Gezondheid alle pijlers

CU/ Crohn deel 9

17-10-2006 23:38 482 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om maar weer te starten met de oude openingzin van dit topic:

Voor iedereen met vragen/opmerkingen over de ziekte

van Crohn en Colitus Ulcerosa

Ook mensen die vrienden/familieleden met deze

ziektes hebben zijn van harte welkom in deze lijst!

Hou het wel schoon,

onze darmen zijn "vuil" genoeg!!

Veel inspiratie, informatie, plezier, kracht en sterkte voor iedereen die dit forum bezoekt, gaat bezoeken of heeft bezocht.
Ik was alweer twee weken aan het werk hoor. Alleen vanaf morgen weer hele dagen.

Alles goed bij de chirurg vandaag. Heb nieuwe plakkers gekregen voor de wonden, hoeven geen natte gazen meer in. Gelukkig maar. Dat scheelt weer een hoop.

Hoe vaak krijg je die B12 injectie? Bij mij hebben ze tot twee keer toe het laatste stuk dunne darm weggehaald. En juist daar vind de B12 opname plaats. Maar ik ga er maar vanuit dat een ander deel darm dit heeft overgenomen, want ben eigenlijk best wel fit. Het wordt wel getest de volgende keer bij de MDL arts.

Ik wist trouwens niet dat imuran gevaarlijk is. Heb het vorig jaar een tijdje geslikt en deed het er erg goed op. Maar ja, dat wil ik allemaal nog bespreken eind september.
Ik schreef heel aan het begin mee. Maar heb niet zoveel te vertellen. De CU is rustig, de reuma is voorlopig weg en ik geniet van m´n zwangerschap.

Eh..dat was het wel.

@Broodjekaas, succes met je werk. Trek je het, hele dagen?

@Norelien, oh nee een opvlamming. Gatver! Succes meid!
Ik heb nog maar 1x een spuit gehad, 2 mnd geleden en dan morgen de volgende. Ik voel me nu wel beter dan een week a 2 weken geleden, geen idee hoe het komt maar vind het totaal niet erg

Ik heb me zelfs gister weer ingeschreven in de sportschool en zelfs dat ging goed.. denk dat ik me weer druk gemaakt heb om niks.
Hallo,

Plots viel mijn oog op dit topic en bedacht ik me dat ik misschien hier wel met mijn vraag terecht kan.

Sinds enkele jaren heb ik Collitus Ulcerosa.

Hierbij heb ik last van obstipatie.

Mijn stoelgang (patroon) is ong. 1 keer p. anderhalve week.

Als het langer duurt gebruik ik een klysma.

Wat gebruiken jullie om eventueel te laxeren?

Movicolon en andere poeders willen niet helpen, ook niet in zeer hoge dosissen. Probioctica vanuit het ziekenhuis had ook geen vat. Hebben jullie misschien een idee. Het enigste wat wel (meestal) werkte was warme chocolademelk met slagroom. Maar sinds dat ik morfine gebruik ( niet voor CU) werkt dit ook niet meer.
Hoi Snoet80,

Vervelend die obstipatie, en anderhalve week is wel heel erg heftig. Is het niet mogelijk een ander soort pijnstiller te krijgen? Ikzelf moet vaak drie keer per dag naar het toilet, maar zodra ik aan de morfine-achtige pijnstillers zat (tramadol of methadon) verstopte ik ook totaal. Of morfine zelf deze eigenschap ook heeft weet ik niet.

Bij mij zorgt sigarettenrook, olie of chocolade meteen voor diarrhee, maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.

Helaas geen tips voor je.
@ broodje kaas,

bedankt voor je reactie. Ik gebruik naast de morfinepleisters ook tramadol, dus dat zal ook een grote boosdoener zijn.

Misschien moet ik idd meer met olie gaan werken.

Wat vervelend dat jij er diarree van krijgt.

Lijkt me lastiger als obstipatie.
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag die jullie misschien wel kunnen beantwoorden. Er is ruim 3 weken geleden CU bij me vastgesteld, en ik kreeg er meteen een opvlamming bij cadeau. Sindsdien slik ik 4x 500mg mesalazine per dag en elke avond een klysma. Nu ben ik vaak beroerd/misselijk sinds ik die medicijnen neem, en ik las in de bijsluiter van de mesalazine dat dat een van de bijwerkingen is. Maar ik voel me daar inmiddels zieker van dan m'n ontstoken darm. Weten jullie hoe lang het duurt voordat de misselijkheid afneemt (liefst verdwijnt)?

Alvast bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven