Hamster in slaapkamer?

20-08-2010 19:12 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben van plan een hamster aan te schaffen.

Echter, de enige plek waar de kooi kan komen te staan, is in de slaapkamer.

Heeft iemand ervaring met een hamster in het slaapvertrek?

Maakt het echt zo'n herrie?
Ik had vroeger ook een hamster en die moest en zou op m'n slaapkamer komen.

Ik was gauw genezen....het zijn echt nachtdieren en leven dus als jij slaapt. Nu had ik ook nog zo'n looprad in z'n kooi en daar ging hij natuurlijk ook 's nachts mee aan de gang....wat een herrie....

Denk overigens dat als je niet zo'n rad in doet, dat het dan wel meevalt, maar ik weet niet hoe licht je slaapt.
Een hamster is een nachtdier.... dus die gaat snachts in dat radje rondhobbelen....
Ik heb wel eerder een hamster gehad en dan hoorde ik hem beneden al rennen. Ik weet niet of zo'n beestje zonder molen kan, anders is dat misschien een oplossing.

Maar ik denk er nog wel eventjes over na :D
Ik had een hamster op mijn studentenkamer.. geen succes want snachts ging dat beest als een bezetene te keer in zijn rad (en dat maakt meer lawaai dan je denkt!). Hij heeft menig nacht op het balkon doorgebracht

Bij de eerstvolgende vakantie heb ik hem meegenomen naar mijn ouders en heel per ongeluk daargelaten (voor zijn eigen bestwil).
Ik beschouw mezelf als hamsteraloog. 's nachts gaat de hamster:

- in zijn radje rennen (piep, schrieek, piep)

- Indien geen radje en/of in de tralies klimmen

- aan de tralies knagen (maakt nog meer lawaai)

- voer zoeken

- voer knagen

- interieur van zijn kooi veranderen of verbeteren

- de diverse speeltoestellen op verschillende manieren uittesten

Daarbij komt nog dat het niet erg gezond is, een knaagdier in de slaapkamer vw de fijne pluisjes en meer dat hij al rondscharrelend verspreid.

Kan hij niet op de gang?
Is het niet zielig om zo'n beest eventueel een radje te onthouden?
*huh waar is mijn plaatje gebleven??*
Wat de mijne doet, is niet in dat stomme rad van m rennen, maar systematisch aan de tralies knagen.

Schijnt ook normaal gedrag te zijn, m'n vorige deed het ook. Dus ookal hang je er geen looprad in, wat eigenlijk wel zielig is, want dan heeft ie helemaal niets te doen, dan gaat ie wel ander lawaai maken..

En wat ook leuk voor 't beestje is, koop zo'n bal voor m, daar kun je m dan indoen, en dan kart ie zo een uurtje of wat door je huis heen. Krijgt ie ook beweging. (zo'n bal als waar de hamster in Bolt ook in zit)
O, en zet m niet onder een raam, of ergens anders waar het tocht. Daar kunnen ze namelijk niet tegen..

(niet uit eigen ervaring hoor)
Ik heb voor mijn hamsters ook wel zo'n bal gehad maar vond het altijd zo zielig; ze beginnen enthousiast ergens naar toe te rennen maar kunnen nergens bij!
Een uurtje of wat? Dat meen je toch niet, Dorus?
quote:LJean schreef op 20 augustus 2010 @ 19:27:

Is het niet zielig om zo'n beest eventueel een radje te onthouden?Ja lijkt mij ook. Dan gaat ie echt andere manieren vinden om te bewegen/zich te vermaken.
Stinkt man!
Nergens last van 's nachts :-) Heb meer last van mijn rode harige kattenvriend
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Je hebt tegenwoordig ook radjes die je bijna niet meer hoort. Silent Spinner heten die dingen. Ideaal....

Maar toch, als je geen vaste slaper bent, dan zou ik het niet doen.
Ik heb een heel stil rad aangeschaft bij de dierenwinkel. Voor in de woonkamer, de vorige daar kon je niet eens meer normaal tv bij kijken . Scheelt enorm. En er bestaat speciaal spul voor de bodem voor ratten (katoen geloof ik?), dat geeft geen stof af.

En verder... ze zijn liefffff.

Even wat aanvullingen:

- Een hamster MOET een radje hebben voor zijn noodzakelijke beweging en tegen de verveling;

- Een hamster mag hooguit 10 MINUTEN in een bal, want hij stopt niet uitzichzelf en kan zich dus doodlopen of in de stress schieten.
quote:Feliciaatje schreef op 20 augustus 2010 @ 19:57:

Ik heb een heel stil rad aangeschaft bij de dierenwinkel. Voor in de woonkamer, de vorige daar kon je niet eens meer normaal tv bij kijken . Scheelt enorm. En er bestaat speciaal spul voor de bodem voor ratten (katoen geloof ik?), dat geeft geen stof af.

Hennep, merknaam hemparade. Is prima voor ratten aangezien die heel gevoelig zijn voor stof.
Precies, doe geen zaagsel, hooi of stro in een rattenkooi, maar bijv. zand of kranten op de bodem en een dekentje om op te liggen.

Ik weet niet zoveel van hamsters, alleen dat ze heeeeel hard kunnen bijten.
Neem gewoon zo'n leuk knuffeltje zoals cychick hier post.
En als je beslist een hamster te willen...

Ik heb 6 mini`s in huis, ze mogen over 3 weken weg..
Dag en nachtritme omdraaien? S'nachts een felle lamp erop zodat ie zich koest houdt en overdag een donkere doek erover zodat hij zich rot kan rennen in z'n molentje. Hij heeft dan wel tijdelijk last van een jetlag.

Het is trouwens een gezelschapsdier, geen lastdier, die moet jou gezelschap houden en je niet tot last zijn.

*oh oh heb ik dit echt gezegd?* Grapje natuurlijk.
Maakt vreselijk veel lawaai `s nachts. Niet doen dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven