
"Sorry, korting niet meer van toepassing" (Sunparcs)
vrijdag 27 augustus 2010 om 13:36
Wij hebben via internet een vakantiehuisje bij Sunparcs geboekt voor een midweek in de herfstvakantie. Op het einde van de boeking, vlak voor je kan betalen met je creditkaart, vragen ze je aan te vinken dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Ik lees die uiteraard eerst eens, en zie dat ze daar zeggen dat elke boeking die via internet gebeurt, recht heeft op een korting van ¤ 10. Ik heb die korting echter nergens vermeld zien staan in het overzicht van de prijs die we moeten betalen.
Omdat het al laat is en we echt wel willen boeken, gaan we direct verder met de betaling. Ik stuur wel nog een mailtje naar Sunparcs met de vraag om die internetkorting te verduidelijken, en of we daar nog recht op hebben.
We krijgen als antwoord dat die korting helaas niet meer van toepassing is, maar dat we wel goedkoper af zijn dan als we naar hun callcenter gebeld hadden om te boeken, dan kwam er nog ¤ 7 kosten bij.
Kan dat zomaar, dat die korting in hun algemene voorwaarden staat en dat je daar dan toch geen recht op hebt? En dat van dat callcenter, da's toch de zaken omdraaien? Die kosten zijn EXTRA als je telefonisch boekt, die gaan er niet af als je via internet boekt.
Ik ben toch wel een beetje pissig nu en denk dat ik toch nog eens een mail ga sturen naar Sunparcs hierover. We kunnen ook al geen gebruik maken van de jonge gezinnen-korting (we hebben 2 kinderen), want die geldt niet tijdens de vakanties (slim van Sunparcs natuurlijk!), dus die vakantie is best wel duur. We kunnen het zeker wel betalen, daar gaat het niet over, maar elke korting die ze geven is natuurlijk mooi meegenomen.
Heeft iemand misschien ervaring met dergelijke praktijken bij Sunparcs (of een vergelijkbaar vakantiepark)?
Omdat het al laat is en we echt wel willen boeken, gaan we direct verder met de betaling. Ik stuur wel nog een mailtje naar Sunparcs met de vraag om die internetkorting te verduidelijken, en of we daar nog recht op hebben.
We krijgen als antwoord dat die korting helaas niet meer van toepassing is, maar dat we wel goedkoper af zijn dan als we naar hun callcenter gebeld hadden om te boeken, dan kwam er nog ¤ 7 kosten bij.
Kan dat zomaar, dat die korting in hun algemene voorwaarden staat en dat je daar dan toch geen recht op hebt? En dat van dat callcenter, da's toch de zaken omdraaien? Die kosten zijn EXTRA als je telefonisch boekt, die gaan er niet af als je via internet boekt.
Ik ben toch wel een beetje pissig nu en denk dat ik toch nog eens een mail ga sturen naar Sunparcs hierover. We kunnen ook al geen gebruik maken van de jonge gezinnen-korting (we hebben 2 kinderen), want die geldt niet tijdens de vakanties (slim van Sunparcs natuurlijk!), dus die vakantie is best wel duur. We kunnen het zeker wel betalen, daar gaat het niet over, maar elke korting die ze geven is natuurlijk mooi meegenomen.
Heeft iemand misschien ervaring met dergelijke praktijken bij Sunparcs (of een vergelijkbaar vakantiepark)?
vrijdag 27 augustus 2010 om 13:43
Ik ben net nog eens op hun website gaan kijken. In de algemene voorwaarden onderaan hun homepage staat de internetkorting niet vermeld, maar het stond wel degelijk in de algemene voorwaarden die ik aanklikte tijdens de boekingsprocedure, en waar ik dus mee akkoord moest gaan voor de boeking definitief kon gemaakt worden.
vrijdag 27 augustus 2010 om 13:53
Ik ben 1 keer in mijn hele leven naar SUNPARCS geweest, ik vond t een verschrikking. t Huisje was oud, vies en stuk. We hadden een huisje voor 8, toch gek dat er maar 5 zitplaatsen aan de tafel zijn en 2 kleine banken. 2 pannen ter beschikking en dingen als kaasschaaf, lepels etc. niet te vinden.
Meubliair was stuk, tuinmeubels nooit van gehoord en de badkamer en slaapkamers echt goor.
Rest van t park ook slecht verzorgd en blijkbaar hadden we geluk want t zwembad was net een week open, na weken dicht wegens..?? Nouja, geluk, met zijn 8-en was ie ook wel vol hoor, die badkuip.
ohja, een tv die t doet, is dat te veel gevraagd?
Enfin, ik (wij) waren not amused en ik ga nooit weer terug. Als ik jou was annuleren en naar LANDAL gaan, veel beter, mooier, groener en ruimer.
Met onze klachten is nooit iets gedaan, niet terplekke en niet later... er lag na 2 dagen wel een kaasschaaf in de bus...
Meubliair was stuk, tuinmeubels nooit van gehoord en de badkamer en slaapkamers echt goor.
Rest van t park ook slecht verzorgd en blijkbaar hadden we geluk want t zwembad was net een week open, na weken dicht wegens..?? Nouja, geluk, met zijn 8-en was ie ook wel vol hoor, die badkuip.
ohja, een tv die t doet, is dat te veel gevraagd?
Enfin, ik (wij) waren not amused en ik ga nooit weer terug. Als ik jou was annuleren en naar LANDAL gaan, veel beter, mooier, groener en ruimer.
Met onze klachten is nooit iets gedaan, niet terplekke en niet later... er lag na 2 dagen wel een kaasschaaf in de bus...
once upon a time called.....right now
vrijdag 27 augustus 2010 om 13:53
vrijdag 27 augustus 2010 om 13:57
quote:Clytemnestra schreef op 27 augustus 2010 @ 13:53:
Ik ben 1 keer in mijn hele leven naar SUNPARCS geweest, ik vond t een verschrikking. t Huisje was oud, vies en stuk. We hadden een huisje voor 8, toch gek dat er maar 5 zitplaatsen aan de tafel zijn en 2 kleine banken. 2 pannen ter beschikking en dingen als kaasschaaf, lepels etc. niet te vinden.
Meubliair was stuk, tuinmeubels nooit van gehoord en de badkamer en slaapkamers echt goor.
Rest van t park ook slecht verzorgd en blijkbaar hadden we geluk want t zwembad was net een week open, na weken dicht wegens..?? Nouja, geluk, met zijn 8-en was ie ook wel vol hoor, die badkuip.
ohja, een tv die t doet, is dat te veel gevraagd?
Enfin, ik (wij) waren not amused en ik ga nooit weer terug. Als ik jou was annuleren en naar LANDAL gaan, veel beter, mooier, groener en ruimer.
Met onze klachten is nooit iets gedaan, niet terplekke en niet later... er lag na 2 dagen wel een kaasschaaf in de bus...
Oei, wat vreselijk! Wij hebben een Exclusive huisje gehuurd (het duurste), dus ik mag hopen dat het qua comfort wel wat beter is dan jij beschrijft! Welk park was het precies?
Dat méén je niet, stuurden ze gewoon een kaasschaaf naar je thuis??
We zijn ook al eens in Landal geweest, en dat vond ik dan weer minder qua comfort en zwembad en zo.
Ik ben 1 keer in mijn hele leven naar SUNPARCS geweest, ik vond t een verschrikking. t Huisje was oud, vies en stuk. We hadden een huisje voor 8, toch gek dat er maar 5 zitplaatsen aan de tafel zijn en 2 kleine banken. 2 pannen ter beschikking en dingen als kaasschaaf, lepels etc. niet te vinden.
Meubliair was stuk, tuinmeubels nooit van gehoord en de badkamer en slaapkamers echt goor.
Rest van t park ook slecht verzorgd en blijkbaar hadden we geluk want t zwembad was net een week open, na weken dicht wegens..?? Nouja, geluk, met zijn 8-en was ie ook wel vol hoor, die badkuip.
ohja, een tv die t doet, is dat te veel gevraagd?
Enfin, ik (wij) waren not amused en ik ga nooit weer terug. Als ik jou was annuleren en naar LANDAL gaan, veel beter, mooier, groener en ruimer.
Met onze klachten is nooit iets gedaan, niet terplekke en niet later... er lag na 2 dagen wel een kaasschaaf in de bus...
Oei, wat vreselijk! Wij hebben een Exclusive huisje gehuurd (het duurste), dus ik mag hopen dat het qua comfort wel wat beter is dan jij beschrijft! Welk park was het precies?
Dat méén je niet, stuurden ze gewoon een kaasschaaf naar je thuis??
We zijn ook al eens in Landal geweest, en dat vond ik dan weer minder qua comfort en zwembad en zo.
vrijdag 27 augustus 2010 om 14:02
Sorrie, wij ook het duurste huisje !!!!!
Ik zat in (de buurt van) Haan aan Zee...weet effe niet meer hoe park heet (verdrongen).
Hett regent overigens klachten bij SUNPARCS, ook toen wij er waren, rijen met mensen waarbij iets niet in orde was.
OP internet schijn je dat ook terug te kunnen vinden.
En geen kleine klachten hoor, zo van mijn uitzicht is niet mooi, maar echt..t gasfornuis doet t niet, er niet voldoende slaapplekken etc.
Mij boeit een husje niet eens zo, t hoeft niet top design te zijn, maar schoon en heel is wel minste.
LANDAL is juist veel ruimer en comfortabeler.
Ik zat in (de buurt van) Haan aan Zee...weet effe niet meer hoe park heet (verdrongen).
Hett regent overigens klachten bij SUNPARCS, ook toen wij er waren, rijen met mensen waarbij iets niet in orde was.
OP internet schijn je dat ook terug te kunnen vinden.
En geen kleine klachten hoor, zo van mijn uitzicht is niet mooi, maar echt..t gasfornuis doet t niet, er niet voldoende slaapplekken etc.
Mij boeit een husje niet eens zo, t hoeft niet top design te zijn, maar schoon en heel is wel minste.
LANDAL is juist veel ruimer en comfortabeler.
once upon a time called.....right now
vrijdag 27 augustus 2010 om 14:05
Wat maakt het uit of zij zeggen dat die 7 euro er extra bijkomt als je belt, of er als korting afgaat als je via internet boekt? Komt op hetzelfde neer natuurlijk. Dan had je liever gehad dat alles wat je boekt standaard 7 euro duurder is, zodat ze er 7 euro korting op kunnen geven als er via internet geboekt wordt, om de klant de illusie van echte korting te geven.
Nou en die drie euro, daar zou ik geen zin meer hebben om achteraan te gaan.
(Ik snap wel dat het vervelend voelt, want als je denkt recht te hebben op korting en dat niet krijgt, is het natuurlijk extra zuur, terwijl je vóórdat je dat wist de gehele prijs ook wilde betalen. Maar het idee dat het met korting kán, voelt dan ineens alsof je 'teveel' betaalt. Ik heb dat met dure merkkleding )
Nou en die drie euro, daar zou ik geen zin meer hebben om achteraan te gaan.
(Ik snap wel dat het vervelend voelt, want als je denkt recht te hebben op korting en dat niet krijgt, is het natuurlijk extra zuur, terwijl je vóórdat je dat wist de gehele prijs ook wilde betalen. Maar het idee dat het met korting kán, voelt dan ineens alsof je 'teveel' betaalt. Ik heb dat met dure merkkleding )
vrijdag 27 augustus 2010 om 14:08
quote:Clytemnestra schreef op 27 augustus 2010 @ 14:02:
Sorrie, wij ook het duurste huisje !!!!!
Ik zat in (de buurt van) Haan aan Zee...weet effe niet meer hoe park heet (verdrongen).
Hett regent overigens klachten bij SUNPARCS, ook toen wij er waren, rijen met mensen waarbij iets niet in orde was.
OP internet schijn je dat ook terug te kunnen vinden.
En geen kleine klachten hoor, zo van mijn uitzicht is niet mooi, maar echt..t gasfornuis doet t niet, er niet voldoende slaapplekken etc.
Mij boeit een husje niet eens zo, t hoeft niet top design te zijn, maar schoon en heel is wel minste.
LANDAL is juist veel ruimer en comfortabeler.
Hmm, ik ga jouw antwoord maar verdringen denk ik , en hopen dat wij meer geluk hebben...
Iemand nog tips ivm die korting? Ik ben aan het zoeken op hun website naar een "overkoepelend" contact, maar veel verder dan dat callcenter kom ik niet...
Sorrie, wij ook het duurste huisje !!!!!
Ik zat in (de buurt van) Haan aan Zee...weet effe niet meer hoe park heet (verdrongen).
Hett regent overigens klachten bij SUNPARCS, ook toen wij er waren, rijen met mensen waarbij iets niet in orde was.
OP internet schijn je dat ook terug te kunnen vinden.
En geen kleine klachten hoor, zo van mijn uitzicht is niet mooi, maar echt..t gasfornuis doet t niet, er niet voldoende slaapplekken etc.
Mij boeit een husje niet eens zo, t hoeft niet top design te zijn, maar schoon en heel is wel minste.
LANDAL is juist veel ruimer en comfortabeler.
Hmm, ik ga jouw antwoord maar verdringen denk ik , en hopen dat wij meer geluk hebben...
Iemand nog tips ivm die korting? Ik ben aan het zoeken op hun website naar een "overkoepelend" contact, maar veel verder dan dat callcenter kom ik niet...
vrijdag 27 augustus 2010 om 14:08

vrijdag 27 augustus 2010 om 14:11
quote:Spoken schreef op 27 augustus 2010 @ 14:05:
Wat maakt het uit of zij zeggen dat die 7 euro er extra bijkomt als je belt, of er als korting afgaat als je via internet boekt? Komt op hetzelfde neer natuurlijk. Dan had je liever gehad dat alles wat je boekt standaard 7 euro duurder is, zodat ze er 7 euro korting op kunnen geven als er via internet geboekt wordt, om de klant de illusie van echte korting te geven.
Nou en die drie euro, daar zou ik geen zin meer hebben om achteraan te gaan.
(Ik snap wel dat het vervelend voelt, want als je denkt recht te hebben op korting en dat niet krijgt, is het natuurlijk extra zuur, terwijl je vóórdat je dat wist de gehele prijs ook wilde betalen. Maar het idee dat het met korting kán, voelt dan ineens alsof je 'teveel' betaalt. Ik heb dat met dure merkkleding )
Stel dat je verblijf ¤ 100 kost, basisprijs. Als je via internet boekt zou je maar ¤ 90 betalen, telefonisch ¤ 107. Dat is ¤ 17 verschil.
Het gaat me inderdaad niet zozeer om het geld, maar meer om het gevoel dat we "belazerd" zijn.
En die reacties over Sunparcs, jézus, daar word ik niet echt vrolijk van!
Wat maakt het uit of zij zeggen dat die 7 euro er extra bijkomt als je belt, of er als korting afgaat als je via internet boekt? Komt op hetzelfde neer natuurlijk. Dan had je liever gehad dat alles wat je boekt standaard 7 euro duurder is, zodat ze er 7 euro korting op kunnen geven als er via internet geboekt wordt, om de klant de illusie van echte korting te geven.
Nou en die drie euro, daar zou ik geen zin meer hebben om achteraan te gaan.
(Ik snap wel dat het vervelend voelt, want als je denkt recht te hebben op korting en dat niet krijgt, is het natuurlijk extra zuur, terwijl je vóórdat je dat wist de gehele prijs ook wilde betalen. Maar het idee dat het met korting kán, voelt dan ineens alsof je 'teveel' betaalt. Ik heb dat met dure merkkleding )
Stel dat je verblijf ¤ 100 kost, basisprijs. Als je via internet boekt zou je maar ¤ 90 betalen, telefonisch ¤ 107. Dat is ¤ 17 verschil.
Het gaat me inderdaad niet zozeer om het geld, maar meer om het gevoel dat we "belazerd" zijn.
En die reacties over Sunparcs, jézus, daar word ik niet echt vrolijk van!
vrijdag 27 augustus 2010 om 14:13
quote:diedietje schreef op 27 augustus 2010 @ 14:08:
Ik ben ook een keer aan de Belgische kust geweest in een Sunpark-huisje.
Alles prima in orde, huisje was prima, genoeg zitplaatsen, zwembad was goed, restaurant lekker.
Alleen de glazen braken nogal snel, hebben 3 v/d 6 moeten vergoeden na de vakantie. maar ach, als dat alles is!
Oef, toch een positieve ervaring!
Wij gaan naar Kempense Meren, trouwens.
Ik ben ook een keer aan de Belgische kust geweest in een Sunpark-huisje.
Alles prima in orde, huisje was prima, genoeg zitplaatsen, zwembad was goed, restaurant lekker.
Alleen de glazen braken nogal snel, hebben 3 v/d 6 moeten vergoeden na de vakantie. maar ach, als dat alles is!
Oef, toch een positieve ervaring!
Wij gaan naar Kempense Meren, trouwens.
vrijdag 27 augustus 2010 om 14:15
quote:diedietje schreef op 27 augustus 2010 @ 14:12:
Ik snap trouwens niet waarom je je zo druk maakt om een 10tje? Ik zou het laten zitten in dit geval.
Het gaat me niet om het geld, dat zei ik al. Maar ik vind het niet kunnen dat ze iets in hun algemene voorwaarden zetten en er zich dan met een simpel mailtje vanaf maken. Zo kunnen ze wel vanalles beloven en achteraf zeggen "sorry, niet meer van toepassing".
Ik ga er geen advocaat op zetten hoor, maar ik vind dat ik wel nog een mailtje naar Sunparcs kan sturen met mijn "klacht", en de tip geven dat ze de zin van die internetkorting dan maar beter uit hun algemene voorwaarden halen, als dat toch niet meer geldt.
Ik snap trouwens niet waarom je je zo druk maakt om een 10tje? Ik zou het laten zitten in dit geval.
Het gaat me niet om het geld, dat zei ik al. Maar ik vind het niet kunnen dat ze iets in hun algemene voorwaarden zetten en er zich dan met een simpel mailtje vanaf maken. Zo kunnen ze wel vanalles beloven en achteraf zeggen "sorry, niet meer van toepassing".
Ik ga er geen advocaat op zetten hoor, maar ik vind dat ik wel nog een mailtje naar Sunparcs kan sturen met mijn "klacht", en de tip geven dat ze de zin van die internetkorting dan maar beter uit hun algemene voorwaarden halen, als dat toch niet meer geldt.
vrijdag 27 augustus 2010 om 14:19
Hier nog een geruststellende ervaring: heb prima vakantie gehad in hun park in Oostduinkerke. Las destijds na boeking ook allerlei horrorverhalen op het net over dat park, maar het was dus prima. Vind sunparcs overigens wel heel duur (en dan maakt een tientje korting ook weinig meer uit, maar ik snap je principekwestie)

vrijdag 27 augustus 2010 om 14:23
quote:Pinkel78 schreef op 27 augustus 2010 @ 14:13:
[...]
Oef, toch een positieve ervaring!
Wij gaan naar Kempense Meren, trouwens.Ja, dat was 'm. Heel oud en vervallen park. Sorry voor de negatieve opmerkingen, maar als het even kan zou ik proberen te annuleren. Ik heb nog wel een bon voor Landal (50 euro korting) voor je, kan hem zelf toch niet meer inwisselen.
[...]
Oef, toch een positieve ervaring!
Wij gaan naar Kempense Meren, trouwens.Ja, dat was 'm. Heel oud en vervallen park. Sorry voor de negatieve opmerkingen, maar als het even kan zou ik proberen te annuleren. Ik heb nog wel een bon voor Landal (50 euro korting) voor je, kan hem zelf toch niet meer inwisselen.
vrijdag 27 augustus 2010 om 14:24
quote:vrouwmens schreef op 27 augustus 2010 @ 14:19:
Hier nog een geruststellende ervaring: heb prima vakantie gehad in hun park in Oostduinkerke. Las destijds na boeking ook allerlei horrorverhalen op het net over dat park, maar het was dus prima. Vind sunparcs overigens wel heel duur (en dan maakt een tientje korting ook weinig meer uit, maar ik snap je principekwestie)
OK, ik ga dus NIET op zoek naar verhalen over "ons" park op het internet!
Fijn te lezen dat het toch kan meevallen.
(Grappige nick heb je, vrouwmens, bij ons is dat echt een Vlaams woord)
Hier nog een geruststellende ervaring: heb prima vakantie gehad in hun park in Oostduinkerke. Las destijds na boeking ook allerlei horrorverhalen op het net over dat park, maar het was dus prima. Vind sunparcs overigens wel heel duur (en dan maakt een tientje korting ook weinig meer uit, maar ik snap je principekwestie)
OK, ik ga dus NIET op zoek naar verhalen over "ons" park op het internet!
Fijn te lezen dat het toch kan meevallen.
(Grappige nick heb je, vrouwmens, bij ons is dat echt een Vlaams woord)