´happy´ single?
woensdag 18 augustus 2010 om 15:04
He vivaforummers!
Ik wilde even iets kwijt.. Sinds bijna 3 jaar vrijgezel, na een lange relatie van ongeveer 10 jaar. In die 3 jaar zo nu en dan een iets langere relatie/datingperiode (langste: 3 maanden) gehad.
Meestal gaat het heel goed, ben ik een echte ´happy single´ (wie ooit dat woord heeft uitgevonden...). Maar nu voel ik me even rot, en baal ervan dat ik dan zo´n op-zoekgevoel bij mezelf merk. Ik doe echt allerlei leuke dingen, veel hobbies, ik sport, heb fijne vriendinnen, leer ook laatste tijd weer nieuwe mensen kennen voor nieuwe vriendschappen. Maar alles in mij heeft zoiets van: wat zou het toch heerlijk zijn nu een arm om me heen, iemand die even aandacht aan me schenkt, mij voorop stelt. Nu haal ik dat uit mezelf, heb laatste paar jaar ook wel ´aan mezelf gewerkt´, en dus best gelukkig. Maar soms slaat toch zo´n wanhopig gevoel toe. En ik weet: je vind toch niet iemand als je dat graag wilt, maar ja: hoe schakel je dat uit?????
Daarom ook als vraag aan jullie: wat zijn tips om zo´n ´opzoek-gevoel´ weer om te zetten in het ´happy-single-gevoel´? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik wilde even iets kwijt.. Sinds bijna 3 jaar vrijgezel, na een lange relatie van ongeveer 10 jaar. In die 3 jaar zo nu en dan een iets langere relatie/datingperiode (langste: 3 maanden) gehad.
Meestal gaat het heel goed, ben ik een echte ´happy single´ (wie ooit dat woord heeft uitgevonden...). Maar nu voel ik me even rot, en baal ervan dat ik dan zo´n op-zoekgevoel bij mezelf merk. Ik doe echt allerlei leuke dingen, veel hobbies, ik sport, heb fijne vriendinnen, leer ook laatste tijd weer nieuwe mensen kennen voor nieuwe vriendschappen. Maar alles in mij heeft zoiets van: wat zou het toch heerlijk zijn nu een arm om me heen, iemand die even aandacht aan me schenkt, mij voorop stelt. Nu haal ik dat uit mezelf, heb laatste paar jaar ook wel ´aan mezelf gewerkt´, en dus best gelukkig. Maar soms slaat toch zo´n wanhopig gevoel toe. En ik weet: je vind toch niet iemand als je dat graag wilt, maar ja: hoe schakel je dat uit?????
Daarom ook als vraag aan jullie: wat zijn tips om zo´n ´opzoek-gevoel´ weer om te zetten in het ´happy-single-gevoel´? Wat zijn jullie ervaringen?
dinsdag 24 augustus 2010 om 09:31
vrijdag 27 augustus 2010 om 14:19
@rogue, een vriendin van mij zei tegen mij toen ik zo in de put zat: over 2 weken komt er moment dat je er zomaar ineens even niet aangedacht hebt. En ik natuurlijk denken ja echt niet :p En dat moment kwam gewoon eerder dan 2 weken! En ga wat doen, niet thuis zitten niks en niet eten enzo, daar voel je je fysiek ook slecht van, en dan wil t tussen de oren helemaal voor geen meter.
Verder iedereen wel happy single? Nog happy single plannen voor het weekend?
Ik moet oudjes wassen bij de thuiszorg, maar die zijn (meestal) heel blij met mij en zondag ga ik asociaal uitslapen (overigens word ik dan meestal tot om half 9 al wakker..) en dan lekker aan rommelen in huis.
Ik moet oudjes wassen bij de thuiszorg, maar die zijn (meestal) heel blij met mij en zondag ga ik asociaal uitslapen (overigens word ik dan meestal tot om half 9 al wakker..) en dan lekker aan rommelen in huis.
zondag 29 augustus 2010 om 19:30
Hallo! Ik had een heerlijk weekend. Had een verjaardag van een vriend, waar ook veel andere vrienden en vriendinnen kwamen. Hij vierder het met een kanotocht, was heel leuk. Zo gelachen,en heerlijk om ff buiten te zijn (gelukkig viel het weer mee gister).
Vandaag een goede vriendin op bezoek, gezellig ! Zij is pas weer single na een lange relatie.. veel goede gesprekken enzo Jah, ik voel me wel lekker happy Dit zijn de momenten waarop ik zo blij ben met alle lieve leuke mensen die ik altijd om me heen heb en dat ik me nooit in mn eentje hoef te vervelen.
zondag 29 augustus 2010 om 19:40
quote:eline317 schreef op 27 augustus 2010 @ 14:19:
@rogue, een vriendin van mij zei tegen mij toen ik zo in de put zat: over 2 weken komt er moment dat je er zomaar ineens even niet aangedacht hebt. En ik natuurlijk denken ja echt niet :p En dat moment kwam gewoon eerder dan 2 weken! En ga wat doen, niet thuis zitten niks en niet eten enzo, daar voel je je fysiek ook slecht van, en dan wil t tussen de oren helemaal voor geen meter.
Weet je wat het probleem is, ik weet niet wat ik moet doen.
Ik heb eigenlijk geen vriendinnen hier wonen dus daar kan ik niks mee doen, mijn moeder is bijna altijd bij haar vriend en heeft nooit tijd. En ik heb geen geld om ook maar iets te doen.
Werk kan ik nog niet zoeken want er zijn problemen met mijn cv op orde maken ( mijn ex had andere programma's dan wij hier en we hebben hier geen word op de pc ) dus kan hem alleen maar uitprinten met mijn oude adres erop.
Eten geeft me juist een beter gevoel, daar voel ik me juist iets beter door. Verder gisternacht ineens helemaal over mijn toeren, liggen janken tot half 4. Het sloeg ineens in bij me: morgen ga ik mijn spullen halen en dan woon ik hier weer echt.
Weet je wat het probleem is, ik weet niet wat ik moet doen.
Ik heb eigenlijk geen vriendinnen hier wonen dus daar kan ik niks mee doen, mijn moeder is bijna altijd bij haar vriend en heeft nooit tijd. En ik heb geen geld om ook maar iets te doen.
Werk kan ik nog niet zoeken want er zijn problemen met mijn cv op orde maken ( mijn ex had andere programma's dan wij hier en we hebben hier geen word op de pc ) dus kan hem alleen maar uitprinten met mijn oude adres erop.
Eten geeft me juist een beter gevoel, daar voel ik me juist iets beter door. Verder gisternacht ineens helemaal over mijn toeren, liggen janken tot half 4. Het sloeg ineens in bij me: morgen ga ik mijn spullen halen en dan woon ik hier weer echt.
maandag 30 augustus 2010 om 06:52
maandag 30 augustus 2010 om 06:55
@ukkie: heerlijk weekend zo te horen! Is die vriendin nog in liefdesverdrietmood of is ze ook happy single. Ik merk nl dat ik het ook leuk vind om nu tegen iedereen te zeggen dat het vanzelf beter gaat 
Ik heb bedacht dat ik maar s met mn ex moet gaan praten, mss dat het dan een beetje rustig word in mn hoofd, ben er nog zo mee bezig, vermoeiend :p En na 2 smsjes heen en weer dacht ik echt: weet je laat ook maar...Zo zakelijk, mss moet ik me ff realiseren dat het niet meer zo word als dat het was
Maar ja toch maar afspreken dan.
Ik heb bedacht dat ik maar s met mn ex moet gaan praten, mss dat het dan een beetje rustig word in mn hoofd, ben er nog zo mee bezig, vermoeiend :p En na 2 smsjes heen en weer dacht ik echt: weet je laat ook maar...Zo zakelijk, mss moet ik me ff realiseren dat het niet meer zo word als dat het was
maandag 30 augustus 2010 om 11:59
@eline: raar is dat he, in een keer zo´n zakelijke reactie. Mijn ex van die tien jaar zette er nog net niet: geachte mw in, en sloot bijna af met: met vriendelijke groet.. Gelukkig kan ik er nu om lachen, maar toen vond ik het echt kwetsend.
Hier gaat het trouwens wel goed, ik had zowaar even een date, die bekende compleet verliefd te zijn.. Het gekke was dat ik me net helemaal erop in had gesteld om alleen te zijn, en ik moest enorm schakelen van 1 naar 2..
Uiteindelijk bleek hij toch niet de persoon te zijn met wie ik graag samen wilde zijn. Zo had hij overal wel iets op aan te merken, en ik dacht bij mezelf: heb ik daar eigenlijk wel zin in nu? In m´n eentje is het relaxter, en ik mis wel zo nu en dan een arm om heen enzo, maar als ik iemand toelaat moet diegene wel echt lief zijn. Misschien heb ik wel veel eisen, maar dat is de afweging inmiddels om alleen of samen te zijn. Dus ik blijf nog even happy single!! Het is wel gek om te bedenken dat je in een relatie kunt stappen, dat lijkt dan misschien geweldig, maar dan moet het toch aan bepaalde voorwaarden voldoen anders ga ik daar niet aan beginnen kennelijk.....
Hoe was jullie weekend?
Hier gaat het trouwens wel goed, ik had zowaar even een date, die bekende compleet verliefd te zijn.. Het gekke was dat ik me net helemaal erop in had gesteld om alleen te zijn, en ik moest enorm schakelen van 1 naar 2..
Hoe was jullie weekend?
maandag 30 augustus 2010 om 12:02
maandag 30 augustus 2010 om 12:40
Om nog even iets te delen.
Ik vind het vaak zo stom, dat als er iets beginnend is qua relatie, dan lijkt het gras zo veel groener aan de overkant.. Het is dan goed om voor mezelf te bedenken of ik verliefd ben op de persoon, of op het principe dat iemand mij leuk vindt en voor mij wil gaan.... Voor mezelf heb ik heel sterk eens besloten om duidelijk te kiezen voor een persoon.
Maar nu ik dan daar weer voor heb gekozen, merk ik dat ik een soort van heb gefaald, want het is ´weer niet gelukt´ om een relatie op te starten, dan voel ik een soort van de druk van de maatschappij dat alles erop is gericht om een relatie te hebben. Daar kun je dan even van balen (zoals ik nu dus even doe, maar komt zeker weer goed!!
)
Ik vind het vaak zo stom, dat als er iets beginnend is qua relatie, dan lijkt het gras zo veel groener aan de overkant.. Het is dan goed om voor mezelf te bedenken of ik verliefd ben op de persoon, of op het principe dat iemand mij leuk vindt en voor mij wil gaan.... Voor mezelf heb ik heel sterk eens besloten om duidelijk te kiezen voor een persoon.
Maar nu ik dan daar weer voor heb gekozen, merk ik dat ik een soort van heb gefaald, want het is ´weer niet gelukt´ om een relatie op te starten, dan voel ik een soort van de druk van de maatschappij dat alles erop is gericht om een relatie te hebben. Daar kun je dan even van balen (zoals ik nu dus even doe, maar komt zeker weer goed!!
maandag 30 augustus 2010 om 13:27
die druk van de maatschappij, dan heb ik ook nog een leuke :p Ik werk in het weekend bij de thuiszorg en dan kom je bij van die 93 jarige vrouwtjes (het zijn echt alleen maar vrouwen die zo oud worden!) en die vragen steevast of je een vriend hebt en hoeveel kinderen je hebt. Dus dan moet ik ze steeds teleurstellen: nee ik heb geen vriend. Oh waarom niet dan? "De laatste is me niet zo goed bevallen" En dan moeten ze er altijd wel om lachen, ach meid je bent ook nog zo jong
Of gelijk vragen hoeveel kinderen heb jij, ik: geen. Dan is het stil. En dan zeg ik, maar ik heb ook geen vriend, dus dat is dan ook wel een beetje lastig hè. En ook dan knikken ze heel begrijpend. Vrouwen onder elkaar, altijd leuk
Of gelijk vragen hoeveel kinderen heb jij, ik: geen. Dan is het stil. En dan zeg ik, maar ik heb ook geen vriend, dus dat is dan ook wel een beetje lastig hè. En ook dan knikken ze heel begrijpend. Vrouwen onder elkaar, altijd leuk
maandag 30 augustus 2010 om 19:28
quote:eline317 schreef op 30 augustus 2010 @ 06:52:
sterkte vandaag, t zal niet makkelijk worden. En gewoon lekker janken als je daar behoefte aan hebt, opkroppen en je groot houden heeft totaal geen zin. En morgen meteen je CV uit printen! Hoever zit je nu bij je ex vandaan? Mss zijn er vriendinnen die jou kant op willen komen?
Het was idd niet makkelijk, het was echt heel moeilijk.
Ik had daar geen vriendinnen, die heb ik uberhaubt eigenlijk niet. Hij woonde in het noorden van Brabant en ik woon in Noord Holland dus we wonen ongeveer 1,5 uur bij elkaar vandaan.
Vond het moeilijk om mijn spullen in te laden, mijn katten gedag te zeggen en het lege huis te zien. Kan me niet voorstellen hoe hij zich nu voelt, thuis gekomen in een leeg huis.
Heb al mijn dozen nu alweer uitgepakt en zit nu op de bank met Grey's anatomy.
Bedankt voor de steun dames!
sterkte vandaag, t zal niet makkelijk worden. En gewoon lekker janken als je daar behoefte aan hebt, opkroppen en je groot houden heeft totaal geen zin. En morgen meteen je CV uit printen! Hoever zit je nu bij je ex vandaan? Mss zijn er vriendinnen die jou kant op willen komen?
Het was idd niet makkelijk, het was echt heel moeilijk.
Ik had daar geen vriendinnen, die heb ik uberhaubt eigenlijk niet. Hij woonde in het noorden van Brabant en ik woon in Noord Holland dus we wonen ongeveer 1,5 uur bij elkaar vandaan.
Vond het moeilijk om mijn spullen in te laden, mijn katten gedag te zeggen en het lege huis te zien. Kan me niet voorstellen hoe hij zich nu voelt, thuis gekomen in een leeg huis.
Heb al mijn dozen nu alweer uitgepakt en zit nu op de bank met Grey's anatomy.
Bedankt voor de steun dames!
maandag 30 augustus 2010 om 20:02
@Liveislive, Ik heb dat gevoel ook vaak, dat gevoel dat het weer niet gelukt is ofzo.. en idd, dat de maatschappij zou verwachten dat je toch op je bijna-30e wel een keer gesetteld zou moeten zijn. En toch vind ik nog steeds dat ik niet om die reden een relatie moet beginnen.. heb soms wel die neiging om het maar te proberen, te willen dat iets slaagt ofzo. Maar het moet verdorie ook wel iets toevoegen !
Heb me na vorige relatiepoging weer een paar weken dipperig gevoeld, maar nu geniet ik al weer lekker van mn eigen casa, mn eigen vrienden om me heen, mn eigen dingen.. Lekker! Zit helemaal niet te wachten op iemand die zich weer aan mij gaat irriteren ofzo.., beetje zoals dat bij jou: Als iemand zo snel al van alles op je aan te merken heeft.. dan laat maar !
Heb me na vorige relatiepoging weer een paar weken dipperig gevoeld, maar nu geniet ik al weer lekker van mn eigen casa, mn eigen vrienden om me heen, mn eigen dingen.. Lekker! Zit helemaal niet te wachten op iemand die zich weer aan mij gaat irriteren ofzo.., beetje zoals dat bij jou: Als iemand zo snel al van alles op je aan te merken heeft.. dan laat maar !
maandag 30 augustus 2010 om 20:04
quote:bittermoon schreef op 18 augustus 2010 @ 15:41:
natuurlijk is aandacht leuk (als het op een gezonde manier is dan). het is ook leuk om iemands nummer 1 te zijn. ik ben iha wel een happy single, maar soms mis ik het ook om een leuke vriend te hebben. kan me daarom ook wel eens eenzaam voelen. maar dan denk ik terug aan mijn vorige relatie en dan realiseer ik me dat ik me nog nooit zo eenzaam heb gevoeld als toen.Inderdaad, soms lijkt een relatie me heerlijk, maar toen ik nog getrouwd was leek single zijn me soms heerlijk
natuurlijk is aandacht leuk (als het op een gezonde manier is dan). het is ook leuk om iemands nummer 1 te zijn. ik ben iha wel een happy single, maar soms mis ik het ook om een leuke vriend te hebben. kan me daarom ook wel eens eenzaam voelen. maar dan denk ik terug aan mijn vorige relatie en dan realiseer ik me dat ik me nog nooit zo eenzaam heb gevoeld als toen.Inderdaad, soms lijkt een relatie me heerlijk, maar toen ik nog getrouwd was leek single zijn me soms heerlijk
maandag 30 augustus 2010 om 20:05
@Eline, die vriendin die gister bij me was is vooral blij en opgelucht dat ze een moeilijke relatie die eigenlijk niet goed voor haar was eindelijk achter zich heeft gelaten. Daar hebben we dus veel over gepraat: hoe je in zoiets kan blijven hangen soms.. tegen beter weter in ofzo? Ik heb dat zelf namelijk ook jaren gedaan in de enige echt lange relatie die ik heb gehad.. telkens maar mijn grenzen verschoven.. Misschien ben ik ook wel gewoon te bang dat ik weer datsoort gedrag ga vertonen, blijf ik daarom maar single..
maandag 30 augustus 2010 om 21:01
dinsdag 31 augustus 2010 om 09:22
@ukkie ja wonderlijk wat je in een relatie eigenlijk allemaal van de ander pikt..Al denk ik wel dat je het een volgende keer sneller herkend, en dan ook weet dat je er wel mee moet stoppen omdat het niet goed voor je is.
ik heb ook in zo'n relatie gezeten, ik verwacht van mijn medestudenten dat ze een beetje hun best doen, en gaf altijd heel erg af op mensen die hun studie verkl*ten, en ik had een relatie met iemand die na 5 jaar nog geen propedeuse had en het HBO maar eens ging proberen
En ik zie dat ik mijn eigen ambitie en motivatie weer terug heb en nog nooit met zoveel enthousiasme bezig ben geweest, dus schijnbaar trok hij dat ook uit mij :s
@rogue: goed dat je het toch gedaan hebt, hij voelt zich hoogstwaarschijnlijk net zo, maas zoals je mss hebt kunnen lezen, zijn mannen daar vrij snel weer over heen...grey's anatomy lijkt me zeer geschikt
En Noord-Holland is wat mij betreft lekker uitwaaien op het strand (maar dat is mss omdat ik hier in het hoge noorden alleen een hele lelijke dijk heb :p)
ik heb ook in zo'n relatie gezeten, ik verwacht van mijn medestudenten dat ze een beetje hun best doen, en gaf altijd heel erg af op mensen die hun studie verkl*ten, en ik had een relatie met iemand die na 5 jaar nog geen propedeuse had en het HBO maar eens ging proberen
@rogue: goed dat je het toch gedaan hebt, hij voelt zich hoogstwaarschijnlijk net zo, maas zoals je mss hebt kunnen lezen, zijn mannen daar vrij snel weer over heen...grey's anatomy lijkt me zeer geschikt
dinsdag 31 augustus 2010 om 12:05
quote:Veronique79 schreef op 30 augustus 2010 @ 22:05:
Hoi Roque, ben je echt weggegaan? Ik ben je andere topic kwijt...
Hoi Veronique, ja ik ben echt weggegaan.
Mijn andere topic staat er nog wel denk ik ergens.
Al mijn laatste spullen waren vrij snel ingepakt en binnen no time zit ik in de auto terug naar huis. Ik heb toen niet echt gehuild, maar gisteravond in bed weer wel, dat is bijna elke avond zo.
Dat lege gevoel is het ergst als ik in dat kleine 1 persoons bedje moet stappen helemaal alleen en er niemand is die tegen me aan ligt. Dat is voor mij het moeilijkste moment van de dag en daarom ga ik ook zo laat mogelijk naar bed.
Ben helaas een beetje ziek geworden, heb een keelontsteking zo te voelen en slikken gaat moeilijk. Nu heb ik wel een mooi excuus om veell ijs te eten.
Maar ja ik kom er wel weer bovenop, het heeft gewoon veel tijd nodig.
Hoi Roque, ben je echt weggegaan? Ik ben je andere topic kwijt...
Hoi Veronique, ja ik ben echt weggegaan.
Mijn andere topic staat er nog wel denk ik ergens.
Al mijn laatste spullen waren vrij snel ingepakt en binnen no time zit ik in de auto terug naar huis. Ik heb toen niet echt gehuild, maar gisteravond in bed weer wel, dat is bijna elke avond zo.
Dat lege gevoel is het ergst als ik in dat kleine 1 persoons bedje moet stappen helemaal alleen en er niemand is die tegen me aan ligt. Dat is voor mij het moeilijkste moment van de dag en daarom ga ik ook zo laat mogelijk naar bed.
Ben helaas een beetje ziek geworden, heb een keelontsteking zo te voelen en slikken gaat moeilijk. Nu heb ik wel een mooi excuus om veell ijs te eten.
Maar ja ik kom er wel weer bovenop, het heeft gewoon veel tijd nodig.
dinsdag 31 augustus 2010 om 16:04
@Rogue , heel veel sterkte ! En idd, is uitwaaien op het strand niet een goed idee?
@Eline, ben wel benieuwd waar je woont, ik zit ook in et hoge Noorden, haha En fijn dat je je ambities enzo terug hebt !
Ik heb ook een ex (een andere dan die waar ik boven over schreef,half jaartje mee gehad) die nu na 12 jaar nog niet afgestudeerd is.. dat past toch ook gewoon niet bij mij..
dinsdag 31 augustus 2010 om 18:36
@rogue: Beterschap! mss is uitwaaien op het strand nu ff niet zo'n goed idee
Mss dat een superspannend boek lezen helpt voor het slapen? Ik sliep uberhaupt niet toen het net uit was, toen moest ik verplicht voor het slapen 2 stuks paracetamol innemen van moeders, maar een paar dagen gedaan omdat het natuurlijk niet de bedoeling is dat het de enige manier wordt waarop je kunt slapen, maar ik voelde me een stuk beter. En slecht slapen is ook niet best voor je weerstand :s
@ukkie: er gaat niets boven.. :p En euh 12 jaar is wel heel ernstig idd...
@ukkie: er gaat niets boven.. :p En euh 12 jaar is wel heel ernstig idd...