Hoe laat is het? Deel X
woensdag 25 augustus 2010 om 08:17
Gezelligheid kent geen tijd.
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
donderdag 26 augustus 2010 om 01:17
donderdag 26 augustus 2010 om 01:23
quote:N00tje schreef op 26 augustus 2010 @ 00:51:
Maar Frizz, dat is toch onzin wat je nu zegt?
Dat eerwraak geen relatie heeft met de Islam.
Dat wel of niet streng opvolgen..
Degenen die zich er streng aan houden, zijn ook degene die eerwraak en vrouwenbesnijdenissen predikken. Dat zijn ook degene die onze westere rechtstaat niet accepteren en volgens hun regels (de sharia) leven.
In Marokko is enkel de islamitische wetgeving geldig. Er zijn ook verzen waarin de doodstraf wél gepredikt word.
De Marokkaanse cultuur ís Sharia, hoe je het ook wendt of keert.
Eerwraak en de doodstraf zijn twee heul verschillende dingen. Dus voordat je het daarover kan hebben moet je wel goed weten wat dat inhoudt.
Strenggelovig zijn hangt helemaal niet samen met eerwraak en vrouwenbesnijdenissen. Beide genoemde dingen zijn cultúúr en hebben niets met de Islam te maken. Ook die simpele dingen zijn gewoon terug te vinden op (oa) Wikipedia.
Maar Frizz, dat is toch onzin wat je nu zegt?
Dat eerwraak geen relatie heeft met de Islam.
Dat wel of niet streng opvolgen..
Degenen die zich er streng aan houden, zijn ook degene die eerwraak en vrouwenbesnijdenissen predikken. Dat zijn ook degene die onze westere rechtstaat niet accepteren en volgens hun regels (de sharia) leven.
In Marokko is enkel de islamitische wetgeving geldig. Er zijn ook verzen waarin de doodstraf wél gepredikt word.
De Marokkaanse cultuur ís Sharia, hoe je het ook wendt of keert.
Eerwraak en de doodstraf zijn twee heul verschillende dingen. Dus voordat je het daarover kan hebben moet je wel goed weten wat dat inhoudt.
Strenggelovig zijn hangt helemaal niet samen met eerwraak en vrouwenbesnijdenissen. Beide genoemde dingen zijn cultúúr en hebben niets met de Islam te maken. Ook die simpele dingen zijn gewoon terug te vinden op (oa) Wikipedia.
donderdag 26 augustus 2010 om 01:23
donderdag 26 augustus 2010 om 01:24
quote:N00tje schreef op 26 augustus 2010 @ 00:52:
Weggewaaid Frizz, hier zijn de hele dag al tornado's...
Nou weetje, ik wacht op je weerwoord (die zul je ongetwijfeld hebben) en zullen we er daarna over op houden?
0.52Nee dat kan niet. Ze hangen tegen de muur aan en de wind komt precies van de andere kant. Windstil daar dus. Maar ik weet ook niet meer heel zeker of ik ze nou wel of niet eraf had gehaald.
Weggewaaid Frizz, hier zijn de hele dag al tornado's...
Nou weetje, ik wacht op je weerwoord (die zul je ongetwijfeld hebben) en zullen we er daarna over op houden?
0.52Nee dat kan niet. Ze hangen tegen de muur aan en de wind komt precies van de andere kant. Windstil daar dus. Maar ik weet ook niet meer heel zeker of ik ze nou wel of niet eraf had gehaald.
donderdag 26 augustus 2010 om 01:34
Hij was ook zo boos op de kinders dat die weer huilend wegliepen. ( dochter en neefje en nichtje)
Wij waren even naar de apotheker intussen en hij was vergeten waar we waren en de kinders wisten het niet,
Waar trek je de grens? En wat doe je als hij daarover gaat?
01.34
Wij waren even naar de apotheker intussen en hij was vergeten waar we waren en de kinders wisten het niet,
Waar trek je de grens? En wat doe je als hij daarover gaat?
01.34
I don\'t need an excuse for being what I am.
donderdag 26 augustus 2010 om 01:36
Ja , maar mijn moeder is een ernstige hartpatiente. ( ze is zelf onlangs weer opgenomen geweest)
Man gaat wel mee als ik dat vraag , maar die is zo boos op mijn vader ( door de zware belasting die hij op ons gezin legt), dus zegt geen woord als hij daar is.
01.36
Man gaat wel mee als ik dat vraag , maar die is zo boos op mijn vader ( door de zware belasting die hij op ons gezin legt), dus zegt geen woord als hij daar is.
01.36
donderdag 26 augustus 2010 om 01:40
Dat ben ik niet met je eens Frizz... Die man moet zich gewoon gedragen, punt. En zéker waar de kinderen bij zijn..
Ik bedoelde je man om je te beschermen Ber. Jouw fysiek pijn proberen te doen gaat absoluut veel en veel te ver en hoef jij niet te tolereren.
Bang zijn wanneer je iemand probeert te helpen is helemaal het uiterste..
Ik begrijp je innerlijke conflict wel hoor, het is toch je vader en je wilt natuurlijk ook je moeder ondersteunen...
Maar eerlijk, dit is toch geen doen zo..
Kan hij niet naar een verzorgingstehuis?
1.40
Ik bedoelde je man om je te beschermen Ber. Jouw fysiek pijn proberen te doen gaat absoluut veel en veel te ver en hoef jij niet te tolereren.
Bang zijn wanneer je iemand probeert te helpen is helemaal het uiterste..
Ik begrijp je innerlijke conflict wel hoor, het is toch je vader en je wilt natuurlijk ook je moeder ondersteunen...
Maar eerlijk, dit is toch geen doen zo..
Kan hij niet naar een verzorgingstehuis?
1.40
donderdag 26 augustus 2010 om 01:42
Jammer genoeg werkt dat niet Frizzy, we zijn al aardig , boos, pedagogisch,vloekend, tierend, huilend, humoristisch, ernstig,
begripvol, meelevend, empathisch,bestraffend, belonend met hem bezig geweest, maar het haalt echt allemaal niets uit.
hij heeft al seroxat, clozan , temesta, valium, trazolan , nestrolan,lorazepam,diazepam,whatever gehad.
Nu stellen we onze hoop op Haldol.
01.40
begripvol, meelevend, empathisch,bestraffend, belonend met hem bezig geweest, maar het haalt echt allemaal niets uit.
hij heeft al seroxat, clozan , temesta, valium, trazolan , nestrolan,lorazepam,diazepam,whatever gehad.
Nu stellen we onze hoop op Haldol.
01.40
donderdag 26 augustus 2010 om 01:44
Eeehhh... No ik denk dat we het wel met elkaar eens zijn maar dat jij me niet begrijpt?
Ik bedoel namelijk: grenzen stellen, voor hem en jezelf. Negatief gedrag heeft consequenties, positief gedrag wordt beloond.
Gooien met dingen gaat over de grens, wordt niet getolereerd en dus pak je je hele hebben en houden op en verlaat het huis. Dikke doei.
Ik bedoel namelijk: grenzen stellen, voor hem en jezelf. Negatief gedrag heeft consequenties, positief gedrag wordt beloond.
Gooien met dingen gaat over de grens, wordt niet getolereerd en dus pak je je hele hebben en houden op en verlaat het huis. Dikke doei.
donderdag 26 augustus 2010 om 01:46
Mijn moeder wil niet dat hij daarnaartoe gaat.Hij eist nl dat er constant iemand bij me is, en als je uren in zo een tehuis naast hem moet gaan zitten dat trek je niet.
Ik heb het nu 4 weken ( op 1 dag na) gedaan , iedere dag van 2 uur tot 8 uur in het zh , en dan redt je gewoon niet.
Zo zou het ook gaan als hij in een tehuis woont.
01.46
Ik heb het nu 4 weken ( op 1 dag na) gedaan , iedere dag van 2 uur tot 8 uur in het zh , en dan redt je gewoon niet.
Zo zou het ook gaan als hij in een tehuis woont.
01.46
donderdag 26 augustus 2010 om 01:46
Ber ik bedoel ook niet dat je nog heel veel kan uithalen met hoe jullie je gedragen, maar het moet heel simpel worden. Negatief gedrag betekent dat jullie hem verder negeren en weggaan. Maar goed, als hij wel nog verward is vind ik het een ander verhaal.
En die Haldol krijg je toch alleen maar als je verward bent voor zover ik weet.
En die Haldol krijg je toch alleen maar als je verward bent voor zover ik weet.
donderdag 26 augustus 2010 om 01:49
quote:frizzy schreef op 26 augustus 2010 @ 01:44:
Eeehhh... No ik denk dat we het wel met elkaar eens zijn maar dat jij me niet begrijpt?
Oh, sorry.
1.49
Oh, sorry.
1.49
donderdag 26 augustus 2010 om 01:50