Bedrieger bedrogen

21-08-2010 20:38 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 14 jaar een relatie met mijn vriendin met wie ik ook een dochtertje heb van anderhalf jaar

Gedurende de afgelopen jaren heb ik steeds meer het vermoeden gekregen dat zij vreemd ging met een collega van haar werk toen ik hier vrijwel 99,99% zeker van was ben ik uit een opwelling uit wraak eenmalig vreemd gegaan. Stom en ik had er niks aan natuurlijk.

Ik ben consequent geweest en heb mij laten testen en daarna direct opgebiecht dat ik een einde aan de relatie wilde maken en vreemd was gegaan.

Zij gaf aan dat vreemdgaan niet het einde van de relatie hoefde te betekenen en heeft mij in een periode van twee weken in opbouwende etappes laten weten dat zij er eigenlijk al ruim drie jaar een ander op na houdt met tussenpauzes van een jaar.

Probleem is wel dat ik gedurende de afgelopen jaren haar meerdere keren heb geconfronteerd met haar dubieuze gedrag en meerdere malen heb beschuldigd van vreemdgaan. Natuurlijk werd dit ontkend en werd ik er zelfs van werd beschuldigd zelf vreemd gegaan te zijn terwijl dit tot mijn wraakactie absoluut niet het geval was (nooit gedaan ook in mijn hele leven, ik ben begin 40).

Zij heeft uiteindelijk pas bekend toen ik met de waarheid kwam direct nadat ik getest was terwijl zij zelf nooit uit haar zelf e.e.a. had opgebiecht. Gedurende 3 jaar.

Ik word nu verscheurd tussen doorgaan of stoppen
Je leeft maar 1 keer maar maak niet alles in 1 keer op
Klinkt alsof jullie echt een gezellig gezinnetje zijn voor jullie dochter hoor!Denk inderdaad dat jullie beter kunnen kappen,en allebei proberen een leuk huis voor het meisje te maken.Want opgroeien in een gezin zonder vertrouwen met allerlei ruzies en verwijten(en de sfeer eromheen die ze absoluut aanvoelt!) is ongezonder voor een kind om in op te groeien dan bij happy gescheiden ouders...........

Verder vind ik je een lapzwans van een kerel,die over zich heen laat lopen door een kenau van een vrouw,die alles mag wat god verboden heeft,want jij gaat toch niet bij haar weg...
Als ik het zo lees, heb jij voor jezelf de keuze al gemaakt. Jij blijft. Voor elke reden die hier aangegeven wordt om weg te gaan heb jij een excuus om te blijven. Ok, je houdt van haar. Houdt zij van jou? Ik kan het me niet voorstellen namelijk. Als je van elkaar houd, zou je relatie een stuk rustiger verlopen.

Je hebt inderdaad twee keuzes: blijven of weggaan. Dat laatste ga je dus niet doen. Dan kun je nog kijken wat je er aan kan doen om nu eens zonder al dat gedonder bij elkaar te kunnen blijven. Al dat vreemdgaan zou voor mij een no go zijn geweest, maar als jullie je er wel overheen kunnen zetten...Ik zou ook eens kijken of zij er wel net zo over denkt als dat jij doet. Jij kunt wel door willen gaan, maar wil zij dat ook wel?

En houd op elkaar het leven zuur te maken. Da's voor jezelf toch ook geen leven? Ik zou er niet aan moeten denken om zo in mijn relatie te moeten staan.
quote:JustSimplyMe schreef op 22 augustus 2010 @ 10:44:

[...]

Het is wel iets gecompliceerder ik zie weet dat het mijn kind is. Verder heeft zij nu zelf ook aaangedrongen op die DNA test omdat ze aangeeft het 100% zeker te weten. Terwijl ik al zei dat ik haar wel geloofde is ze er zelf weer op terug gekomen omdsat ze niet wilde dat ik in onzekerheid rondliep.

Verder heb ik bij haar ook echt nare dingen gedaan buiten mijn wraakactie om en is ze er toen ook niet mee gestopt.

Maar dus wel een affaire begonnen het is dus allemaal niet zo zwart wit.Dat veranderd de zaak. Wat een gezellig gezinnetje zijn jullie. Goed voorbeeld voor jullie dochter. Ik zou zeggen, dan lekker doorgaan waar jullie zijn gebleven.
quote:JustSimplyMe schreef op 22 augustus 2010 @ 10:44:

[...]

Het is wel iets gecompliceerder ik zie weet dat het mijn kind is. Verder heeft zij nu zelf ook aaangedrongen op die DNA test omdat ze aangeeft het 100% zeker te weten. Terwijl ik al zei dat ik haar wel geloofde is ze er zelf weer op terug gekomen omdsat ze niet wilde dat ik in onzekerheid rondliep.

Verder heb ik bij haar ook echt nare dingen gedaan buiten mijn wraakactie om en is ze er toen ook niet mee gestopt.

Maar dus wel een affaire begonnen het is dus allemaal niet zo zwart wit.

Jullie hebben er dus samen een gigantische puinhoop van gemaakt.

De eerste stap lijkt mij om eens goed bij jezelf te rade te gaan of je echt bereid bent om te stoppen met je eigen destructieve gedrag.

Ben je bereid om de verantwoordelijkheid voor je eigen leven op je te nemen en je daar ook naar te gedragen ipv al dit kinderachtige gedoe.

Als je daar uit bent, kun je pas nadenken over de relatie met je vriendin. Het lijkt me wel in het belang van jullie kind dat je kijkt of er samen nog wat van te maken valt. En als dat er niet inzit, om te proberen op een fatsoenlijke manier uit elkaar te gaan. Hulp van een relatie-therapeut / coach oid lijkt me gezien jullie oplossingsgerichte denkwijzen ( ) wenselijk.
quote:vlinder72 schreef op 22 augustus 2010 @ 10:56:

[...]

Dat veranderd de zaak. Wat een gezellig gezinnetje zijn jullie. Goed voorbeeld voor jullie dochter. Ik zou zeggen, dan lekker doorgaan waar jullie zijn gebleven.

e.e.a. ligt echt wel anders.

1 Ik ben vaak onredelijk en dan komt zij naar mij toe om het goed te maken.

2 Ik heb zeker niet de keuze gemaakt om bij haar te blijven (eerder een beetje andersom), ik loop met de vraag rond of ik dit nog wil proberen te lijmen met relatietherapie o.i.d.

3 We hebben echt een heel goed leven maar lopen allebei met nogal wat frustaties uit het verleden rond.

4 Zij heeft echt niemand om naar toe te gaan maar heeft dus wel de enige die echt van haar houdt/hield tot op het bot gekwetst.

Vandaar dat ik nu ook twijfel is het echt houden van, van haar kant zoals ze zegt of puur lijfsbehoud?????

5 Ben niet echt 'een lapzwans die over zich heen laat lopen' doe nl. in mijn dagelijkse leven precies waar ik zelf zin in heb Werk wanneer ik wil en heb maling aan alle instanties meningen etc. en heb ondertussen als ondernemer een prima bestaan opgebouwd.
Hoi, die frustraties uit het verleden veroorzaken nu juist het probleem van aantrekken/afstoten!

Heel erg moedig in ieder geval om op de (vrij hatelijke) reacties hier in te gaan.

Ook om in therapie te gaan heb je moed nodig, en je gezonde verstand.

Volgens mij heb je een goed stel hersens, succes.
quote:belinda schreef op 22 augustus 2010 @ 11:18:

Hoi, die frustraties uit het verleden veroorzaken nu juist het probleem van aantrekken/afstoten!

Heel erg moedig in ieder geval om op de (vrij hatelijke) reacties hier in te gaan.

Ook om in therapie te gaan heb je moed nodig, en je gezonde verstand.

Volgens mij heb je een goed stel hersens, succes.Dank je!!
Wat klinkt dit allemaal als een warme liefdevolle maar vooral respectvolle relatie zeg

Jullie hebben elkaar echt hoog zitten merk ik al, die liefde waar je over spreekt spat er van af.

Want blijkbaar vergeef je de ander niet als hij/zij een ontzettende fout maakt, verbreek je de relatie ook niet omdat je niet kan leven met wat de andere gedaan heeft...

Nee....je neemt wraak en betaald met gelijk munt terug..

Beetje lagere school acties..

Als jij mijn knikkers pikt, pik ik de jouwe..

Prima voorbeeld voor je kind ook!

quote:JustSimplyMe schreef op 22 augustus 2010 @ 11:09:e.e.a. ligt echt wel anders.

1 Ik ben vaak onredelijk en dan komt zij naar mij toe om het goed te maken.

Waarom doe jij onredelijk dan?

2 Ik heb zeker niet de keuze gemaakt om bij haar te blijven (eerder een beetje andersom), ik loop met de vraag rond of ik dit nog wil proberen te lijmen met relatietherapie o.i.d.

Euhh...jawel hoor jij besluit bij haar te blijven

Of staat ze dagelijks met een pistool tegen je hoofd, je mag niet weg?

Nee toch?

Dus maak je de keuze om bij haar te blijven

3 We hebben echt een heel goed leven maar lopen allebei met nogal wat frustaties uit het verleden rond.

Waar is dat goeie leven van jullie dan, want eerlijk gezegd lees ik dat nergens terug.

4 Zij heeft echt niemand om naar toe te gaan maar heeft dus wel de enige die echt van haar houdt/hield tot op het bot gekwetst.

Vandaar dat ik nu ook twijfel is het echt houden van, van haar kant zoals ze zegt of puur lijfsbehoud?????

En toen dacht jij.....dan kwets ik haar ook tot op het bot?

Wat een vreemde redenatie als je zegt van iemand te houden

5 Ben niet echt 'een lapzwans die over zich heen laat lopen' doe nl. in mijn dagelijkse leven precies waar ik zelf zin in heb Werk wanneer ik wil en heb maling aan alle instanties meningen etc. en heb ondertussen als ondernemer een prima bestaan opgebouwd.

Dus???

Ik vind je wel een lapzwans door je acties, en door het ontbreken aan daadkracht....

Maar hey, dan ben ik hè
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nog een reactie van mij, ik lees onder je berichten het zinnetje:

Je leeft maar één keer, maar maak niet alles in 1 keer op.

Kan dat? Alles in één keer opmaken?

Als iemand zich gelukkig voelt dan is dat toch heerlijk, en dan geniet je daar toch van? Je kunt dan toch niet denken, ik geniet maar minder want anders raakt het op?

Morgen of volgende week komt er vast weer zo`n moment van geluk, maar op raakt het nooit.

Vraag me echt werkelijk af wat je bedoeld met die ene zin.....
Dat heeft te maken met de angst om alles te verliezen.
Ben je het dan al niet verloren?

Door te kiezen voor de vlucht...i.p.v. het gevecht?
Makes sense!

Heb ook nog niet echt gekozen maar ben op zoek naar iets bij haar en daar bedoel ik niet mee spijt want ze betoont spijt en wil desnoods een half jaar lang wachten tot ik een keuze heb gemaakt. Wat ik ook niet goed vind, want ze stelt zich daar wel erg afhankelijk mee op.

Maar ja is dat houden van of lijfsbehoud?
Je bent wel erg bezig met je angsten, kun je je gedrag een beetje volgen?

Jij wil ergens dat er van je gehouden wordt, alleen van jou.

(maar zij reageer te afhankelijk nu de keuze bij jou ligt)

Je bent bang om alles te verliezen. (maar door zelf vreemd te gaan, verloor je al)

Jij bent vaak onredelijk, en zij maakt het dan goed.

(hoe zit dat met jou gedrag?)

Ze heeft niemand buiten jou om

(heb jij iemand?)

Is het opzoeken van deze pijn je soms bekent??

Waar ligt het trauma precies dan?

Denk daar maar over na, ik lees hieruit bepaalde hechtingsproblematiek vaak na een ervaring als kind van ouders met een problematisch huwelijk ofzo.

En hoogst waarschijnlijk ben je de pijn gewend (uiteraard je vriendin ook) en val je onbewust in herhaling.
Je zit heel aardig in de buurt gedrag van ons allebei is te verklaren en zijn we ons allebei van bewust.
Kun je je voorstellen dat het gedrag niet overkomt als iets waar jullie je bewust van zijn?

Ik hoop dat je vriendin meeleest op dit forum en jou herkent dan snapt ze waarschijnlijk ook hoe diep alles bij jou zit en daardoor is het probleem misschien beter bespreekbaar.
Ja ik snap wat je bedoelt moet er alleen voor mijzelf eerst zien uit te komen of ik het allemaal nog wil oplossen.

Dat wordt een heel zwaar traject en soms is uit elkaar gaan dan beter.

Maar bedankt voor je reacties want daar kan ik zeer zeker wel iets mee.
Oké, graag gedaan.

Soms is uit elkaar gaan ook beter, maar dan wel als alles bespreekbaar is gemaakt.

En er de tijd voor genomen is, dus geen overhaastte beslissingen.

Hoeveel mensen moeten later tegen hun kinderen vertellen

papa en mama zijn uit elkaar omdat ze ruzie hadden?

Ook kinderen moeten leren hun ruzie op te lossen, en over hun verdriet praten.

Veel succes en de tijd zal het leren.
Het is aan jou wat je wilt, maar ik zou eerst eens denken aan je dochtertje. Als jij haar een stabiele jeugd wilt geven en je wilt eventueel verder met je vriendin, dan denk ik toch dat het moeilijk wordt. Kinderen voelen zich niet veilig als de relatie van de ouders slecht is, dat slaat ook over op het kind zelf.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
quote:lady_a schreef op 22 augustus 2010 @ 01:13:

[...]

En omdat TO opgebiecht had dat hij (ook) was vreemd gegaan, en wilde stoppen met de relatie.. toch?? Of lees ik het nou verkeerd (kan ook hoor het is al laat )

Hmm maar ik blijf bij me standpunt, met zo iemand zou ik niet samen willen leven

Juistem. Dat staat in de OP.

Ik zou geen dag langer bij iemand willen zijn die me al 3 jaar bedondert, en in die situatie zelfs een kindje met mij wil krijgen. Schandalig uberhaubt dat iemand dat een kind aan wil doen, het zegt nogal iets over de mate van egoisme.

Ik zou vinden dat ik meer waard ben, én ik zou afstand nemen om alles even op een rijtje te zetten. Eerst maar eens die DNA-test afwachten, en zien hoe je je voelt wanneer je elkaar niet dagelijks ziet of spreekt.

Mochten beiden dan uiteindelijk nog steeds verder willen samen, dan een flinke relatie-therapie erop.
[quote]JustSimplyMe schreef op 22 augustus 2010 @ 12:34:

Makes sense!

Heb ook nog niet echt gekozen maar ben op zoek naar iets bij haar en daar bedoel ik niet mee spijt want ze betoont spijt en wil desnoods een half jaar lang wachten tot ik een keuze heb gemaakt. Wat ik ook niet goed vind, want ze stelt zich daar wel erg afhankelijk mee op.

Maar ja is dat houden van of lijfsbehoud?[/quote]

Dat zou heel goed kunnen TO, want ze is niet gestopt met haar affaire voor jou, maar omdat haar minnaar "vreemd" ging.

Ik denk dat als jullie geen eigenaarschap nemen voor de dingen die jullie jezelf en elkaar hebben aangedaan, dat er weinig hoop is voor jullie. Je zei eerder dat niet alles zwart wit is, dat is ook zo. Zo is jouw reden om vreemd te gaan natuurlijk uitermate gekleurd. Zolang jij deze misstap op het conto van jouw vrouw blijft zetten, dan kom je niet erg veel verder. Het is allemaal de schuld van een ander, zo lees ik het. En dat kan natuurlijk zo zijn, maar zolang je niet je eigen aandeel erkent, kom je geen stap verder. Daarnaast is het belangrijk om te weten wat je nou wil en dat aan te geven aan je partner. Misschien wil ze helemaal niet, da's goed, dan kan je verder. Misschien wil ze het juist. Nog mooier, want dan kunnen jullie samen verder.
Ik heb de twee topics samengevoegd. Graag geen aannames meer doen dat men fake is, mochten er serieuze vermoedens bestaan, maak dat dan niet kenbaar in topics, maar mail de Angels.
bla bla bla, tja is moeilijk en je kan er 100.000 viva psychologische theorieen op los laten. een slippertje is nog te overzien, maar als vriendinlief al 3 jaar naast de pot pist, liegt en bedriegt zou ik er niet zo moeilijk over doen en kappen ermee

have some dignity.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven