Should I ask him out?

19-08-2010 21:27 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies,

Hellup!

Sinds 8 maanden ben ik (27) verliefd op een (vrijgezelle) collega van 43. Ik werk niet direct met hem samen, maar we zien elkaar regelmatig op de werkvloer.

We kunnen het erg goed met elkaar vinden; de afgelopen maanden hebben we veel met elkaar gepraat en daarnaast ook vaak genoeg enorm met elkaar gelachen. Het voelt alsof we elkaar al jaren kennen, en denken over veel dingen hetzelfde. Het lijkt erop alsof hij mij leuk vindt/vertrouwt.

Ik zou heel graag een keer buiten werk met hem afspreken, maar ik durf het hem niet te vragen. Het spreekt voor zich dat het leeftijdsverschil al een klein obstakel an sich is. Ik durf hem mijn gevoelens niet duidelijk te maken, voor het geval ik het allemaal verkeerd zie.

Daarnaast ben ik ook altijd van mening geweest dat als een man geinteresseerd is, hij zeker moeite zal doen om je beter te leren kennen en je uit zal vragen.

Wat denken jullie hier over?
Een paar vraagjes:

- Weet je zeker dat hij vrijgezel is?

- Denk je dat het verstandig is om een relatie met een collega te beginnen?

Normaal gesproken denk ik bij een dergelijke topic gelijk 'gewoon doen!'. Maar aangezien het een collega betreft ben ik daar een beetje terughoudend in (iets wat ik persoonlijk een groter issue vind dan het leeftijdsverschil).
quote:MioMao schreef op 19 augustus 2010 @ 21:27:

Daarnaast ben ik ook altijd van mening geweest dat als een man geinteresseerd is, hij zeker moeite zal doen om je beter te leren kennen en je uit zal vragen.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij wel interesse heeft, maar met min of meer hetzelfde dilemma zit als jij ('zou die vrouw van 27 wel interesse hebben in zo'n ouwe bok' )
The time is now
Ik zou hem in het Nederlands mee uit vragen
Gewoon naar hem toe gaan en vragen of hij wil neuken.
Of via Eddy Zoey regelen.
quote:elleinspe schreef op 19 augustus 2010 @ 21:38:

Ik zou hem in het Nederlands mee uit vragen

Je zou ook het onderwerp ter sprake kunnen brengen. Kan hij 'm inkoppen of niet.
@Letgo: Ik weet zeker dat hij single is, maar hij heeft wel een lange, serieuze relatie gehad tot ongeveer 3 jaar geleden.

Er zijn bij ons in kantoor meerdere stelletjes (waarvan sommigen getrouwd), maar het is inderdaad lastig te bepalen of het 'handig' is met een collega uit te gaan.

@Banba: Daar had ik inderdaad ook aan gedacht -- ik hoop het!
Ik zou nooit een collega daten, veeeeeeels te ingewikkeld als het fout gaat. En ook als het goed gaat. Altijd ingewikkeld dus, en er zijn zat mannen met wie je niet samen werkt.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
NIET DOEN. NOOIT EEN COLLEGA. GELOOF MIJ! Hoe leuk ze ook lijken/zijn. Het geeft alleen problemen (Deze ezel heeft zich twee keer gestoten :-))
Gewoon flirten, laat hem jouw uitvragen..
quote:Hebeenhekelaanvliegeninhuis schreef op 19 augustus 2010 @ 21:42:

NIET DOEN. NOOIT EEN COLLEGA. GELOOF MIJ! Hoe leuk ze ook lijken/zijn. Het geeft alleen problemen (Deze ezel heeft zich twee keer gestoten :-))

In jouw geval wel, maar er zijn mensen die zich professioneel kunnen gedragen en waarom er al vanuit gaan dat het mis gaat?

Juist handig als het een collega is
quote:Banba schreef op 19 augustus 2010 @ 21:37:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij wel interesse heeft, maar met min of meer hetzelfde dilemma zit als jij ('zou die vrouw van 27 wel interesse hebben in zo'n ouwe bok' )ja, dat zou ik ook denken als ik in zijn schoenen stond... Hoe dan ook, wat je ook al dan niet gaat doen, eerst er achter komen of ie vrijgezellig is. Het is natuurlijk voor hem ook moeilijk als jij z'n collega bent. Werk en liefde is niet altijd een fijne combinatie.
Why not? No have you and yes can you becomen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Banba, precies wat ik wilde zeggen!

En tjah, wb collega's, als het goed gaat, kan het erg leuk zijn, maar mocht het mis gaan, zie je hem natuurlijk wel vaker. Nu werken jullie niet direct samen, dus dat scheelt dan al weer.

Mijn zus heeft overigens ook een 'oude bok' als man. Bij haar klopt het gewoon, ze passen bij elkaar. Leeftijdsverschil hoeft geen issue te zijn, maar vaak maakt de omgeving het wel tot issue. Daar moet je tegen bestand zijn.

Ik vind je opvatting wel wat ouderwets. Je hoeft niet als een roofdier op hem af te schieten, maar wat is er mis met een man mee uit vragen? Als je op hem wilt wachten, kun je misschien wel wachten tot in de eeuwigheid!
quote:Hebeenhekelaanvliegeninhuis schreef op 19 augustus 2010 @ 21:42:

Ik woon er 2 jaar mee samen en we verwachten over niet al te lange tijd een kind.

Heb me daarentegen ook een keer 'gestoten' en nee, dat was niet prettig.
quote:Ksenija schreef op 19 augustus 2010 @ 21:43:

[...]

In jouw geval wel, maar er zijn mensen die zich professioneel kunnen gedragen en waarom er al vanuit gaan dat het mis gaat?

Juist handig als het een collega is :-) Ik gedraag mij ook heel professioneel, maar sta niet in voor hen :-)
quote:nouschi schreef op 19 augustus 2010 @ 21:44:

Ik zeg doen!

Maar ik doe wel heel stoer, vind zelf een collega leuk die ik niet mee uit durf te vragen hoewel iedereen me aanmoedigt.

Maar als je het aandurft om tijdens een casual pratje te vragen, gewoon doen! Dat het een collega is maakt het inderdaad lastiger maar feit is nu eenmaal dat veel mensen hun partner op de werkvloer leren kennen.
anoniem_107121 wijzigde dit bericht op 19-08-2010 21:52
Reden: klote toetsenbord
% gewijzigd
quote:Hebeenhekelaanvliegeninhuis schreef op 19 augustus 2010 @ 21:49:

[...]

:-) Ik gedraag mij ook heel professioneel, maar sta niet in voor hen :-)Je collega's of bedoel je hem?
quote:stukje_cake schreef op 19 augustus 2010 @ 21:47:

[...]

Ik woon er 2 jaar mee samen en we verwachten over niet al te lange tijd een kind.

Heb me daarentegen ook een keer 'gestoten' en nee, dat was niet prettig.Dat is nog eens goed nieuws. Met 1 van hen heb ik ook vier jaar samengewoond en dat was ook naar volle tevredenheid :-).
quote:Ksenija schreef op 19 augustus 2010 @ 21:53:

[...]

Je collega's of bedoel je hem?Mijn beide collega's en exen :-) dus wel hen.
quote:nouschi schreef op 19 augustus 2010 @ 21:44:

The time is now
quote:Ksenija schreef op 19 augustus 2010 @ 21:53:

[...]

Je collega's of bedoel je hem?Mijn beide collega's en exen :-) dus wel hen.
Maar zonder gekheid, als jij er vertrouwen in hebt dat je daar mee om kunt gaan en hij ook, moet je gewoon de kans wagen. Niet geschoten is altijd mis!

Hij lijkt mij ook niet het type dat te snel van stapel loopt. Dus vraag zijn gewoon zijn nummer dan weet hij al wat je van plan bent en bel hem na je werk of hij met je uit wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven