tetterettes tetteren augustus uit
donderdag 26 augustus 2010 om 17:43
Oh en bij demente/verstrooide/slecht ter been zijnde/eigenwijze/vul iets in mensen zou ik zeil altijd even nadoen met een droge doek. Ik heb het namelijk wel eens gehad dat een vrouw door de gedweilde keuken ging lopen en zo onderuit ging. Compleet met afvoering naar ziekenhuis en al.
Slof, heeft die mevrouw er trouwens wel eens aan gedacht om braille te gaan leren?
Slof, heeft die mevrouw er trouwens wel eens aan gedacht om braille te gaan leren?
Het Viva forum is papaja.

donderdag 26 augustus 2010 om 17:55
Had ik net een hele lange tekst neergepend doet mijn laptop raar en weg stuk!
Geprobeerd het nogmaals te herhalen. Springt laptop zo naar ander programma, dus weer weg.
Zit hier dus stevig te balen
De cursor verspringt ook steeds naar ander stukkie in tekst. Ik ga dus ff opnieuw opstarten en ben zo weer terug.
Dit kan trouwens komen omdat Streepy met der kont op het toetsenbord gaat zitten, zodra ik ff weg ben, en dan krijg je vaak hele rare dingen.
Zo terug!
Geprobeerd het nogmaals te herhalen. Springt laptop zo naar ander programma, dus weer weg.
Zit hier dus stevig te balen
De cursor verspringt ook steeds naar ander stukkie in tekst. Ik ga dus ff opnieuw opstarten en ben zo weer terug.
Dit kan trouwens komen omdat Streepy met der kont op het toetsenbord gaat zitten, zodra ik ff weg ben, en dan krijg je vaak hele rare dingen.
Zo terug!

donderdag 26 augustus 2010 om 18:31
3e poging om dit stukkie te typen:
Ik belde dus met de mevrouw van het nieuwe adresje om een afspraak te maken. Ze begreep er helemaal niets van. Ze had altijd vaste kracht enzo. Wat ik niet begrijp is dat die mensen niet even gebeld worden. Zo van: volgende week krijgt u een vervangster want blabla. En wie weet: misschien ben ik wel vervangster nummer 6 in 10 weken. Die mensen zijn zo afhankelijk en krijgen het allemaal niet meer zo goed mee en dan moet ik als vreemde gaan bellen. Het ging ongeveer zo:
Jaaaa, hallo? (krakkemikkig stemmetje)
Dag spreek ik met mevrouw Jansen?
Jaaa
U spreekt met Slofje van de thuiszorg
stilte
Mevrouw Jansen?
Mevrouw Jansen??
Jaaaaa?
Kunt u mij verstaan? U spreekt met Slofje van de thuiszorg en ik wil graag een afspraak met u maken
Stilte.........
mevrouw Jansen?
Mevrouw Jansen????
Jaaaaaa, een afspraak? Waarvoor?
U krijgt toch thuiszorg?
Stilte.........
Mevrouw Jansen?
Mevrouw Janssen???????
Jaaaaaaaaa?
Jongens, dit heeft een kwartier geduurd en volgens mij zitten de telefoonkosten niet in het pakket . Ik vind het helemaal niet erg hoor, maar wat mij stoort is dat die mensen niet een bepaald contactpersoon hebben om dingen mee te regelen. Nou moet ik als wildvreemde bellen! Vind het maar zielig hoor!
Telefoongesprek client nummer 2 ging stukken beter. Die mevrouw was er nog goed bij. Maar voordat ik haar te pakken had, had ik eerst een shoarmatent aan de lijn . Man neemt op en ik zeg:
Is dit het adres van mevrouw Hermans?
Uh? Ja.(gebrekkig nederlands)
Dus ik ga het hele verhaal afsteken haha, maar kreeg rare respons (wie heeft dit dan aangevraagd enzo en ik weer helemaal uitleggen!!)). Op een gegeven moment zegt íe: Volgens mij bent u verkeerd. Dus ik zeg: maar, u zei ja toen ik vroeg of dit het adres was van mevrouw Hermans. Ja, zei 'ie, de naam kwam me bekend voor dus ik zei maar ja! Maarre dit is een restaurant.
Ik had dus de 2 laatste cijfers omgedraaid
Jaja je maakt wat mee in die thuiszorg
Zo, eerst dit ff posten en dan lezen
Ik belde dus met de mevrouw van het nieuwe adresje om een afspraak te maken. Ze begreep er helemaal niets van. Ze had altijd vaste kracht enzo. Wat ik niet begrijp is dat die mensen niet even gebeld worden. Zo van: volgende week krijgt u een vervangster want blabla. En wie weet: misschien ben ik wel vervangster nummer 6 in 10 weken. Die mensen zijn zo afhankelijk en krijgen het allemaal niet meer zo goed mee en dan moet ik als vreemde gaan bellen. Het ging ongeveer zo:
Jaaaa, hallo? (krakkemikkig stemmetje)
Dag spreek ik met mevrouw Jansen?
Jaaa
U spreekt met Slofje van de thuiszorg
stilte
Mevrouw Jansen?
Mevrouw Jansen??
Jaaaaa?
Kunt u mij verstaan? U spreekt met Slofje van de thuiszorg en ik wil graag een afspraak met u maken
Stilte.........
mevrouw Jansen?
Mevrouw Jansen????
Jaaaaaa, een afspraak? Waarvoor?
U krijgt toch thuiszorg?
Stilte.........
Mevrouw Jansen?
Mevrouw Janssen???????
Jaaaaaaaaa?
Jongens, dit heeft een kwartier geduurd en volgens mij zitten de telefoonkosten niet in het pakket . Ik vind het helemaal niet erg hoor, maar wat mij stoort is dat die mensen niet een bepaald contactpersoon hebben om dingen mee te regelen. Nou moet ik als wildvreemde bellen! Vind het maar zielig hoor!
Telefoongesprek client nummer 2 ging stukken beter. Die mevrouw was er nog goed bij. Maar voordat ik haar te pakken had, had ik eerst een shoarmatent aan de lijn . Man neemt op en ik zeg:
Is dit het adres van mevrouw Hermans?
Uh? Ja.(gebrekkig nederlands)
Dus ik ga het hele verhaal afsteken haha, maar kreeg rare respons (wie heeft dit dan aangevraagd enzo en ik weer helemaal uitleggen!!)). Op een gegeven moment zegt íe: Volgens mij bent u verkeerd. Dus ik zeg: maar, u zei ja toen ik vroeg of dit het adres was van mevrouw Hermans. Ja, zei 'ie, de naam kwam me bekend voor dus ik zei maar ja! Maarre dit is een restaurant.
Ik had dus de 2 laatste cijfers omgedraaid
Jaja je maakt wat mee in die thuiszorg
Zo, eerst dit ff posten en dan lezen

donderdag 26 augustus 2010 om 18:42
Tonks: braille!!! Dat is een goeie! Zal proberen het voor te stellen. Wat ik wel begrepen heb is dat ze binnenkort naar een blindenschool gaat om een grote reuzeloep te testen. Ze heeft trouwens ook een afspraak bij de Bieb om luisterboeken uit te proberen.
En de vieze verhalen ken ik, ook wat koffie drinken enzo betreft. Mijn beste vriendin werkt in de thuiszorg, maar dan met de echt moeilijke, zware gevallen. Mensen die al 30 jaar dingen verzamelen en dat er dan nog maar een smal paadje door het huis beschikbaar is en oh wee als je iets verplaatst. Een mevrouw die nog steeds in haar ouderlijk huis woont met apparatuur uit de jaren 60 en geen warm water omdat haar ouders dat toendertijd niet aan wilde laten leggen! En ga zo maar door.
Maar ok, genoeg over de oudjes Morgenvroeg mag ik weer naar die kindjes HOERA
En de vieze verhalen ken ik, ook wat koffie drinken enzo betreft. Mijn beste vriendin werkt in de thuiszorg, maar dan met de echt moeilijke, zware gevallen. Mensen die al 30 jaar dingen verzamelen en dat er dan nog maar een smal paadje door het huis beschikbaar is en oh wee als je iets verplaatst. Een mevrouw die nog steeds in haar ouderlijk huis woont met apparatuur uit de jaren 60 en geen warm water omdat haar ouders dat toendertijd niet aan wilde laten leggen! En ga zo maar door.
Maar ok, genoeg over de oudjes Morgenvroeg mag ik weer naar die kindjes HOERA

donderdag 26 augustus 2010 om 18:50
hallo tetterettes en poetserettes
ik ben beide vandaag een beetje huis gezogen,wassen gedraaid,bed verschoont,boodschappen bij de Aldi en bij de Appie gedaan.
Moe maar voldaan!
Vanmiddag nog koffie gedronken met nieuwe kennis/vriendin (die laatst al bij mij was geweest)
gezellig!
Hebben het erover gehad om in het voorjaar met hen mee te gaan naar warm eiland (gaan altijd met een hele groep..) lijkt me erg leuk.
Maar even wachten hoe het met MO gaat.
Ook nog weer zooi uit oude huis gehaald,het hodt maar niet op...staat nog best veel.
Comard was er gelukkig niet.
Net lekker kerriezuurkool gehad,vond het er weer voor
zat btw naar Will&Grace te kijken en Grace heeft nu een relatie met iemand die op MO lijkt,zowel uiterlijk als het karakter wat gespeeld wordt door Woody Harrelson.
Ratteke dat je niet meer naar de hapto hoeft.
Wat ga je goehoed!!
ik ben beide vandaag een beetje huis gezogen,wassen gedraaid,bed verschoont,boodschappen bij de Aldi en bij de Appie gedaan.
Moe maar voldaan!
Vanmiddag nog koffie gedronken met nieuwe kennis/vriendin (die laatst al bij mij was geweest)
gezellig!
Hebben het erover gehad om in het voorjaar met hen mee te gaan naar warm eiland (gaan altijd met een hele groep..) lijkt me erg leuk.
Maar even wachten hoe het met MO gaat.
Ook nog weer zooi uit oude huis gehaald,het hodt maar niet op...staat nog best veel.
Comard was er gelukkig niet.
Net lekker kerriezuurkool gehad,vond het er weer voor
zat btw naar Will&Grace te kijken en Grace heeft nu een relatie met iemand die op MO lijkt,zowel uiterlijk als het karakter wat gespeeld wordt door Woody Harrelson.
Ratteke dat je niet meer naar de hapto hoeft.
Wat ga je goehoed!!

donderdag 26 augustus 2010 om 19:09
quote:Francisca_ schreef op 26 augustus 2010 @ 18:54:
Hey Bieb, ik zat net aan je denken, je was zo stil
Lekker dagje dus?
Ik heb net 3 truien via HM besteld. Maar die zijn pas begin oktober leverbaar
Ah, H&M site. Die heb ik nog niet gehad. Ga gelijk ff kijken.
I just love online shopping!
Hai Bieb
Hey Bieb, ik zat net aan je denken, je was zo stil
Lekker dagje dus?
Ik heb net 3 truien via HM besteld. Maar die zijn pas begin oktober leverbaar
Ah, H&M site. Die heb ik nog niet gehad. Ga gelijk ff kijken.
I just love online shopping!
Hai Bieb
donderdag 26 augustus 2010 om 19:13
Pffft, ik zit dus weer bij de pabo, maar tis iets minder boeiend vandaag want ik heb helemaal bijgelezen over jullie thuis(zorg)perikelen. Viezigheidjes ken ik nog wel uit de tijd dat ik vakantiewerk deed bij de thuiszorg. Echt genant, een broer en zus met een vaste hulp waar melk met klonten en schimmelkaas stond . En waar de koffie de hele dag op een vlammetje stond te pruttelen . En een lieve mevrouw waar ik bijna niet aan het werk kon omdat ze zo alleen was en graag wilde kletsen.
Francis, die truien zie ik thuis pas. En Bieb, als MO op Woody lijkt dan lijkt ie ook op mijn man: zelfde coupe in ieder geval
Francis, die truien zie ik thuis pas. En Bieb, als MO op Woody lijkt dan lijkt ie ook op mijn man: zelfde coupe in ieder geval
donderdag 26 augustus 2010 om 19:53
Sow, het is hier eindelijk droog. Je zou inderdaad truien aantrekken, zuurkool eten en hout gaan hakken.
Ik was thuis aan het werken vandaag. Pff, m´n stoel plakte aan m´n kont toen ik opstond. Eindelijk eens braaf de hele dag doorgewerkt.
Maar helaas pindakaas, niet van die spannende verhalen zoals Tonks en Slofje. Jullie beleven van alles zeg! Hoewel de organisatie niet lekker geregeld is. Pff.
En Tonks, jij positivo, knap dat je er zo naar kijkt!
Ik heb ooit in een bejaardenhuis schoongemaakt. Soms zo leuk, als het lieve mensen zijn. Maar soms ook drama, kachel op standje tropisch, alles moeten doen zoals zij het 80 jaar geleden ook zelf deden, allemaal frutsels in de kamer. Maar toch vond ik het best leuk.
Het leukste vond ik een duo-kamer, waar een man van 103 woonde, samen met zijn dochter. Die was in de 80. Echt aandoenlijk.
Ik was thuis aan het werken vandaag. Pff, m´n stoel plakte aan m´n kont toen ik opstond. Eindelijk eens braaf de hele dag doorgewerkt.
Maar helaas pindakaas, niet van die spannende verhalen zoals Tonks en Slofje. Jullie beleven van alles zeg! Hoewel de organisatie niet lekker geregeld is. Pff.
En Tonks, jij positivo, knap dat je er zo naar kijkt!
Ik heb ooit in een bejaardenhuis schoongemaakt. Soms zo leuk, als het lieve mensen zijn. Maar soms ook drama, kachel op standje tropisch, alles moeten doen zoals zij het 80 jaar geleden ook zelf deden, allemaal frutsels in de kamer. Maar toch vond ik het best leuk.
Het leukste vond ik een duo-kamer, waar een man van 103 woonde, samen met zijn dochter. Die was in de 80. Echt aandoenlijk.

donderdag 26 augustus 2010 om 20:14
Eergisteren bij de Wehkamp, vaak bij H&M, The Stone. Kijken doe ik bij King Louie. Mooie jurken maar ik twijfel altijd of het echt wel een leuke jurk is of dat mijn buik daar niet te veel in uitkomt etc. De prijs maakt me nog niet zo heel veel uit. Very Cherry vind ik ook een prachtige site. Maar dat is wel duur. De stijl vind ik echt geweldig, echt iets voor mij.
donderdag 26 augustus 2010 om 20:39
Bieb, leuke LL-foto's op je haifs! En fijn dat je toch nog een lekkere dag hebt gehad!
Fran, ik zou willen dat ik zo'n grote vriezer had, voor al dat eten... Staat op 't verlanglijstje iig, heerlijk lijkt me dat, scheelt zoveel gesjouw!
Die foto van die wc!!! Zat echt even met open mond te kijken hoor!
Leuke truien ook!
Olijf, fijn dat schoonmams niet geopereerd hoeft te worden!!
Slofje en en
Wat een geregel trouwens voor de thuiszorg zeg! Schrik daar eigenlijk een beetje van.
Ratteke, lekker gevoel dat je de hapto nu zelf kunt?
Hoop dat het eten jullie gesmaakt heeft!
Tonks, als je de eindjes niet aan elkaar krijgt kun je altijd nog 'n handboek voor thuiszorgers gaan schrijven
TH, jammer dat 't zo saai is vandaag.
Its, badder ze!
Fran, ik zou willen dat ik zo'n grote vriezer had, voor al dat eten... Staat op 't verlanglijstje iig, heerlijk lijkt me dat, scheelt zoveel gesjouw!
Die foto van die wc!!! Zat echt even met open mond te kijken hoor!
Leuke truien ook!
Olijf, fijn dat schoonmams niet geopereerd hoeft te worden!!
Slofje en en
Wat een geregel trouwens voor de thuiszorg zeg! Schrik daar eigenlijk een beetje van.
Ratteke, lekker gevoel dat je de hapto nu zelf kunt?
Hoop dat het eten jullie gesmaakt heeft!
Tonks, als je de eindjes niet aan elkaar krijgt kun je altijd nog 'n handboek voor thuiszorgers gaan schrijven
TH, jammer dat 't zo saai is vandaag.
Its, badder ze!

donderdag 26 augustus 2010 om 20:45
quote:Talkinghead schreef op 26 augustus 2010 @ 20:16:
Ik heb ooit ook betaald schoon gemaakt bij Corus, toen nog Hoogovens . Dat was pas echt ranzig Sohee nou, vriend moet daar wel es heen, en dan doet ie alleen maar iets met een laptop, maar uit de overall die hij daar aan heeft komt zwart water, laat staan uit zijn haar, neus en rest... echt ik wil niet weten hoe zwart je thuis komt als je daar hebt schoon gemaakt!!
Ik heb ooit ook betaald schoon gemaakt bij Corus, toen nog Hoogovens . Dat was pas echt ranzig Sohee nou, vriend moet daar wel es heen, en dan doet ie alleen maar iets met een laptop, maar uit de overall die hij daar aan heeft komt zwart water, laat staan uit zijn haar, neus en rest... echt ik wil niet weten hoe zwart je thuis komt als je daar hebt schoon gemaakt!!