Vierde kind?

25-08-2010 20:27 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik wil jullie graag het volgende voorleggen; mijn vriend en ik hebben drie prachtige kinderen. De oudste is 4 en de jongste is anderhalf. Nu begint het bij mij eigenlijk weer te kriebelen. Ik zou best wel een vierde kindje willen. Mijn vriend weet nog niet of hij het wil (heb al eens voorzichtig gepolst). Eigelijk wil hij straks het ledikant verkopen als de jongste eruit gegroeid is en ook de box. Kinderkleding hebben we ook al weggedaan.

Mij heeft een groot gezin altijd geweldig geleken, maar ja, ik heb drie keer een goede zwangerschap gehad en drie gezonde kinderen op de wereld gezet. Tel je zegeningen denk ik ook vaak. Jullie merken het: twijfels... Wie herkent dit? En wat is jullie besluit geweest?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Rood kippetje.
4 is volkskrant, ze heten vast ook Sterre, Linde en Noud.

Kan je niet pleegmoeder worden?
4 kinderen laten studeren kan gewoon niet zelfs niet als je dubbel modaal hebt
quote:misspoez schreef op 25 augustus 2010 @ 20:47:

4 is volkskrant, ze heten vast ook Sterre, Linde en Noud.

Kan je niet pleegmoeder worden?of Mees, Merel, Kluut en Kolibri
blijft nog staan mijn punt over de C02 uitstoot
Mijn enige kind raakt al overspannen van mij, kun je nagaan.
quote:Garden_of_Sarah schreef op 25 augustus 2010 @ 20:34:

Nous, prachtig motto weer!

@rodekippetje.....als JULLIE willen, wat maakt het dan uit wat wij vinden? Kortom; praat met je man!Je bent de eerste, de rest vraagt alleen maar waar mijn andere is want die was leuker.( vind ik ook hoor)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ben ik de enige die de reacties best een beetje raar vindt?

3, dat kan prima, maar 4...?

Jee zeg, dát is me toch gek.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
4?

Kunnen ze dan alle 4 op een leuke sport of mee met schoolreisjes

Hoe zit het met de kinderopvang is dat niet een beetje duur?

Is het zowieso niet duur?

Hoe gaat dat als ze alle 4 gaan studeren, niemand geeft je de garantie dat ze gezond blijven en kunnen werken naast een studie?

Heb je genoeg ruimte? Is het niet egoistisch? Want denk je nu niet in de eerste instantie niet enkel aan jezelf?

Kinder bijslag/toeslag voor 4 kinderen is best wel veel?

Werk je ook, als je partner weg zou vallen komt het dan wel goed?

Kriebelen , wat kriebelt er dan?Tikkende eierstokken en kriebelende? Jeukende baarmoeder?
Studeren? Gewoon direct aan de bak na je Mavo, kun je tenminste geld inbrengen en eens wat terug doen voor je ouders die altijd krom lagen!
Laat die eerste vraag maar zitten TO, klapstoeltje staat sowieso al uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wil je echt een vierde kind, of wil je gewoon graag nog eens een zwangerschap meemaken?
quote:Julus schreef op 25 augustus 2010 @ 20:49:

Studeren? Gewoon direct aan de bak na je Mavo, kun je tenminste geld inbrengen en eens wat terug doen voor je ouders die altijd krom lagen!Krom l,vooral als ik 3 oudere broers en zussen zou hebben maar ik nummer drie uit een drieling werd.We zijn dus met zijn zessen en reken maar dat vooral mijn moeder krom lag,na de bevalling dat dan weer wel
quote:Broedkippetje schreef op 25 augustus 2010 @ 20:49:

Jee zeg, dát is me toch gek.Zegguh jij begint te geiten.
En dat in een tijd dat er enorm bezuinigd moet gaan worden en de koopkracht er alleen maar op achteruit gaat. Ik zou heeeel goed nadenken nu het nog kan.
quote:ardni schreef op 25 augustus 2010 @ 20:49:

Is het niet egoistisch? Want denk je nu niet in de eerste instantie niet enkel aan jezelf?

De eerste 3 kinderen zijn puur altruïsme, maar vanaf de vierde wordt het egoïstisch?
quote:ardni schreef op 25 augustus 2010 @ 20:52:

[...]

Krom l,vooral als ik 3 oudere broers en zussen zou hebben maar ik nummer drie uit een drieling werd.We zijn dus met zijn zessen en reken maar dat vooral mijn moeder krom lag,na de bevalling dat dan weer welAls je dat lekker vind..ik heb andere definities van iets lekker vinden. Je kunt trouwens ook sex hebbne zonder zwanger te raken. Jaja.
Even een tegenwind: 4 is super!

Ik heb er dus 4 (zijn 9,8, 6 en 3 en heten geen van allen sterre of mees ofzo.. en ja huis is groot genoeg en auto ook, maar we doen eigenlijk alles op de fiets of met ov en of ze allemaal kunnen studeren, dat zien we dan wel weer, wij hebben ook zelf gewerkt voor onze studies, verder komen ze niets tekort) Ik ben er zeer blij mee en zij zelf ook en man ook.

Jee zeg, dát is me toch gek.3 is ook raar eigenlijk
quote:Broedkippetje schreef op 25 augustus 2010 @ 20:53:

[...]

De eerste 3 kinderen zijn puur altruïsme, maar vanaf de vierde wordt het egoïstisch?Drie is ook al enorm veel natuurlijk in deze dure tijd, maar die zijn er al, die vierde kan ze nog voorkomen als ze met haar verstand denkt ipv met haar eierstokken.
quote:nouschi schreef op 25 augustus 2010 @ 20:52:

[...]

Zegguh jij begint te geiten.

O ja, da's waar

(maar dat kwam vooral omdat ik het zo maf vond een nick tegen te komen die zo op de mijne lijk; ik zat even in identiteitscrisis).
Okee, hier spreekt de ervaringsdeskundige. Ookal was het bij ons geen bewuste keus, nummertje vier is er gekomen (zat ineens in mijn buik, heel gek, geen idee waar ze vandaan kwam,haha). En Meds, inderdaad het hippe 3 kinderen is tegenwoordig 4! En met mijn lijf zit het helemaal goed, immers alles wat bij drie keer eerder uitgelebberd, dus dat zat wel goed!

Ja, die auto is wel een probleem (om dan nog hip te zijn bedoel ik). Zelf zou ik het liefst zo'n A-Team bus hebben, maar dan met vlammen op de zijkant, maar dat wil manlief niet. Heel flauw, want daar zitten van die stoere roldeuren in, zodat je heel flitsend uit de auto kan springen, niet tijdens het rijden natuurlijk, ookal deed A-team dat geregeld, maargoed dat is een ander verhaal. Ik dwaal af geloof ik. Nu rijden we een VW touran, oerdegelijk en saai.

Een eigen kamertje hebben ze niet allemaal, we hebben er eentje tekort, dus er slapen er altijd twee bij elkaar. Dat rouleer ik. Om de paar jaar gaan er weer twee andere bij elkaar. Zo leren ze delen en inschikken. Ach, je kunt overal wel een goede opvoedkundige reden voor verzinnen toch?

Maargoed, of je een vierde moet nemen, kan ik je natuurlijk niet vertellen. Ik vind het soms leuk en soms helemaal niet, maar denk dat ik dat met 1 kind ook had gehad, ben niet zo'n kinderfan ookal zou je het niet zeggen. Verder moet je wel een beetje relaxed zijn, denk ik, en soms lukt me dat.
quote:Broedkippetje schreef op 25 augustus 2010 @ 20:53:

[...]

De eerste 3 kinderen zijn puur altruïsme, maar vanaf de vierde wordt het egoïstisch?Sowieso is kinderen nemen iets egoistisch, ik nam er ook eentje omdat ik dat wilde. Niks raars aan. Altruistisch begrijp ik niet in dit verband. Die kinderen vragen er niet om om geboren te worden, wie doe je er een plezier mee behalve jezelf?

Jee zeg, dát is me toch gek.Wij zijn ook met 3, maar persoonlijk zou ik er niet voor kiezen. Maar goed wie zegt dat er tegen die tijd iets te kiezen valt wie zegt dat jeik berhaupt kinderen kan krijgen en wie geeft de garantie dat de tweede zwangerschap bestaat uit 1 kind.Er valt dus niet altijd wat te kiezen.
Ik geef even antwoord; de overheid.
Ik kom uit een groot gezin en vind het (meestal) erg gezellig. Natuurlijk zijn er nadelen, mijn ouders dragen niet zoveel bij aan mijn studie en af en toe heb ik geen zin in het hectische gedoe thuis.

Ik zou wel serieus overwegen wat El Ninjoo zegt, het was bij ons thuis echt geen vetpot, wat nog verslechterde toen mijn ouders gingen scheiden. Ik ben nooit "echt" iets tekort gekomen maar was af en toe wel jaloers op leeftijdsgenootjes die wel die leuke nieuwe broek kregen en lekker konden winkelen met hun moeder. Mijn moeder probeerde het beter te maken door dingen te zeggen als: 100 euro kleedgeld per maand, dat krijg je toch nooit op! En dan dacht ik: ik zeer zeker wel hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven