Werk & Studie alle pijlers

KLM stewardess

17-08-2010 17:58 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Graag wilde ik vragen of iemand weet aan wie ik mijn sollicitatiebrief moet richten als ik een open sollicitatie wil doen als stewardess bij KLM.

Ik weet dat ze nu niet aan het werven zijn, en dus ook geen sollicitatiebrieven doornemen maar niet geschoten is altijd mis toch?

Hopelijk weet iemand aan wie ik mijn brief kan richten!??

Groetjes!
www.klm.nl
Google denk ik.
http://stewardess.startpagina.nl/prikbord/

is een betere plek voor je vraag

Maar zoals je zei werven ze nu niet en hebben ze zelfs een lange wachtlijst van mensen die begin 2008 zijn aangenomen, maar nog steeds wachten om aan de ini te beginnen en echt in dienst te komen van de KLM. Dus voorlopig kan je niet raak schieten.
Overigens gaat het via uitzendbureaus.
Vriendin van mij zat al in de procedure, toen besloten werd om niemand meer aan te nemen vanwege de crisis. Volgens mij is de wachtlijst inderdaad erg lang dus de kans is groot dat je erg lang moet wachten. Misschien ook andere maatschappijen proberen?
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Thnx voor de reacties.

Ik weet al te goed hoe het er nu bij KLM voor staat.

tips/af en aanraders heb ik genoeg gehad :-)

Iemand die een naam heeft?
Aha, je wilt connecties. Ik ben bang dat dit niet gaat helpen. Wachten tot ze weer werven, dan maak je kans.
t.a.v. HR J. H. Schreuder. het is een mevrouw, adres weet je?
Inderdaad ook via uitzendbureaus, ik heb geen naam voor je. Er staan niet alleen mensen op de wachtlijst die al in 2008 extern hebben gesolliciteerd, er zijn ook interne sollicitaties.
Zelfs met naam kom je er niet. Ze mogen NIEMAND aannemen. Dat zijn afspraken met de vakbonden. Geen externe mensen aannemen als er interne mensen ontslagen moeten worden. Keeping the family together.
quote:zusenzoo schreef op 17 augustus 2010 @ 18:22:

t.a.v. HR J. H. Schreuder. het is een mevrouw, adres weet je?
Hier een aantal namen :

Het management van KLM wordt gevoerd door het Executive Committee (Excom). Daarin hebben de statutaire directie en acht executive vice presidents van de respectieve bedrijfsonderdelen van KLM zitting. Het betreft Operations, Cargo, Commercial, Engineering & Maintenance, Inflight Services, Ground Services, Information Services en Human Resources & Industrial Relations. De statutaire directeuren zijn President-directeur drs. ing. Peter Hartman, Financieel Directeur Frédéric Gagey en Directeur mr. Jan Ernst de Groot. Zij vormen de directie en dragen de verantwoordelijkheid voor KLM.

KLM heeft een zelfstandige Raad van Commissarissen. Deze is belast met het toezicht op de vennootschap en de directie. In de Raad hebben per 31 maart 2009 zitting: Drs. K.J. Storm (voorzitter), J.F.H. Martre (vice-voorzitter), Prof. Mr. I.P. Asscher-Vonk, J.D.F.C. Blanchet, H. Guillaume, Dr. W. Kok, R. Laan, J. Peyrelevade, en Ir. Drs. H.N.J. Smits.

Als luchtvaartmaatschappij maakt KLM, net als partner Air France, deel uit van AIR FRANCE KLM S.A. Het management van AIR FRANCE KLM ligt bij het Group Executive Committee (GEC), dat zich richt op groepgerelateerde onderwerpen zoals strategie, financiën, commercie, techniek, informatie technologie, inkoop- en vlootontwikkeling. Het GEC heeft elf leden en stelt de koers en strategie vast van AIR FRANCE KLM en bewaakt deze. Het GEC staat onder leiding van AIR FRANCE KLM Chief Executive Officer Pierre-Henri Gourgeon, in samenwerking met KLM President-directeur Peter Hartman.

Adres:

KLM Hoofdkantoor

KLM Royal Dutch Airlines

Postbus 7700

1117 ZL Schiphol

Bezoekadres

Amsterdamseweg 55

1182 GP Amstelveen

Telefoon: 020 - 649 9123
En zo ziet dhr Hartman eruit

Maar je kan ook evt dhr Jan Ernst de Groot contacten , hij komt oorspronkelijk uit Brasschaat..

Ken je niet toevallig de fam Pfaff in real life ? Misschien kunnen die een goed woordje voor je doen bij dhr de Groot.

Zij kennen vast Dhr de Groot uit Brasschaat wel
Via Transavia!

Hoorde ik laatst van een stewardes.

Zij werkt nu in de zomer voor Transavia (in de winter werken ze daar met een vaste crew, en daar kan je alleen in doorstromen via zomercontracten) in de winter doet zij van alles en nogwat om maar geld te verdienen om vervolgens weer in de zomer te kunnen vliegen. Veel personeel van Trasavia stroomt door naar KLM. Die neemt voornamelijk ervaren personeel aan die ze dan verder opleiden.
KLM Hoofddorp, komt altijd aan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:kusunum schreef op 17 augustus 2010 @ 18:57:

Veel personeel van Trasavia stroomt door naar KLM.

Als je aangenomen wordt wel, ja.... Als je bij Transavia vliegt als stewardess is dit geen garantie dat je bij de KLM ook wordt aangenomen.

Die neemt voornamelijk ervaren personeel aan die ze dan verder opleiden.

De KLM werft niet 'voornamelijk' nieuw personeel met ervaring als stewardess. En verder opleiden is ook wat overdreven. Als je al ervaring hebt als stewardess mag moet je gewoon weer de basisopleiding van 6 weken doorlopen.
quote:stewardess schreef op 17 augustus 2010 @ 18:23:

Inderdaad ook via uitzendbureaus, ik heb geen naam voor je. Er staan niet alleen mensen op de wachtlijst die al in 2008 extern hebben gesolliciteerd, er zijn ook interne sollicitaties.

Dat wil ze niet horen. Ze wil namen. Ze is eigenwijs.

Gewoon KLM, tav Truus

Vast wel iemand die Truus heet daar.

Of ze je verder kan helpen....geen idee, maar tis een naam nietwaar?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:1Sunflower schreef op 17 augustus 2010 @ 17:58:

Ik weet dat ze nu niet aan het werven zijn, en dus ook geen sollicitatiebrieven doornemen maar niet geschoten is altijd mis toch?

In dit geval is wel geschoten ook mis. Bovendien denk ik dat je met de eigenschap eigenwijs niet echt op de juiste plek zit als je stewardess wilt worden.
Haha, jullie zijn flauw!
quote:Christiane04 schreef op 17 augustus 2010 @ 19:20:

[...]Dat wil ze niet horen. Ze wil namen. Ze is eigenwijs.

Namen helpen niet. Je brief gaat naar een afdeling vol assistentes van de afdeling werving en selectie die jouw brief gewoon op een enorme stapel met nog veel meer wannabe-stewardessen legt....
Bij ArkeFly zijn ze laatst wel weer begonnen met nieuwe ini's. Ook daar zal een wachtlijst zijn, maar niet geschoten is altijd mis. Connecties heb je niets aan. Je moet alsnog door de selectie komen!
Bespaar je de moeite:

Ik ben in zomer 2008 aangenomen bij KLM. Na 3 maanden wachten kreeg ik de mededeling dat ik op de wachtlijst stond en dat deze wachtlijst heel lang was. En dat die voorlopig ook heel lang bleef. Driekwart jaar geleden kreeg ik een mailtje dat de wachtlijst nog steeds erg lang was en dat ze niet konden zeggen hoe lang het nog ging duren. En dat ze op lange termijn wederom gaan starten met gesprekken voor diegene die zijn aangenomen om te kijken of "we" nog op één lijn liggen. Maar dank voor mijn geduld. Inmiddels heb ik mijn stewardessendroom laten vliegen...:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven