Gezondheid alle pijlers

Knobbel in onderbuik

18-08-2010 17:45 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik allereerst even zeggen dat ik niet zo snel uit veld ben te slaan maar dit maakt me toch wel ongerust.

Ongeveer 3 weken geleden voelde ik een een bobbeltje links in mijn onderbuik. Ik dacht dat zou misschien harde ontlasting zou kunnen zijn die op dat moment op die plek in mijn dikke darm kon zitten. Gebeurt wel eens vaker.

Maar nu zit het er nog steeds en het is gegroeid naar een omvang van ongeveer 4 bij 4 cm. en wordt ook steeds pijnlijker.

Vanmiddag naar de huisarts geweest en die vertrouwde het ook niet. Moet morgen naar ziekenhuis voor een echo en meeennnnn.........dit is niet leuk meer.

Nogmaals ik maak me niet zo snel druk en ben al helemaal geen dokterloper maar dit hakt er even in.

Maar het zal allemaal wel meevallen?????? TOCH!!!!!!
Oranjemuts: Heb je een afspraak kunnen maken voor vandaag?
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
jeetje wat vervelend voor je. Je hebt gedaan wat je moest doen, nu is het afwachten.... spannend hoor
Ik heb een afspraak gemaakt maar helaas niet voor vandaag. Ik kan a.s. dinsdag pas terecht.

Is balen maar ja tis niet anders.

Waar ik nu ook last van krijg is alsof die knobbel mijn dikke darm blokkeert want ik kan bijna niet naar het toilet. En als ik het probeer komt er maar een klein beetje.

Als het erger wordt dit weekend zit ik zo op de eerste hulp want dit is best wel pijnlijk. Ik heb laxeertabletjes gehaald om de boel wat soepeler te laten verlopen en hoop dat dat een beetje verlichting geeft.
Hè balen dat je dinsdag pas terecht kan. Gelijk heb je dat je naar de eerste hulp gaat als de pijn te erg wordt.

Sterkte!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Dank je Nikkinuts

Ik ga morgenochtend ook nog even die vervangende huisarts bellen of hij er voor kan zorgen dat ik nog voor het weekend terecht kan.

Het was een hele aardige huisarts waar ik me gelijk op mijn gemak voelde dus ik denk dat hij wel begrip heeft.

Ik wil gewoon niet zo het weekend in gaan.

Jaren geleden is er bij mij ook eens een verkeerde diagnose gemaakt en werd naar huis gestuurd met een kuurtje voor een blaasontsteking. Toen lag ik de andere dag in het ziekenhuis met hoge koorts en hondsberoerd. Bleek het een nierbekkenontsteking te zijn..........
Hai Oranjemuts,

Is 't gelukt om voor vandaag een afspraak te maken?

Ik hoop het voor je! Ik kan me voorstellen dat je zo het weekend niet in wilt. Goed dat je erachteraan gaat.

Sterkte....
Ik mocht vanochtend om half 11 langskomen voor de echo mede door dat de assistente van mijn plaatsvervangende huisarts er alles aan gedaan heeft om mij vandaag naar het ziekenhuis te krijgen.

Volgens de eerste diagnose is mijn baarmoeder een stuk groter als normaal wat inderdaad kan duiden op een vleesboom.

A.s. maandag is mijn eigen huisarts weer terug en daar krijg ik een verwijsbrief van voor de gyneacoloog.

Tis alweer een stapje verder.

Alleen die pijn nog. Wat zou een goede pijnstiller zijn denken jullie?? Als ik rustig zit valt het nog wel mee maar zodra ik aan de wandel ga en wat dingetjes doe speelt het weer erg op.
bel de HAP op en vraag een pijnstiller..dat ze die niet meteen hebben meegegeven zeg ...
diclofenac bvb
Wat ben ik toch slim haha

Omdat het zich allemaal rond mijn baarmoeder afspeelt bedacht ik mij ineens dat Aleve Feminax, tegen menstruatiepijn, ook wel eens zou kunnen helpen.

Ook deze pijn leek een beetje op menstruatiepijn maar dan heftiger.

Heb er 2 ingenomen en inderdaad, het helpt......het is wel niet pijnloos maar ik wordt er wel weer vrolijker van.

En als ik stilzit zoals nu achter mijn lappie voel ik niets..........
Mooi zo.

Dan moet je het hele weekend maar op t forum blijven.. zit niks anders op!
Menstuatiepijn dingen helpen inderdaad goed. Bij ibuprofen en ook die aleves mag je er ook nog paracetamol naast slikken. Ze werken op een andere manier allebei, dus het veilig om ze samen te slikken. Wel natuurlijk niet meer dan je maximale dagdosis die in de bijsluiter staat per pil.
Klopt Wintermuts, ik heb er ook nog 2 ibuprofen achteraan gegooid en het gaat goed.

En ik blijf forummen, kan ik lekker stil zitten hahahaha.

Het wel even een opluchting hoor pppfffff.....je wordt er doodmoe van
Ehm, ibuprofen en aleve samen slikken is geen goede combi. Dat is namelijk meer van hetzelfde soort medicijn, dus dan krijg je een te hoge dosis binnen. Nu denk ik dat je nog niet over je maximale dagdosis heen zit, maar doe het niet nog een keer. Sowieso even je bijsluiter checken.

Paracetamol is een heel ander werkende pijnstiller dan ibuprofen en aleve, die in dezelfde groep zitten. Paracetamol kun je wel veilig naast aleve nemen, zonder bang te zijn voor een te hoge dosering.

Bij twijfel van wat nu handig is ed, kun je morgen even bij een apotheek die zaterdags open is langsgaan bv.
He Mutsje zegt oranje tegen winter

Dank je voor al je tipjes. Mijn lichaam kan vrij veel aan wat pijnbestrijding betreft maar ga morgen toch maar even informeren.

Dus ik kan voor het slapen gaan vanavond wel Aleve samen met Paracetamol in nemen om de nacht door te komen??

Wat nog verstandiger is om alleen de Aleve te nemen, mocht het niet gaan dan pak ik nog een paracetamolletje er achteraan??
quote:oranjemuts schreef op 20 augustus 2010 @ 19:50:

He Mutsje zegt oranje tegen winter

Dank je voor al je tipjes. Mijn lichaam kan vrij veel aan wat pijnbestrijding betreft maar ga morgen toch maar even informeren.

Dus ik kan voor het slapen gaan vanavond wel Aleve samen met Paracetamol in nemen om de nacht door te komen??

Dat is een betere combi, kijk wel even of je nog aleve mag hebben qua dagdosis. Tel die ibuprofens ook als een of twwe aleves. Ik geloof dat 5 aleve feminax per dag de max is (uit mijn hoofd, dus wel zelf kijken) Ga daar niet overheen, maar slik liever dan twee paracetamol.

Sowieso is paracetamol een veiliger middel, je kunt elke 8 uur er twee slikken en als je nog pijn hebt die daar doorheen komt, Aleve of ibuprofen erbij. Deze middelen hebben meer risico's vooral maagproblemen, misselijheid en allergische reacties.

Ga je twijfelen en je zorgen maken, bel je huisartsenpost of dienstdoende apotheek voor advies.
He mutsje oranje tegen winter

Ik heb een uurtje geleden nog even 1 Aleve ingenomen en ben nu pijn vrij. Echt heel heerlijk!!!!

Ik ga met deze dosering de nacht in en hoop dat ik het trek tot mijn wekker afloopt om 4.30.

Bedankt voor al je goede raadgeving.......zit jij trouwens in de gezondheidszorg want volgens mij weet je wel heel veel!!
Even een update.

Aanstaande maandag naar de gyneacoloog. Heb afgelopen vrijdag een echo gehad en daar denken ze aan een vleesboom maar dat staat nog niet vast. Afwachten maar weer.

Weet iemand als het verwijdert moet worden of het poliklinisch kan of dat je moet blijven in het ziekenhuis.

Zal voor mijn 45 jarig bestaan dan een primeur zijn, heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen........
Dat ligt eraan: formaat, positie, methode. Sommige vleesbomen zijn niet of heel lastig te verwijderen. Na de overgang verdwijnen ze overigens meestal vanzelf.

Sterkte! Heb er zelf drie, helaas. Niet verwijderbaar.
Vind het trouwens een heel raar woord.....vleesboom...

Ik zie een boom met plakjes ham en worstjes voor me waar mijn hondjes onder staan te likkebaarden.

Jeetje, ik schrik van mijn eigen fantasie.........HAHA
Soms is de pil of een mirena spiraaltje de oplossing. Soms is een operatie nodig, een kleine poliklinische of een echte buikoperatie... dat ligt er helemaal aan

Lees dit voor meer info, http://www.nvog.nl/Sites/Files/0000000104_Myomen.pdf en behandelwijzes.
Vanmiddag bij de gyn geweest en ze heeft een inwendige echo gemaakt. Volgens haar ook een boom met stekkies er om heen. Boom is vrij groot en waarschijnlijk zal mijn baarmoeder helemaal verwijdert worden...pppfffff. Omdat hij er enigszins om mijn baarmoeder is heen gegroeid....raar idee hoor

Morgen bloedprikken en pas over 2 weken weer een afspraak met de gyn. Als ik meer klachten krijg mag ik in de tussentijd al aan de bel trekken maar we doen het nu nog even rustig aan.

Ik mag me niet teveel inspannen, dat wil zeggen rennen springen etc. Niet dat ik dat al dagelijks deed hahaha

Er speelt nog wel steeds iets anders door mijn hoofd. Stel dat ze wat anders in mijn bloed vinden...maar daar wil ik niet teveel aan toe geven.
Wintermuts bedankt voor je info maar ik heb deze folder vanmiddag ook al mee gekregen van mijn gyn.....maar nogmaals bedankt voor het meedenken.....knufkus!!!
Hoi Oranjemuts,

Op zich 'goed nieuws' dat het om een vleesboom gaat (met stekkies..). Heel veel vrouwen hebben die en het is in principe altijd goedaardig. Je kunt altijd zelf bepalen of en wanneer je er iets aan wilt laten doen. De klachten geven ws. de doorslag.

Ik wil je even laten weten dat bij mij m'n hele onderbuik vol myomen zit, allemaal in de wand van de baarmoeder, die is rondom zo'n 18 cm. i.p.v. de omvang van een stoofpeertje. Dat is groot dus.

Bij mij zijn de klachten wonderlijk genoeg niet heel ernstig.

Mijn eerste gynaecoloog zei dat de enige behandelmethode een bmv zou zijn. Bij een second opinion in Tilburg bleek ik ook in aanmerking te komen voor een embolisatie.

Ik neig er steeds meer naar om dat te gaan doen. Een baarmoederverwijdering zou altijd nog kunnen, ws. is mijn baarmoeder na embolisatie ook een stuk kleiner en dat zou in geval van een bmv betekenen dat dat dan vaginaal zou kunnen i.p.v. via de buikwand.

Gaan ze bij jou trouwens ook een MRI maken? Daarop is het allemaal nog beter te zien.

groet, Iep
Hallo Iepje

Ik zit nog een beetje in het beginstadium dus een MRI is nog niet ter sprake geweest.

Ik heb zelf een instelling van als wat eruit moet moet eruit.....Ik vertrouw totaal op de arts(en).

Komt misschien ook doordat ik van mijn leven nog nooit in een ziekenhuis heb gelegen, nog nooit wat heb gebroken en alleen met een hondenbeet op de eerste hulp heb gezeten. Is allemaal heel onbekend dus ik vertrouw misschien daarom wel op elke arts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven