Gezondheid alle pijlers

drugs-topic

22-08-2010 16:12 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier op het forum gezocht, maar met uitzondering van het 'Wat vinden jullie van wappen?'-topic heb ik geen topic gevonden waar in het algemeen gesproken kan worden over soft- en harddrugs.

Ik open dit nieuwe topic naar aanleiding van een topic wat ik vorige week geopend heb, maar wat nu niet meer beschikbaar is op mijn verzoek. Dit ging over het drugsgebruik van mijzelf en mijn vriend. Ik besefte dat de manier waarop ik en mijn partner met drugs omgaan en de problemen die daaruit voortvloeien een zeer grote weerslag op ons en onze relatie hebben. Daarop opende ik hier op het forum een topic.

Dankzij dat topic en de forummers die op dat topic gereageerd hebben ben ik anders naar mijzelf gaan kijken. Ik wist wel dat ik verkeerd bezig was, maar had de spreekwoordelijke keiharde schop onder mijn kont nodig om actie te ondernemen.

Wil je ook je ervaringen en/of kennis delen? Gebruik je zelf? Heb je een partner/familie of vrienden die gebruiken? En wat doet dat met jou? Deel het met anderen, misschien kan je er iemand mee helpen of kan je zelf geholpen worden zoals ik hierdoor geholpen ben.
Lieve Swingster, fijn je weer te lezen

Hoe is het gegaan vrijdag?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zal maar gelijk verder gaan waar ik gebleven was afgelopen vrijdag

Maar eerst een korte intro voor degene die mijn oude (maar verwijderde) topic niet kennen.

Ik ben een vrouw van midden dertig. Heb tot een paar maanden geleden nooit drugs gebruikt. Ben destijds begonnen uit nieuwsgierigheid. Ik was single toen ik ermee begon. Sinds die avond ben ik xtc, ghb en balonnen met lachgas (laatste is 2,5 maand geleden) gaan gebruiken. Eerst om de twee weken een avond in het weekend. Al snel werd dat elk weekend een avond. Korte tijd later ontmoette ik mijn huidige partner die ook bekend was met het gebruik van drugs (alcohol, xtc, cocaïne, ghb).

Al vanaf de tijd dat wij elkaar kennen is het dus elk weekend raak. Met uitschieters van 2 avonden in een weekend als er een dancefeestje is. Voor de rest gebruiken wij in huiselijke sfeer. Mijn partner drinkt nu gelukkig nauwelijks alcohol en gebruikt geen cocaïne meer. Wat hij nog wel gebruikt is xtc en ghb. En die ghb daar zit het m nu in... dit gebruikt hij nu elke avond met alle problemen van dien. Ik wil ivm met mijn privacy niet al te veel daarover uitwijden anders had ik het vorige topic niet hoeven verwijderen. Maar met dit nieuwe topic wil ik een frisse start maken.
Heb je kinderen?
Sorry dat ik het weekend niet online was hier, maar had even al mijn aandacht bij mij en mijn vriend nodig

Wat is er gebeurd? Ik heb allereerst vrijdagmiddag gesproken met een medewerker van het drugsinfoteam. Ik heb mijn verhaal gedaan en verteld in welk mate mijn vriend ghb gebruikt en hoe daarmee op een verantwoorde manier te stoppen. Er werd mij verteld dat mijn vriend ws. geestelijk afhankelijk was van ghb en (nog) niet zozeer lichamelijk, omdat hij alleen 's avonds 2 à 3 doses gebruikt. Gebruikt iemand de hele dag door ghb, dan was het een ander verhaal geweest. Dan zou hij dus niet zomaar kunnen stoppen.

Ik ben daarna vrijdagavond naar mijn vriend toegegaan. Ik heb alles eruit gegooid wat me dwars zat, waar ik bang voor ben en wat ik dus niet meer wil. Hij had op dat moment vanaf dinsdagavond niet meer gebruikt, want hij had niets in huis. Ik merkte ook niets op wat leek op gebruik (glaasje, gebruikt spuitje, flesjes). Hij vertelde dat hij er ook klaar mee was en dat hij even nodig had om zover te komen (lees: vele waarschuwingen van mijn kant). Om een lang verhaal kort te maken...dit was ons eerste drugsvrije weekend in maanden
@Gipsyheart

Nee we hebben beide geen kinderen
Voor degene die het zich afvragen...

Wij zijn mensen met een goede baan, leuke huizen (wij latten), grote vrienden- en kennissenkring en zien er leuk uit (al zeggen we het zelf ). Je hoeft dus als buitenstaander niets te merken. Het kan in iedere familie voorkomen.
Swingertje, wat een verhaal!

Dat had je toch zelf ook niet gedacht zeg vorige week!

Goed hoor!!

Maar zeiden ze van het drugs info team dat hij gewoon cold turkey kon stoppen dan?

En nu...hij ook helemaal klaar met drugs (en de rest, maar daar is dit topic misschien niet voor)

Geeft niet hoor dat je niet on line was, ik hoopte al dat dit de oorzaak was.

Blijft jammer dat het topic weg gehaald is, er stond ontzettend veel nuttige info in....
Hoi swingster,

Er was gisteren in het nieuws dat het aantal GHB verslaafden het laatste jaar enorm is toegenomen. En ook in de groep van de dertigers. Dus ik denk dat je vriend al wel in een gevarenzone zit.

En jijzelf beseft volgens mij allang dat je in een gevarenzone zit, maar omdat je nog maar een paar maanden gebruikt (hoewel wel meteen vrij intensief) denk ik dat jij er nog wel makkelijk uit kunt stappen. Je hele leven is nog niet verweven rondom het gebruik.

De kans om is wel groot dat je dit dan zonder je vriend zal moeten doen, aangezien hij al een paar stappen verder is in het gebruik.
@Summerdance

Ja hij kon gewoon stoppen met de kanttekening dat hij geen afkickverschijnselen had de laatste dagen dat hij niet gebruikt had. En aangezien hij 3 avonden niet gebruikt had en nergens last van had kon hij dus gewoon stoppen.

Het voelt alsof we door het oog van de naald zijn gekropen, maar we zijn er nog lang niet. Eerst maar eens de komende weken afwachten.

Ja over dat andere hebben we ook gesproken Dat hij gewoon open is over het soort contacten waar ik het vorige week over had. Niets achter mijn rug om en dat hij mijn vertrouwen zal moeten terugwinnen. Ik moet niks in dit geval.

Goede bijkomstigheid...door het niet nemen van ghb, verliest hij dus zijn remmingen niet en taalt hij niet naar msn/sms (heb het nog wel even stiekum gechecked..erg hè)
oh ik ben mosterd zie ik

Succes met jullie cleane nieuwe leven!
Pfoeih, Swingster, wat een verhaal zeg!

En goed dat je zelf aan de bel getrokken hebt!

Ik hoop voor jullie beiden dat jullie dit gaan volhouden, zeker voor je vriend!

Wens jullie heel veel succes samen, in voor-en tegenspoed!

* Hoop ook dat je af en toe met iemand van drugsinfoteam in contact blijft! *
@Amarante

Ik zal er zeker rekening mee moeten houden. Hij heeft al eerder beloftes gedaan en ook weer verbroken.
Swingstertje...TOP, echt waar hartstikke goed gedaan!

En zelfs nu nog, de realiteit onder durven zien en zeggen dat jullie er nog niet zijn, dat vind ik knap!

Dat je checkt is niet netjes, maar misschien in dit geval wel logisch

Kan je met je vriend niet afspreken dat je graag een beetje de controle wilt houden, mede ook omdat hij zo oneerlijk tegen je is geweest?

Dan kunnen jullie samen weer werken naar een basis van vertrouwen?
Swingstertje, hier nog even het linkje wat in de krant stond over GHB misbruik

Toename GHB gebruik
In de groep van dertigers en ook veertigers is het aantal gebruikers van ghb idd snel toegenomen.

In de kringen waar ik verkeerde werd niet alleen ghb genomen, maar ook xtc, coke, ketamine, poppers, balonnen en speed. Ieder weekend (zoals ik), maar ook het hele weekend door van vrijdagavond tot zondagavond. Op bepaalde chatsites kan je niet komen of er staat in profielen dat ze lekker aan de snoepjes of wap zijn en dat ook nog doordeweeks. Een groot deel daarvan zijn dertigers en veertigers. Vaak ook liggen de kinderen boven te slapen.
@Summerdance

In ieder geval gaan we een hele poos niet meer doen waar mijn nick op gebaseerd is. Wil je dat wel kunnen doen als stel dan moet je elkaar 100% vertrouwen en moet je relatie wel zo goed in elkaar zitten. We kennen elkaar nog niet zo lang en alhoewel we elkaar zo hebben leren kennen voelde het voor mij de laatste tijd niet goed. Alleen dat al is een legitieme reden om het vooral niet eens te willen op het moment.

Eerst maar eens proberen met een schone lei te beginnen en niet al halverwege.
Zucht, ik krijg gewoon de rillingen over m'n lijf als ik een topic als deze lees. Mijn ervaringen:

Het begon jaren geleden met xtc, een halfje. Mijn god, wat voelde ik me die avond lekker zeg. Ik had zo'n lol. We waren bij vage kennissen thuis, ik was volop lol aan het trappen en ik had echt geen zin om te stoppen. Ik had al iedereen bij mij en mijn vriend thuis uitgenodigd om te blijven slapen. Gelukkig kon mijn toenmalige vriend me tegen houden. Daarna hebben we vaker xtc geslikt, alleen op feesten, was erg leuk.

In dat jaar maakte ik het uit met mijn vriend en ik heb ik hem de deur uit gezet. Ik had m´n eigen koophuisje. Die vage vrienden woonden niet ver bij mij vandaan dus ik ging regelmatig langs om xtc te halen. Ik slikte lekker overdag in m'n up xtc en ging met de hond wandelen, luisterde muziek, dronk heel veel en dit kwam regelmatig voor.

Ik ben ook heel erg verslaafd geweest aan alcohol.

Een aantal maanden later leerde ik een jongen kennen, hij bleek een cocaine dealer te zijn. Ik moest in het begin niets hebben van coke, hij snoof zelf ook niet maar slikte wel xtc en blowde en dronk veel. We gingen bijna ieder weekend stappen en niet in de stad maar naar de grootste feesten die er maar in het land waren. Hij betaalde wel want hij verdiende genoeg. Dit hebben we jaren volgehouden. Een tijdje nadat ik hem leerde kennen was ik toch wel erg nieuwsgierig naar die coke en ik het toch eens proberen dus ik maakte stiekem pakjes open, haalde er een beetje uit en sealde het pakje weer dicht met een cd hoesje en een aansteker. Ik kreeg de smaak echt te pakken en deed dit dus vaker en vaker raakte erg verslaafd aan die coke. Onze relatie is uit gegaan omdat ik zo verslaafd werd, hij er natuurlijk is achter gekomen (goddank is hij niet door z'n kop geschoten want hij verkocht natuurlijk steeds pakjes met minder dan 1/2 gram coke). Mijn god, wat was ik toen sneaky.

We gingen regelmatig naar een kroeg en ik leerde iemand kennen die voor weinig xtc verkocht bij grote afname. Ik kocht toen 500 xtc pillen voor mijzelf voor een prikkie! Raakte ik daar wéér aan verslaafd. Ik ging zelfs met xtc op naar m'n werk .Die baan heb ik natuurlijk al lang niet meer.

Met die coke dealer is het uit gegaan. De pillen, stuk of 200 heb ik door de plee gespoeld.

Ik leerde weer iemand kennen van vroeger, hij had ook een vriend waar bij hij thuis woonde. Met z'n drieën werden we coke-maatjes. Ik zat weken tot maanden lang bij hun thuis en we gingen ook met z'n drieën stappen naar vage nachtclubs. Ik had geen baan en we snoven er alledrie stevig op los en we waren soms 4 nachten wakker.

Ik had natuurlijk geld nodig dus ik vond een baantje in een kroeg. Daar heb ik mijn huidige vriend leren kennen. Hij is een stabiel iemand, rookt niet, dronk matig (drink niet meer) en heeft nooit drugs gebruikt. Ik ben toen gekapt met het drugs en drank leven en alles vaarwel gezegd. Ik heb m'n huis verkocht en uit m'n omgeving weggegaan en bij hem gaan wonen.

Nu ruim 2 jaar heb ik geen druppel, geen pil en geen snuifje meer aangeraakt en mijn god, wat ben ik er blij mee! Ik was echt zo zo zo ontzettend ver in de drugswereld gezonken dat ik er bijna niet meer uit kwam. Had ik mijn huidige vriend niet leren kennen, dan had ik er nu echt nog in gezeten.

Het is wel een hele ommekeer in m'n leven en soms denk ik dat het leven wel een beetje saai is maar ja, ik heb ook zoveel meegemaakt. Drugs is slecht maar ik heb die drugs ook wel hele toffe dingen meegemaakt. Zucht, ik krijg het gewoon weer moeilijk nu ik hier over schrijf want soms mis ik dat leven nog maar ik ben wel blij dat ik weer helder, stabiel ben en een doel in m'n leven heb.
DWJ, wat een heftig verhaal, de rillingen lopen nu ook bij mij over mijn rug.

Mag ik vragen wat de deed besluiten om ook overdag (gewoon zo maar) een XTC pil te slikken?

In de tijd dat ik nog regelmatig gebruikte deed ik dat enkel en alleen op feesten

Ik heb nooit de behoefte gehad om zeg maar op een woensdagmiddag een pil te pakken

Het was bij mijn zo geassocieerd met feesten en plezier maken

Ik kan me niet voorstellen dat je tijdens je werk denkt...

Ja leuk....even mijn koppie leeg....

Wel knap van je dat je er mee gestopt bent!
quote:Summerdance schreef op 22 augustus 2010 @ 17:45:

DWJ, wat een heftig verhaal, de rillingen lopen nu ook bij mij over mijn rug.

Mag ik vragen wat de deed besluiten om ook overdag (gewoon zo maar) een XTC pil te slikken?

In de tijd dat ik nog regelmatig gebruikte deed ik dat enkel en alleen op feesten

Ik heb nooit de behoefte gehad om zeg maar op een woensdagmiddag een pil te pakken

Het was bij mijn zo geassocieerd met feesten en plezier maken

Ik kan me niet voorstellen dat je tijdens je werk denkt...

Ja leuk....even mijn koppie leeg....

Wel knap van je dat je er mee gestopt bent!Ik was op een gegeven moment gewoon niet vrolijk meer als ik geen xtc op had. Ik was daarnaast ook heel erg verslaafd aan alcohol, zo 2 flessen wijn op een avond + xtc. Ik leefde er zeg maar op. Achteraf weet ik dat ik juist met die xtc op leefde als een zombie maar ik voelde me er gewoon lekker bij.
En dank je wel
Zoo hee Jacoba zeker een heftig verhaal. Super van je dat je al twee jaar niets meer gebruikt! Echt heel knap.

Heb je nog last van gevolgen van je "wilde periode"?
Lichamelijk niet meer, geestelijk soms nog wel. Zoals ik al zei, ik mis die 'wilde' tijd af en toe maar het kan gewoon nooit meer, wil ik ook niet meer. Ik heb nu een huisje boompje beestje leven. Ik heb nog wel de naweeën ervan zeg maar. Ik ben m'n rijbewijs kwijt geraakt door mijn overmatig drank gebruik en in februari heb ik deze pas weer terug.

De laatste grote stap is mijn gebit. Die moet gerenoveerd worden zeg maar maar daar ben ik nu mee bezig. Gelukkig zie je er niets van als ik lach, maar mijn kiezen zijn problematisch. Door al die xtc en coke en slechte gebitsverzorging zijn een paar kiezen gesneuveld.

Oh ja, ik ga morgen ook nog stoppen met roken. Oei, dat wordt wel moeilijk!
om iets van je te horen! Nu ga ik verder lezen dan de OP.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Jemig DWJ...ook nog stoppen met roken!

Dat doe ik je niet na hoor

Ben jij gewoon cold turkey van de ene op de andere dag gestopt?

Is dat niet levensgevaarlijk?

Je lichaam is ten slotte afhankelijk van al die zooi

Ik zie ze bij mij in de praktijk ook wel eens

Totaal verwaarloosde gebitten naar aanleiding van overmatig drugsgebruik.

Je mag echt trots zijn op jezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven