't gevang

21-08-2010 20:04 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik net heel erg moest lachen om de titel "petertje in 't gevang" van Meds op de actueel pijler schoot me iets te binnen.

Met mijn tienervriendin heb ik toen ik 14 was een dag in een deuk gelegen toen de moeder van een klasgenoot iets te hard in vertrouwen tegen de juf vertelde dat het broertje van Joris in "hotel slot en grendel" verbleef.

Weten jullie nog meer leuke synoniemen voor gevangenis?
@Erwtje

Ja dus, zie CupeCake's verhelderende uitleg.

@Wuiles

Ik ook!
In de lik zitten.
quote:nummerzoveel schreef op 21 augustus 2010 @ 21:33:

@Erwtje

Ja dus, zie CupeCake's verhelderende uitleg.

Ik had niet verder gelezen, dus ik was nogal mosterd, zie ik nu
Geeft niets hoor, zijn we allemaal wel eens. Balletje erbij?
quote:nummerzoveel schreef op 21 augustus 2010 @ 20:26:

@Paloma

Inmiddels bestaat er ook echt een Lloyd hotel. Maar toen de bijnaam voor de PI werd bedacht nog niet. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de echte naam van de PI 'Het Nieuwe Lloyd' of iets in die richting.Het huidige Lloyd Hotel is vroeger oa in gebruik geweest als jeugdgevangenis. Dat was dus destijds de officiele naam. Toen er een nieuw pand moest komen is dat in Zuid Oost gebouwd en 's Nieuwe Lloyd genoemd. Maar ook dat is al jaren niet meer in gebruik.
Ahum. Mosterd.

Maar Lloyd Hotel was dus nooit een bijnaam, het was de officiele naam.
Vroeger woonde ik zo ongeveer naast de gevangenis, als iemand naar de gevangenis moest, dan ging deze "bij de buren logeren"
@Frizzy

Het was wel de bijnaam van Het Nieuwe Lloys, toch?
Nummerzoveel, degenen die ik ken(de) die er zaten noemden het gewoon het Lloyd.

Ik ken de benaming Lloyd Hotel alleen voor het échte Lloyd Hotel (dat destijds dus een jeugdinrichting was).
@Frizzy

Nou, ik weet wel zeker dat het 'nieuwe' door de frequente bezoekers nog steeds hotel werd genoemd.
Kan hoor. 'Mijn' frequente bezoekers zeiden dat niet.
Overigens heeft de Koppeling (gesloten behandelinrichting die er nu in zit) afdelingsnamen van verre steden. Kun je een kaartje sturen met 'Groetjes uit....'.
Ach, misschien liepen ze in mijn regio gewoon wat achter dan, zou me niets verbazen!
Wellicht was het gewoon wat verwarring.
Whoahahaaaaa, dat vind ik dan wel weer humor! 'Veel liefs uit Timboektoe' En als je een paar keer over wordt geplaatst kun je later altijd nog zeggen dat je in die periode op wereldreis ben geweest!
Ik google me suf op de namen van die afdelingen. Kan er niét op komen.
Frizzy, het zijn geen namen uit verre landen, maar namen van personen. En het frustreert mij dus gelijk dat ik niet op de namen kan komen

Eentje is in ieder geval Nelson Mandela en zo zijn er dus allerlei namen van zeer bekende mensen.
Huh? Nou CakeCup, dan moeten ze het veranderd hebben intussen hoor. Het waren echt namen van verre steden. Er was een stad uit Zuid Amerika met de P erin... Op het puntje van mijn tong!
Volgens mij was het zo dat in de opzet van de Koppeling wel degelijk gedacht is om namen van landen te gebruiken, maar uiteindelijk zijn het namen van bekende mensen geworden.

Ik kan het dus alleen niet uitstaan dat ik de namen niet weet!
Nee. Ik weet het al. CakeCup jij zal gelijk hebben. Want de namen waar ik aan refereer zijn die van de afdelingen op de Meibergdreef van de Bascule. Geloof ik.
Tenminste, ik ben er nu achter dat de gesloten afdeling van de Bascule tegenwoordig Panama heet. Dus vandaar m'n conclusie.
@Frizzy

Paramaribo? Panama? Sao Paolo?

@CakeCup

Moeder Theresa? Ghandi?
Ah, Panama!
Hahhahahaa dankjewel Nummerzoveel. Jammer dat we rest niet weten. Googlen is mijn vriend ook niet echt in deze.
Oh! Dat wist ik dan weer niet, dat zij daar namen van landen gebruikten! Ik weet wel wat namen van de kindergroepen van de Bascule: Obelix, Panoramix enz.

De gesloten jeugd kende ik gewoon altijd als gesloten jeugd, geen idee dat dat nu Panama heet. Leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven