Vierde kind?

25-08-2010 20:27 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik wil jullie graag het volgende voorleggen; mijn vriend en ik hebben drie prachtige kinderen. De oudste is 4 en de jongste is anderhalf. Nu begint het bij mij eigenlijk weer te kriebelen. Ik zou best wel een vierde kindje willen. Mijn vriend weet nog niet of hij het wil (heb al eens voorzichtig gepolst). Eigelijk wil hij straks het ledikant verkopen als de jongste eruit gegroeid is en ook de box. Kinderkleding hebben we ook al weggedaan.

Mij heeft een groot gezin altijd geweldig geleken, maar ja, ik heb drie keer een goede zwangerschap gehad en drie gezonde kinderen op de wereld gezet. Tel je zegeningen denk ik ook vaak. Jullie merken het: twijfels... Wie herkent dit? En wat is jullie besluit geweest?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Rood kippetje.
Hoe oud zijn jullie? Niet dat het mij wat uitmaakt maar anders pak ik er alvast even een klapstoeltje bij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als je vriend niet wil, dan houdt het op lijkt mij.

Bespreek met hem je kinderwens.
't Lijkt mij gewoon praktisch gezien lastig.

3 kinderen in een auto gaat prima, 4 wordt lastig (in een doorsnee auto dan).
Ik denk dat als je vriend er klaar mee is.... dat je het dan niet meer moet doen. Je moet het allebei willen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Nous, prachtig motto weer!

@rodekippetje.....als JULLIE willen, wat maakt het dan uit wat wij vinden? Kortom; praat met je man!
Hebben jullie zo'n groot huis dat je voor 4 kinderen kamers hebt? Hebben jullie zo'n grote auto dat je er comfortabel met zessen in kunt? Laten jullie financieen het toe om zonder geldzorgen goed te kunnen leven met zoveel personen zonder ze te kort te doen door ze niet op sport/clubjes e.d. te kunnen laten omdat daar geen geld meer voor is? Als de kostwinner z'n baan onverhoopt kwijtraakt, redt je het dan nog met zoveel monden te voeden?
Waar twijfel jij dan nog aan? Is je enige twijfel of de zwangerschap wel goed zal verlopen en het kind gezond wordt of?
4????????
quote:elninjoo schreef op 25 augustus 2010 @ 20:36:

Hebben jullie zo'n groot huis dat je voor 4 kinderen kamers hebt? Hebben jullie zo'n grote auto dat je er comfortabel met zessen in kunt? Laten jullie financieen het toe om zonder geldzorgen goed te kunnen leven met zoveel personen zonder ze te kort te doen door ze niet op sport/clubjes e.d. te kunnen laten omdat daar geen geld meer voor is? Als de kostwinner z'n baan onverhoopt kwijtraakt, redt je het dan nog met zoveel monden te voeden?Voor het eerst wat kinderen betreft geheel met jou eens!
4 is echt niet hip
Meds, 4 is het nieuwe 3 hoor
Stressed is just desserts spelled backwards
Qua auto moet je al gauw een busje hebben zeker als je op vakantie wilt. Qua vakantie is het ook erg duur natuurlijk, en het is een enorme belasting voor het milieu weer een kind erbij. Weet je wel hoeveel CO2 een kind uitstoot?
en waarom een kind zelf maken als er zoveel zonder papa en mama rondlopen?
en dat lijf.... komt nooooit meer goed
Zul je zien dat je een tweeling krijgt

Verder helemaal eens met Elninjoo, ga dat lijstje even af!
Rodekippetje, moeten we misschien van Nick ruilen?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik kom uit een gezin met 4 kinderen en kan het alleen maar aanraden. Altijd gezelligheid en iemand om je heen. Een even aantal aan de eettafel of bij activiteiten. Tot we een jaar of 12 waren ook altijd met zn 4en op de achterbank van de auto, en dat ging prima. We hadden allemaal een eigen slaapkamertje, hoe klein dan ook, maar wel ons eigen plekje. Kan alleen maar zeggen dat het erg gezellig is met zo veel kinderen (wat ik overigens niet veel vind, maar bij de moderne standaarden vast wel veel is)
quote:Broedkippetje schreef op 25 augustus 2010 @ 20:43:

Rodekippetje, moeten we misschien van Nick ruilen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Boarn schreef op 25 augustus 2010 @ 20:44:

Ik kom uit een gezin met 4 kinderen en kan het alleen maar aanraden. Altijd gezelligheid en iemand om je heen. Een even aantal aan de eettafel of bij activiteiten. Tot we een jaar of 12 waren ook altijd met zn 4en op de achterbank van de auto, en dat ging prima. We hadden allemaal een eigen slaapkamertje, hoe klein dan ook, maar wel ons eigen plekje. Kan alleen maar zeggen dat het erg gezellig is met zo veel kinderen (wat ik overigens niet veel vind, maar bij de moderne standaarden vast wel veel is)Jaren '70?
ik ken in mijn omgeving een aantal grote gezinnen waar het constante oorlog is. De kinderen meppen elkaar halfdood en de ouders zijn overspannen
4 kinderen lijkt mij zeer onpraktisch!
quote:nouschi schreef op 25 augustus 2010 @ 20:45:

[...]

Jaren '70?minstens, toen was het leven nog ingericht op grote gezinnen
en wat wil het kind?
Ik raak al overspannen als ik er alleen al aan dénk. Aan mij heb je niks to, sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven