Zwarte puntjes rond tepels hond

22-08-2010 18:21 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nijpend probleem, in google biedt zo één twee drie geen uitkomst:

Onze (grote) hond heeft aan haar tepels allemaal licht zwarte puntjes. In mijn ogen zijn het natuurlijke "dingen" en soort van grote poriën. Manlief zit op dit moment al die tepels schoon te "krabben" en ik, ik kan het niet aanzien!!!

Die tepels horen toch niet "brandschoon" te zijn, wel? Hij is as we speak met soda aan de slag gegaan, omdat ik zowat begon te krijsen bij het zien van dat gepulk aan die tepels (ja hoor, ik betrek het zeker op mezelf!).

Nu dus mijn vraag: is het verstandig aan de tepels van een hond te zitten? Of is het beter dit op zijn beloop te laten??
Lees nu ook m'n openingspost nog 'ns goed: "nijpend" probleem... duh!
Wat fijn toch weer dat iedereen mijn tepels mooi vindt :-)

Trimmer dacht overigens aan talg. Mee-eters dus.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Mooi vindt?

Ikzelf kan spreken van lichtelijke jaloezie (of nijpende afgunst)...

Maar ze zijn je gegund hoor! Doe je d'r nog iets speciaals mee qua onderhoud? Ik bedoel, dit kan toch niet au naturelle zijn?
Twee maal daags in de modder rollen en dan eens in de twee maanden in bad, dan krijg je dit resultaat!

Is je man gestopt met tepelpulken? (oh bah, dat woord niet te erg visualiseren en op jezelf betrekken)
Ik zou overigens als ik jou was niet meteen naar de dierenarts maar de dierenarts even bellen. Gewoon vragen: is dat normaal of heeft u er nog nooit van gehoord en moet ik even langs komen?

Als hij ook meteen zegt: dat zijn mee-eters komt zo vaak voor maak je niet druk, bespaar je toch de kosten van een consult.
Ik ben inderdaad vanuit een paar kanten gerust gesteld. Zal er eens een telefoontje aan wagen ja.

Trouwens Spijker, ik heb je voorgedragen voor de Tietenmeet: met zùlke schone tepels màg je niet ontbreken, toch?
*noteert: 2x daags modderbad en 1x per 2 maanden in bad voor schone tepels*
Djaza hoe gaat t met je tepels?
Met die van mij prima, vooral na dat modderbadje van vanochtend... ze glimmen als koplàmpen!

En die van de Hond zijn rood... maarja, vindut gek na dat gewrijf met die soda. Heb een afspraak bij de DA gemaakt voor morgen, dan gaan meteen de katten mee...
Op zich is Soda helemaal niet zo erg hoor, zoals sommigen hier denken, want het is natuurlijk geen chloor ofzo.

Ik gebruik het zelf heel vaak om wondjes enzo bij dieren even goed te reinigen.
Laat hond dan gelijk ff nakijken op schurft. Misschien dat ze daarom zo blijft dabben/krabben/schurken.

Onze oude hond vroeger, germe hij leeft al jaren niet meer, heeft zo bijv 6 maanden (!!) rondgelopen met half kaal lijf. En DA bleef maar zeggen: vlooien allergie. Wij maar badderen met de hond, kammen, vlooienbanden, vlooien sprays, weet ik veel wat. Bleek die stakker gewoon schurft te hebben. Paar keer wassen met speciale shampoo en hond kreeg weer haar en had geen jeuk meer.

(Voor schurft moet DA ff met soort mesje, klinkt erger dan dat het is, over de huis schrapen en resultaat onder microscoop bekijken. Is het schurft, dan ziet ie ze lopen....)
Nope
Wat vreemd van die DA, want schurft is echt zeer herkenbaar voor een kenner. Wat een misser!
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 23 augustus 2010 @ 13:21:

Laat hond dan gelijk ff nakijken op schurft. Misschien dat ze daarom zo blijft dabben/krabben/schurken.

Onze oude hond vroeger, germe hij leeft al jaren niet meer, heeft zo bijv 6 maanden (!!) rondgelopen met half kaal lijf. En DA bleef maar zeggen: vlooien allergie. Wij maar badderen met de hond, kammen, vlooienbanden, vlooien sprays, weet ik veel wat. Bleek die stakker gewoon schurft te hebben. Paar keer wassen met speciale shampoo en hond kreeg weer haar en had geen jeuk meer.

(Voor schurft moet DA ff met soort mesje, klinkt erger dan dat het is, over de huis schrapen en resultaat onder microscoop bekijken. Is het schurft, dan ziet ie ze lopen....)

Lòòpt schurft??!!? Ohhhh...

Maar is inderdaad een goede tip, ik snap er werkelijk niks van. Een vlo, echt ècht ECHT nie, die zit er niet één op en toch blijft ze een beetje ongemakkelijk dabben enzo. Vooral aan haar buik, aan de onderkant. Enkele weken geleden, toen het zo vreselijk heet was, had ze last van hotspots en is d'r hele kont/rug zo ongeveer kaal geschoren en daar is ze toen goed van opgeknapt.

Maar nu weer dat gekrab en ze heeft ook weer wat plekjes op d'r staart...

Tja, 't is me wel een trubbelhèn, maar zò ongelofelijk lie-hief!
Als ze geschoren is, en het haar komt nu terug, dan kan dat zijn wat er jeukt.

Heb je zelf nooit dat je wel eens jeuk hebt als je weer haartjes krijgt op plekken (ik zeg niet welke plekken, maar ik bedoel niet rondom de tepels) waar je die hebt weggeschoren?

Succes bij de dierenarts.
Ha Iris Karen!
http://www.wilhelminalinde.nl/parasiete ... frame.html

Kijk hier maar eens.

Volgens mij komt het ook niet vaak voor in Nederland, daarom zien/herkennen DA's het minder snel.

Volgens mij is het meestal iets wat zwerfhonden oplopen en niet onze goed doorvoedde knuffels
Nope
En ja schurft loopt. Het wordt veroorzaakt door de schurftmijt.

Hmmmm... even wat nagelezen, maar 'ktweetutnie...

Zal het morgen wel voorleggen aan de DA!
Soms zijn hotspots er opeens zomaar, zonder aanwijsbare reden en als de hond dan blijft schuren of krabben, duurt het eeen eeuwigheid voordat het weg gaat.

Wij hebben in een uitzonderlijk geval wel eens een hond zo "verdoofd" met kalmeringstabletten dat hij alleen nog maar lag. Dat was de enige manier om hem te laten stoppen met schuren. Pas toen kon de boel genezen en konden wij de medicijnen weer afbouwen.

Gelukkig is het niet zo erg met jouw hond.
Nee maar brrrrr... die hotspots zeg!

Onze hond heeft een heule dikke (zwem-)vacht en met die hitte kon dat niet "weg". Wel laten zwemmen enzo, dacht dat ze daar lekker van afkoelde. Het ging van kwaad naar echter dat krabben en toen we de haren uiteenvouwden... oef, dat was even schrikken! De DA heeft toen veel haar weggeschoren, echt gele etterplekken kwamen er tevoorschijn, een spuit tegen de jeuk, antibiotica en hormoonzalf. Ging goed weg, maar toch... ze blijft kriebelen...

Nu zitten er weer wat hotspotachtige plekjes op d'r staart, maar meer ook niet...

En tja, die dubieuze tepels dan hè...
Ik zet mijn geld op wildgroei, dus moedervlekjes die op de huid liggen. Ik ben benieuwd .
Ik eigenlijk ook...

Maar waar komt dan die jeuk vandaan???

Ze krabt met d'r achterpoten aan d'r buik (vooruit, voor de Man: in de buurt van d'r tepels). En ik zie niet één vlo...
Trouwens Iris: zuwe poule? Hoeveel zet je in...
Ik denk niet dat die jeuk door de tepels komt, maar van iets anders zoals een parasietje, een warmteplek (zeker bij veel haar onder de buik), door uitstralingsjeuk van de andere plekken of dat het zelfs een hinderlijke gewoonte is geworden.
Ik zal nadenken over een leuke "dare" .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven