Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Ik heb ook striae op m'n bovenbenen, maar niet van een zwangerschap. Gewoon van een groeispurt en wat dikker worden. Ik heb er dus echt aanleg voor en smeer s'morgens en savonds mijn buik en borsten in met babyolie. Die striae crème had ik een proefverpakking van, maar voelde alles behalve fijn en de jeuk ging er niet mee weg. Babyolie werkt dan nog het fijnst!
Ik heb door de groeispurt in de puberteit ook striae op mijn benen. Wel gesmeerd tijdens 1e zwangerschap, wat niet brandde want dat is echt niet normaal. Welk merk had je Mojitolise?

Ik heb enorm veel striae overgehouden dus nu smeer ik wel om het soepel te houden maar niet meer om het te voorkomen.

Balen dat je het geslacht niet kon zien mamamuis!

Ik zit nu op de bank met de benen hoog, heb gisteren fysio gehad maar kan nu bijna niet meer lopen. Vroeg naar bed, moet het hele weekend werken. Bah!

Ik ken ook veel mensen die zwanger zijn maar dat is in alle maanden van september t/m maart al!
Hier ook striae genoeg. Ben rond mijn puberteit ineens heel stevig geworden terwijl ik daarvoor altijd een sprietje was. Daardoor heb ik striae op mijn borsten, armen, benen en buik. Maar die strepen zijn inmiddels wel lichter geworden en vallen dus niet meer zo op. Ik smeer nu wel met zwitsal creme, maar denk er ook zeker niet elke dag aan.

Gisteren had ik echt een onmogelijke bui, en helaas moest mijn man het ontgelden. Ik vond alles stom, en was echt superontevreden met alles. Ik reageerde het enorm op hem af en wist gewoon terwijl het gebeurde dat ik totaal onredelijk was en toch kon ik er helemaal niets aan doen, zo voelde het. Uiteindelijk ben ik maar naar bed gegaan, want volgens mij was ik gewoon doodmoe en ging niets me helpen. Ik voel me vandaag alleen wel ontzettend schuldig. Zijn dat nu hormonen? Overigens voel ik me vandaag alweer een stuk beter.

Vandaag een rustig ochtendje, met veel klusjes in huis. Mijn nesteldrang lijkt nu al toegeslagen, ik kan echt blij worden van dingen netjes maken, en ordenen, en schoonmaken. Heel raar voor mijn doen. Gisteren hebben we de berging helemaal op zijn kop gezet en megaveel naar de vuilstort gebracht, wat verzamelt een mens een troep en wat een opluchting om dat dan allemaal weg te gooien! Zo komen we gestaag richting een lege kamer waarin we dan de babykamer gaan maken!

Vanmiddag de verjaardag van mijn zus en neefje, dus gezellig. Ik ga lekker pronken met mijn supermooie nieuwe rode positiejurk van Esprit, waarin het allemaal al heel wat lijkt ;) En dan mag ik over een ruime week alweer naar de verloskundige, toch weer fijn om dan het hartje te gaan horen!
Hoef geen moeite te doen om weer bij te lezen, wat een stilte. schrijven jullie op je werk ofzo?

Streepjescode: ja dat zijn de hormonen. Zo voel ik me echt te vaak. Ik ben zo kwaaiig en chagarijnig soms. Haal het bloed onder mans nagels vandaan. Echt te erg! Had ik de vorige keer niet. Ik schrijf het toe aan het krijgen van een meisje, terwijl ik nog geen echo daarvoor gehad heb, maar goed.

Morgen om 9:10 uur, hartje luisteren en buik voelen. Zoontje gaat mee, ik heb er zin in.

Gek hoor, bij mijn vorige zwangerschap was ik nu al zo dik en nu heb ik mijn bloesje maat xS gewoon nog aan.
Van maatje XS droom ik ook als ik niet zwanger ben!

Misschien krijg ik dan ook wel een meisje, ik heb de hele tijd wel dat gevoel, maar ik heb daarvoor ook geen enkele aanwijzing hoor, ik moet nog een kleine 3 weken wachten voor de echo! Ik krijg hem als ik al bijna 21 weken ben, maargoed, geduld is een schone zaak! Gelukkig tussendoor nog wel een gewone controle met hartje luisteren.

inderdaad, in het weekeinde wordt bijna nooit echt geschreven. Iedereen is misschien druk met leuke dingen doen of inderdaad, we schrijven alleen op werk. Ik schrijf eigenlijk niet echt op mijn werk, alleen heel af en toe als ik echt niets te doen heb en er geen andere collega's meekijken!

Nu ga ik weer werken, tot snel!
quote:Floortje_7 schreef op 15 augustus 2010 @ 19:55:

Had ik de vorige keer niet. Ik schrijf het toe aan het krijgen van een meisje.....

Hier precies hetzelfde. Deze zwangerschap is in alle opzichten anders, dus iedereen gaat er hier ook vanuit dat het een meisje is.

Verder hier nu weer wat rust. Weekenden zijn hier druk, we zijn de tuin aan het aanleggen en boven aan het verbouwen en hebben nog een peuter rondrennen die het fantastisch vindt als papa weekend heeft dus druk druk druk.

Gelukkig helpt hij graag in de tuin en gistermiddag naar de kinderboerderij geweest. Hij heeft plichtsgetrouw naar de dieren gekeken (omdat wij dat graag wilde haha) en toen keihard naar de speeltuin rennen haha.

Vandaag maar de tandarts bellen. Heb al maanden een gaatje maar ben zoooo bang voor de tandarts dat ik het steeds uitgesteld heb. Maar ja, straks gaan we op vakantie en dan zul je zien dat ik er last van krijg en er daar mee naar een tandarts moet....pffff.
.
Heb ik gebeld maar ze hebben pas over 4 weken tijd.....dus evengoed met een gaatje op vakantie haha. Voelt zo stom, slaat nergens op, doet vast geen zeer en als het wel zeer doet is het vast niet lang. En toch was ik al misselijk om te bellen haha.

Ook gelijk even een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo. 25 augustus....spannend. Hopenlijk zien we dan ook wat het wordt, wij willen het wel heel graag weten haha.
.
Ben benieuwed mamamuis of jullie een meisje danwel jongen krijgen. Gek he, zo'n andere zwangerschap.

Hartje gehoord, luid en duidelijk, heerlijk geluid is dat toch!

En baarmoeder was goed gegroeid, bloeddruk is weer op peil, ik ben blij! Nu nog van mijn vergeetachtigheid afkomen. Ik vertelde het de VK en ze vond het wel extreem. Ga, ik weg vergeet ik mijn tasje, haha, direct een demonstratie van hoe vergeetachtig ik wel ben.

Freek was superlief, speelde netjes en wilde op de stoel naast mij zitten. Zo'n wijs kereltje is het dan!

Ik heb ook pas over 4 weken de echo, maar wij willen het ook erg graag weten.

Sofielala: we willen wel weten of alles okee is. Dus na de echo, even laten horen.
@floortje,.....heb je ook die chinese conceptiedinges gedaan op babybrabbel? Daar komt bij ons uit dat we een meisje krijgen. Ik geloof er normaal nooit in maar bij Niek klopte het wel en ik zou het nu wel leuk vinden als het klopt haha.
Ja, daar ben ik ook weer eens! In het weekend toch echt te druk met leuke dingen en uitrusten, dus geen tijd om in te loggen. De computer komt bij ons in het weekend eigenlijk niet eens aan, behalve als ik voor school aan de slag moet, maar dat is gelukkig nu nog ff niet.

Nou dit weekend 2 keer te horen gekregen dat het een jongen wordt. Ik geloof er nog helemaal niks van. We zien het over 2 weken wel, zo spannend!!! Maar belangrijkste is natuurlijk dat alles goed gaat met de baabie.

Ik merk dat ik wel ernstig de behoefte heb om er even tussenuit te gaan. Maar, mijn vriend is zo verstandig om te zeggen dat we moeten sparen...

Overigens wel de kinderwagen besteld vrijdag; de mutsy 4 rider single spoke
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties over mijn vraag over straie. @Floortje_7 ik neem de crème dit weekend wel mee, misschien vind jij het wel wat. Dat branderige is vast goed voor de doorbloeding van je huid. Ik kan het anders altijd nog op mijn benen smeren. Ben gewoon beetje bang om het op mijn buik te smeren..

Ik reageer de laatste tijd vooral op mijn werk. Af en toe iets leuks tussendoor, is ook goed voor mijn productiviteit :-). 's avonds niet altijd zin om weer achter pc te zitten.

Volgens chinese conceptiekalender krijg ik een meisje.. Wel grappig. Jullie zijn ook al zo benieuwd wat het wordt zo te lezen. Afwachten maar!

@succes met de buien en eventuele vergeetachtigheid. Ik heb vooral dat ik makkelijk huil de laatste tijd. Plaagt vriendje mij er erg mee dus ik kan nog omslaan in nare buien.

Groetjes Mojitolise
Ow ja volgens die Chinese kalender krijgen we een jongen...

Maar nogmaals daar geloof ik niet in, net zoals in die bakerpraatjes dat je van een meisje lelijk wordt en een jongen dan draag je voor ofzo...
Ik geloof ook niet in die toestanden maar het maakt het speculeren des te leuker. Ik heb geen flauw idee wat die chinese conceptiekalender inhoudt. Ik ken alleen sex voor de eisprong -> meer kans op een meisje, sex na de eisprong -> meer kans op een jongen. Bij de eerste hebben we IUi gedaan en dan heb je eerst een eisprong en dan de IUI. We kregen een jongen. Ben benieuwd wat het dit keer wordt, heb een beetje een idee wanneer mijn eisprong was en dan zou het meer kans op een meisje kunnen zijn. Maar uiteindelijk zie ik het als fifty-fifty kans.

Succes met de emotionele buien Moijtolise!
na een heerlijk weekend ben ik ook weer aan het werk en ben ik ook weer op de computer te vinden.

Ik ben echt onuitstaanbaar voor mijn vriendje. Ik heb niet goed in de gaten dat ik hem de hele tijd aan het afsnauwen ben. Gisteren barstte de bom..... maar ik had geen idee waar hij het over had.... als hij het dan allemaal opnoemt snap ik wel wat ij bedoelt, maar in m'n hoofd gaat het heel anders.... ik herken mezelf totaal niet. Erg frusterend... ik kan het ook niet echt goed uitleggen merk ik.

@ streepjesode: hoe gaat het nu met je?

Ik ga ook eens die chinese kalender bekijken!
Ik zou volgens de Chinese kanlender ook een meisje moeten krijgen...... 't is toch echt een kereltje!

Wat betreft smeren tegen striae: ik las laatst ergens dat het eigenlijk niet uitmaakt welke creme je gebruikt, omdat geen enkele creme sterk genoeg is om het onderliggende bindweefsel te versterken, en dat is juist het probleem. Massage helpt wel, en door het smeren van allerlei cremes masseer je je buik, borsten, benen direct ook!

Ik gebruik de mamacreme van Zwitsal, gewoon omdat die lekker ruikt.

Ik voel en zie de uk nu vaak duidelijk als ik rustig zit. Mijn vriend voelde en zag het gisteren ook voor het eerst. Zo bijzonder!

Voor de tabel: 10 september controle bij de gynaecoloog.
Volgens dat chinese conceptieding krijg ik een meisje (maar stiekem denk ik toch dat het een jongetje is, haha).

Hoe zijn jullie mannen/vrienden onder jullie zwangerschap trouwens? Die van mij is echt niet helemaal zichzelf, heeft enorme regeldrang (verzekeringen, auto, financiën op orde etcetera) en is nogal lichtgeraakt. Hij verzuchtte laatst al dat híj wel degene lijkt die last van zijn hormonen heeft. Twee zwangere vriendinnen vertelden dat hun man dat ook had, dat vond ik wel grappig om te horen!

Nog 3 daagjes wachten en dan de 20-weken echo, whaaaa.
haha ik heb zowel bij de oudste als de jongste deze chineese test gedaan en bij beide kwam het uit, bij twee tal andere zwangere ook uitgetest en dat klopte ook, het zal wel toeval zijn.... ik heb in de maand waarin ik zwanger ben geworden in combi met mijn leeftijd als enige kans op een meisje in die maand...... tja het zou wat zijn als dat gaat uitkomen. De rest van het jaar zou ik alleen nog in oktober een kans berekening hebben op een meisje, voor de rest zouden het jongens worden.. Ach het maakt ook allemaal niets uit zolang het maar gezond is.

Ben afgelopen vrijdag gruwelijk door mijn rug gegaan, met het oprapen van een leeg plastic zakje.. De pijn is niet uit te houden en ben vanochtend bij de fysio geweest. oefeningen mee gekregen en hopelijk kan ik maandag normaal het vliegtuig in en op vakantie. ik kon gister niet eens zelfstandig me bed uit komen zo´n pijn ik had. En op dat soort momenten baal je dat je geen sterkeren pijnstillers kan nemen... want paracetamol helpt niet eens. Dus die neem ik dan ook niet.

Op naar vrijdag de 20 wkn echo.. en wederom een bezoekje aan de fysio
@little green.....die van mij is altijd al heel relaxed en dat is nu niet anders haha.

Nou is het voor hem natuurlijk ook al de 4e keer dat hij vader wordt maar er is heel wat voor nodig om hem in de stress te krijgen.

Meestal is dat heel fijn maar soms zou het wel fijn zijn dat ik niet 'alleen' zwanger ben haha.

Hopenlijk is manlief vandaag vroeg thuis dan gaan we lekker naar de Ikea. Nieuwe kasten shoppen voor de slaapkamer zodat we kunnen verkassen en er plaats komt voor de babykamer. Die gaan we waarschijnlijk van het weekend ophalen....leuk leuk leuk
He dames,

Tijdje geleden maar vakantie is nu weer voorbij dus het gewone leven begint weer. Kan dus af en toe onder mijn werk even stukje typen

@little green ,nou daar heeft ie van mij geen last van....geloof dat ik alles regel Die van mij vind alles wel best.

@ mamamuis, een pax kast? Wij gaan hem morgen halen. Mijn kleding ligt nu nog op de babykamer dus ja moet ook leeg. Daarna kunnen we eindelijk de babykamer gaan leegruimen! Nu al zo'n zin in!

@chineese voorspelling, ik krijg dan een meisje.

@ rare buien, heb ik eigenlijk geen last van. Had ik in het begin wel maar nu niet meer! Ben nu weer lief voor mijn mannetje!

@ striae, ben ook lekker iedere avond aan het smeren met zwitsal mama, Heerlijk!

Vanavond hebben wij de pretecho! Ben zo benieuwd! Hopelijk is alles goed. Vannacht gedroomd dat mijn kind mega veel afwijkingen had. Het zag er niet goed uit. Ach ja waar ben je al niet mee bezig he.

Maar goed als ons kindje niet eigenwijs is vanavond en net als de vorige keer ligt te slapen weten we waarschijnlijk wat het gaat worden!

Word dus vervolgd!
@little green mijn vriendje is vooral onder de indruk van alle veranderingen. En was het gisteren dus zat dat ik zo aan het snauwen was, maar ik herken niet dat hij ook last van zijn "hormonen" zou hebben.

@maliboo Heel veel plezier vanavond, spannend!
quote:helena81 schreef op 17 augustus 2010 @ 10:46:

Ik ben echt onuitstaanbaar voor mijn vriendje. Ik heb niet goed in de gaten dat ik hem de hele tijd aan het afsnauwen ben. Gisteren barstte de bom..... maar ik had geen idee waar hij het over had.... als hij het dan allemaal opnoemt snap ik wel wat ij bedoelt, maar in m'n hoofd gaat het heel anders.... ik herken mezelf totaal niet. Erg frusterend... ik kan het ook niet echt goed uitleggen merk ik.Zo herkenbaar, ik had het zelf kunnen schrijven. Vervelend he, helena?
Hoe was de echo Maliboo?

Mamamuis, lekker he, dat herinrichten om de baby een plek te geven.

Mijn man is zoals altijd de ruste zelve en hij weet wat hij kan verwachten en volgens mij kijkt hij er gewoon naar uit, net als ik. Hij vindt het wel vervelend dat ik zo moe ben en overal pijn heb en verzorgt me dan heel erg lief. Ik merk wel dat hij uitgestelde dingen nu ineens heel goed kan, deadline werkt bij hem ook goed.
@floortje wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Ik twijfel echt de hele tijd aan mezelf. gelukkig houdt hij er wel rekening mee, maar ik kan me voorstellen dat het af en toe te gek wordt en dat ik niet alles kan maken omdat ik zwanger ben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven