Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Buiten dat eerste pand dat ik eerder al noemde niet nee. Eerst maar eens uitzoeken of er nog te onderhandelen valt e.d. Maar ik vrees dus het ergste.

Zo jammer.
Oh! Er blijkt toch wel enige onderhandeling mogelijk! Jeejj
Oei, dat is spannend voor jullie, Kym, duimen maar! Hoop dat jullie succes hebben met onderhandelen!

Hier zijn huizen en grond traditioneel goedkoop. Wij huren een cottage aan het strand met een tuin van 2000 m2 voor $ 300.

Maar dankzij de komst van veel expats, met name Amerikanen,is ook hier een soort onroerend goed zeepbel ontstaan, met allemaal fantasieprijzen alsof we hier in Manhattan zitten, of London/City. Maar, door de economische crisis koopt nu helemaal niemand meer huizen. Ik ken toevallig wat makelaars, die hebben het heel erg moeilijk al jaren, want bijna geen huis is van eigenaar veranderd sinds 2007 ofzo.

Een tweede huis in de Caribbean is natuurlijk ook pure luxe in tijden van crisis, velen proberen nu te verkopen, maar dat lukt dus niet!

Vandaag was er een Amerikaan van z'n paard afgevallen! Van de braafste die we hebben...maar ja, Amerikanen zeggen altijd dat ze experts zijn in paardrijden, terwijl ze het helemaal niet kunnen. Europeanen zeggen dat juist nooit, die zijn vaak heel bescheiden over hun rijkunsten, terwijl ze het prima kunnen. Tja gelukkig had hij zich niet bezeerd en steeg hij zo weer op. Gelukkig maar, anders had ik weer bij een boerderij moeten aankloppen om mijn cheffin met haar auto te bellen, dat krijg je als je geen mobieltje hebt of wilt. Ik heb me vandaag bedacht dat we hier en soort 19e eeuws leven hebben; kokosnoten openhakken met een machete, vuurtjes stoken, paardrijden in het bos, in kreken zwemmen. Dat vind ik leuk! De 21e eeuw vind ik meer iets voor andere mensen, haha! Hoewel ik met veel plezier op mijn laptopje zit te tikken hoor, Internet is fantastisch. Maar al die Ipod en Iphone dingen, daar zou ik nou geen stuiver voor uitgeven. Boeit me niet en mensen worden er ook niet echt socialer van, in real life tenminste.
Ik krijg helemaal jaloezie aanvallen als ik jullie hoor met jullie buiten/strand/paardrij verhalen! Ik mis de natuur helemaal niet zo, maar 'even' naar het strand is natuurlijk fantastisch. Mr. Chocolate Pitbull zit op het moment voor werk op zo'n bounty eiland in een super luxe hotel, met een jacuzzi op z'n balkon en uitzicht op zee....*zucht*. En ik zit hier in de betonnen jungle, zonder een zuchtje wind, maar met nieuwe wasmachine! Yay! Echt, je gaat zulke rare dingen waarderen na een tijdje...namelijk, een wasmachine die met warm water wast. En die programmaatjes heeft...40 graden katoen, 60 graden synthetisch, delicaat, alleen spoelen...heerlijk! Ik ben zo'n muts

Kym, heb je woonland eruit gehaald, sorry dat t zo lang duurde! Kan me voorstellen dat je een beetje voorzichtig bent me je privacy. Rare dingen hier op het forum he??

Vind je dat trouwens niet vervelend Kym, dat het een redelijk 'onveilig' land is? 1 van de grote redenen dat ik het hier zo naar m'n zin heb is dat het zo ontzettend veilig is en dat ik ten alle tijden alleen de deur uit kan. Dat is een vrijheid die ik niet graag meer zou opgeven... Woont de rest in veilige of onveilige landen (als ik dat even zo ontzettend mag generaliseren!)?
Ik geef je groot gelijk hoor SD, kan me helemaal indenken hoe heerlijk het moet zijn om zo vrij te leven als jullie doen. En jullie huis, wat goedkoop! (fotootje? )

Balen dat die man van z'n paard gevallen is, was het zijn schuld dan, aangezien het paard normaal zo braaf is? Gelukkig verder niets ergs in elk geval.

MrsCP; jij hebt natuurlijk geen strand in de buurt nee, en ook helemaal geen andere natuur? Lijk me ook niet gemakkelijk hoor. Maar je kunt in elk geval lekker je kleren wassen nu, luxe!

Wat betreft de veiligheid hier; nee natuurlijk vind ik dat erg.

Zou veel liever in een fatsoenlijk land willen zitten, waar er ook genoeg entertainment is. Mijn leven mag dan wel als 'dynamisch' klinken, maar echt makkelijk is het niet hier te vertoeven. Op de langere termijn willen we ons dan ook vanzelfsprekend elders settelen en om heel eerlijk te zijn kan ik niet wachten tot het zover is...

VG, hoe is jouw weekend?

En Maj, de Pino's, hoe is het met jullie?
Voor foto's hier plakken ben ik echt te veel digibeet, misschien dat jullie me een stap voor stap handleiding voor sukkels kunnen doen?

En count jullie blessings dat je in een stad woont. Cultuur! Architectuur! Shopping! Mensen bij de vleet! Alles wat je maar wil!

Country living betekent met steeds dezelfde drie man en een paardenkop opgescheept zitten. Die nog vuige roddels over je rondstrooien ook nog! Iedereen weet alles van je! Shoppen kun je ook uit je hoofd zetten. Er is een Chinese familie met een winkel, die naast eten ook wat slippers, pannen enzo verkopen...that's it! En een wasmachine heb ik ook al niet! Elke dag sta ik alles op de hand te schrobben, om het kleddernat aan de waslijn te hangen...als het net bijna droog is, begint het weer te stortregenen.

En vandaag is er weer een toerist van hetzelfde paard afgevallen, nou waren dat hele arrogante Italianen, dus ik vond het niks niet zielig, ze stond zo weer op ook hoor! Ik vermoed dat ik dat paard de laatste tijd een beetje teveel krachtvoer gegeven heb en te weinig heb laten werken, daar kunnen ze nogal woest van worden dan. Maar ja, hij is al 17 ofzo en ik zag zijn ribben uitsteken, vandaar. Altijd wat met die beesten!
Goedemorgen lieve outsiders!

Ik ben terug en we hadden een heerlijke week met een shit eind,

want we bleven met de auto staan..ja aan de kant van de weg.Gelukkig waren we net over de grens en zijn we goed verzekerd (andere auto werd gebracht)en leven we nog. Maar toch... Heb weer lekkker bijgelezen, over minder leuke dingen en leuke dingen die er gebeurt zijn. Hoop dat voor vivagirl alles positief verder gaat zowel medisch als persoonlijk. Een digibeet ben ik ook, dat zei mijn broer. Heb ook geen GSM trouwens. Ik wil niet gebeld worden voor elke scheet (sorry voor dit ordinaire woord) en ze weten me te vinden .

Heel veel regen in Nederland, we hadden een dag dat we dachten dat de dijken het niet zouden tegenhouden. We waren wel ook met zon op het strand.

We waren op een trekpaardenboerderij, Sahara_Desert dat zijn weer heel andere paarden maar hele lieve ook. We hebben paardemelk gedronken ( smaakte naar graswater) voor de meiden heel interessant.

Heel lekkker Chinees gegeten Babi Pangang, lang gekletst met goede vrienden die in een paar jaar met pensioen (vut) zijn en ook plannen aan het maken zijn voor hun oude dag.

Ja vivagirl ik kom je bezoeken in Makedonija als je er bent.

Heb je al een ja?
Ik ben zelfs zo digibeet dat ik niet weet hoe ik dat grijze gezichtje wegkrijg...
SD, ietsje minder krachtvoer zal wellicht helpen ja; toch frapant dat het beest er in twee dagen twee mensen afgooit Heeft eigenlijk ook wel wat grappigs; de brave die ineens de wilde werd

Met de hand wassen is zwaar, ben dan ook blij met de wasmachine (en diegene die het allemaal voor ons doet en uiteindelijk weer netjes in de kast legt ).

Ik kan ook goed primitief leven, maar heb wel bepaalde dingen nodig. Hoeft niet eens materialistisch te zijn, maar gewoon, de kleine dingen die een mens toch blij kunnen maken. Kan voor mij al iets heel simpels zijn.

Heidelberg; jullie hebben een leuke week gehad zo te lezen! Super! En zelfs paardenmelk gedronlen, geen idee wat ik me bij de smaak voor moet stellen eigenlijk

En nu weer in het Deutsche dus, ben je nog vrij?

Oh SD; als je een foto wilt plaatsen, dan zul je die eerst moeten uploaden op je computer. Geen idee of je weet hoe dat moet (met het kabeltje van je camera enzo)? Daarna kun je de foto weer uploaden via een fotoprogramma (ik heb 'Photobucket') en dan kun je de link bij die foto kopieeren en hier plaatsen.

Hmm...zegt dit je allemaal uberhaupt wat?
Hallo.

Heidelberg, welkom thuis.

Jammer van de terugreis en de regen, maar ik neem aan dat je je verder wel vermaakt hebt. Familie en vrienden treffen is altijd leuk, met of zonder zon.

Mijn weekendje in brighton was ontzettend leuk, maar ook veel regen gehad. Maar tussen de buien door erg leuke dingen gedaan en lekker bij gekletst met mijn Nederlandse vriendin die daar woont.

Ik woon dus in de stad en heb ook een wasmachine

Ik heb alles hier binnen hand bereik, winkels, ziekenhuizen, bioscoop, vliegvelden.....

Maar ik kan ook zonder. En mocht Macedonie door gaan, dan zal dat ook gebeuren ( ik weet nog niks, vorige week nauwelijks op het werk geweest en vandaag ben ik er ook niet ).

Maar ik vind het wel fijn om dit alles te hebben en geef er ook de voorkeur aan.

Ik zou ook best de Caribbean willen wonen, maar dan wel op 1 van de eilanden die echt veel 'westerse' dingen heeft.

Voor nu zit ik eerst hier nog even.
@Kym, ik ben nog de hele maand vrij. Werk sowieso parttime. Ik wil volgend jaar weer fulltime werken. Als je kinderen wilt moet je er ook tijd voor hebben en er is altijd wel iets.

Opvoeden is ook niet makkelijk ze worden echt niet vanzelf groot.

Wij zijn best heel konsequent en we willen dat het meiden worden met karakter.

Niet zulke straatjongeren die niet weten wat ze moeten doen en mekaar de koppen inslaan.

@Sahara_Desert dat je dochtertje op de vuist gaat. Heeft mijn dochter ook gedaan, wat bleek: ze werd al weken gepest en wist zich niet meer te verdedigen. Had ze de jongen in kwestie een bloedneus geslagen (ze was een kop kleiner). Soms is het nodig denk ik even te laten merken dat je er echt genoeg van hebt. Ik heb het hier over een reactie, niet" in elkaar slaan".

Dit gedrag is echt een hype bij de duitse jeugd. Echt erg. Je wordt dood geschopt.

Wat luxe betreft, ik kan met weinig heel gelukkig zijn. Wassen op de hand is niet zo erg als het niet teveel is. Ook als we op vakantie gaan is genieten van de natuur erg belangrijk.

Vraagje welk sterrenbeeld hebben jullie
Jammer dat je nog niets hebt gehoord over Macedonie VG, hopelijk komt dat snel.

Leuk trouwens dat je een Nederlandse vriendin hebt in Brighton, ken je haar van je tijd daar, of toen je nog in NL woonde?

Heidelberg; groot gelijk heb je, als je voor kinderen kiest, dan moet je er ook voor ze zijn. Ik kan dat heel erg waarderen en schrik soms van de verhalen van mensen die kinderen krijgen en deze vervolgens een paar dagen per week op een verblijf doorbrengen..Ik zou dat niet willen, ik zou de opvoeding van mijn kind zoveel mogelijk in eigen hand willen hebben.

Lekker dat je nog vrij bent in elk geval, heb je vast ook nog wat tijd voor jezelf

Oh, ik ben waterman trouwens, en jij? Ben je om bepaalde redenen geinteresseerd in astrologie?
Ik ben stier. Nee, ik ben helemaal niet astrologisch (vind ik veel te zweverig). Gewoon voor de gein.

Ik heb zeeen van tijd.

" An immaculate house is a sign of a wasted life"
Kym & Vivagirl een compliment voor de mooie foto's. Heb ik net bekeken op het Digi forum. Nu ga ik de wasmachine weer volproppen, voor de derde keer vandaag.
Ik ben ook Waterman!

Maar ik doe verder niks met astrologie.

Ik heb trouwens heel vroeger een tijd op een kinderdagverblijf gewerkt. Sommige kinderen kwamen echt 5 dagen per week. Ik snap dat ook niet. Oke, je omstandigheden kunnen veranderen, door een scheiding o.i.d. Maar sommige mensen kiezen er voor om 5 dagen te werken en laten een ander hun kind opvoeden. Waarom 'neem' je dan kinderen?

Die gaan toch voor alles?

Maar ik heb makkelijk praten, ik wil geen kinderen.

En SD, ik vind er trouwens helemaal niks mis eens als een kind eens van zich af slaat. Ze komt dus goed voor zich zelf op.

Mijn vriendin in Brighton ken ik al heel lang, we wonen nu toevallig beide in Engeland

Ze had een leuk boek trouwens

http://www.dutchshop.nl/thedutch/tdspecs.html

Ik heb hem al besteld voor mijn vriend. Ik lijk nu wel reclame te maken, maar dat doe ik niet. Gewoon een leuk boek over Nederland, voor buitenlanders om Nederland beter te leren kennen. Ik heb er ook een woordenboek voor mijn vriend bij gekocht, kan hij gaan oefenen. Maar hij weet wel al een paar woordjes. Zo schattig.
http://2.bp.blogspot.com/ ... du_Qgzc0v0/s1600-h/Imagen+2273.jpg

Nou, ik heb het fotootjes plakken geprobeerd, maar ik snap er nog steeds niks van *hier is wel een link naar een foto van ons huisje.

Kym, hoe is het afgelopen met het mooie pand dat jullie op het oog hadden?

En Vivagirl, heb je al uitsluitsel over je verzoek tot telewerken?

Ik ben trouwens een Maagd, ascendant Schorpioen...lees wel altijd die stukjes in de krant, meestalzitten ze ernaast, maar soms klopt het als een bus!

Zo, nu moet ik mijn huis poetsen en boodschappen doen, daarna werken. De hengst die dat ongeluk heeft gehad, gaat vandaag voor het eerst weer aan de bak, spannend wel. Ik heb er de afgelopen weken mee gezwommen, bij wijze van therapie en hij is helemaal hersteld!
Is dat je huis?

Heerlijk.

Ik hou ook erg veel van de natuur. Lekker in de bossen wandelen. Maar ik hou ook van de stad.

Een combi van beide zou fijn zijn.
Lekker wonen SD! Doet me een beetje denken aan mijn vorige werkplek in de bush, alleen stond er dan om het huis nog een grote muur. Dat hebben jullie niet zo te zien? En ook niet nodig wat betreft veiligheid? (ik weet bijv. dat het op de Antillen wel vaak zo is).

Leuk dat je weer met die hengst aan de slag gaat! Ben benieuwd hoe ie het gaat doen. Moet ie mee op ritten, of niet?

Leuk zo'n boekje inderdaad VG, heel handig!

Oh, en nee SD, geen nieuws meer wat betreft het huis. Vriend lijkt er ook minder haast mee te hebben dan ik (irritant, maar begrijpelijk; hij is druk met werk nu).
@Sahara_Desert niet slecht zo'n huisje op de buiten. Kan me voorstellen dat je veel "huisdieren" hebt. Het zou een leuk idee zijn eens te ruilen voor een week. En dan met alle outsiders rouleren. Leuke gedachte.Ik zie het al voor me.

Ik wilde je nog vertellen dat er Calcium-zink-magnesium tabletten zijn die je man misschien helpen (voeten)

Oja, wat ik ook nog gekocht heb in Nederland: 200 tulpenbollen en fietstassen
Als we gaan ruilen, dan wil ik naar Kym haar land.

Wie wil er een weekje in Londen wonen?

Heidelberg, heb je een kat aangereden op de terugweg?

Zo ziet je avatar er uit.....X-D

Ik ga straks ook lekker inkopen doen in Nederland!

Calve pindakaas, stroopwafels, thee......
Hey, je hebt een avator Heidelberg, leuk!

Leuk ook dat je tulpenbollen hebt gekocht, wilde ik ook nog doen, maar dan moet ik ze binnen planten, en dat wordt 'm denk ik niet echt..

VG, wat leuk dat je voor mijn land kiest, waarom zou je dat willen? Ben ik gewoon benieuwd naar.

En jouw huis beschikbaar in Londen; ik houd me aanbevolen!!
Kym's land zou ik ook graag willen zien, Afrika geldt hier in de Caribbean als de culturele bakermat...vind het zelf ook een fascinerend continent. Ben nooit verder gekomen dan Marokko en de Canarische eilanden en dat telt volgens mij toch niet echt mee als Afrika; alleen geografisch maar niet cultureel.

Ierland zou ik ook nog wel naar terugwillen. Suriname, daar zal ik me vast helemaal thuis voelen. Peru zou ik nog wel willen zien, als culturele trip naar de Macchu Picchu etc.dan. Engeland, Duitsland en de VS ben ik wel geweest, maar hoeft niet nog een keer. Hoewel, Glastonbury festival kon ik wel waarderen en Berlin is natuurlijk een geweldige, liberale stad. New Orleans lijkt me ook bijzonder, om ooit nog eens te bezoeken. Verder zit ik hier prima hoor.

Om ons huis hebben we gewoon een kippengaasomheining, niks bijzonders. Wel vier waakhonden en de buren houden hier bij elkaar een oogje in het zeil. Hoge muren met scheermesjesprikkeldraad en hoogspanningskabels erop heb je alleen in de stad. Hier heb je ook wel criminaliteit, maar de boeven zijn allemaal bekend (een stuk of 30 crackjunkies hebben we in ons dorp) en die laten de locals met rust. Wel liggen ze in de struiken om toeristen te overvallen! Met een machete springen ze dan plotseling tevoorschijn, je schrikt je dood! Dus raden we toeristen altijd aan om na zonsondergang een taxi te nemen en niet teveel kostbaarheden bij zich te dragen als ze uitgaan.

Heidelberg, jij bent verpleegkundige toch? Dat allergisch eczeem is echt lastig te bestrijden, hier geven ze diverse hormoonzalven, maar daar wordt de huid heel dun van! Ik zal het hem zeggen, van die magnesium, etc. Het was trouwens eerst heel mooi genezen hier, door het baden in zee misschien...en het schone milieu...maar nu is het weer terug van weggeweest. Zucht.
Oow, vergeet ik China en dat terwijl we net een heerlijk maal chow mein (tjauw min?) van de afhaalchinees achter de kiezen hebben!

Wat kunnen Chinezen toch heerlijk koken! Denk ik aan China, dan denk ik aan 5000 jaar beschaving...machtig interessant. Maar voor mij persoonlijk, als rechtgeaarde provinciaal, is het me te overbevolkt en te vervuild. Maar ik ken natuurlijk alleen de beelden van de TV.
Waarom ik naar jouw land wil Kym? Omdat ik daar nog niet geweest ben

Oke, ik ben ook niet op Trinidad geweest, maar wel in de Caribbean.

Maar China ben ik ook nog niet geweest en die staat wel als nr 1 op mijn wens-lijstje ( in combinatie met de Trans Mongolie Express ).

Ach, we kunnen ook gewoon alle plekker af gaan, toch?
@Sahara_Desert je kunt de tabletten bestellen bij www.puritan.com (Puritan's Pride). Zalf/creme met cortison maakt de huid heel dun en de huid herstelt zich niet meer. Het helpt alleen tegen de symptomen de oorzaak blijft bestaan.

@vivagirl, deze avator is niet mijn favoriet, ik ben nog op zoek. Maar in ieder geval beter dan die grijze snoet.

Wat is er zo bijzonder aan nederlandse thee. Een bepaald merk/smaak? Lipton is toch engels?

@Kym, de woestijn fascineert me ook. In Saoedi Arabie vond ik dat ook zo mooi. De zandstormen vond ik minder.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven