder zout en kunstmatige geur, kleur-en smaakstoffen.
Ja, dat Zoomix jij legt het beter uit

'Mijn' voer is trouwens voluit Porta 21 Feline Finest Grainfree, nu ik dat Feline Finest hier zie staan. Mán, de naam is langer dan de kat.
mijn katten waren op een gegeven moment uitgekeken op het natvoer ze lieten steeds alles staan dus op een gegeven moment gaf ik ze geen natvoer meer.

Nu krijgen ze af en toe een bakje natvoer en dan eten ze hem helemaal op.

Ik geef het alleen als extraatje en dat waarderen ze meer dan elke dag zon bakje natvoer
Mijn DA zegt dat royal canin of science plan een goede keuze is..

Zijn mijn katten ook nooit op uitgekeken... Vlees kun je dan beperken tot 2 a 3x in de week.. Wedden dat het dan een traktatie blijft?
Ik gaf ze Royal Canin baby cat.
Hier krijgen ze royal canin fit 32 maar ik ga overstappen op het voer voor binnenkatten. Ze worden een beetje te dik.

Ga voor kwalitatief goed voer. Je wilt geen blaasgruis (zeker niet bij een kater), nierproblemen of wat voor narigheid dan ook.

En let op met sheba hoor. niet alle blikjes daarvan zijn zo gezond.

Ik post ook graag op het kattenplaza forum. een forum voor kattenvrouwtjes en mannetjes dus ;)

daar hebben ze een goede pijler die enkel over voeding gaat.

http://www.kattenplaza.nl ... iewtopic.php?f=26&t=78016

Hopelijk vind je daar wat meer tips.
Dank je wel kattenvrouwtje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven